Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Rozšíření Dark Souls 2 jsou obtížná, zábavná a ne úplně levná

aktualizováno 
Náročná hra Dark Souls 2 se dočkala tří rozšíření, která rozhodně potěší všechny fanoušky původní hry. Jsou obtížná i vizuálně působivá.
85

Dark Souls 2 - The Lost Crowns Trilogy

Platforma: Xbox360
Výrobce: From Software

  • Zajímavý design všech tří přídavků
  • Nároční strážci úrovní
  • Několik vizuálně přitažlivých míst
  • Magické postavy stále lehce znevýhodněné
  • Někdy mírné technické nedostatky
  • Ne úplně lidová cena

The Lost Crowns Trilogy je povedená kolekce rozšiřitelného obsahu k výtečné hře. Pokud pomineme pár drobností, jako je mírnější znevýhodnění magii preferujících postav nebo menší technické nešvary (občasný „zásek“ počítačem ovládaných postav ve vzduchu a podobně), jsme spokojeni. Jen ta cena by mohla být o něco přívětivější.

Herní karta

Dark Souls 2 - The Lost Crowns Trilogy | foto: Namco

Dark Souls 2 nás nadchla. Nekompromisní hra na hrdiny, která patří k tomu nejnáročnějšímu, co může hráč vyzkoušet, dobře balancovala na hranici výzvy a frustrace.

Titul rozhodně nebyl krátký a po prvním zdolání byla k dispozici takzvaná New Game Plus, ve které byli nepřátelé ještě nebezpečnější. Ale i tak nás zklamalo, když producent Dark Souls 2 Takeshi Miyazoe prohlásil, že se dodatečného stažitelného obsahu s největší pravděpodobností nedočkáme.

Dark Souls 2 - The Lost Crowns Trilogy

Dark Souls 2 - The Lost Crowns Trilogy

Nakonec vývojářské studio From Software oznámilo, že hráči budou mít k dispozici rozšíření nazvané The Lost Crowns Trilogy. Jak je z názvu jasné, jde o tři kapitoly, konkrétně Crown of the Sunken King, Crown of the Old Iron King a konečně Crown of the Ivory King. Ty vycházely zhruba v měsíčních rozestupech (22. července, 26.srpna a konečně 30.září).

Ne dlouhé, ale propracované

Pokud se budeme bavit o samotných herních mechanismech, tak se žádné razantní změny nekonají. Ovšem, k tomu, abyste si mohli zahrát, je nutné nainstalovat nejnovější aktualizaci originální hry, která pár věcí mění.

Za kolik?

Cena je stanovena na 9,99 dolaru (necelých 220 korun) za jednu kapitolu. Pokud tedy budete mít zájem o všechny, a to je pravděpodobné, pak si připravte zhruba 660 korun českých. Dostáváme se tak do trochu paradoxní situace, kdy se originální titul, který je obsahově několikanásobně hutnější, dá pořídit jen o přibližně sto korun dráž.

Možná by bylo lepší o něco slevit nebo nabídnout zvýhodněnou kolekci všech tří kapitol. K tomu sice došlo, ale pouze u verze pro PC a v případě vlastníků PS3 z Evropy, kteří si kompletní stažitelný obsah mohou pořídit za 24,99 dolaru (cca 550 korun). Majitelé Xboxu 360 mají pech.

Došlo například ke snížení účinnosti některých zbraní nebo kouzel (určitě vám neuniklo, že například kouzlo nazvané Soul Geyser bylo původně hodně silné) a také k vybalancování podmínek soubojů hráče proti hráči.

Nový obsah samozřejmě nabízí nové lokace. Všechny tři kapitoly jsou poměrně rozsáhlé a rozdělené do několika podsekcí. Každý ze stažitelných přídavků sází na odlišné prostředí. Crown of the Sunken King představuje potemnělé podzemí s mystickými stavbami, mezi nimiž není obtížné zabloudit. Crown of the Old Iron King zavede hráče do gigantické věže plné podivných mechanismů a také do komplexu jeskyní. A konečně Crown of the Ivory King obsahuje polorozpadlý hrad zmítaný tuhými mrazy.

Tvůrci si dali záležet na vizuální poutavosti. Některá místa jsou tak úchvatná, až se tají dech. Platí to hlavně pro exteriéry.

Prozkoumejte, co jen jde

Vnitřní prostory jsou obvykle velmi spletité a vybízejí k tomu, abyste se věnovali průzkumu. To je sice na jedné straně hodně nebezpečné a hrozí reálné riziko, že na vás zpoza rohu vybafne nějaké monstrum, které vás jednou ranou odpraví. Jenže na druhé straně stojí za to čelit hrozbě s tím, že obvykle narazíte na nějaký předmět, který se vám bude hodit. A většinou platí, že na konci slepých uliček a odboček najdete objekt, který vám přijde vhod.

Dark Souls 2 - The Lost Crowns Trilogy

Dark Souls 2 - The Lost Crowns Trilogy

Dark Souls 2 - The Lost Crowns Trilogy

Dark Souls 2 - The Lost Crowns Trilogy

Nebo tam na vás bude čekat nepovinný strážce úrovně. Stejně jako v původní hře i tady je jeden (nebo dva) příběhový boss v každé lokaci. Pokud vám to bude málo, jsou tu i vedlejší bossové, kterým se postavit nemusíte.

