Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Death Tracer - česká 3D akce od Zimy

  12:00aktualizováno  11:30
Je to už déle než rok, co Martin Zima poprvé vypustil na veřejnost informaci o tom, že jeho firma pracuje na vývoji 3D akční hře zasazené do cyberpunkové budoucnosti, s níž chtějí prorazit do světa. Jak daleko je vývoj a jak hra vypadá jsme sondovali minulý týden.
Death Tracer

Již před více než rokem oznámil Martin Zima, šéf české softwarové firmy zaměřující se na tvorbu českých her, vývoj 3D akční hry Death Tracer, která měla být převratným projektem plně srovnatelným se zahraničními tituly. Uplynul nějaký ten týden, měsíc a rok a my jsme se vydali do Zima Software pátrat, jak to vlastně s tímto titulem vypadá. Upřímně řečeno, měli jsme štěstí, neboť jsme zde zastihli také tým vyvíjející tento titul v plné polní, nicméně po několika otázkách jsem byl trošku zklamán. Vezměme to ale popořadě.

Death Tracer by měla být 3D akce z cyberpunkového prostředí, v níž zažijete spoustu krvavých střetů mezi Rebely a Korporací. Autoři slibují nebývalou interakci s okolím, využívání prostředků všeho druhu, filmově promyšlenou dějovou linii plnou nečekaných zvratů, skvělou hratelnost i atmosféru, svět plný bojové techniky cyberpunkové budoucnosti, nevídané grafické a světelné efekty, fyzikální model posouvající hru k realitě běžného dne v bitevní vřavě a další a další věci, kterými se nás v poslední době snaží herní vývojáři doslova zasypat. Ano, sliby jsou u většiny her tohoto žánru stejné, jakým způsobem se je však členové vyvíjejícího týmu pokusí splnit?

Death Tracer

Věcí, na kterou se vsází nejvíce, je pochopitelně kvalitní engine. Ten si vyvíjí Zima Software sám a měl by umožňovat volumetrické (světla, mlha) a combustion (výbuchy, oheň) efekty, všemožné osvětlování lokací a dynamické i statické stíny ve vysokém rozlišení, antialiasing (vyhlazování okrajů) či funkci, díky níž bude možný rozpad postavy na jednotlivé končetiny a snad i na jednotlivé vnitřní orgány (s čímž už možná vývojáři zachází až příliš daleko, nicméně uvidíme, jestli to nakonec bude na úkor vkusu).

Co nás má však oslnit nejvíce je příběh hry. Ten by měl být podobný kvalitnímu filmovému scénáři, jeho vývoj ještě není ukončen a údajně se neustále upravuje. Ovlivňovat by jej pak měl moci i hráč a Death Tracer by měl díky tomu mít tři různé konce. Vzhledem k tomu, že scénář jsem si neměl možnost přečíst a v dosud vypuštěných informacích nebyl na příběh kladen velký důraz, přičemž zde ani nebyl pořádně nastíněn, nevidím to zatím příliš optimisticky, možná i proto, že ani vývojáři hry na některé, příběhu se týkající otázky nebyli schopni nalézt odpověď. Všechno se ale může změnit, neboť vývoj hry je teprve v počátcích.

Death Tracer

A právě tohle je věc, která mě překvapila nejvíce. Když mi šéf týmu oznámil, že intenzivní práce na hře započaly teprve někdy před čtvrt rokem, bylo to, jako by do mě uhodil hrom. Death Tracer byl totiž poprvé oficiálně oznámen v prvním čtvrtletí loňského roku v našem interview s Martinem Zimou, první obrázky se u nás objevily v létě a projekt byl prezentován i na loňském Invexu. Navíc ještě v loni bylo vydání stanoveno na tento rok, jak jsem však nyní vytušil, budeme rádi, když se hry dočkáme do vánoc 2001. Na druhou stranu je možná zbytečné pozastavovat se nad touto věcí, ve světě je posouvání data vydání běžné (Daikatana či Diablo 2 o tom vědí své, z domácích her pak proslul půl roku intenzivně hypovaný a neustále odkládaný HyperCore).

Co tedy říci závěrem. Ačkoliv se na vývoji dělá teprve krátce a tým nepracuje zrovna v ideálních podmínkách (podle mě je ideální, když jsou všichni členové pohromadě v jedné kanceláři a na hře pracují spolu, přičemž mezi sebou komunikují a přednášejí nápady na vylepšení hry, které se buďto schválí, nebo zamítnou - takto to funguje například v Illusion Softworks), nevypadá Death Tracer špatně a nepokazí-li se nic, může z něj být dobrý, možná dokonce i exportní 3D akční titul. Mnohem snáze však může hra zabřednout do šedivého průměru a hlavně na toto by si v Zima Software měli dát pozor.

Death Tracer - od ručního náčrtku k finální počítačové podobě
Kliknutím na obrázek získáte jeho plnou velikost, najetím kurzoru na něj se vám zobrazí jeho popisek.

Death Tracer - převádění skicy v 3D editoru Death Tracer - tužkou nakreslená lokace na papíře
Death Tracer - finální podoba lokace ve hře Death Tracer - výstup obrázku z 3D editoru

Autor:




Nejčtenější

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Další z rubriky

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.