Smrt s kosou vyráží na sklizeň. Recenze Darksiders 2

aktualizováno 
Nejprve Válka a pak Smrt. Darksiders 2 představují v hlavní roli druhého z jezdců Apokalypsy s kosou vždy připravenou ke sklizni. Paradoxně však nepřichází životy brát, ale dávat, a to kvůli svému bratrovi Válce z prvního dílu. Smrt vyráží za očištěním bratrova jména na strastiplnou pouť.
70

Darksiders 2

Platforma: PC
Výrobce: Vigil Games

  • Souboje s bossy
  • Hledání lepší výbavy
  • Nudné hádanky
  • Hra rychle ztratí tempo

Z Darksiders 2 určitě nebudete na větvi. Není to hra, která by něčím ohromila. Zároveň si vás udrží i přes nudné pasáže. Za rok či dva si na ní ovšem nikdo nevzpomene.

Herní karta

Úvod v zasněžené citadele prozrazuje, že změny oproti prvnímu dílu nejsou velké. Stejné je ovládání i frenetické souboje, přičemž kulisy tvoří velkolepé scenerie, stísněné kobky či zříceniny chrámů a hradů.

Kouká mu to z očí

Hlavní hrdina hry není takový drsňák jako jeho bratr Válka. Nic mu není platná ani maska přes obličej a povedený "metalový" vzhled, jako kdyby si měl zahrát na koncertu Slipknot. Jeho nástrojem však nejsou kytary, nýbrž univerzální kosa. Součástí výbavy je i hromada různých schopností.

Darksiders II

Darksiders II

Mezi ty základní patří schopnost vyvolání koně pro rychlejší přesuny, havran zase slouží jako nápověda k nalezení správné cesty, pokud se příliš motáte. Do vínku pak Smrt dostává postupně další a další užitečné nástroje.

Třeba pistole se hodí nejen na zneškodňování létajících nepřátel, ale také k řešení velké spousty "logických" hádanek. Astrální prodloužená ruka zase umožní předvádět i ty nejdivočejší skoky. Každopádně např. přeměna v "reapera", jakési vnitřní já hlavního hrdiny, nemá jiný než likvidační účel.

Smrt není ten týpek, kterého si zamilujete kvůli jeho hláškám či chování. V paměti nijak neutkví, což je škoda.

Mezi zábavou a nudou

Podobný pocit vyvolává i hra, kdy se střídají frenetické pasáže s těmi, kde se nic neděje. A to až v nepříjemném poměru. Souboje utečou jako voda a běhání z místa na místo, valení kamenů a hledání všemožných klíčů zabere času více, než by bylo zdrávo. Hra zbytečně ztrácí tempo v momentech, kdy by se do vás měla zakousnout.

Hra se začne rychle utápět v designových nelogičnostech, kdy tou hlavní je neschopnost Smrťáka skákat po čemkoliv jiném, než jsou dřevěná prkýnka. Působí to nepatřičně v momentech, kdy nepřeskočí skoro ani zídku, která mu je po kolena, ale jakmile je pět metrů nad ním dřevěné prkno, vyšplhá se k němu hravě.

Darksiders II

Darksiders II

Tohle je v době Assassin’s Creedu více než směšné a ukazuje to další nedostatek hry. Ačkoliv se tváří spíše pompézně, ve skutečnosti je to nefalšovaná koridorová záležitost, kdy vás autoři vodí za ručičku, protože na výběr je vždy pouze jedna cesta.

Logické hádanky a úkoly nejsou příliš zábavné. V podstatě pouze zbytečně natahují délku jednotlivých pasáží.

Lámání chleba

Přitom souboje, vývoj postavy, hromada zbraní a kouzel stačí k tomu, abyste předchozí negativa částečně hodili za hlavu. Milujeme ten pocit, když desetkrát dostanete výprask od ohromného kamenného obra a po desetiminutové pauze, způsobené lehkým srdečním selháním, projdete bez ztráty kytičky.

Tady prostě hra exceluje, a ačkoliv nedosahuje epických rozměrů typu God of War, nesnaží se to zbytečně předstírat. Jednoduše si jde svou jednoduchou cestou. Nečekejte proto nějaké sofistikované systémy, přestože tu má každá zbraň svůj sekundární mód.

