Headfirst Productions nepatří k vývojářským firmám, jejichž název by se skloňoval ve všech možných pádech, podobně jako je tomu například u Blizzardu, ba právě naopak – mluví za ně především jejich díla. Pamětníci si jistě vzpomenou na úchvatná dobrodružství kouzelníka Simona, který z povedené 2D formy přešel do o něco horší, přesto však pořád nesmírné zábavného 3D zpracování. Přestože to s Headfirst před dvěma léty nevypadalo vůbec nejlépe a třetí Simon málem nevyšel, dokázala se tato společnost zmátořit a opět se chystá zaútočit na světové trhy. Tematicky však otočila o stoosmdesát stupňů a od komických adventur se vrhla na nelítostné a temné adventury akční. Již pěkně dlouho je ve vývoji titul Call of Cthullhu: Dark Corners of the Earth, který měl již několikrát vyjít, ovšem díky neustálému zlepšování hry se tak ještě nestalo. Možná ještě ambiciózněji vypadá hra Deadlands, o níž na světlo světa pronikly veskrze zajímavé informace, které si nehodláme nechat jen pro sebe.
Velice se nám líbí temný, neoptimistický a v neposlední řadě do detailu propracovaný příběh, který se v akcích nevidí moc často.
Titulů z divokého západu se na obrazovkách našich miláčků objevuje minimum a i když se prostřednictvím Wanted Guns či Dead Mans Hand již začíná blýskat na lepší časy, rozhodně ještě nejde o takovou úroveň, abychom mohli být spokojeni, a to jak po kvalitativní, tak kvantitativní stránce. O definitivní průnik tohoto tématu do virtuální podoby by se mohl postarat právě Deadlands, vyvíjený podle předlohy deskové hry, která je populární především v Americe a u nás o ní prakticky nikdo nic neví. To však nic nemění na tom, že jde podle zkušeností hráčů o značně kvalitní záležitost, tudíž se minimálně zajímavého tématu nemusíme bát. Je třeba říci, že Deadlands již také vznikají nějaký ten pátek a zhruba před rokem vůbec nebylo jasné, zda hra nakonec spatří světlo světa. Tenkrát však také působila dosti budgetově, nyní však jde o plnohodnotný produkt, jehož prezentováním tvůrci okouzlili již mnoho expertů. Možná i proto se společnost GMG Films rozhodla podle papírové předlohy a hry natočit vlastní film, což se rozhodně nepoštěstí každému.
|
Velice se nám líbí temný, neoptimistický a v neposlední řadě do detailu propracovaný příběh, který se v akcích nevidí moc často. Hra je postavena na bázi reálného divokého západu 19. století, ovšem notně okořeněného mytickými prvky. Pistolníci a gangy jsou zde na denním pořádku a jediný, kdo jakž takž dokáže ochránit nevinné obyvatele je neohrožený šerif. Ten je však na všechno sám a přestože velice dobře zvládá potírat menší zločince, na jednu věc moc nestačí. Jde o gang Seven Sins, tedy Sedm hříchů, který dovede páchat jen to nejstrašlivější zlo. Šerif se jednoho dne rozhodne tyto zloduchy definitivně vymazat ze svého rajónu a bláhově se vydá do jejich pevnosti. Zde si moc neškrtne a už leží na márách. Kluci ze Seven Sins si navíc tak trochu pohrávají s ďáblem, takže duši šerifa věnují zlému duchovi zvanému Manitou, jemuž musí po dlouhá léta sloužit v zemi mrtvých, až mu takřka podlehne a stane se definitivně zlým. To naštěstí nedopustí další příběhová postava – Ochránce, který šerifa vysvobodí a poodkryje mu roušku strašlivého Manitouova tajemství. Chce totiž Ten totiž chce využít strašlivého a ještě mnohem silnějšího gangu Seven Sins k definitivnímu ovládnutí světa a jeho převedení na krajinu mrtvých, tedy Deadlands. Ochránce tak šerifovi lačnícím po pomstě a záchraně světa propůjčí fyzickou podobu a tento se s démonickým výrazem vydává na dlouhou cestu za dočasným odstraněním zla.
