Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dan Vávra prozrazuje vše o Mafii

  6:00aktualizováno  4. dubna 9:28
Zhruba před rokem jste u nás mohli zpovídat Dana ""Hellboye"" Vávru, hlavního designéra české 3rd person akční Mafie od Illusion Softworks. Nyní jsme vám tu možnost dali opět. Přečtěte si tedy, jak na vaše dotazy týkající se Mafie odpověděl ten nejpovolanější člověk pod sluncem!

Dan Vávra alias Mr. Hellboy

Na dnešní online chat s Danem Vávrou bychom mohli s klidným svědomím použít lehce modifikované známé přísloví "do roka a do týdne". Právě 6. února 2001 jste si totiž mohli s tímto dnes již šestadvacetiletým pekelníkem, šéfem brněnských Mafiánů od Illusion Softworks, pokecat prostřednictvím našich stránek poprvé. Dnes, kdy nás od vydání hry dělí již jen pár týdnů či několika málo měsíců vylaďování hratelnosti a vychytávání chybiček, vám dáváme tu možnost opět. A stejně jako posledně vám Hellboye, jak se přezdívá šéfovi brněnského gangu vyvíjejícího 3rd person akční Mafii, nejprve představíme.

S vývojem her začal Dan Vávra krátce po vystudování střední školy. „S Petrem Vochozkou jsme se znali už dřív, než začal vývoj Hidden & Dangerous nebo Mafie. Pochopitelně to souviselo s tím, že jsme spolu vytvářeli hry, žádná z nich však nikdy nevyšla,“ vzpomíná Mr. Hellboy. S příchodem peněz a tím pádem i lepší šance realizovat zajímavé nápady se však zrodil tým lidí vyvíjejících Mafii a zárodek v současnosti jedné z nejočekávanějších počítačových her tohoto roku byl na světě. Dnes už je hra ovšem ve velmi pokročilém stádiu a jejího vydání bychom se měli dočkat každou chvíli.

Pojďme si tedy nejprve zrekapitulovat, co všechno jsme vám již o Mafii prozradili. Za přečtení jistě stojí naše preview, před jehož napsáním jsme celý den testovali alfaverzi hry přímo v srdci vývojového týmu v Brně. Kromě toho jsme zde natočili videovizitku, na níž máte možnost podívat se na animace ve hře (ty jsou předváděny i na těchto čtyřech oficiálních in-game videích), vizuální stránku pak demonstrují také galerie screenshotů (první, druhá, třetí) a o tom, jak bude vypadat dabing, si můžete udělat představu na základě exkluzivní MP3 ukázky. No a teď už hurá k vašim otázkám a Danovým odpovědím.

Kompletní záznam online rozhovoru s Danem Vávrou:

Autor dotazu: Jan Novak, odpovězeno: 20:56:33
Otázka: co vas na vyvoji hry nejvice zklamalo a co naopak nejvice potesilo?
Odpověď: Nejvíce mě zklamaly všechny technické a organizační problémy které jsme měli. Bohužel ale jinak asi tým mladých a lidí zkušenosti nezíská. Potěšilo mě, že i přes všechny ty problémy to vypadá, že to snad dokončíme :)


Autor dotazu: Kryštof Poláček, odpovězeno: 20:53:47
Otázka: A ted mi odpovezte popravde: Nebude vam lito, az Mafia bude venku, patche bude venku, vsechno bude v pohode, ale jaksi uz nebude takovy stres a takove maso, jako doposud?
Odpověď: To je dobrý čas na začátek něčeho dalšího a lepšího. Přece jenom tři roky na jednom tématu je docela dost.


Autor dotazu: Kryštof Poláček, odpovězeno: 20:49:14
Otázka: Kolika zviratum jste behem tvorby hry ublizili?
Odpověď: Davidovu zajíčkovi. Několikrát. Udělal to Pavel.


Autor dotazu: Jakub Křoupal, odpovězeno: 20:48:37
Otázka: Dobry vecer, zajimalo by me, jak dlouhou maji smenu treba programatori ted kdyz je Mafia temer u konce.
Odpověď: 24/7.


