Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dancing Stage: Mario Mix

  12:00aktualizováno  12. prosince 2:19
I když se to nezdá, jsou taneční hry stále v kurzu. Na tomto poli ovšem dosud mělo Nintendo menší handicap, který ovšem nyní dohání s Mariem v plné formě.

Dancing Stage: Mario Mix Tanec se ve videohrách obvykle vyskytuje na obrazovce, a to jak v původním, tak přeneseném slova smyslu. Před obrazovkou k „tanci“ až doposud docházelo spíše jen v důsledku hráčova herního selhání. U Dancing Stage: Mario Mix je tanec či spíše jednotlivé taneční úkroky základním a jediným prostředkem komunikace, čímž se tato hra mimo jiné stává jedním z nejzábavnějších způsobů, jak shodit přebytečná kila.

Tento vždy aktuální ohled dostává před a hlavně po Vánocích rozměry celonárodní mánie. Ženské časopisy, pánské časopisy, dívčí magazíny, klukovské magazíny, rádce spotřebitelů, přehledy televizních programů a mnohé další mediální tituly doporučují v prosincových a lednových číslech svým čtenářům nejrůznější způsoby, jak zeštíhlit pas, zmenšit zadek a zpevnit svaly a prsa. No taky máme jeden tip, jmenuje se Dancing Stage: Mario Mix.

Takováto hra se snad nedá nějak výrazně zkazit, kámen úrazu se tak může vyskytnout snad jen ve výběru hudby.

Dancing Stage: Mario Mix Podstatou každé taneční hry je zákonitě odpovídající ovladač. S klasických joypadem v ruce by hráč těžko dosáhl tohoto správného „groovy“ zážitku. Nintendo tak k Mario Mix přibalilo i podložku o rozměrech 91 na 83 centimetrů, bez níž pořízení téhle hry nemá smysl. Jaká je? Kromě kvarteta směrových „oblastí“, po jejichž sešlápnutí se aktivuje daný směr, jsou zde také „tlačítka“ Start, Zpět a také dvě další herní - A a B. Taneční „fólie“ má vroubkovaný povrch, takže uklouznout po ní mohou jen ti nejnešikovnější, platí zde ovšem stejné pravidlo jako například u basketbalu, že vlhký povrch klouže více. Při tancování proto opatrně s limonádou :-).

Princip samotného hraní je jednoduchý. Do rytmu jedné z pětadvaceti písní se Mariovi na obrazovce zjevují šipky se směrem, který je nutné sešlápnout, přičemž nejdůležitější na celém procesu je správné načasování. Aby tanečky přinášely ovoce, je třeba na šipky reagovat, až když dosáhnou určité výšky ve svém postupu vzhůru obrazovkou. To ale není všechno. Až se na „parketu“ pořádně rozhýbete, přijdou totiž na řadu „dvojáky“, „držáky“ (podstata Dancing Stage: Mario Mix těch prvních je zřejmá, v druhém případě je nutné daný směr sešlápnout a vydržet, dokud šipka nezmizí) a další specialitky, čímž se ze hry stává slušná makačka.

Ruku v ruce s hudebním výběrem jde i vizuální zpracování.

Po zažití základních pravidel nejspíše většina hráčů dojde k zjištění, že přes svou neobvyklost je Mario Mix záležitost velmi intuitivní a navíc pro všechny snadno pochopitelná, a to včetně těch, co na videohry pohlíží s opovržením (např. rodiče). Své „hraní“ si ti nejzkušenější mohou zpestřovat i svépomocí. Když se vám například do rytmu začne motat kolem nohou nějaký domácí mazlíček, u kterého nehrozí, že se nechá zašlápnout, hned máte o úroveň těžší hru. Hlavně si kolem sebe vždy udělejte dostatek prostoru, i sportovně založeným jedincům se může stát, že ztratí rovnováhu.

