Deadlands - RPG z Divokého západu

  • 3
Pod názvem Deadlands se skrývá připravované akční RPG od společnosti Headfirst Production - tvůrců Call of Cthulhu. Specialitou tohoto titulu je atmosféra Divokého západu, založená na alternativní minulosti devatenáctého století, v níž došlo k objevu záhadného, velmi výkonného paliva, které změnilo běh světa…
Deadlands

Řekne-li někdo před počítačovým hráčem jméno společnosti Headfirst Production, měla by se dotyčnému vybavit slova jako "Lovecraft", "horor" nebo "akční adventure", jinými slovy titul Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth. Ačkoliv práce na této hororové hře ještě zdaleka neskončily, pustili se její autoři do dalšího dílka, o němž bude řeč dneska, o připravovaném akčním RPG Deadlands.

Pokud je vám název Deadlands povědomý, je velmi pravděpodobné, že patříte k oné skupince lidí, kteří se vyznají v papírových RPG, jako je například Vampire: The Masquerade nebo právě Deadlands. Deskové hry jsou pro herní vývojáře evidentně velmi populárním zdrojem inspirace, takže se není čemu divit, že ani Deadlands se nepodařilo unikat jejich pozornosti dlouho.

Deadlands coby počítačová hra je zasazena do alternativní minulosti, což je shodou okolností také velmi oblíbená autorská technika, která již po desetiletí či možná přímo století dokáže nabudit divákovu/čtenářovu/hráčovu představivost a udržet jeho pozornost. V tomto konkrétním případě jde o alternativní minulost roku 1877 během americké občanské Deadlands války, která vypadá zhruba takhle: v roce 1868 se Kalifornií přehnalo obrovské zemětřesení, v důsledku čehož se země proměnila v jakýsi megalomanský cedník. Jedinou dobrou zprávou tak zůstává to, že zároveň s rozbrázděním a rozpukáním povrchu došlo k objevu záhadného, velmi výkonného paliva. To způsobilo naprostou změnu atmosféry Divokého západu tak, jak ho známe my, a navíc rozjelo éru převratných vynálezů založených právě na tomto palivu. Ruku v ruce s tím však přišla další katastrofa - zároveň s otevřením zemských hlubin se na světě objevily nadpřirozené bytosti zvané Reckoners. Tyto skrz naskrz zlé obludy byly dříve uvězněny pod zemí, ovšem vytvořením puklin došlo k jejich uvolnění a teď ohrožují životy (relativně) nevinných lidí po celém světě. Vaším úkolem nebude jim v tom zdatně pomáhat (jak by si někteří z vás mohli třeba myslet), ale naopak jim to jednou provždy zarazit.

Jednou z nepřehlédnutelných předností Deadlands bude mix westernové atmosféry a hororu, protože kam až moje chatrná paměť sahá, pamatuji si pouze jediný takový případ - Alone in the Dark 3 (předem vzdávám veškeré případné dohady v diskusi s kýmkoliv, kdo Deadlands si vzpomene i na jiné tituly). Prostředí kolem vás je celé navrženo s tím záměrem, aby vyzařovalo úzkost jeho obyvatel a temnou podstatu jeho nájezdníků, totéž prý platí i pro zvukovou kulisu. Specialitou jinde neviděnou bude též ona záhadná substance, která je stokrát výkonnějším palivem než uhlí a na jejímž principu fungují některé přístroje či zbraně, popírající základní fyzikální zákony. Divoký západ též poskytuje šance k využití takových záležitostí, jako je například jízda na koni, magie vycházející z indiánských tradic, případně arzenál zbraní, který má s dobovými bouchačkami společné snad jen použití spouště.

Co se týče grafického zpracování, pak je třeba říct, že Deadlands používají ten samý engine jako chystané Call of Cthulhu, ovšem s několika nutnými změnami - kupříkladu perspektiva bude jiná (v tomto případě first- i third-person). Svou postavu si budete moci vybrat z osmi různých zaměření a pak už si jen stačí vybrat, zda chcete sami procházet připraveným příběhem, nebo s ostatními hráči soupeřit v online módu. Hra by měla být hotová až v roce 2003.


Témata: Zemětřesení