Autor dotazu: Kryštof Poláček, odpovězeno: 20:48:03
Otázka: V kuloarech se take diskutovala o tom, ze jste udelali chybu, ze cast tymu ziskava fixni plat a druha cast mensi fixni plat + procenta z prodeje. Ti s fixnim platem pry zamerne vyvoj hry zdrzovali (logicky - aby si vic "nahrabali"). Co si o teto problematice myslite?
Odpověď: O této problematice si myslím, že je to vnitřní záležitost firmy a každý je smluvně vázán se o finančních otázkách s nikým nebavit. To je docela normální. Normální není bavit se o tom na chatu a dělat tak problémy někomu kdo byl natolik hloupý a bavil se o tom s někým, kdo se o tom na chatu baví. Nemyslím si, že by tady někdo hru úmyslně zdržoval. Myslím si, že je to docela blbost.


Autor dotazu: Jan Novak, odpovězeno: 20:40:35
Otázka: Vyjde Mafia i na PLAYTSTATION 2?
Odpověď: Pracuje se na tom.


Autor dotazu: Kryštof Poláček, odpovězeno: 20:40:10
Otázka: A jeste jedna otazka ze zakulisi: Nedavno byl odvolan designer H&D2 z duvodu neshod s konceptem hry mezi nim a Mesgym a jeho tymem. Nebojis se toho, ze by se neco podobneho mohlo stat i tobe? A nevymlouvej se na to, ze je jiz prilis pozde, ze je jiz hra skoro hotova. Jak rika Mesgy, chce vydat hru az totalne vypiplanou, takze pozde na vyhozeni kohokoliv neni nikdy!
Odpověď: :)) No ja si především myslím, že jsem NĚCO udělal a na základě toho něčeho tým schopných lidí vytvořil poměrně očekávanou hru. Teď doufám, že ta hra bude úspěšná a pokud bude, rád bych to zopakoval, pokud možno lépe, na základě mnoha zkušeností, které jsme doteď získali. A rád bych to dělal tady, protože nehledě na to co se povídá, tady pracuje poměrně dost talentovaných lidí, se kterými se dobře spolupracuje.


Autor dotazu: Kryštof Poláček, odpovězeno: 20:31:57
Otázka: Jo a mimochodem, kdy vyjde Mafia 2? :)
Odpověď: Na jaře :)


Autor dotazu: Kryštof Poláček, odpovězeno: 20:31:28
Otázka: Mam v tvem tymu jednoho nejmenovaneho kamarada. Sdeluje mi, jaka atmosfera panuje pri tvorbe Mafie. Nebudu se Te ptat, jestli o tom vis, nebo ne (o tom, ze vetsina tymu je na tebe pekne ***), ale chtel bych se te zeptat, jestli o jses s Tvym tymem spokojeny a nebo jestli mas pocit, ze tam nekteri nepatri.
Odpověď: Stres je maso a obzvlášť pokud se něco zrovna nedaří tak to docela často skřípe. Nemyslím, že by to bylo nějak dvakrát nenormální a zároveň vím, že nejsem zrovna někdo s kým jde snadno vycházet. Zároveň ale znám poměrně málo lidí se kterými lze snadno vycházet a při tom dokáží udržet svoji vizi mezi mnoha dalšími názory. Mým hlavním cílem je, aby Mafie byla co nejbližší mojí původní představě a aby to nedopadlo jako když pejsek s kočičkou vaří. Což neznamená že bych nepřemýšlel o názorech jiných lidí, jenom jsem prostě protivný cynik :)


Autor dotazu: Pavel Reichl, odpovězeno: 20:20:55
Otázka: zabloudíte občas do české freewarevé herní tvorby?
Odpověď: Teď tady pár lidí hrálo takové ty multiplayerové polštáře a docela se při tom bavili.


Autor dotazu: Ondřej Nahálka, odpovězeno: 20:19:46
Otázka: Kolik měsíců jen Mafia přibližně ve vývoji ??
Odpověď: 3 roky.


