Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Samostatný projekt DayZ bude velkolepější, než se čekalo

  14:00aktualizováno  14:00
Autoři hitové modifikace DayZ zpočátku plánovali vydání samostatné hry, která by jen lehce vylepšovala původní projekt. Rozsah však oproti původním cílům citelně narostl. Hra tak bude propracovanější, ale vyjde později.

"Oproti lehkému vylepšení modifikace, jednoduchému balení a prodeji jsme získali příležitost předělat engine a vytvořit hru, o které jsme celou dobu snili. Proto samostatné DayZ ještě nevyšlo," píše v oficiálním příspěvku šéf projektu Dean Hall.

Fotogalerie

"To původní plány rozsekalo na maděru," tvrdí Hall. Podle prvotních informací totiž veřejná alfa verze měla vyjít již koncem loňského roku.

V nejbližší době však vývojáři chtějí spustit uzavřené testování, které se soustředí jen na architekturu.

Příspěvek nespecifikuje, o jaký typ architektury jde. Vývojáře jsme však oslovili s žádostí o upřesnění a čekáme na odpověď. Lze nicméně předpokládat, že půjde o architekturu softwarovou.

Uzavřeného testování se prý zúčastní pět set až tisíc lidí, kteří pomohou odhalit technické chyby. A jakmile vývojáři objeví jejich řešení, stanoví interní datum pro vydání hry.

Zásadní změny prý čekají například inventář, který je naprogramován zcela nově. "Dokončené práce na (novém inventáři) jsou přelomové a zásadně změní prožitek z hraní DayZ," píše Hall na blogu.

Hráči tak nově mohou hledat jednotlivé součástky, například plechovky na policích či pod postelemi. Nový systém také sleduje opotřebování předmětů či výskyt nemocí na oblečení. A hráč též může poškodit výbavu nepřítele. "Pokud chcete brýle pro noční vidění získat střelbou do hlavy, poškodíte je," vysvětluje Hall.

Změn se také dočká uživatelské prostředí, které se prý inspiruje v nezávislém titulu Minecraft. Cílem je, aby bylo jednoduché a efektivní.

Samostatná verze rovněž nabídne novou grafiku. Vývojáři například přepracovali vzhled interiérů, který by měl více odpovídat postapokalyptickému nádechu hry.

Úpravy herní mapy však zpomaluje zářijové zatčení českých vývojářů, které Řecko obvinilo ze špionáže. Jedním z nich je totiž Ivan Buchta, jenž je autorem fiktivního světa Černorusi, v níž se titul odehrává.

S vývojáři je však Buchta v kontaktu prostřednictvím dopisů, díky kterým s vývojem pomáhá. "Nezávisle na tom však pokračující vazba Ivana Buchty i Martina Pezlara citelně ovlivňuje naše možnosti při přepracování Černorusi," píše Hall.

Autor:


Témata: Testování


Nejčtenější

Need for Speed Payback
Podívejte se na závody Need for Speed Payback ve 4K a na HW nároky

Podívejte se, jak vypadají připravované arkádové závody Need for Speed Payback v rozlišení 4K.  celý článek

Left Alive
Sony oznámilo nové hry na PlayStation, některé potěší i PC hráče

Firma Sony oznámila na japonské výstavě několik nových her a remaků. Tím nejlákavějším jménem bude zřejmě nová střílečka Left Alive, kterou si zahrají i hráči...  celý článek

Wolfenstein II: New Colossus
Nacisti, spousta krve, sex a hlášky. Nový trailer na Wolfensteina baví

Jedna z neočekávanějších her letošního roku na sebe upozorňuje novým trailerem. A ten je doopravdy podařený. Fanoušci Quentina Tarantina budou nadšení.  celý článek

FIFA 18
RECENZE: Fanoušci fotbalu ani letos neušetří. FIFA 18 se opět vyplatí

Nový díl jedné z nejprodávanějších herních sérií vůbec sice již nepřináší tolik novinek jako ten loňský, přesto jeho koupí nikdo neprohloupí. A to nejen kvůli...  celý článek

Příprava týmu Fnatic před profesionálním zápasem. Hráči mají i týmové dresy.
Esportovci jako celebrity? Musí zapracovat na svém chování

S tím jak se stále zvyšuje popularita e-sportů, množí se i skandály jednotlivých sportovců. Nebudou nakonec největší překážkou pro získání masové oblíbenosti...  celý článek

Další z rubriky

Mafia
Mafia slaví 15 let, vývojář zavzpomínal na nelehký vývoj

Jak vznikala ta dodnes nejlepší herní gangsterka vzpomíná jeden z jejích vývojářů Roman Hladík.  celý článek

Mad Moxxi
Nejzajímavější bisexuální a homosexuální videoherní postavy

Není to tak dlouho, co jinak výtečná hra Persona 5 schytala kritiku za to, jak znázorňuje homosexuální postavy. Ne všechny videohry ale představují gaye a...  celý článek

Call of Cthulhu (2017)
Božstvo ztělesňující veškerou hrůzu světa. Mýtus Cthulhu ve hrách

Herní průmysl si od jiných médií půjčuje motivy a nápady odnepaměti. Nikoho nepřekvapí, že již na samém počátku sáhl i do pokladnice jednoho z nejkultovnějších...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.