Tvůrci české vyřezávané hry Dark Train vysvětlují mechanismy hry

  15:49aktualizováno  15:49
Hráč se chopí ovládání vlaku, se kterým musí doručit náklad. Důležité nejsou jen vagony, ale i prostředí, jímž vlak projíždí. Tvůrci z českého studia Paperash nyní konkretizují herní mechanismy.

Dark Train | foto: Paperash

Dark Train zaujme nevšedním grafickým zpracováním: základní prvky jsou totiž nejprve vyřezány z papíru a poté ručně dokresleny. Po loňském oznámení však nebylo úplně jasné, jak vlastně hra funguje. Na následujících řádcích se tvůrci pokusí herní mechanismy více přiblížit.

Herní mechanismy očima tvůrců

Celá hra se ovládá pouze myší. Rozhodli jsme se tuto tradiční metodu adventur rozvést v jiné kombinaci žánrů. Dark Train je příběh o světě, genialitě vynálezce a vztahu života s technologií, který začíná velmi jednoduše.

Fotogalerie

Hráč ovládá vlak. Je to takové větší mechanické „tamagotchi“. Cílem hry je doručit náklad: „zakázku – model lidského světa“, kterou vlak převáží. Aby hráč dorazil do cíle, musí prozkoumat funkce vlaku a odhalit skrytá tajemství uvnitř jeho soukolí. Model lidského světa je umístěn ve speciální vagonech, které umožňují hráči kombinovat jejich pořadí. Každá kombinace mění stav věcí, vznikají nová prostředí a důsledky. V Dark Train jsou tyto vzájemné vztahy nazývány jako Vlivy.

Tři světy

Svět vynálezce - hráč si osvojuje ovládání stroje a prostředí vagonů. Zkoumá, odhaduje, řeší situace uvnitř a vně vlaku. Brzy se pokouší odchovat nalezené Tvory, kteří mu pomohou s obstaráváním soupravy.

Dark Train
Dark Train
Dark Train

Dark Train

Svět Průhledné země - se odehrává v jiném měřítku, mimo vlak. Hráč musí v tomto světě odolávat nástrahám a jeho znalosti vlaku rozhodnou, zda zásilku doručí. Dále zkoumá nové způsoby ovládání a použití vlaku ve zcela jiných situacích, které ovlivňují stroj zvenčí.

Svět zadavatele – mění dosavadní pravidla a zvyky. Zdejší svět podléhá novým, nepřirozeným zákonům a podmínkám. Herní mechaniky změní své parametry a hráč je v této části mimo jiné konfrontován i s důsledky toho v jakém stavu se mu podařilo zakázku doručit.

Důležitost kurzoru

Kurzor jako ovládací činitel dostal značnou míru personifikace. Jeho osobnost je tak nejen logickou součástí herních mechanik, ale váže se k příběhu a zázemí světa, ve kterém se Dark Train odehrává. Jmenuje se Ann (mechanická krakatice) a je vedlejší postavou, pomáhá hráčově božské ruce spravovat vlak a jeho funkce. Není to jen ovládací prvek.

Ann se mění v závislosti na scéně a situaci, ve které se právě nachází. Mění se jak její měřítko a možnosti, např. někdy je celá fyzická a musí využít své síly, rychlosti nebo naopak pomalosti. Jindy zase slouží výlučné situaci jako nástroj. Dokonce má, jak se říká, „svou hlavu“. Mohou tady nastat okolnosti, kdy se „bojí“, schovává nebo vyčkává.

Ann má hned několik speciálních a nenahraditelných schopností:

  • je spojena s inventářem (jako jediná)
  • ovládá schopnost Kamufláže v členitých prostředích
  • ovládá tzv. Mimikry – učí se napodobovat různé tvary a objekty, do kterých se následně může přeměnit
  • oči indikují situaci, např. varovný signál, změna stavu vlaku
  • může se zranit, podléhá chladu, mrznutí chapadel, nárazům
  • může se také bát nebo rozhodnout sama, jak se v dané situaci zachová

Ann není ve vlaku sama, minimálně má sériové číslo – Ann 2.35f. Její „sestry“, pokud přežily, mohou ve vlaku sledovat vlastní zájmy. Ann má také vlastní strojovnu, kde se čas od času může opravit – zotavit, vyměnit části svého těla, jiné zakončení chapadel, jinou hmotnost končetin apod.

Autor:

Nejčtenější

Zemřel Stan Lee, spolutvůrce komiksového světa značky Marvel

Fanoušci vzpomínají na Stana Lee u jeho hvězdy na chodníku slávy v Hollywoodu....

Ve věku 95 let zemřela legenda komiksu Stan Lee, který byl spolutvůrcem proslulé značky Marvel. O smrti muže, který se...

Dal pěstí feministce v Red Dead Redemption 2, YouTube mu odstavil kanál

Red Dead Redemption 2 - hlavní hrdina mlátí aktivistku

Youtuber vystupující pod přezdívkou Shirrako zveřejnil video, v němž ve hře Red Dead Redemption 2 dá ránu pěsti...

KOMENTÁŘ: Jak Red Dead Redemption 2 zastínil Assassin’s Creed: Odyssey

Red Dead Redemption 2 versus Assassin’s Creed Odyssey

Assassin’s Creed Odyssey a Red Dead Redemption 2 jsou dva nejnovější přírůstky do rodiny akčních příběhových her v...

World of Warcraft Classic je trip pro nostalgiky. První dojmy

World of Warcraft Classic

Návštěvníci akce Blizzcon, ale i majitelé virtuální vstupenky, si vyzkoušeli, jak se hrál World of Warcraft v době...

RECENZE: Legendární Larry se vrátil a je oplzlejší než kdy dříve

Leisure Suit Larry - Wet Dreams Don't Dry

Od nového Larryho jsme moc nečekali a také jsme toho mnoho nedostali. Jde jen o zastaralou adventuru plnou nelogických...

Další z rubriky

Značka Five Nights at Freddy’s vstoupí na pole „velkých“ her

Five Nights at Freddy's 4

Horor Five Nights at Freddy’s by po mobilních platformách chtěl dobýt i svět „opravdových“ hráčů. Ve spolupráci se...

Microsoft koupil dvě studia specializující se na hardcore RPG

Fallout: New Vegas

Nezávislá studia Obsidian a inXile už budou hry vydávat pod patronací Microsoftu. Jestli je to pro hráče dobrá, nebo...

Skutečný strašidelný dům se objeví ve videohře, jeho majiteli to vadí

Maid of Sker

Současný majitel slavné nemovitosti Sker House nemá z její strašidelné pověsti příliš radost, a tak se mu nelíbí ani...

Najdete na iDNES.cz