Autor dotazu: Martin Kulhavý, odpovězeno: 20:19:34
Otázka: V čem bude Mafia nová, než dosud vydané hry. Na co jste nejvíc pyšný.
Odpověď: Je to tak nějak všechno dohromady. Hlavně jsem (já osobně) chtěl udělat hru, která bude založena na něčem, co by mohl člověk skutečně prožít, ale z mnoha důvodů nemůže a toto téma ztvárnit opravdu věrně, nikoli si zněj vzít jen ty povrchní znaky. Prostě vytvořit uvěřitelný zábavný příběh, jehož hraním se člověk pobaví a zároveň mu to přinese i trochu víc než jen uvolnění.


Autor dotazu: Jiří Zahradník, odpovězeno: 20:16:09
Otázka: Ahoj to jsem zase já chci se jenom zeptat jestli nechistáte při vydání hry nějako edici jako to bylo ve flashpointu nebo ke hře dát tričko mislim si že by si lidi co to koupěj pár stovek zato připlatily.Dík at se ti daří
Odpověď: Možná. Zatím to není jisté.


Autor dotazu: Ondřej Nahálka, odpovězeno: 20:15:38
Otázka: Dobrý den Já bych se chtěl zeptat,co by člověk musel umět,aby mohl být testerem...
Odpověď: Hrát hry, být hodně pečlivý a mít HODNĚ velkou trpělivost. OPRAVDU VELKOU.


Autor dotazu: Pavel Reichl, odpovězeno: 20:14:50
Otázka: chtěl bych se jen zeptat co poúžíváte k otexturování modelů? Body Paint , Deep Paint.......? přeju hodně úspěchu
Odpověď: Photoshop a 3D STUDIO MAX, to BOHATĚ stačí.


Autor dotazu: Jiří Šusta, odpovězeno: 20:13:54
Otázka: Ahoj. Chtěl jsem se zeptat jestli bude Mafii hrát i z 1st person pohledu (mimo 3rd per.)? Dále, na jaké sestavě bude Mafia běhat v roz. 800x600x32 na plné detaily plynule (přes 24 snímků)? Někde jsem četl že v engine Mafie je možné vytvořit fyz. model čehokoliv co má kola, plánujete použít tento engine na nějakou závodní hru? Zdař Krvinka a díky za odpovědi. PS.: Kolik bude mít Mafie CD.
Odpověď: Dejme tomu 1Ghz 128 nebo 256 MB RAM a GF2 32 MB RAM. Fyzikální model je opravdu dobrý a závodní hra je už součástí Mafie.


Autor dotazu: Jan Novak, odpovězeno: 20:12:35
Otázka: chci se jen zeptat, jak to bude s hudbou, bude to podobne jako v Halflife, kde hudba hrala jen v urcitych situacich? kdo je autorem hudby? S pozdravem Honza
Odpověď: Hra bude hrát v animacích a při určitých akcích. Autorem je VLADISLAV ŠIMŮNEK a nahrál ji symfonický orchestr pod taktovkou Adama Klemense. Ve městě a v misích bude hrát často dobová hudba z rádia.


Autor dotazu: Michal Novák, odpovězeno: 20:10:53
Otázka: Ahoj omlouvám se jestli užto zde bylo řečeno ale chtěl bych se zeptat kolik bude hra Mafia stát ??? Díky za odpověď a přeju hodně úspěchů !
Odpověď: 900-1000 kc.


Autor dotazu: --- Miser ---, odpovězeno: 20:06:15
Otázka: Mám ještě další dotaz ... Bude hra koncipována ** co level - to jiná mapa ** nebo se celá hra bude odehrávat na jedné mapě? V případě druhé možnosti - nahraje se celé, jistě obří, mapa do a) paměti najednou celá, b) bude se průběžně "doloadovávat" tak, že si toho nikdo ani nevšimne (tak to chtěj myslím udělat v DUNGEON SIEGE), c)bude se to loadovat při např. vchodu do interiéru etc. thx
Odpověď: Jedno město a 30 promodelovaných lokací jako třeba přístav, bary, banka, muzeum atd. Město se nahraje vždy celé, ale lokace se nahrávají zvlášť (a podstatně rychleji :).


