Darkfall - smrt všem MMORPG?

  • 2
Místo tradičního perexu jsem si neodpustila malou poznámku na úvod, a to poněkud netradičního rázu. Ať již vám tu o udělá radost, či nikoliv, faktem je, že tenhle článek je tím posledním, co ode mě na BonusWebu uvidíte, minimálně z pozice fulltime redaktora. Užijte si ho proto aspoň tak, jako jsem si jeho psaní užila já.
Darkfall

Než se pustím do samotného článku a dnešního tématu, kterému se mám věnovat, nemohu si odpustit malou poznámku na začátek. Ať již vám tu o udělá radost, či nikoliv, faktem je, že tenhle článek je tím posledním, co ode mě na BonusWebu uvidíte, minimálně z pozice fulltime redaktora. Užijte si ho proto aspoň tak, jako jsem si jeho psaní užila já.

A teď už rovnýma nohama do práce. Abych neporušila dlouhou sérii psaní o MMORPG titulech, které sice málokoho zajímají, ale bohužel z neznámých důvodů dost zajímají herní vývojáře, musím opět zabrousit do stejného žánru. Smůla je, že patrně všichni vývojáři chodí ke stejné vědmě, která již nějaký ten měsíc žije jen z předpovídání budoucnosti v herní oblasti a aby se jí to nepletlo, tak předpovídá stále to samé - nebývalý rozmach MMORPG. Pokud byste od herních firem čekali, že si tuto informaci ověří i z nezávislých zdrojů, jste naivní jak čerstvě narozené děcko - developeři už samozřejmě dávno načichli praktikami herních žurnalistů a neověřují si zásadně nic, protože to považují za ztrátu času. A protože slepě věří zprávám o boomu MMORPG her, pouští se všichni, jeden za druhým do vývoje tohoto typu Darkfall her. Tolik tedy k osvětlení stávajícího trendu a nyní konečně nastává čas pro konkrétní informace o konkrétní hře…

Darkfall. Máte pravdu, název nic moc, invenci aby v něm člověk hledal s lucernou a pořádným krompáčem, ale koneckonců ve jméně to není. Darkfall se drží klasických hranic, vymezených fantasy žánrem - elfy, trpaslíky, chřestěním mečů a bílou i černou magií. Pochopitelně to neznamená, že byste ve hře narazili jen na tyto dvě rasy, ve skutečnosti tam bude ras šest: elfové, trpaslíci, lidé, orkové a dvě neznámé - Mahirim a Alfar. Každá rasa má vyhraněný vztah ke všem rasám ostatním, takže například elfové se dobře snášejí s trpaslíky a lidmi, ale Mahirimi mít nemusí, a s orky jsou ve vysloveně válečném stavu. To s Alfary je to jednodušší - ti se nesnesou s nikým a nikdo se nesnese s nimi. A v podobně "Beverly Hills stylu" to pokračuje i dál - ovšem tyto zákonitosti se nesmějí brát na lehkou váhu, nýbrž je radno si je dobře zapamatovat. Podle toho, jakou rasu si zvolíte pro svou postavu, totiž musíte počítat s potížemi při vstupu do měst či obchůdků, které jsou v držení příslušníků znepřátelených ras, v horším případě vás čeká rovnou smrt.

Darkfall

Stejně jako v jiných hrách můžete si v Darkfallu můžete vybrat, zda chcete celé to dobrodružství absolvovat sami, nebo zda se raději spolehnete na pomoc ostatních. Příslušnost ke klanům je sice v jistých ohledech výhodou, ale není nutností. Co se týče systému povyšování, tak autoři nevsadili na tradiční úrovně, nýbrž na to, že postava získává nové skilly tím, že se je učí od NPC nebo od jiných hráčů a zlepšuje si je jejich používáním. Některé skily, stejně jako kouzla příslušejí jen některým rasám, ale většina je jich obecná. Pochopitelně to funguje i tak, že některé rasy mají větší vlohy k některým činnostem, a naopak. Co se týče počtu kouzel a skillů, tak zatím jich je kolem 300 pro každou skupinu, ale autoři by to rádi dotáhli až na pětistovku.

Závěrem se zmíním o požadavcích na systém, které zahrnují Pentium III na 800 MHz, 256 MB RAM a GeForce 2 a pochopitelně nějaké to připojení k internetu, pokud možno aspoň 56k modem. Vydání Darkfallu by mělo proběhnout velmi brzy, nejspíš začátkem příštího roku.