Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Death Track: Resurrection. Zničte soupeře dobře mířenou raketou

  0:05aktualizováno  0:05
Pořádně zběsilé závody, které si na nic nehrají. Takových her je přece nedostatek, tak se podívejme, jak dopadla ta dnes recenzovaná.
60

Death Track: Resurrection

Platforma: PC
Výrobce: SkyFallen Entertainm
505 Games

  • přítomnost zbraní
  • zajímavé lokace
  • potíže s hráčovou motivací
  • špatné vyvážená hratelnost

Povedené závody, které sice neposkytnou týdny nutuchající zábavy, ale díky přítomností zbraní a zajímavých lokací poslouží jako dobrý titul na odreagování.

Herní karta

Death Track: Resurrection (PC)

Death Track: Resurrection (PC)Při hraní Death Track: Resurrection jsem si uvědomil, jak moc mi mezi dnešními hrami chybí pořádně akční závody. Takové závody, kde po sobě protivníci metají raketami a častují se dávkami z kulometů. A přesně to Death Track: Resurrection přináší.

Titulu se bohužel nevyhnuly problémy s hratelností a motivací, protože až dojedete hlavní příběhovou linku, dost možná se k Death Track: Resurrection už nevrátíte. Celkově zde máme lehce nadprůměrnou arkádu, která nenadchne, ale ani neurazí.

Neveselá budoucnost
Máme před sebou hru, v níž nenalezneme téměř nic podobného všední realitě. Budeme se prohánět ve futuristických vozidlech, která jsou osazena palubními zbraněmi a kromě toho přijdou na řadu i klasické „power-upy“ dočasně vylepšující náš automobil.

Vraťme se ale k úvodní větě předchozího odstavce. Něco skutečného přeci jen najdeme. Alespoň tedy ve své velmi zvrácené podstatě: tratě jsou situovány do významných metropolí dnešního světa (mimo jiné najdeme i Prahu). Ovšem nenechte se zmást, romantické projížďky kolem významných památek se nedočkáme.

Death Track: Resurrection (PC)Death Track: Resurrection (dále jen DTR) se totiž odehrává v nedaleké budoucnosti, která odpovídá vývoji podle těch katastrofičtějších scénářů. Svět zjevně pozbyl výraznějšího řádu a podle toho metropole také vypadají: rozbořené domy a celkově depresivní výraz jsou k vidění na každém rohu. Dá se říci, že města prošla „katastrofickým faceliftem“.

Zatím věci vypadají velmi slibně, ale na řadu přichází kritika a nelze začít ničím jiným než příběhem. V tomto ohledu by totiž autoři udělali o mnoho lépe, kdyby ho úplně vypustili, protože kvalita zápletky není zrovna na výši.

Problémem navíc zůstává, že její plytkost proniká postupem času i do hratelnosti. Příběh byl totiž koncipován jako běžný podprůměrný horor. Rozhodně není strašidelný, jen jeho aktéři postupně odpadávají a nakonec zůstanete jen vy a hlavní záporák.

Death Track: Resurrection (PC)To se bohužel projeví i v samotných závodech. Během plnění „kampaně“ se s každým dalším závodem snižuje počet protivníků a hra je tak paradoxně nejzábavnější zhruba uprostřed. Zatímco ze začátku chybí potřebný pocit rychlosti, ale máme s kým se škádlit, tak v závěru nás dostatečně vylepšené auto uspokojí svou svižností, ale zase není téměř po kom pálit.

Problém lze z části připsat i velmi nepodařenému jízdnímu modelu. Vše závisí na tom, jak máte vylepšené auto. S postupem času je vůz trochu poddajnější, než tomu bylo na začátku a věci jsou pak o poznání zajímavější. Nelze ale vést spory o tom, že ho po celou dobu můžeme označit za podivný.

Veškeré naše snažení začínáme s nepříliš oslnivým autem, které si však s postupem času vylepšujeme (jak jeho výkon nebo brnění, ale třeba i zbraně) a prakticky nemáme důvod ho v průběhu kampaně měnit.

Pokud se zaměříme na herní obsah, není moc o čem polemizovat. V DTR najdeme deset vozů s možností četných vylepšení a stejný počet tratí (jejich obrácené varianty nepočítaje). K tratím směřuje další výraznější výtka.

Death Track: Resurrection (PC)Okruhy ve hře jsou dobře vymyšlené, nabídnou vysoký potenciál v oblasti zábavy a byly umístěny do zdevastovaných metropolí. Až sem bravo. Bohužel nelze přehlédnout fakt, že jsou příliš dlouhé. Daleko stravitelnější by bylo, kdybychom měli v každém městě několik kratších tratí. Zaprvé by byla příběhová kampaň zajímavější a zadruhé by každý závod netrval tak nehezky dlouho.

Herních módů najdeme několik, přičemž nejzajímavější je ten s všeříkajícím názvem Scenario. Právě k němu se váže příběh, v něm si vyděláváme peníze (k tomu ale slouží i další módy) a odemykáme nová vylepšení. S trochu smutku musím připomenout fakt zmíněný výše, kdy křivka hratelnosti má svůj vrchol zhruba někde na polovině nebo těsně za ní.