Autor dotazu: Administrator ..., odpovězeno: 20:02:52
Otázka: chtel jsem se zeptat ja bude vyreseno ukladani ve hre.Bude mozne sejvnout hru behem mise ?? nebo bude za ukol dohrat misi do konce dik Paja
Odpověď: Hra se bude ukládat sama po splnění důležitých úkolů, což znamená několikrát za misi.


Autor dotazu: Alda Hrobsky, odpovězeno: 20:02:12
Otázka: Jak hodne se bude auto rozbijet?A budu moct si ve hre jezdit jen tak ,abych nehral misi? Dik
Odpověď: Uplně. Jde rozsekat skoro všechno, urazit kola, nárazníky světla, zdeformovat karoserii, jak je libo. Free mód ve hře je.


Autor dotazu: Robotron Rob, odpovězeno: 20:01:03
Otázka: Ahoj, jeste mam jednu otazku a to na ingame filmy podporujici dej. Bude jich hodne? Ja mam rad kdyz se timto stylem vypraveni pribehu nesetri.
Odpověď: 2 hodiny a 45 minut.


Autor dotazu: Alda Hrobsky, odpovězeno: 20:00:38
Otázka: Kolik tam bude zbrani a jaky to budou?
Odpověď: Revolvery, Magnum, Colt 1911, brokovnice, puška, pálka, boxer, nůž... přes 11 zbraní.


Autor dotazu: Michal Novák, odpovězeno: 19:59:26
Otázka: Ahoj to jsem zase já ještě bych se chtěl zeptat jestli mi Mafia púdje na PIII celeron,64mbRam,TNT2 model 64,600 megahertz,3Daccelerator Myslim že se to bude trhat ne ?No kdyby to náhodou nešlo tak mi prosím napiš konfiguraci kde by se hra netrhala a kde by byla docela dobrá grafika. Tak ahoj a přeju hodně dalších úspěchů jako je Mafia !!!
Odpověď: Myslím, že to ještě pojede docela slušně. Možná ta TNT by mohla trochu brzdit.


Autor dotazu: Jiří Zahradník, odpovězeno: 19:58:29
Otázka: Ahoj chci se zeptat bude Mafie aspon stejně dloůhá jako Flashpoint a budete k ní dávat na internet nějaký add-ony aby se hrala dát znova nebo z nějakym vylepšenim a mislíš že jí rozběhám na P III 700 Geforce256 dík za odpověd
Odpověď: Mafie je podle všeho docela dlouhá. Nevím ale přesně jak dlouho to trvá od začátku nakonec. Add on docela dost pravděpodobný. Tvoje konfigurace je myslím OK.


Autor dotazu: Martin Matějka, odpovězeno: 19:57:19
Otázka: Dobrý večer pane Vávra. Chtěl bych vědět váš názor na úspěch Operace Flashpoint. Zahrál jste si ji? Děkuji a přeju hodně úspěchů.
Odpověď: Zahrál a docela mě chytla. Až na ty chyby, které hlavně v pozdějších misích byly docela nepříjemné. Naprosto ale chápu, že mamutí projekt jako FP je tak náročný, že můžeme být vůbec rádi, že se to někomu podařilo a ještě jsou to zrovna našinci.


Autor dotazu: Jan Zýka, odpovězeno: 19:54:34
Otázka: Dobrý večer, zajímalo by mě, jestli bude ve hře možné jezdit také s dodávkovým vozem a autobusem. Dále bych se chtěl zeptat, jestli se hra bude loadovat při projíždění městem (např. v určitém místě). Přece jen tolik objektů by asi bylo na PC moc. Nebo ne?. To je vše. Přeji Vám mnoho úspěchů v osobním i pracovním životě a ať se vše vydaří tak, jak chcete. Díky. Ahoj
Odpověď: Nálaďák a dodávy určitě. Autobus máme, ale nejsem si jistý. Na PC je objektů opravdu moc, ale nahrávat se nebude :) Díky, přeju to samé.


