Tradiční strategické prvky navíc tvůrci okořenili drobnými inovacemi. V populárních žánrech by hra s obdobnou mírou novinek zapadla, v opomíjeném světě strategií však bude obstojnou a tolik vytouženou „dávkou pro závisláky“.
Titul jsem měl možnost vyzkoušet na herním veletrhu Gamescom a přehlédnout přitom nebylo možné méně propracovanou grafickou stránku. Vývojáři o ní otevřeně hovořili již v minulosti.
Tvrdili, že takřka komiksová stylizace má pomoci přehlednosti a zajistit plynulost hry i ve chvíli, kdy se po obrazovce pohybují masy jednotek.
Z hratelné ukázky navíc bylo zřejmé, že titul vyjde až příští rok. Nepříjemně překvapila například neschopnost jednotek automaticky obcházet překážky a místy bylo možné zaznamenat menší propad v počtu snímků za sekundu.
To však byly jediné vady na kráse. Jinak se totiž Dawn of War 3 hraje výtečně a připomněl mi, čím sci-fi strategie mohou být tak lákavé.
K vyzkoušení byla mise za frakci Space Marines, ve které se na ledové planetě pokoušíte prozkoumat neznámé signály. Hned od začátku k tomu byla k dispozici skupina jednotek i základna pro výcvik dalších vojáků.
Každý typ jednotek disponoval unikátními schopnostmi, dominantou bojiště však byl speciální hrdina Gabriel Angelos a obří bojový stroj Imperial Knight Solaria.
Angelos mohl útočit s mocným výskokem, po kterém při dopadu poškodil skupinu jednotek. Aktivovat také mohl bariéru, která dočasně blokuje nepřátelské útoky a odhodí protivníky v její blízkosti.
Právě u speciálních jednotek se však Dawn of War 3 liší od řady ostatních strategií.
Když totiž nepoužijete útok z výskoku, nabíjí se až tři políčka, která pak posilují Gabrielovy další schopnosti. Jednu dovednost tedy můžete obětovat pro posílení dalších (detailnější informace o principech Dawn of War 3).
Knight Solaria pro změnu může vystřelit salvu až šesti raket. Dobíjení útoku však závisí na množství použitých hlavic a při opatrnějším postupu je tato dovednost k dispozici častěji.
Solaria tak útočí z připevněných rotačních kulometů, které se střelbou zahřívají. A když se přehřejí, posílí to útoky, zpomalí pohyb a promění vlastnosti speciálních dovedností. Solaria kromě toho dokáže pálit i při ústupu.
Jsou to drobné nápady, které však hře přidávají dodatečnou strategickou vrstvu. Tempo je svižné a přepínání mezi jednotlivými bojišti, kde probíhají případné půtky, navozuje velkolepý pocit.
Dawn of War 3 má vyjít teprve v průběhu příštího roku, již nyní však působí výborně a připomíná vše, co jsme na strategiích hraných v reálném čase milovali.
Nápadité jednotky, početné armády, budování základny i speciální hrdinové jsou zpět. K tomu je navíc třeba připočíst propracovaný svět Warhammeru 40 000, který se k tomuto typu her naprosto dokonale hodí. Jednoznačně tedy je co očekávat.