Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další projekt Zima Software jde k ledu!

  12:00aktualizováno  3:02
V polovině května jsme informovali o možných finančních problémech Zima Software v souvislosti se zrušením Shock Killera. Martin Zima toto sice popřel, avšak neuplynulo ani čtvrt roku a naše slova se potvrzují. Zimovci totiž pozastavují i Hartross a intenzivně začínají hledat investora.
Hartross - Red Rhapsody (původně Dimmension Hartross)

O finančních problémech Zima Software jsme vás informovali již v polovině května (zde) v souvislosti s pozastavením připravovaného projektu Shock Killer, kdy většina lidí pracujících na tomto projektu nedostala výplatu za dva měsíce. Vedení Zima Software se tehdy bránilo našim spekulacím o finanční krizi tím, že jde jen o to, aby se zefektivnila práce týmů a aby lidé pracující na Killerovi mohli být v rámci "zefektivnění výroby" převeleni na zbývající vyvíjené projekty: Hartross - Red Rhapsody a Death Tracer.

Na základě toho, že jsme tehdy dali možnost vyjádřit se také ex-zaměstnancům Zima Software v souvislosti se stadiem vývoje projektu a finančním vypořádáním se zaměstnavatelem, jak velí základy profesionální žurnalistiky, obdrželi jsme od šéfa firmy Martina Zimy v den vydání článku (12. května) emotivně laděný email s tím, že dnes není apríl. Jestli se nám tím Martin Zima pokoušel naznačit, že vědomě manipulujeme s názorem veřejnosti a přinášíme nepravdivé informace, netuším, nicméně mým tehdejším slovům dává zapravdu další informace z řad spolupracovníků Zima Software - projekt Hartross - Red Rhapsody, na nějž byli přesunuti někteří členové vývojového týmu Shock Killera, byl totiž také pozastaven a to již podruhé (poprvé se tak stalo v polovině roku 1999)!

Hartross - Red Rhapsody (původně Dimmension Hartross)

Když vám řeknu, že k tomuto došlo již 13. července, asi se začnete smát nad informovaností BonusWebu, vězte však, že i přesto, že je projekt pozastaven již téměř měsíc jsme první, kdo o tomto informuje a to, mimo jiné, díky přísnému informačnímu embargu ze strany Zima Software. I přesto, že se k nám tato informace dostala od lidí pracujících na projektu, kteří si z pochopitelných důvodů nepřáli zveřejnit své jméno v tomto článku, reagoval Martin Zima na náš dotaz ohledně pozastavení strategie Hartross - Red Rhapsody slovy: "bez komentáře."

Celou záležitost jsme si však pochopitelně nevymysleli a zajímá-li vás, kterak toto pozastavení vysvětlil členům vývojového týmu hry Martin Zima, zde jej máte: "Bohužel nejsme schopni zajistit plnohodnotně programovou stránku projektu a proto musíme práce na hře dočasně pozastavit. Doufáme, že se nám problém podaří vyřešit. Než se vše vyřeší, nejsme schopni projekt financovat. Jednáme s třetí stranou o možném dofinancování." Tímto emailem (který však byl určen pouze pro lidi pracující na projektu) pak Martin Zima potvrdil naše informace o tom, že se jeho firma potýká s finančními problémy.

Hartross - Red Rhapsody (původně Dimmension Hartross)

Pokud jde o jednání s investorem, ani toto nám Martin Zima nepotvrdil, BonusWeb má však ověřené informace o tom, že jedním z potencionálních investorů je také Petr Vochozka. Jedná-li Martin Zima i s někým jiným zatím nemůžeme potvrdit, ale ani vyvrátit právě kvůli přísnému informačnímu embargu. Jedno je však jisté - každý rozumný investor chce vidět ukázku titulu, na němž se má finančně podílet a ve chvíli, kdy tuto Zima Software nemá, se od této aktivity žádné zázraky očekávat nedají.

Ačkoliv se letošní léto množstvím vydávaných titulů výrazně liší od toho minulého a na sucho si rozhodně nikdo stěžovat nemůže, české herní firmy se začínají pomalu kymácet. Zima Software ruší jeden projekt za druhým a horečně shání investora, o našem největším distributorovi počítačových her Bohemia Interactive se začínají šířit fámy v souvislosti s jejich horšící se finanční situací a celkovou stabilitu si tak zatím udržuje Cinemax, jehož lidé v poklidu pracují hned na několika zajímavých projektech a i přes několik odchodů se bez problémů drží také Illusion Softworks. Uvidíme, jak bude vývoj české herní scény pokračovat v následujících měsících.

Autor:




Nejčtenější

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Blizzcon 2017 - bonusové in-game předměty
Koupíte si virtuální lístek na Blizzcon? Získáte tyto in-game předměty

Blizzcon je svátek všech fandů her od Blizzardu, který letos poběží od 3. do 4. listopadu. Podívejte se, jaké předměty do her získají majitelé virtuální...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.