Autor dotazu: Karel Hudecek, odpovězeno: 19:52:18
Otázka: Dobry vecer.Chtel bych se zeptat v souvislosti s vydanim vasi hry na to, zdali uz uvazujete o nejakem novem projektu.Prece jen konecne se dockate tak dlouho ocekavaneho vydani, po tak dlouho odkladanem uvedeni na trh... Neodradilo Vas to ? Planujete hru jineho zanru ? Uvazujete pri pripadnem velkem uspechu Mafie o praci pro zahranicni firmy ? Co bude s Danem Vavrou po vydani ? :) Diky
Odpověď: Pro zahraniční firmu už pracujeme. Nápadů mám já osobně až moc, ale o zvoleném tématu nerozhoduji sám. Pracovat na hře poprvé je dost nechutný stres a člověk se permanentně uč (hlavně z toho co dělá špatně). Takže především doufám, že příště budeme chytřejší, všechno lépe připravíme, promyslíme a zorganizujeme.


Autor dotazu: Petr Xxxxx, odpovězeno: 19:48:59
Otázka: Zdravim te! Mam dotaz tykajici se multiplayerovych add-onu k Mafii. Jak uz si nize uvedl, ve finalni verzi hry bude zahrnut pouze jeden "mod" ala NFS. Je velka skoda, ze se vam uz nepovede do vydani hry pridat nejaky dalsi urcite mnohem zabavnejsi mod, ale ma to i sve svetle stranky- jako je napriklad uz zadne velke odklady datumu vydani. Zajimalo by me alespon zhruba jake mody jsou prave diskutovane a za jak dlouho mohou byt asi po vydani hry dokoncene- v pripadnych patchech. Budou to mody jako 1) Policajti vs Gangsteri? 2) Kooperacni hrani cele Mafie ve dvou ci vice hracich 3) Specialni deathmatchove (i tymove) mise ? Ci neco jineho? A jeste bych rad vedel, jestli bude existovat nejaky single mod, ktery umozni hraci volne projizdeni mestem (bez hlavnich ukolu, casoveho limitu apod.)? Hodne zdaru a stesti do dokonceni teto uzasne vypadajici hry a to same do dalsich her! God bless u! ;o) A moc pak z tech penez nezblbnete... :o) Maximalni fanda Mafie a celyho ILLUSION- SWII
Odpověď: Datum nevím. 1 ano, 2 ne, 3 ano. Free mód ve hře je :))


Autor dotazu: --- Miser ---, odpovězeno: 19:47:39
Otázka: Nazdar .. Chtěl bych se zeptat, na jaké konfiguraci hru provozujete a kolik to má v nejnáročnějších situacích (exteriér, oheň, hodně objektů ..) dává FPS.. thx
Odpověď: No, moc výkonné mašiny tu vcelku úmyslně nemáme. S FPS to je dost zavádějící. Na současných strojích okolo 1Ghz to prostě běží docela slušně.


Autor dotazu: Ondra Novacek, odpovězeno: 19:46:29
Otázka: Omlouvam se, pokud tuhle otazku polozim znova, jestli tu uz dneska jednou pdla, ale jak se divate na to pripadne zatrzeni distribuce hry Mafia v Italii..?
Odpověď: Viz ostatní odpovědi.


Autor dotazu: Michal Novák, odpovězeno: 19:46:13
Otázka: Ahoj už se moc těšim na Mafii ale chtěl bych vědět kolik bude hra stát ???
Odpověď: Neco okolo 900Kc.


Autor dotazu: pepa vomacka, odpovězeno: 19:45:56
Otázka: ahoj pane Hellboy, muzete mi rict,co konkretne je na Mafii Vase prace a zasluha,ceho si nejvic cenite a na co jste pysny ze jste vytvoril? Dekuji za odpoved, Pepa
Odpověď: Napsal jsem scénář, podílel se na režii českého dabingu, napsal dokumentaci podle které se hra měla :)) dělat, dost výrazně jsem musel přesvědčovat všechny okolo, abychom měli fyzikální model jaký máme a později jsme třeba nastavoval všechna auta. Myslím, že ne zcela zanedbatelně jsem se podílel i na grafickém vzhledu hry. Lví podíl má na grafice ale náš výtvarník Pavel Čížek, nebo tvůrce postav Roman Hladík a hlavní animátor Tomáš Hřebíček. Na hře je tisíce drobných úkolů a všechny a všichni jsou důležité.


