Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Smrt s kosou vyráží na sklizeň. Recenze Darksiders 2

aktualizováno 
Nejprve Válka a pak Smrt. Darksiders 2 představují v hlavní roli druhého z jezdců Apokalypsy s kosou vždy připravenou ke sklizni. Paradoxně však nepřichází životy brát, ale dávat, a to kvůli svému bratrovi Válce z prvního dílu. Smrt vyráží za očištěním bratrova jména na strastiplnou pouť.
70

Darksiders 2

Platforma: PC
Výrobce: Vigil Games

  • Souboje s bossy
  • Hledání lepší výbavy
  • Nudné hádanky
  • Hra rychle ztratí tempo

Z Darksiders 2 určitě nebudete na větvi. Není to hra, která by něčím ohromila. Zároveň si vás udrží i přes nudné pasáže. Za rok či dva si na ní ovšem nikdo nevzpomene.

Herní karta

Úvod v zasněžené citadele prozrazuje, že změny oproti prvnímu dílu nejsou velké. Stejné je ovládání i frenetické souboje, přičemž kulisy tvoří velkolepé scenerie, stísněné kobky či zříceniny chrámů a hradů.

Kouká mu to z očí

Hlavní hrdina hry není takový drsňák jako jeho bratr Válka. Nic mu není platná ani maska přes obličej a povedený "metalový" vzhled, jako kdyby si měl zahrát na koncertu Slipknot. Jeho nástrojem však nejsou kytary, nýbrž univerzální kosa. Součástí výbavy je i hromada různých schopností.

Darksiders II

Darksiders II

Mezi ty základní patří schopnost vyvolání koně pro rychlejší přesuny, havran zase slouží jako nápověda k nalezení správné cesty, pokud se příliš motáte. Do vínku pak Smrt dostává postupně další a další užitečné nástroje.

Třeba pistole se hodí nejen na zneškodňování létajících nepřátel, ale také k řešení velké spousty "logických" hádanek. Astrální prodloužená ruka zase umožní předvádět i ty nejdivočejší skoky. Každopádně např. přeměna v "reapera", jakési vnitřní já hlavního hrdiny, nemá jiný než likvidační účel.

Smrt není ten týpek, kterého si zamilujete kvůli jeho hláškám či chování. V paměti nijak neutkví, což je škoda.

Mezi zábavou a nudou

Podobný pocit vyvolává i hra, kdy se střídají frenetické pasáže s těmi, kde se nic neděje. A to až v nepříjemném poměru. Souboje utečou jako voda a běhání z místa na místo, valení kamenů a hledání všemožných klíčů zabere času více, než by bylo zdrávo. Hra zbytečně ztrácí tempo v momentech, kdy by se do vás měla zakousnout.

Hra se začne rychle utápět v designových nelogičnostech, kdy tou hlavní je neschopnost Smrťáka skákat po čemkoliv jiném, než jsou dřevěná prkýnka. Působí to nepatřičně v momentech, kdy nepřeskočí skoro ani zídku, která mu je po kolena, ale jakmile je pět metrů nad ním dřevěné prkno, vyšplhá se k němu hravě.

Darksiders II

Darksiders II

Tohle je v době Assassin’s Creedu více než směšné a ukazuje to další nedostatek hry. Ačkoliv se tváří spíše pompézně, ve skutečnosti je to nefalšovaná koridorová záležitost, kdy vás autoři vodí za ručičku, protože na výběr je vždy pouze jedna cesta.

Logické hádanky a úkoly nejsou příliš zábavné. V podstatě pouze zbytečně natahují délku jednotlivých pasáží.

Lámání chleba

Přitom souboje, vývoj postavy, hromada zbraní a kouzel stačí k tomu, abyste předchozí negativa částečně hodili za hlavu. Milujeme ten pocit, když desetkrát dostanete výprask od ohromného kamenného obra a po desetiminutové pauze, způsobené lehkým srdečním selháním, projdete bez ztráty kytičky.

Tady prostě hra exceluje, a ačkoliv nedosahuje epických rozměrů typu God of War, nesnaží se to zbytečně předstírat. Jednoduše si jde svou jednoduchou cestou. Nečekejte proto nějaké sofistikované systémy, přestože tu má každá zbraň svůj sekundární mód.

