Death Tracer - česká 3D akce od Zimy

  12:00
Je to už déle než rok, co Martin Zima poprvé vypustil na veřejnost informaci o tom, že jeho firma pracuje na vývoji 3D akční hře zasazené do cyberpunkové budoucnosti, s níž chtějí prorazit do světa. Jak daleko je vývoj a jak hra vypadá jsme sondovali minulý týden.
Death Tracer

Již před více než rokem oznámil Martin Zima, šéf české softwarové firmy zaměřující se na tvorbu českých her, vývoj 3D akční hry Death Tracer, která měla být převratným projektem plně srovnatelným se zahraničními tituly. Uplynul nějaký ten týden, měsíc a rok a my jsme se vydali do Zima Software pátrat, jak to vlastně s tímto titulem vypadá. Upřímně řečeno, měli jsme štěstí, neboť jsme zde zastihli také tým vyvíjející tento titul v plné polní, nicméně po několika otázkách jsem byl trošku zklamán. Vezměme to ale popořadě.

Death Tracer by měla být 3D akce z cyberpunkového prostředí, v níž zažijete spoustu krvavých střetů mezi Rebely a Korporací. Autoři slibují nebývalou interakci s okolím, využívání prostředků všeho druhu, filmově promyšlenou dějovou linii plnou nečekaných zvratů, skvělou hratelnost i atmosféru, svět plný bojové techniky cyberpunkové budoucnosti, nevídané grafické a světelné efekty, fyzikální model posouvající hru k realitě běžného dne v bitevní vřavě a další a další věci, kterými se nás v poslední době snaží herní vývojáři doslova zasypat. Ano, sliby jsou u většiny her tohoto žánru stejné, jakým způsobem se je však členové vyvíjejícího týmu pokusí splnit?

Death Tracer

Věcí, na kterou se vsází nejvíce, je pochopitelně kvalitní engine. Ten si vyvíjí Zima Software sám a měl by umožňovat volumetrické (světla, mlha) a combustion (výbuchy, oheň) efekty, všemožné osvětlování lokací a dynamické i statické stíny ve vysokém rozlišení, antialiasing (vyhlazování okrajů) či funkci, díky níž bude možný rozpad postavy na jednotlivé končetiny a snad i na jednotlivé vnitřní orgány (s čímž už možná vývojáři zachází až příliš daleko, nicméně uvidíme, jestli to nakonec bude na úkor vkusu).

Co nás má však oslnit nejvíce je příběh hry. Ten by měl být podobný kvalitnímu filmovému scénáři, jeho vývoj ještě není ukončen a údajně se neustále upravuje. Ovlivňovat by jej pak měl moci i hráč a Death Tracer by měl díky tomu mít tři různé konce. Vzhledem k tomu, že scénář jsem si neměl možnost přečíst a v dosud vypuštěných informacích nebyl na příběh kladen velký důraz, přičemž zde ani nebyl pořádně nastíněn, nevidím to zatím příliš optimisticky, možná i proto, že ani vývojáři hry na některé, příběhu se týkající otázky nebyli schopni nalézt odpověď. Všechno se ale může změnit, neboť vývoj hry je teprve v počátcích.

Death Tracer

A právě tohle je věc, která mě překvapila nejvíce. Když mi šéf týmu oznámil, že intenzivní práce na hře započaly teprve někdy před čtvrt rokem, bylo to, jako by do mě uhodil hrom. Death Tracer byl totiž poprvé oficiálně oznámen v prvním čtvrtletí loňského roku v našem interview s Martinem Zimou, první obrázky se u nás objevily v létě a projekt byl prezentován i na loňském Invexu. Navíc ještě v loni bylo vydání stanoveno na tento rok, jak jsem však nyní vytušil, budeme rádi, když se hry dočkáme do vánoc 2001. Na druhou stranu je možná zbytečné pozastavovat se nad touto věcí, ve světě je posouvání data vydání běžné (Daikatana či Diablo 2 o tom vědí své, z domácích her pak proslul půl roku intenzivně hypovaný a neustále odkládaný HyperCore).

Co tedy říci závěrem. Ačkoliv se na vývoji dělá teprve krátce a tým nepracuje zrovna v ideálních podmínkách (podle mě je ideální, když jsou všichni členové pohromadě v jedné kanceláři a na hře pracují spolu, přičemž mezi sebou komunikují a přednášejí nápady na vylepšení hry, které se buďto schválí, nebo zamítnou - takto to funguje například v Illusion Softworks), nevypadá Death Tracer špatně a nepokazí-li se nic, může z něj být dobrý, možná dokonce i exportní 3D akční titul. Mnohem snáze však může hra zabřednout do šedivého průměru a hlavně na toto by si v Zima Software měli dát pozor.

Death Tracer - od ručního náčrtku k finální počítačové podobě
Kliknutím na obrázek získáte jeho plnou velikost, najetím kurzoru na něj se vám zobrazí jeho popisek.

Death Tracer - převádění skicy v 3D editoru Death Tracer - tužkou nakreslená lokace na papíře
Death Tracer - finální podoba lokace ve hře Death Tracer - výstup obrázku z 3D editoru

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...