Autor dotazu: Simon Wohlrab, odpovězeno: 19:38:47
Otázka: Dik za odpověď. Ale eště by mě zajímalo jak to bude s tou češtinou. Slyšel jsem že už se dabuje.. A pokud, bude přeloženo kompletně vše, včetně menu atd.? Jinak dik že na nás ohledně tý češtiny tak myslíte :)
Odpověď: Už je hotovo a myslím, že se podařil lépe než anglický dabing. Hra bude kompletně v češtině.


Autor dotazu: Michal Doležal, odpovězeno: 19:37:58
Otázka: Video hry mě uchvátilo, ale souboje s 1000 a 1 gangstrem byly kýčovité a nerealistické. Je zde reálnější obtížnost?
Odpověď: Nemáme žádné obtížnosti an souboje s 100+1 gangsterem. Na videích se hráč ocitl v naprosto reálné situaci kdy jeho a několik jeho kumpánů přepadlo asi 8 členů jiné rodiny, na dalším videu se zase ocitl zcela sám na shromáždění nepřátelské rodiny, takže přesiula byla naprosto logická. Já sám jsem velkým odpůrcem generujících se nepřátel.


Autor dotazu: Administrator ..., odpovězeno: 19:35:30
Otázka: Prosil bych o napsani minimalni a doporucene konfiguraci pocitace pro hrani hry mafie. dik Paja Ps:doufam ze vydani 3.kvetna je blaf a ze s hrou muzeme pocitat na zacatku brezna.:-)
Odpověď: Stále se to tak trochu mění, protože se stále něco opravuje, vylaďuje a dodělává, ale momentálně je to tak GF MX a P400 128MB RAM.


Autor dotazu: david kolek, odpovězeno: 19:34:24
Otázka: Dobrý den, slyšel jsem, že úzce spolupracujete s režisérem filmu Zatracení Danem Svátkem. Bylo to i na téhle hře?
Odpověď: Dan nám trochu pomáhal s drtamaturgií scénáře. To znamená, že jsme společně prošli dialogy a scény a snažili se minimalizovat zbytečné texty a nezajímavé, nebo nic nesdělující věty. Podle všeho se mu příběh docela líbil.


Autor dotazu: jd_ ..., odpovězeno: 19:32:29
Otázka: 1) Můžeš potvrdit datum vydání 3. května uveřejněné na německém webu Take? 2) Pokud by byla Mafia zakázána v Itálii, byli byste ochotni hru předělat tak, aby vyhovovala požadavkům tamních úřadů? díky jd
Odpověď: Datum viz ostatní odpovědi. Itálie mě docela překvapila, ale myslím, že se jedná spíš o plácnutí do vody, protože autoři těch prohlášení ze hry zatím znají asi jen název. Rád bych aby ji začali odsuzovat až ji budou mít možnost vyzkoušet a posoudit ji objektivně.


Autor dotazu: Robotron Rob, odpovězeno: 19:29:47
Otázka: Zdravim, Mnel bych dotaz na etickou stranku hry. Myslim ted jako moznost zabijeni nevinych lidi na ulici atp. Nejsem sice zadny puritan, ale napr. GTA3 se mi kvuli tomuto aspektu zrovna moc nelibi. Je sice pravda, ze hra dostava na realisticnosti, ale za cenu nechutnych jatek (myslim jako treba vrazdeni malych deti ve skolce v GTA). Nasili timto vznikle by jeste umocnoval fakt, ze Mafia na mne pusobi dost realistickym dojmem, ted myslim graficky i kvalitou enginu. Jak to bude vyreseno? Druhou otazku bych smeroval primo na telo. Z obrazku (dovolim si tykat, doufam, ze mi za to nikdo hlavu neutrhne:) mi Hellboyi pripadas jako docela drsnej metalak. Co poslouchas za muziku? Typnul bych si neco jako Soul Fly.
Odpověď: Nejsem žádný násilník, ani k tomu nikoho nemíním pobízet. Hra má příběh, který je doufám určitým ospravedlněním k akcím, které hráč koná a ukazuje kam to všechno může vést. Nikoho navíc nenutíme, aby někomu nevinnému ubližoval. Spíše je za to hráč penalizován. No a ta fotografie je sice asi dva roky stará a já se docela změnil, nicméně se Soulfly ses docela strefil. Ale trrefil by ses treba i s Ulver, nebo Alison Goldfrap coz je docela jiné kafe :)


