Death Tracer - česká 3D akce od Zimy

  12:00aktualizováno  11:30
Je to už déle než rok, co Martin Zima poprvé vypustil na veřejnost informaci o tom, že jeho firma pracuje na vývoji 3D akční hře zasazené do cyberpunkové budoucnosti, s níž chtějí prorazit do světa. Jak daleko je vývoj a jak hra vypadá jsme sondovali minulý týden.
Death Tracer

Již před více než rokem oznámil Martin Zima, šéf české softwarové firmy zaměřující se na tvorbu českých her, vývoj 3D akční hry Death Tracer, která měla být převratným projektem plně srovnatelným se zahraničními tituly. Uplynul nějaký ten týden, měsíc a rok a my jsme se vydali do Zima Software pátrat, jak to vlastně s tímto titulem vypadá. Upřímně řečeno, měli jsme štěstí, neboť jsme zde zastihli také tým vyvíjející tento titul v plné polní, nicméně po několika otázkách jsem byl trošku zklamán. Vezměme to ale popořadě.

Death Tracer by měla být 3D akce z cyberpunkového prostředí, v níž zažijete spoustu krvavých střetů mezi Rebely a Korporací. Autoři slibují nebývalou interakci s okolím, využívání prostředků všeho druhu, filmově promyšlenou dějovou linii plnou nečekaných zvratů, skvělou hratelnost i atmosféru, svět plný bojové techniky cyberpunkové budoucnosti, nevídané grafické a světelné efekty, fyzikální model posouvající hru k realitě běžného dne v bitevní vřavě a další a další věci, kterými se nás v poslední době snaží herní vývojáři doslova zasypat. Ano, sliby jsou u většiny her tohoto žánru stejné, jakým způsobem se je však členové vyvíjejícího týmu pokusí splnit?

Death Tracer

Věcí, na kterou se vsází nejvíce, je pochopitelně kvalitní engine. Ten si vyvíjí Zima Software sám a měl by umožňovat volumetrické (světla, mlha) a combustion (výbuchy, oheň) efekty, všemožné osvětlování lokací a dynamické i statické stíny ve vysokém rozlišení, antialiasing (vyhlazování okrajů) či funkci, díky níž bude možný rozpad postavy na jednotlivé končetiny a snad i na jednotlivé vnitřní orgány (s čímž už možná vývojáři zachází až příliš daleko, nicméně uvidíme, jestli to nakonec bude na úkor vkusu).

Co nás má však oslnit nejvíce je příběh hry. Ten by měl být podobný kvalitnímu filmovému scénáři, jeho vývoj ještě není ukončen a údajně se neustále upravuje. Ovlivňovat by jej pak měl moci i hráč a Death Tracer by měl díky tomu mít tři různé konce. Vzhledem k tomu, že scénář jsem si neměl možnost přečíst a v dosud vypuštěných informacích nebyl na příběh kladen velký důraz, přičemž zde ani nebyl pořádně nastíněn, nevidím to zatím příliš optimisticky, možná i proto, že ani vývojáři hry na některé, příběhu se týkající otázky nebyli schopni nalézt odpověď. Všechno se ale může změnit, neboť vývoj hry je teprve v počátcích.

Death Tracer

A právě tohle je věc, která mě překvapila nejvíce. Když mi šéf týmu oznámil, že intenzivní práce na hře započaly teprve někdy před čtvrt rokem, bylo to, jako by do mě uhodil hrom. Death Tracer byl totiž poprvé oficiálně oznámen v prvním čtvrtletí loňského roku v našem interview s Martinem Zimou, první obrázky se u nás objevily v létě a projekt byl prezentován i na loňském Invexu. Navíc ještě v loni bylo vydání stanoveno na tento rok, jak jsem však nyní vytušil, budeme rádi, když se hry dočkáme do vánoc 2001. Na druhou stranu je možná zbytečné pozastavovat se nad touto věcí, ve světě je posouvání data vydání běžné (Daikatana či Diablo 2 o tom vědí své, z domácích her pak proslul půl roku intenzivně hypovaný a neustále odkládaný HyperCore).

Co tedy říci závěrem. Ačkoliv se na vývoji dělá teprve krátce a tým nepracuje zrovna v ideálních podmínkách (podle mě je ideální, když jsou všichni členové pohromadě v jedné kanceláři a na hře pracují spolu, přičemž mezi sebou komunikují a přednášejí nápady na vylepšení hry, které se buďto schválí, nebo zamítnou - takto to funguje například v Illusion Softworks), nevypadá Death Tracer špatně a nepokazí-li se nic, může z něj být dobrý, možná dokonce i exportní 3D akční titul. Mnohem snáze však může hra zabřednout do šedivého průměru a hlavně na toto by si v Zima Software měli dát pozor.

Death Tracer - od ručního náčrtku k finální počítačové podobě
Kliknutím na obrázek získáte jeho plnou velikost, najetím kurzoru na něj se vám zobrazí jeho popisek.

Death Tracer - převádění skicy v 3D editoru Death Tracer - tužkou nakreslená lokace na papíře
Death Tracer - finální podoba lokace ve hře Death Tracer - výstup obrázku z 3D editoru

Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Chystaný seriál podle Zaklínače už zná představitelky Ciri a Yennefer

Netflix vybral herečku Freyu Allanovou (vlevo) do role Ciri z chystané...

Netflix vybral herečky do rolí dvou nejdůležitějších ženských postav chystané seriálové adaptace Sapkowského knih....

Podívejte se na záběry z natáčení scén pro brutální Mortal Kombat

Fotky ze zrušeného projektu Mortal Kombat HD

Když v roce 1992 vyšel první díl Mortal Kombatu, otřáslo to herním světem. Doslova gejzíry krve a brutální chvaty,...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Další z rubriky

Necenzurovaná verze Agony nejspíš přeci jen vyjde

Agony

Půl roku po vydání hry Agony se možná dočkáme původně plánované necenzurované verze. Otázka je, jestli to ještě bude...

Carmack ukončil jeden soudní spor se společností ZeniMax, druhý ještě běží

John Carmack

Legendární vývojář podle vlastního vyjádření nadobro ukončil spory se společností ZeniMax, která mu údajně dlužila přes...

VIDEO: Další skvělý trailer k Battlefieldu 5 láká na příběhovou kampaň

Battlefield 5

Call of Duty už složku pro jednoho hráče úplně vypustila, ale Battlefield si ji minimálně ještě letos udrží. Stejně...



Najdete na iDNES.cz