Dlouhá cesta by zde opravdu měla platit a nejde jen o reklamní žvást. Tvůrci jsou si vědomí nevelké délky dnešních akcí, ale nechtějí se tohoto pravidla držet. Můžeme se tak těšit na nadprůměrnou porci herní doby, časově vymezenou 20-30 hodinami, podle obtížnosti a stylu hry. Oni Deadlands totiž ani nejsou čistokrevnou akcí, i když tradičně disponují pohledem z vlastních očí, ale dočkáme se i zmíněných adventurních prvků a také silné RPG části, ostatně desková předloha RPGčkem je, takže by bylo hříchem ji násilně přeměnit v jiný styl. Jak jste si mohli přečíst, již základ děje působí minimálně interesantně a v průběhu hry bude jedině lépe. Očekávat můžeme různé zvraty, překvapivá odhalení atd. Sice půjdeme víceméně lineární cestou až ke zničení všech sedmi členů gangu, ale to hutné atmosféře může jen a jen pomoci. A určitě jí neuškodí ani časté cut-scény vytvořené v enginu hry, které mají oplývat vynikajícím střihem a slušným napětím. Nebudou vás otravovat, cílem autorů je, abyste se na ně těšili a oni vám je dají jako odměnu za dokončené úseky.
Westerny jsou podle tvůrců značně profláklým žánrem, sice ne na počítačích, ale pod tímto pojmem si díky legendárním filmům například s Clintem Eastwoodem umí každý představit, o co půjde – tvrdí chlapi se strnulými výrazy či typická městečka se saloony. Headfirst tyto elementy z důvodů originality nechtějí zcela vystrnadit, ale snaží se je co možná nejvíce obohatit netradičními prvky, v tomto případě pekelnými silami, vzpomínkami hlavního hrdiny, které mu v určitých momentech problesknou a například netradičními pohyby, které jako kdyby vypadly z Matrixu, tedy různá saltíčka a dokonce i zpomalení. Výsledkem má být novodobý western, tedy alespoň na PC a konzolích, na úspěch na filmovém plátně bych zase tolik nesázel, ale kdoví? Rozmanitým dojmem působí ve hře obsažená. Podíváme se jak do potemnělých měst, kde po nocích potkáte podivné typy, tak do zasněžených hor, širých plání a po vzoru DOOMa 3, také do pekla. Na jednotvárnost si tak rozhodně stěžovat nebudeme, ba právě naopak.
Multi Targeting System – tak se jmenuje netradiční vychytávka hry, kterou bychom zde ani moc nečekali. Něco podobného se mělo objevit již ve zrušené akci Trintiy, ale prvenství se tedy zřejmě připíší právě Deadlands. Jak již název napovídá, přinese tato originalita možnost mnohonásobného míření a střelby na více nepřátel. Jaké bude provedení, není úplně jasné, jisté však je, že si tvůrci dávají záležet na prosazení dynamické, rychlé a výživné akce, k čemuž velkou měrou přispěje i MTS. Co se týče zbraní, můžeme se těšit na pěkných pár kusů, ale to nebudou jediné možnosti destrukce nepřátel. Cizinec, jak se šerifovi po jeho zmrtvýchvstání přezdívá, ovládá i mocné nadpřirozené síly, které se v průběhu hry učí. Slušné míry dosáhne i interaktivita prostředí – mnoho objektů bude zničitelných, zčásti na naskriptovaných, zčásti na volitelných místech, což vyústí například ve srážky vlaků, padající kamení a výbuchy všeho možného.
Na jednotvárnost si tak rozhodně stěžovat nebudeme, ba právě naopak.
Graficky možná nepůjde úplně o špičku, spíše lepší nadprůměr, ale komu to dnes vadí, že? DOOM 3 sice vypadá úchvatně, ale všechno se za chvíli okouká a nastoupí samotné kvality hratelnosti. Deadlands se budou moci pyšnit především precizně vyvedenou atmosférou takřka hororového westernu, což je dosud neznámá kombinace, o to však zajímavější. Nové techniky Cizince vypadají hodně lákavě a ve spojení s propracovaným, byť lineárním příběhem půjde jistě o velmi kvalitní titul, který bychom mohli okusit již na sklonku tohoto roku, a to jak pro PC, tak i konzole X-BOX a PS 2.
Index očekávání: 80%