Také druhů zbraní je dost. Hlavní je samozřejmě kosa, ovšem tolik typů s různými vlastnostmi by možná závidělo i Diablo. Druhou zbraní pak mohou být kladiva, meče, bojové rukavice nebo pařáty a další libůstky, kdy si každý musí vybrat, zda preferuje rychlost či hrubou sílu. Pointou však je, že v jednoduchosti je síla a ovládání se vám rychle dostane do krve.

Darksiders II

Darksiders II

Ruku v ruce s hrubou fyzickou silou jdou kouzla, popř. speciální útoky, které získáváte za body při dosažení vyšší úrovně. Vyplatí se proto absolvovat i náhodné souboje, případně plnění postranních úkolů. Hra nabízí dvě větve dovedností: jedna se fixuje ke kose a nabízí různé speciální útoky, druhá ke kouzlům.

Převlékání kabátů

Podstatnou složkou Darksiders 2 a také jednou z hlavních (a mála) novinek je sbírání výbavy pro Smrťáka. Kromě pokrývky hlavy je k dispozici všechno. Předměty dodávají hlavnímu hrdinovi všemožné schopnosti podle toho, jaký atribut u nich zrovna převládá. Díky jedněm rychleji získáváte zkušenosti, díky druhým zase lépe snášíte oheň. Získanou výbavu lze dále prodávat.

Zpestřujícími momenty překvapuje i grafika, která není zrovna dech beroucí. Nečekejte, že si z něčeho sednete na zadek. Komiksově laděný styl netíhne k detailům a vše ošklivé maskuje typickou rozpitostí. Přesto i těm nejzarytějším rýpalům učarují některé parádní scenerie obohacené především o lávové efekty, které v té "šedavé" pouti působí skoro až nepatřičně dobře.

Fotogalerie

Naopak zvyknout se nám nepovedlo na zvuky. Nevíme čím to, jestli PS3 verzí nebo reproduktory, ovšem ani na jedné ze dvou televizí nebylo herní ozvučení kvalitní.

Všechny zvuky i hudba se především při velkých bitkách prolínají do jakési chaotické změti, kde nelze pořádně rozeznat žádný konkrétní úkon. Herní nastavení nepomůže a při jakékoliv kombinaci se dostavuje stejný výsledek.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

70 %

Čtenáři

82 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 219 čtenářů



Nejčtenější

Fallout: New Vegas
Ve Falloutu měla být svatba ve vegaském stylu, nezbyly na ni peníze

Vývojáři z Obsidian původně plánovali, že hra bude mít podtitul Sin City, že umožní hráčům vybrat si rasu hlavní postavy a dokonce chtěli ve hře zorganizovat...  celý článek

WolfenDoom: Blade of Agony
Nemůžete se dočkat nového Wolfensteina? Vyzkoušejte WolfenDooma

Projekt vytvářený fanoušky skvěle kombinuje retro zpracování s moderními herními prvky. Takhle by dnes vypadal Wolfenstein, kdyby nedošlo k žádnému nárůstu...  celý článek

Pimax: The World's First 8K VR Headset
Virtuální realita v 8K rozlišení? Helma od Pimaxu boduje na Kickstarteru

Po třech dnech na Kickstarteru už má nová helma pro virtuální realitu od společnosti Pimax více než čtyřnásobek požadovaných peněz. Na papíře totiž vypadá...  celý článek

Outlast (PlayStation 4)
Stahujte brutální horor Outlast na PC zdarma. Ale pospěšte si

V časově omezené akci můžete prostřednictvím obchodu Humble Store získat zdarma brutální horor Outlast v deluxe edici, tedy i s rozšířením Whistleblower....  celý článek

Pokkén Tournament DX
Povedená bojovka Pokkén Tournament je v DX verzi ještě o fous lepší

Přímočará, snadno pochopitelná, ale rozhodne ne mělká bojovka Pokkén Tournament vyšla ve vylepšené verzi DX na konzoli Switch. Povedenou hru s Pokémony...  celý článek

Další z rubriky

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Hellblade je dokonalá simulace šílenství, kde vítězí forma nad obsahem

Netrpělivě očekávaná hra Hellblade klame tělem. Místo akční a brutální hratelnosti přináší spíše přemýšlivou návštěvu do hlavy člověka postiženého duševní...  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.