Dante's Inferno

Dante's Inferno

Dante’s Inferno: cesta do hlubin pekla

  • 24
Očekávaná akce z dílny tvůrců skvělého Dead Space se už pomalu rýsuje na obzoru a ukazuje důvody, proč se na ni těšit. Jaká bude pouť peklem?

Dante's InfernoDante Alighieri je prvním z italských básníků, který dokázal zobrazit peklo v podobě, v které si ho vážně představoval. Božská komedie je jednou z jeho nejvýznamnějších prací, v níž je hlavní hrdina Dante nucen projít peklem, aby se dostal k očistci a nakonec do ráje, tedy i za svou ztracenou láskou Beatricí. Právě první část knihy, tedy peklo, si vybralo studio EA Redwood Shores, aby z ní udělali herní adaptaci. Hra by však měla být daleko temnější, děsivější a vůbec pekelnější než její knižní předloha.

Na začátku Božské komedie je hrdina Dante ztracen sám v temném lese, kde ho napadnou tři zvířata. Lev, pardál a vlčice (každé oklikou zobrazuje negativní lidské vlastnosti). Dante zběsile utíká, až narazí na strmý sráz, u kterého potká antického básníka Vergilia vyslaného Beatricí, aby milovaného provedl skrz peklo a očistec až k ní do ráje. A právě v pekle začíná příběh Dante’s Inferno.

Všechny stupně pekla jsou k prasknutí naplněny obřími monstry.

Dante's InfernoJakmile se Dante dostane do pekla na hřbetě Charóna (převozník přes řeku mrtvých Acherón), hned se na něj vrhnou hordy různorodých nestvůr: kupříkladu plazící se nemluvňata, která mají místo rukou ostré břitvy. Jelikož se peklo v Dante’s Inferno dělí na 9 úrovní (zapomenutí, chtíč, obžerství, nenasytnost, hněv, kacířství, násilí, podvod a zrada) a tato odporně znetvořená nemluvňata se objevují v té první, nejmírnější části, je jasné, že se Dante utká s netvory daleko hrůzostrašnějšími.

Dante's InfernoV každé úrovni se rovněž objeví závěrečný boss, k čemuž perfektně slouží například samotný Lucifer, s nímž se hrdina střetne až na konci pekla. Autoři slibují, že ve hře najdeme i krále Minose (soudce prokletých) a psa Cerberuse.

Všechny stupně pekla jsou také k prasknutí naplněny různými obřími monstry, která jsou řízena démony na jejich hřbetech. Při setkání s nimi je jediným úkolem hrdiny zabít jezdce a osedlat nestvůru, aby s její pomocí mohl rozsekat i zbývající. K sesazení jezdce budou sloužit známé kontextové sekvence, kdy se na obrazovce objevují tlačítka, která musí hráč v určitý moment zmáčknout.

Přes všechny ty potvory, které půjde osedlat, bude jednou z Dantových zbraní velká kosa (údajně získaná při souboji se Smrtí samotnou), jež je v hrdinových rukou opravdovým smrtícím nástrojem. Mimo ni půjde využívat i kříž, který Dante nosí s sebou. Stačí ho ve stylu upírobijců tasit a namířit s ním na protivníky, které náhle smete ničivá vlna. Dante's Inferno

Kromě všeho toho zabíjení démonů a pekelníků se dočkáme i možností volby: Dante totiž postupem skrz peklo začne potkávat uvězněné duše, které může potrestat nebo vysvobodit. Samozřejmě, ta "správná" volba vám jakýmsi způsobem, řekněme to po vzoru Falloutu, zvedne karmu a občas nabídne i nové zbraně či schopnosti.

Tvůrci slibují velkou míru originality.

A ani protivníci nebudou žádné klony, právě naopak, každý z nich by měl mít něco do sebe. Jelikož je hlavním designérem postav Wayne Barlowe, který se podílel na tvorbě netvorů v Hellboyi nebo Harrym Potterovi, originalitu a variabilitu postav nelze zpochybňovat. Hlavní producent hry Jonathan Knight dokonce řekl, že některé návrhy byly tak děsivé, že je museli ze hry vyřadit. Uvažují však o jejich publikaci v dodatečné knížečce.

Dante's InfernoProstředí by mělo být podle slov vývojářů také dostatečně barvité, přece jen, kolikrát se v životě projdete peklem zobrazeným podle středověkých představ? Nápaditost herního prostředí také úzce souvisí s grafikou, která je v této době ještě ve vývoji a je opravdu brzo z ní už něco soudit. Je ale každopádně jasné, že celá hra bude naplněná ohněm, lávou a dalšími úkazy evokujícími peklo a utrpení.

Ovládání by mělo být také velmi intuitivní, jelikož všechna možná i nemožná komba budou shrnuta do několika tlačítek, která půjde pořadím stlačení kombinovat, a tím dělat daleko pokročilejší kousky. Samozřejmě bude přítomno i klasické dělení útoku na slabší a silnější.

Právě se vám určitě vybavila představa bezduché kopie God of War, tvůrci nicméně slibují velkou míru originality, která by měla Dante’s Inferno vyvést ze souboje s tímto velikánem bez trvalých následků. Hra má totiž rozhodně na to, aby v mnohých věcech GoW konkurovala, právě bojový systém a rozvržení ovládání by mohly být Dante's Infernorozhodujícími Danteho trumfy.

Sice do vydání hry zbývá ještě celý rok, ale už teď jde cítit, že by hra mohla být příjemným překvapením. EA má poslední dobou štěstí na nezavedené tituly (například již zmíněný Dead Space nebo Mirror’s Edge), tato hra by tedy také mohla být jednou z těch, na které se usměje štěstí a jež sklízí ovace jak od kritiků, tak od publika. Děj bude jistojistě jednou z hlavních lákadel hry, Božská komedie je přece jen známým dílem a mnoho hráčů určitě bude zajímat, jak se s ním EA popasovalo. Teď už jen zbývá převést skvěle vybranou předlohu do hratelné podoby a přidat pořádnou hrstku akce. Držíme palce.

Index očekávání: 80%


Témata: God of War