Autor dotazu: Jana Dvořáková, odpovězeno: 19:22:14
Otázka: Ahoj Dane, proč má Vaše firma centrum v Brně a v Praze jen pobočku? Budete mít pobočky i v zahraničí? Díky za odpověď :-)
Odpověď: Protože si Petr Vochozka vybral Brno a protože Denis Černý má tým svých kvalitních programátorů v Praze.


Autor dotazu: jd_ ..., odpovězeno: 19:21:16
Otázka: Bude Mafia obsahovat multiplayer out-of-the-box nebo až časem formou patche? A máte už jasno, jestli to budou pouze závody nebo i akční část hry? díky jd
Odpověď: teď poutze závody, později doufám mnohem více. Viz ostatní odpovědi.


Autor dotazu: mar ver, odpovězeno: 19:20:45
Otázka: Zdravím, stále se o vaší Mafii mluví, ale stále nevyšla. Měla vyjít počátkem tohoto roku a je únor a kde nic tu nic. Víte přesný termín, kdy má vyjít?
Odpověď: Viz ostatní odpovědi.


Autor dotazu: pavel oooo, odpovězeno: 19:19:59
Otázka: Ahoj Dane, malý dotázek: bude možné možné kombinovat ovládání myš klávesnice - postava s volantem pedálama u řízení aut?? díky
Odpověď: Samozřejmě. I force feedback je přítomen.


Autor dotazu: Tomáš Polčic, odpovězeno: 19:19:33
Otázka: Ahoj Dane, chcel by som sa spytat aky je tvoj nazor na GTA3. Myslim, ze je to hra svojim stylom Mafii velmi podobna a tedy aj, podla mojho nazoru, slusna konkurencia. Podla videi sudiac sa mi zda, ze je na tom graficky lepsie nez Mafia, co ale moze byt z preto, ze na PS2 sa na hardwarovu narocnost neprihliada tak ako u PC (uvidime ako bude vyzerat PC verzia). Ostatne, ak si to mal moznost hrat, skus priblizne popisat, v com si myslis ze je to rozdielne/rovnake/lepsie/horsie. Dik BTW: este sa nevie, kedy priblizne vyjde demo? P.S.: este nieco - bude sa Mafia tak ako H&D2 konvertovat na ine platformy?
Odpověď: GTA jsem hral na PS2. Máme společného vydavatele a tak se snad otázka vydání a vzájemné konkurence her vyřeší. Nevím co jsi viděl a nerad bych se chvástal, ale rozhodně si nemyslím, že GTA vypadá líp, než práce našich grafiků. Rozdíl je hlavně v tom, že GTA je víceméně čistá arkáda s poměrně povrchním příběhem a soustředí se hlavně na co nejakčnější hratelnost. Mě osobně se to tak líbí, ale Mafie má doufám mnohem propracovanější příběh a tím pádem i nápl%n misí. Narozdíl od GTA máme více než 30 indoor lokací, které sami o sobě vydají na hru a vypadají (alespoň myslím) velice dobře. Celkově se snažíme aby byla Mafie poněkud vážnější a více pro dospělé a milovníky gangsterských filmů. Mafie se momentálně převádí na PS2 a zřejmě to bude i na XBOX.


