KOMENTÁŘ: Vývojáři Dead Space jsou autory těch nejhloupějších prohlášení

Jedinou výhodou PC verze Dead Space 3 je možnost ovládat hru myší a klávesnicí. A vývojáři hry to považují za plus. Zážitky všech uživatelů jsou díky tomu srovnatelné a PC hráči se nemohou bít do prsou, že je jejich verze lepší.

Ilustrační obrázek ze sci-fi akce Dead Space 3

V rozhovoru pro server Shacknews to odhalil hlavní producent hry Steve Papoutsis. Na otázku ohledně PC verze reagoval slovy: "Rozhodně pro nás není méně významná, věnujeme jí značnou péči. PC je hodně odlišná platforma. Jako vývojář chcete nabídnout zážitek, který je na různých platformách co nejpodobnější."

A následuje série prohlášení, které lze bez ostychu zařadit mezi ty vůbec nejhloupější v herním průmyslu.

Podporu PC ovládání totiž vývojáři vnímají jako dostatečnou změnu. "Titul okamžitě působí jinak, když vám umožníme hrát s klávesnicí a myší." Klíčové je zde slovo umožníme. PC hráči by zjevně měli být vděční, že titul nebude hratelný pouze s konzolovým ovladačem.

"Upřímně řečeno: množství práce, které jde do ovládání PC verze bývá trochu nedoceněno," tvrdí Papoutsis. Jako by zmršené ovládání konzolových her byl již takový standard, že odladěná klávesnice a myš jsou důvodem k oslavám.

Druhý díl střílečky Crysis se stal terčem kritiky. Zprvu totiž nevyužíval potenciál PC platformy, pozdější aktualizace však situaci napravily.

"Mám pocit, že v Dead Space 2 jsme učinili veliké kroky v otázce ovládání, herní odezvy a dokonce i vizuálních vylepšení. Naše hry i nadále vylepšujeme v průběhu vývoje, ale rozhodně se na PC nesoustředíme jako na něco, co by mělo být značně odlišné," vysvětluje Papoutsis.

Hlavní producent přiznává, že se vývojářský tým vždy soustředil na konzolové hry. Na tom pochopitelně není nic špatného. Snaha glorifikovat odbytou PC verzi jako záměr je však do nebe volající. A někdy je zkrátka lepší se ke konkrétním tématům vůbec nevyjadřovat.

Papoutsis však tvrdí: "Pro nás je nejdůležitější, aby kvalita zážitku byla na všech platformách konzistentní. Aby jedna uživatelská základna netvrdila, že je to na jejich strojích lepší."

Vývojáři BioShock Infinite pro PC slibují verzi, která hráčské stroje patřičně docení.

Jinými slovy: Na DirectX11 či textury ve větším rozlišení na PC raději zapomeňte. Pro vývojáře by to představovalo dodatečné náklady. A prožitek ze hry by pak přeci nebyl stejný. Vývojáři totiž tvrdí: "Chceme, aby to bylo skvělé na všech platformách. Takový je náš přístup."

Jenže Xbox 360 existuje již sedm let a PlayStation 3 bylo poprvé možné zakoupit před šesti roky. Při tempu hardwarového vývoje tak současná generace konzolí značně zaostává. Cenové náklady konzolí a výkonných PC jsou přitom neporovnatelné. A volání po identickém zážitku je vlastně plivnutím do tváře PC hráčům a jejich "investici".

Naštěstí však existují vývojáři, kteří k jednotlivým platformám přistupují odlišně. Například společnost Irrational Games slibuje PC verzi BioShocku Infinite, která výkon moderních strojů řádně otestuje (čtete více). Nezbývá než doufat, že vstřícný přístup v budoucnu nebudou představovat jen ojedinělé vlaštovky.

Autor:
Témata: Playstation 3, Xbox
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...