Dancing Stage: Mario Mix Takováto hra se snad nedá nějak výrazně zkazit, kámen úrazu se tak může vyskytnout snad jen ve výběru hudby. Zde musí fajnšmekři zatnout zuby, protože v Mario Mix se tancuje do rytmu hudebních motivů společnosti Nintendo. To asi nikoho nemůže překvapit. Byl by ale skutečně takový problém vydat několik edicí hry, aby si na své přišli fandové nejrůznějších hudebních žánrů? Chápu, že Mario s jeho přítulným úsměvem by v kožené bundě s tunou cvočků asi budil spíše znepokojení než veselí a že případné licence několika hudebních hitů by také něco stály, problém ale je, že některé z hudebních doprovodů jsou, slušně řečeno, otravné a po čase mohou místo rytmického poskakování vyvolat spíše nekontrolovatelný berserk.

Hudba a videohry

Od dob, kdy se ozvučení videoher omezovalo na několik skromných pípnutí, uplynulo už skoro dvacet let. V současnosti se o hudební motivy největších herních trháků starají týmy profesionálů se zkušenostmi z filmového průmyslu, renomované DJské hvězdy nebo hudební skupiny. Mezi nejlépe „zhudebněné“ hry tak určitě patří všechny díly závodní série Wipeout (Chemical Brothers, Fluke a další), zběsilá střílečka pro PSX Loaded (ostré kytary ala Nine Inch Nails), novodobé díly Prince Of Persia a hlavně hudební perla mezi současnými hity Spliter Cell: Chaos Theory, o jehož zběsilý a temný soundtrack se postaral londýnský producent a DJ brazilského původu Amon Tobin. Na druhé straně náladového spektra stojí hlavně lyrické klavírní motivy ze série Final Fantasy. Soundtracky k sedmému, osmému a desátému dílu vyšly v luxusních čtyřdiskových edicích a pro fandy této série jsou vyhledávaným doprovodným zbožím. Mimo tento proud pak stojí licencované soundtracky k filmům, pro které existuje videoherní zpracování. Jen tak se mohou fandové Pána prstenů těšit při hraní např. Battle For Middle-Earth z tradičních filmových motivů.

Klady a zápory

Plus Snadno pochopitelné
Plus Velmi společenská hra
Plus Kvalitní podložka

Mínus Některé skladby

Ruku v ruce s hudebním výběrem jde i vizuální zpracování. Barevné omalovánky jsou jednou z charakteristických prvků skoro všech her s Mariem. Jestli se v některých hrách s tímto hrdinou, původním povoláním instalatérem, ukazuje, že jakoby stárne a dokáže vypadat i vážně, rozhodně to není případ Dancing Stage. Jinak ovšem nelze nezatleskat vzniku další party hry. Odmyslíme-li si pokus o příběh a některé pokusy o chytlavé skladby, nelze Dancing Stage: Mario Mix nějak výrazně hanit, a to i přes fakt, že spíš než o hru se jedná o zábavněji zpracovaný trenažér.

Dancing Stage: Mario Mix
Výrobce/Vydavatel Nintendo/Nintendo
Platforma GameCube
Multiplayer: ano, 2 hráči
Vibrace/Analog: ne/ne
Paměťová karta: ano, 3 bloky
Verdikt: Dobře zpracovaná taneční hra bez výraznějších chyb. Pro dříve narozené jedince bude asi problém infantilní zpracování. I starší přece chtějí tančit :-).
Hodnocení: 70% (info)

Autor:


Témata: Prince of Persia

Nejčtenější

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...



Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

RECENZE: Subnautica je nejlepší podmořská hra všech dob

Subnautica

Podmořská Subnautica je na první pohled nenápadná hra, která se od svého vydání drží mezi nejprodávanějšími hrami na...

Další z rubriky

Vývojáři si psali pozitivní recenze vlastní hry, Steam zakročil

Recenze na Steamu

Autoři hry Wild Buster si na Steamu kupovali vlastní hru, aby k ní mohli psát pozitivní recenze.

Remake kultovního System Shocku se odkládá na neurčito

System Shock 2

Autoři chystaného remaku jedné z nejlepších her všech dob se stali oběťmi vlastních ambicí. Musí proto vývoj přerušit a...

Poznáváte Laru? Ještě před filmem vyjde panenka Barbie - Tomb Raider

Tomb Raider Barbie Doll

Ještě před tím, než se v kinech objeví film Tomb Raider (premiéra 15. března), vydá Mattel panenku Barbie - Tomb...

Najdete na iDNES.cz