Dark Messiah of Might & Magic je hra, která zatím ještě není tak moc v obecném povědomí. Ale jak se zdá, tak by to mohla být docela chyba, protože na ní pracuje tým z Arkane Studios, jehož prvním projektem bylo v roce 2002 Arx Fatalis, což je RPG, které dosáhlo velmi vysokých hodnocení. Dark Messiah bude také RPG, takže lze snad říci, že má všechny předpoklady dopadnout úspěšně.
Jedním z těch zásadnějších předpokladů je i to, že hra využívá známý Source Engine od Valve a značně modifikovaný fyzikální engine Havok. Aby bylo možno tohleto všechno dobře využít, zasadili autoři hru do 1st person perspektivy (asi se nevyhneme porovnání se sérií Elder Scrolls).
Hra využívá známý Source Engine od Valve a značně modifikovaný fyzikální engine Havok. Je tady na co se těšit.
Všichni víme, jak dobře vypadal HL2, takže není nutné nijak zdůrazňovat, že bude na co koukat. Sice bude kvůli rozlehlosti světa vynecháno pár detailů, ale technologie high-dynamic-range lighting (přesně ta co bude použita v Lost Coast a HL2: Aftermath) to bohatě nahradí. Prý se máme těšit zejména na interakci s herními postavami, které budou díky animacím obličeje projevovat i emoce. A ještě jedna drobnost: když se při souboji srazí meče, tak mají odletovat i jiskry.
Když už je řeč o HL2, tak se nenechte mýlit jeho lineárností. Dark Messiah bude disponovat obrovskými lokacemi a hráč bude mít možnost udělat všechno podle svého, tj. bude vždy existovat několik možných způsobů řešení. To jak se v danou chvíli hráč zachová bude mít i vliv na vývoj postavy. Může se proplížit a zlikvidovat soupeře ze zálohy, nebo prostě popadne meč a cestu si proseká. Samozřejmě že tu existuje i magie, ale i ta skýtá mnoho možností. Zmenšit nepřítele a jednoduše ho zašlápnout, nebo vytvořit ledovou plochu, aby všichni uklouzli? Nezanedbatelný vliv na celý herní prožitek má i interaktivita prostředí. Díky tomu je možné pohnou, hodit či rozbít snad úplně všechno.
Teď trochu čísel. Dark Messiah bude mít dvanáct obrovských úrovní, přes čtyřicet zbraní a tucty smrtících kouzel. Jak bylo zmíněno dříve, ve hře je několik povolání. Konkrétně to jsou tři, a to: Bojový Mág, Bojovník a Rogue (raději nepřekládám, protože může mít trošku rozdílné významy).
Jednou z věcí, kterých si člověk hnedka všimne (třeba rovnou v názvu hry) je fakt, že hra se bude odehrávat ve světě Might & Magic. Ano, je to přesně ten stejný svět, ve kterém se bude odehrávat strategie Heroes of Might & Magic. Tohle samo o sobě navozuje dojem, že by tyhle hry mohly mít něco společného. A tak to taky je. Obě dvě distribuuje společnost UbiSoft a jakoby náhodou je termín dokončení hry Dark Messiah zhruba o půl roku později. Jak se zdá, tak tím hlavním důvodem je to, že v Dark Messiah bude hráč pokračovat v příběhu, který se rozjede s příchodem pátého dílu Heroesů, což je docela zajímavé, když jde v podstatě o úplně jiné herní žánry a ani to není stejná série. No, budeme zvědavi.