Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dark Earth: Vienna Calling - svět pod vládou zombií

aktualizováno 
Staří Mayové to věděli a nechali nám varování. V roce 2012 začne konec světa. V nové FPS Dark Earth: Vienna Calling na vás čeká svět živých mrtvol.

Dark Earth: Vienna Calling

Dark Earth: Vienna CallingKoncem roku 2012 vzbouřila světový tisk šokující zpráva. Mladá Francouzka ubodaná na předměstí ožila na patologii. Nikdo však netušil, že tento okamžik znamenal začátek konce světa. O dvanáct hodin později se totiž zázrak změnil v děsivou noční můru. Všude po světě ožívají lidé krátce po své smrti a ti, kteří byli mrtví teprve 30 hodin se také drápají zpět k životu. Ne ovšem k mírumilovné existenci, ale naopak toužící nakrmit se masem živých. Tentokráte neexistuje žádná naděje, že šlo o virus, který se podaří porazit, nebo o vojenský experiment. Na vině jsou síly, nad kterými nemá člověk tu nejmenší kontrolu. Začal skutečný konec světa, který předpověděli ve svém dokonalém kalendáři staří Mayové na rok 2012. A proti silám bohů je člověk bezmocný. Nakonec co dělat, když každý živý je buď sežrán zaživa, nebo se okamžitě mění v dalšího ze živých mrtvých, kteří rozsévaji zkázu po celé planetě.

Přesně tak začíná dějová FPS Dark Earth: Vienna Calling.Dark Earth: Vienna Calling Její děj vychází z románu hororového autora Samuela Millera, který se vyřádil na Himmlerových Shoggotech pro Call of Cthulhu a nenabízí žádné alternativy k přežití. O čem jednou rozhodli bohové, to se musí stát a Země je odsouzena k věčné temnotě. Ale bohové mají trpělivost a hlavně dostatek času, který naopak přeživším lidem schází. Právě proto tak na několika stovkách izolovaných místech planety zůstanou oblasti, zvané "Whitelands", kde v obklíčení zombiemi přežívají lidé. Tam, kde dokázali díky výzbroji rychle reagovat a nápor mrtvol zastavit, potažmo prchnout do bezpečí bez pokousání. Někde mají dokonce takové štěstí, že se jim daří území Whitelands zvětšovat, jinde naopak tlak útoku nemrtvých triumfuje. Jak správně tušíte, jste jedním z těch, kteří díky svým bojovým zkušenostem patří mezi dočasné zachránce zbývající lidské populace.

Dark Earth: Vienna CallingHrajete tedy za seržanta Henryho Millera, veterána irácké války a jednoho z mála přeživších ze speciální operace proti Íránu v roce 2011. Jste teď ve vojenské Whiteland v Montaně, která komunikuje s tím, co zbylo z kdysi mocné armády USA a ostatními světovými Whitelands. Aby to nebylo jednoduché, čeká vás cesta přes oceán do legendární Whiteland Oetscher v rakouských Alpách asi 80 km od Vídně. Tam totiž musíte zjistit, jak je to možné, že tamní obyvatelé jsou úspěšní v zahánění zombií a neustálém zvětšování plochy, kde přežívají živí lidé. Čekají vás tři kapitoly, rozdělené do celkem čtrnácti levelů, kdy vaším cílem bude jednoduše přežít a odhalit tajemství rakouské oázy. Takže se připravte na množství různých zbraní, které mají hlavní cíl, zabránit tomu, abyste byli kousnuti a při záchraně přeživších civilistů ochránit i je a transportovat do bezpečí.

Zní to všechno hezky.Dark Earth: Vienna Calling Problémem je, že nejsme slepí a pohled na kvalitu screenshotů v nás vyvolává hrůzu větší, než útočící zombie. Vývojáři tvrdí, že hra je hotová ze 30 procent a vzhled do jara 2009 projde výraznými změnami, ale současná podoba je jednoduše úděsná. Jistě, u hry by měla být hlavní hratelnost, potažmo atmosféra a příběh, nicméně pokud nemám co předvádět, tak zůstanu u textu a screenshoty ukazuji až v okamžiku, kdy nebudou vyvolávat husí kůži. Rovněž je sice hezké, že příběh působí poměrně zajímavě, ačkoliv o originalitě bychom mohli polemizovat, ale projeví se opravdu ve hře? Nebudeme spíše jen běhat temnými budovami a střílet ze všech stran lezoucí zombíky? Zatím víme málo, ale autorům bychom doporučili, aby než příště budou předvádět své dítko, mrkli, jak je oblečené. Takhle nám totiž dost zkazili dojem. Přece jenom, hra má vyjít na PC současnosti a ne na historickou mašinku s VooDoo 2.

Autor:




Nejčtenější

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Další z rubriky

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
Která herní hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč?

Na herní kvíz, v němž jsme poznávali herní hrdinky jen podle obrázků, navazujeme anketou. Podělte se s ostatními, která hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.