Autor dotazu: Petr Doupal, odpovězeno: 19:09:38
Otázka: Čau Hellboyi, tak by mě fakt zajímalo, kdy ta vaše hra vyjde. Netrpělivě očekávám každé nové videa, screenshoty či informace a moc mě nepotěší, když se dozvím, že vydání se zase oddálilo. Na webech se píše, že bude Mafia v obchodech snad až v květnu ! Je to pravda ? A jestli je, necháváte si ten čtvrt rok na důkladné testování a nalézání chybiček, nebo je Mafia stále nedodělaná (nějakým způsobem nekompletní) ? Jinak si můžeš být jitý, že si Mafiu koupím legálně, stejně jak jsem to udělal třeba s Flashpointem ve speciální edici. Moc mě totiž těší, že češi jsou jedničky i v počítačovém oboru a nějaká tisícovka mě snad nezabije. Chtěl jsem vlastně říct, že ta tisícovka nezabije mého taťku, mám totiž pouze 15 let a sám si zatím neplatím nic :-) Takže i když mě už docela štvete a až moc mě napínáte, přeji tobě a tvému týmu mnoho štěstí (a taky peněz ;-)
Odpověď: Jak už jsem psal níže je to velice komplikované. My jsme ti poslední kdo by to chtěli nějak zdržovat. Naši programátoři pracují NAPROSTO naplno. Všichni jsme pod velkým tlakem ale snažíme se, aby ve hře bylo co nejméně nepříjemných momentů. Momentálně třeba zjišťujeme, že je MAFIE často moc těžká a tak se ji snažíme co nejvíce vyladit. A stále se objevují nové a nové chyby :)


Autor dotazu: Petr Doupal, odpovězeno: 19:06:12
Otázka: Hele, ještě jedna otázka: Jaké si tipuješ skóre našich hokejistů v olympijském turnaji. Pokud se o to náhodou moc nezajímáš, tak ti řeknu, že budem hrát s Lotyšskem či Německem (podle výsledku dnešního vzájemného zápasu těchto dvou týmů), potom se Švédskem a pak s Kanadou. Já jsem docela pesimistický ohledně této olympiády, ale tajně věřím a doufám, že vyhrajem. Jsme přece Češi ! (blbost, já jsem z Opavy a tak jsem Slezan, počkat, nejsem náhodou ze Severní Moravy ?, jo, už vím, jsem Moravskoslezan :-)
Odpověď: Nejsem velký sportovní fanoušek, ale samozřejmě je to otázka národní cti a doufám, že se nám to podaří :)


Autor dotazu: Simon Wohlrab, odpovězeno: 19:04:06
Otázka: Mám dvě otázky A. Bude tam multiplayer? akdyž ano jaké tam budou módy? B. Kdy to zhruba vyjde?
Odpověď: Tato otázka se bude zřejmě často opakovat takže: multiplayer bude pouze v podobě závodu ala NEED FOR SPEED ze třicátých let, zbytek se vydá později jako add on, nebo patch a dosud se nerozhodlo jaké módy to budou. Datum vydání je věc velice komplikovaná a rozhoduje o něm mnoho faktorů. Momentálně je hra TÉMĚŘ hotová a my pracujeme na posledních dodatcích a vychytáváme chyby. To je také hlavní úskalí. Nikdo neví a nemůže vědět jak moc komplikované bude odstranit všechny zásadní chyby, které tam stále jsou a nikdo je tam nechce samozřejmě nechat. Momentálně je hra hratelná a zábavná, ale obsahuje stále mnoho velice nepříjemných bugů, které se snažíme eliminovat. Až se to podaří hra vyjde. Je to otázka několika týdnů.


Autor dotazu: Jiří Čumpelík, odpovězeno: 18:21:59
Otázka: No nazdat Hellboy, mám na tebe jednu otázku: Budete měnit nasedání do aut? Protože to co jsem viděl bylo opravdu hrozné.
Odpověď: No nasedání je všeobecně problém. Animace musí být co nejratší, aby moc nezdržovala a aby se v jejím průběhu nemohla stát nějaká nepříjemnost typu přejetí autem, nebo zastřelení. To platí a platit bude, dokud se nezačne používat inverzní kinematika, která je zatím dost HW naáročná.

Autor:




Nejčtenější

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Další z rubriky

LawBreakers
Průšvih roku? LawBreakers nepomohl ani slavný vývojář

Kvalitní hra ještě není zárukou finančního úspěchu. LawBreakers sice měli všechny předpoklady, aby se stali hitem, v těžké konkurenci se však neprosadili.  celý článek

Phantasmagoria (PC)
Hrajete někdy retro? Co jste si pustili naposledy?

Vracíte se ještě ke starým hrám, nebo se naplno věnujete hraní současné produkce?  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.