Dead Reefs
Nad ostrovem Dead reef právě vydatně prší. Provazce vody bičují ostré skály na pobřeží a pod altánkem na samém konci jednoho z útesů, jediným úkrytem před deštěm široko daleko, se schovává do nepromokavého pláště zabalená postava. Najednou se mezi burácením hromů ozve nový zvuk, který pomalu zesiluje. Za krátko je již vidět blížící se silueta neznámého muže. V tu chvíli prořízne oblohu blesk osvětlujíce celé okolí a na tváři muže, ukrývajícího se před deštěm, je vidět ohromná úleva - v krátkém záblesku světla přicházejícího poznal. Výraz úlevy je ale záhy vystřídán výrazem překvapení v momentě, kdy na něj tajemná osoba zaútočí. Netrvá dlouho a jeho mrtvé tělo padá desítky metrů dolů, přímo na ty nejostřejší kameny. Někde v dáli znovu zahřmí a déšť se spustí s ještě větší intenzitou…
Přesně tak začíná nová hra z dílny nepříliš známé kanadské firmy Streko-Graphics (za sebou mají jen dvojici lehce nadprůměrných adventur Aura), jejíž hlavní devizou je především temná atmosféra. Malý ostrůvek Dead reef by Vás na dovolenou určitě nenalákal a to byste ani nemuseli nic vědět o jeho pohnuté historii. V 17. století totiž sloužil jako pirátská základna (nevím jak vy, ale já už začínám být na cokoli s pirátskou tématikou alergický) a past a na jeho útesech skončilo mnoho obchodních lodí, nalákaných na světlo z falešného majáku. O sto let později na ostrově ale zůstalo jen malé ospalé městečko. A do něj právě přijíždí náš hlavní hrdina, charismatický detektiv jejího veličenstva královny Alžběty Amadey Finvinerro, aby vyšetřil smrt syna nejbohatšího člověka na ostrově, barona Wyndhama. To, co ze začátku vypadá jako vyšetřování obyčejné vraždy, se velmi rychle zkomplikuje a ke slovu přijdou i nadpřirozené síly. Celkově příběh připomíná Posla smrti nebo nedávného Sherlocka Holmese: Probuzení, což rozhodně není na škodu.
VIDEO
Do ospalého městečka přijíždí náš hlavní hrdina, charismatický detektiv jejího veličenstva královny Alžběty Amadey Finvinerro, aby vyšetřil smrt syna nejbohatšího člověka na ostrově, barona Wyndhama."
Náplní je hra klasická adventura se vším, co k tomu patří. Pátrání Vás zavede do všech částí ostrova, a přestože není nijak veliký, nabízí dostatečný počet různorodých míst k navštívení. Obyvatelé ostrova nemají cizince příliš v lásce, obzvláště pokud jim strkají nos do privátních záležitostí, takže se s naším hrdinou příliš vybavovat nechtějí. Výjimku tvoří přibližně 15 postav, klasických herních stereotypů, jako např. bláznivý vědec nebo stará moudrá baba kořenářka, s nimiž je možné zapříst rozhovor. V nich jen volíte témata, o nichž byste se rádi něco dozvěděli, jinak probíhají automaticky. Podle mého vkusu by jich klidně mohlo být více, alespoň jsme ale ušetřeni nějakého bezobsažného klábosení. Co se týče hádanek, nelze mít ani nejmenší výhrady. Některé patří mezi klasiky a v drobných obměnách jsme je řešili již mnohokrát (za všechny jmenuji třeba opakování hudebního motivu na klavír, nebo přelívání vody mezi kádinkami), jiné jsou poměrně originální, u všech ale platí, že jsou přísně logické. To se týká i používání různých předmětů, kterých navíc nikdy nebudete mít najednou větší množství. Hra je díky těmto vlastnostem poměrně jednoduchá a tedy vhodná i pro lidi, kteří s adventurami nikdy nepřišli do styku. Zkušení hráči budou s hrou hotovi do deseti hodin, což sice není nijak mnoho, ale je to tak lepší, než kdyby byla hra uměle natahována.
Až doteď jsem jen chválil, nyní přišel čas podívat se i na tu odvrácenou strany hry. Je to opravdu nepříjemné, ale i takto povedenou hru dokázali autoři pokazit, a to prakticky jedinou věcí – rozhodnutím, že hra bude ve 3D. Ano, máme zde i povedené 3D adventury, za všechny jmenujme třeba čtvrtý díl Broken swordu, ale zrovna na této hře, vidíme všechna úskalí, která třetí rozměr pro tento žánr skýtá. Časté střídání kamery, která má navíc dva režimy (v jednom sledujeme postavu jako v nějaké 3rd person akční hře a v druhém ze staticky umístěných kamer, podobně jako v Resident Evilu) vede jen k totální ztrátě orientace a přehlídnutí některých aktivních míst. Obzvláště ve chvíli, kdy musíte rychle zareagovat, jinak zemřete (nebojte se, takových okamžiků je ve hře minimum), je to o nervy.
|
" Pátrání Vás zavede do všech částí ostrova, a přestože není nijak veliký, nabízí dostatečný počet různorodých míst k navštívení. "
Například takový hlavolam založený na manipulaci se sirkami, je díky mizernému ovládání mnohem složitější, než by si zasloužil. Přitom jinak je technické zpracování na nadstandardní úrovni. Nejedná se sice o žádný pokročilý engine, přesto se ale autorům povedlo věrně zobrazit temnou atmosféru ostrova. Tomu přispívá i až na výjimky výborné namluvení a také povedená hudba, které by klidně mohlo být ve hře mnohem víc.
Je to opravdu škoda, nebýt pokaženého ovládání, vysloužila by si Dead reefs mnohem větší hodnocení. Pokud však zatnete zuby a dokážete se nad tuto neblahou vlastnost povznést, bude Vám odměnou napínavý příběh a chytré hádanky, a to vše za velice příznivou cenu. Pro jistotu si ale nejdříve vyzkoušejte demoverzi, z níž poznáte, zda vám za to hra stojí či ne.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 35 čtenářů
Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us
Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...
Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí
Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně
Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...
Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky
Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova
V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...
Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?
Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...
Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák
Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...
Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry
Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...
Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost
Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...