Také druhů zbraní je dost. Hlavní je samozřejmě kosa, ovšem tolik typů s různými vlastnostmi by možná závidělo i Diablo. Druhou zbraní pak mohou být kladiva, meče, bojové rukavice nebo pařáty a další libůstky, kdy si každý musí vybrat, zda preferuje rychlost či hrubou sílu. Pointou však je, že v jednoduchosti je síla a ovládání se vám rychle dostane do krve.

Darksiders II

Darksiders II

Ruku v ruce s hrubou fyzickou silou jdou kouzla, popř. speciální útoky, které získáváte za body při dosažení vyšší úrovně. Vyplatí se proto absolvovat i náhodné souboje, případně plnění postranních úkolů. Hra nabízí dvě větve dovedností: jedna se fixuje ke kose a nabízí různé speciální útoky, druhá ke kouzlům.

Převlékání kabátů

Podstatnou složkou Darksiders 2 a také jednou z hlavních (a mála) novinek je sbírání výbavy pro Smrťáka. Kromě pokrývky hlavy je k dispozici všechno. Předměty dodávají hlavnímu hrdinovi všemožné schopnosti podle toho, jaký atribut u nich zrovna převládá. Díky jedněm rychleji získáváte zkušenosti, díky druhým zase lépe snášíte oheň. Získanou výbavu lze dále prodávat.

Zpestřujícími momenty překvapuje i grafika, která není zrovna dech beroucí. Nečekejte, že si z něčeho sednete na zadek. Komiksově laděný styl netíhne k detailům a vše ošklivé maskuje typickou rozpitostí. Přesto i těm nejzarytějším rýpalům učarují některé parádní scenerie obohacené především o lávové efekty, které v té "šedavé" pouti působí skoro až nepatřičně dobře.

Fotogalerie

Naopak zvyknout se nám nepovedlo na zvuky. Nevíme čím to, jestli PS3 verzí nebo reproduktory, ovšem ani na jedné ze dvou televizí nebylo herní ozvučení kvalitní.

Všechny zvuky i hudba se především při velkých bitkách prolínají do jakési chaotické změti, kde nelze pořádně rozeznat žádný konkrétní úkon. Herní nastavení nepomůže a při jakékoliv kombinaci se dostavuje stejný výsledek.

Autor:

Hodnocení hry

Redakce

70 %

Čtenáři

82 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 222 čtenářů

Nejčtenější

Zemřel Stan Lee, spolutvůrce komiksového světa značky Marvel

Fanoušci vzpomínají na Stana Lee u jeho hvězdy na chodníku slávy v Hollywoodu....

Ve věku 95 let zemřela legenda komiksu Stan Lee, který byl spolutvůrcem proslulé značky Marvel. O smrti muže, který se...

Hacker objevil chybu ve Steamu, která mu umožnila generovat hry zdarma

Steam

„Hodný hacker“ Artem Moskowsky dostal odměnu půl milionu korun za to, že objevil a nahlásil zásadní chybu ve Steamu. Ta...

RECENZE: Hra o havárii ponorky Kursk je tragickým omylem

Kursk

Kromě samotného nápadu nenabízí hra Kursk vůbec nic, proč byste si ji měli chtít zahrát. Je nudná a technologicky...

Komunitní sbírka na Star Citizen překonala hranici 200 milionů dolarů

Star Citizen

Více než dva miliony přispěvatelů již na účty autorů ambiciózního vesmírného simulátoru poslalo v přepočtu více než...

Potvrzeno: vzniknou remastery legend Command & Conquer a Red Alert

Command & Conquer (1995)

Po trapném odhalení mobilní verze Command & Conquer letos na E3 se EA pokouší napravit si reputaci. Potvrdilo, že...

Další z rubriky

RECENZE: Temnou tahovou strategii Space Hulk: Tactics srážejí nedodělky

Space Hulk: Tactics

Nebezpečné mimozemské potvory, rozpadající se kosmický koráb a horda po zuby ozbrojených elitních vojáků a není to...

RECENZE: Co říká na počítačové závody Dakar 18 skutečný závodník?

Počítačová hra Dakar 18

Tentokrát jsme ponechali recenzi na opravdových profesionálech. Co na ambiciózní simulátor Dakar 18 říká expert na...

RECENZE: Český Project Hospital je simulátor nemocnice pro náročné

Project Hospital (beta)

Virtuální správa nemocnice nemusí být jen v humorném duchu. Project Hospital sice evokuje kultovní Theme Hospital, ale...

Najdete na iDNES.cz