Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Horor Daylight zklamal na celé čáře. Nebaví ani nenahání strach

aktualizováno 
Hledáte-li hru, která by vás příjemně postrašila, Daylight se raději vyhněte.
40

Daylight

Platforma: PC
Výrobce: Zombie Studios

  • kvalitní zvuková kulisa
  • špatná designová rozhodnutí
  • slabá atmosféra

Očekávaný akční horor na celé čáře zklamal. Nebaví ani nenahání strach.

Herní karta

Chytrý telefon je dnes životně důležitý. Bez něj byste jen těžko komunikovali s ostatními lidmi (kdo se dnes baví osobně?), nemohli si z pohodlí gauče objednat jídlo a bez mapy nenašli ani nejbližší autobusovou zastávku u domu.

Sousloví "životně důležitý" má však pro hlavní hrdinku akčního hororového dobrodružství Daylight přece jen doslovnější význam. Bez zabudované navigace a svítilny by byla za pár vteřin mrtvá.

Ztracená, ale s telefonem

Dotyčná se totiž probudí v nemocnici, vůbec nic si nepamatuje, ale naštěstí okamžitě přijímá hovor. Neznámý volající jí oslovuje Sarah a radí prozkoumat okolí, což by jí paměť mohlo vrátit.

Daylight

Daylight spadá do aktuálně velmi oblíbené škatulky, ve které najdete také tituly jako Amnesia či Outlast. Jde především o vyvolání tísnivé atmosféry strachu, která příjemně mrazí v zádech. Jako obvykle tak z pohledu první osoby objevujeme špatně osvětlené lokace a sbíráme nejrůznější zkazky. K tomu nám pomáhá neustále aktivní smartphone poskytující světlo a malou mapku.

Hodnocení

ve světě

GameInformer - 6/10
IGN - 5,8/10
Polygon - 5/10
Destructoid - 4/10
GameSpot - 3/10

Pro postup do dalších lokací je nutné pomocí předmětů otevírat uzamčené dveře. Předměty jako plyšový medvídek, nůžky nebo bible mají symbolický význam, o kterém se dočtete na všude kolem ležících lístečcích. Teprve když jich najdete dostatek, dotyčné předměty se aktivují.

Kromě hledání lístečků není v Daylight moc co na práci. Několik ne příliš nápaditých prostorových hádanek monotónní hratelnost nevytrhne. Víc než pobíhání a hledání červených papírků proto nečekejte. To však neznamená, že budete hrou postupovat bez problémů. Občas se vám stane, že budete něco marně hledat i pár desítek minut.

Daylight

Daylight má jednu silnou stránku, a tou je zvuk. Místy mi právě díky zvukovému podkresu přejel mráz po zádech. Například když mi jakýsi ženský hlas šeptal přímo do ucha nebo když jsem za sebou cítil něčí kroky. Hra ovšem s touto devizou nedokáže dále pracovat.

Už se nebojím

Jakmile se z hrozby stane reálné nebezpečí, jde veškeré napětí stranou. Převážně ženští duchové, kteří jsou jedinými nepřáteli ve hře, totiž ubližují jen tehdy, pokud je sledujete. Navíc se vždy ohlásí zvukovým efektem, takže víte, že se vám zrovna objevili za zády či na boku. Jakmile to zjistíte, už se neleknete.

Amnesia: A Machine For Pigs

Horor Amnesia: The Dark Descent před několika lety rozvířil stojaté a zatuchlé vody hororového žánru. Pokračování novátorskými přístupy pobaví, ale mohlo být o mnoho lepší.
- číst recenzi

Amnesia: A Machine for Pigs

Amnesia: A Machine for Pigs

Nepřátelé, kteří škodí, když je vidíme? To zní přeci jako skvělý nápad! Bohužel ne každá na papíře vzrušující myšlenka nakonec v reálu funguje. A Daylight je přesně ten případ.

Život nám ubírá jen oční kontakt s duchy, a tak stačí sjet pohledem k nohám a je vystaráno. Pak už není třeba využívat ani pochodně, která by měla duchy činit neškodnými. Máme tu tedy základní problém: těžko budeme mít strach ve hře, která proti nám staví v podstatě neškodné nepřátele.

Daylight

Autoři navíc zcela nepochopitelně dali hrdince do vínku neomezenou výdrž, a to jak fyzickou, tak co se týče baterie telefonu. Nedostanete se tak do situace, kdy už nemůžete běžet nebo kdy musíte jít opravdovou tmou.

Fotogalerie

Pak už nepomůže ani skutečnost, že Daylight generuje úrovně náhodně, což znamená především to, že se budete pohybovat v jinak poskládaných kulisách s odlišně umístěnými "šoky".

Po grafické stránce není hra špatná, ale z Unreal Enginu 4 šlo zcela jistě vymačkat ještě více.

Daylight objektivně není dobře navrženou hrou. Nemá jen nějaké chyby, ale zkrátka nefunguje. Nebudete se ani bavit, ani bát. Po nemalých očekáváních, která byla do hry vkládána, je to velké zklamání a zcela jistě žádná konkurence pro zmíněné hry Amnesia a Outlast.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

40 %

Čtenáři

32 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 92 čtenářů



Nejčtenější

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Další z rubriky

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Life is Strange: Before the Storm
RECENZE: Nový díl Life is Strange není jen pro holky, rozpláče každého

Life is Strange je zpátky, a i když máme tentokrát více výhrad než minule, pořád je to hra, která prakticky nemá konkurenci.   celý článek

Total War: Warhammer II
RECENZE: Válečné kladivo opět udeřilo. Total War: Warhammer II je skvost

Pokud jste si mysleli, že strategický Total War: Warhammer byl vrcholem, tak jste se mýlili. V tomto případě známé pravidlo, že díl první je vždy lepší,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.