Jenže to asi uděláte. Jedním z nejlákavějších aspektů Dark Souls 2 i stažitelného obsahu jsou intenzivní střety se strážci úrovně. Jsou velmi těžké a mnohokrát budete mít chuť třísknout ovladačem o zeď a vykašlat se na to. Souboje vyžadují pečlivé sledování taktiky nepřítele, precizní načasování a vhodné vybavení. A ani to někdy není dost, protože svou roli hraje i štěstí. To je někdy iritující, ale ten pocit, když se protivník řítí k zemi a vy můžete na moment odložit ovladač a oddechnout si, stojí za všechno to rozčilování.

Dodatečné kapitoly představí slušné množství strážců úrovní. Někteří působí trošku okoukaně, podobné už jsme viděli v původní hře, ale najdou se i originální kousky. Pro většinu z nich také platí, že patří k těm náročnějším. Ne sice na úrovni neblaze proslulého bosse z Dark Souls 2 jménem Ancient Dragon, ale přesto jde o monstra, která se nedají snadno.

Dark Souls 2 - The Lost Crowns Trilogy

Dark Souls 2 - The Lost Crowns Trilogy

Přibyli nám i řadoví protivníci. A stále platí, že ti vás klidně zlikvidují jedním či dvěma zásahy. Na to nás však připravil už původní titul. Nových nepřátel je dost, jen škoda, že autoři nepopustili trochu uzdu fantazii.

Dostatek nových předmětů, ale kouzelníci zase přijdou zkrátka

Objevily se i nové předměty a není jich málo. Máme tu různá brnění i zbraně a samozřejmě i kouzla. Ale stejně jako v Dark Souls 2 i v případě nových kapitol je jasné, že primárně na magii sázející postavy jsou znevýhodněny.

Pro jejich povolání přibylo nejméně předmětů a souboje s většinou strážců úrovně jsou koncipované spíše pro postavy preferující boj tváří v tvář než na pro ty, které raději metají ohnivé koule a blesky. Ne že by mágové a jim podobní byli odsunuti úplně na druhou kolej, ale mnohokrát pochopíte, že je lepší ohánět se mečem a dalšími sečnými a bodnými zbraněmi.

Abychom nezapomněli: je tu i jakýsi příběh, ale ten je opět prezentován velmi útržkovitě. Prostě se po vás chce, abyste získali tři královské koruny, a to je jediné, co musíte vědět.

Dark Souls 2 - The Lost Crowns Trilogy

Dark Souls 2 - The Lost Crowns Trilogy

Dark Souls 2 - The Lost Crowns Trilogy

Dark Souls 2 - The Lost Crowns Trilogy

Už jsme se bavili o tom, že nové lokace jsou docela rozsáhlé, ale pokud vás zajímá, kolik času v nich strávíte, tak to je těžké říct. Pokud jen poběžíte od táboráku k táboráku a nebudete čmuchat v každém zákoutí, dostanete se na konec docela rychle. Ale jestli se rozhodnete vyzkoušet i různé odbočky a otestovat své schopnosti s nepovinnými strážci úrovně, čeká vás pár hodin zábavy navíc.

Stejně nejednoznačná odpověď je i na otázku, zda jsou přídavky lehčí, nebo naopak obtížnější než původní titul. Obecně řečeno, tři nové kapitoly patří ve srovnání s většinou lokací z Dark Soul 2 k tomu náročnějšímu, ale naštěstí chybí nějaké extrémně frustrující místo, jako byla proslulá Shrine of Amana.

Stále však  přetrvává nešvar z Dark Souls 2. Sice se nám na hře líbilo, že je většinou spravedlivá, takže pokud nejste zbrklí a sledujete taktiku protivníků, vaše šance na úspěch výrazně vzroste, ale našly se i výjimky. Například to, že kouzla protivníků mají větší dosah než ta vaše.

Fotogalerie

Podobné drobnosti pak vedou k tomu, že je obtížnost hnána zbytečně do extrému, což už je od tvůrců trochu pozérství a ne snaha připravit pro člověka výzvu.

Pochvalu si From Software zaslouží za to, že můžete do boje povolat živé hráče. To není novinka, ale potěšující je, že i ty, kteří nejsou vlastníky rozšiřitelného obsahu.

Líbilo se nám i vizuální zpracování, zvuky a hudba. Jediná výraznější výtka k technické stránce míří k občasným nedotaženostem, jako je zaseknutí počítačem ovládané postavy ve vzduchu. Ale není to na denním pořádku.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

85 %

Čtenáři

87 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 30 čtenářů



Nejčtenější

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Další z rubriky

StarCraft: Remastered
Strategická legenda baví i po 19 letech. Recenze StarCraft: Remastered

Blizzard ohlásil něco, co snad každého hráče z devadesátých let muselo zahřát na duši. Remaster nejproslulejších her, na kterých už se, buďme upřímní, zub času...  celý článek

Inner Chains
Lidé prohráli boj s technologií i přírodou. Recenze hororu Inner Chains

Dystopický svět může mít mnoho podob. Svoji vlastní verzi pokřiveného obrazu Země servíruje i nová nezávislá hororová střílečka Inner Chains z Polska.  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.