Lokace

Death Track: Resurrection (PC)Ve hře najdeme deset lokací a každá má pochopitelně svá specifika. V recenzi je následující fakt zmíněn, ale jen pro formu připomenu, že ke každé z nich náleží právě jeden závodní okruh.

Zatímco některá města jsou tmavá a místy i značně nepřehledná (Paříž, Tokio), jiná nabídnou poměrně optimistické scenérie (San Diego), ať už má tento výraz ve zdevastovaném světě jakýkoliv význam.

Bohužel ne všechny okruhy a lokace jsou povedené. Třeba takový New York vypadá, jako by ho někdo plácal na poslední chvíli jen kvůli tomu, aby počet tratí dosáhl kulatého čísla. Jak po stránce zajímavosti okruhu, tak po stránce líbivosti na tom není zrovna nejlépe.

Death Track: Resurrection (PC)Bylo by hříchem, kdybych na tomto místě neutrousil pár slov o Praze. Ta se dočkala značně podivné podoby a svou „věrností“ si nezadá s exemplářem, který byl svého času k nalezení v Soldier of Fortune 2.

Nějaké výraznější poznávací body byste hledali marně a zdejší Praha připomíná spíše dějiště těch nejděsivějších nočních můr. Škoda.

Kromě kampaně lze ještě vypíchnout Drag Race. To je zhruba to, co jsme pod tímto označením našli svého času už v NFS: Underground a dalších. Druhým zmíněným bude mód výzev, kde nám jsou předhozeny úkoly, které musíme během určitého počtu kol splnit. Tady se poprvé dostávám k obtížnosti, ta je totiž v tomto módu, stejně jako ve všech ostatních, poměrně vysoká.

Death Track: Resurrection (PC)Mám chuť napsat, že se vše drží těsně před hranicí frustrace, ale bohužel ne vždy tomu tak je. Mnohdy stačí malá chybka a závod skončí nedostatečným výsledkem. Za vše může podivný catch-up systém. Otázkou totiž zůstává, jestli nějaký najdeme.

Pokud skutečně ano, pak funguje pouze ve prospěch protivníků. Ti se podezřele často dotahují, když jste ve vedení a to i přesto, že jedete zdánlivě bez chyb a na plný plyn. Naproti tomu na vás „nepočkají“ když ztrácíte. Nemohu však říci, že zmíněné platilo vždy a dost možná se jednalo jen o mou „virtuální paranoiu“. Obtížnost jako celek lze po většinu času označit za příjemně vysokou.

Z výše zmíněného by mohlo plynout, že je DTR hrou ze staré školy. Dalším polínkem do kotle této teorie bude zmínka o power-upech, které se válejí po tratích a dočasně vylepšují automobily naše i automobily protivníků.

Death Track: Resurrection (PC)Ulehčení tohoto rázu nenalezneme ve všech herních módech a to stejné platí i o zbraních. Ohledně těch bude jistě zajímavé povědět si, jaké ve hře nalezneme a jakým přínosem pro hratelnost jsou.

Na úvod do problematiky bude nutné zmínit jejich rozdělení. Hlavní palubní zbraní je kulomet nebo laserový či plasmový ekvivalent. Jako sekundární variantu najdeme raketomet (doposud zmíněné zbraně mají automatické míření), nebo speciální vozítko, které jede před námi a značně ulehčuje naše snažení. Celý destruktivní kolotoč uzavírá záludné zařízení na zádi našeho vozu, které vypouští miny, nebo pneumatiky propichující ježky.

Přínos toho všeho je obrovský. DTR díky zbraním získává až nečekanou jiskru a nemyslete si, že je budete používat jen vy. Death Track: Resurrection (PC)Nepřátelé se těmito milými udělátky ohánějí velmi často a zároveň obratně. Může tak dojít i na infarktové momenty, kdy vás protihráč odstřelí těsně před cílem a tím vám odebere postupové příčky.

Nezbytnou povinností bude se zmínit o několikerém dělení normálních závodů. A vezmeme to z rychlíku. Zatímco „Modern“ hráče nešikanuje neobnovitelným stavem vozu, tak „Classic“ přesně tohle dělá. V prvním zmíněném můžete získat opravující power-up a v případě, že jste zničeni, se obnovíte. To ten druhý je o poznání přísnější a v případě, že auto rozsekáte, či je někým rozsekáno, končíte.

Jenom pro formu zmíním variantu „Rally“, která poskytne možnost vyzkoušet si, jaké jsou Death Track: Resurrection (PC)zdejší závody bez přítomnosti zbraní. Poslední možností je vytvoření si závodu podle svého gusta.

Za hlavní problém celého DTR lze označit potíže s hráčovou motivací. Po dohrání kampaně jsem prakticky pozbyl jakoukoliv chuť dále závodit a to, že se mi odemkly nové vozy, které jsem nevyzkoušel, skutečně důvodem k dalšímu ježdění nebylo. Mód výzev sice na nějaký čas zabaví, ale touha po nějakém mimo-scénářovém hraní se stejně ve velkém nedostavila.

Po technické stránce nebudete z DTR nijak odvaření, ale zhnusení také ne. Zvuky jsou poměrně nevýrazné, ovšem potěšila mě svižná hudba, která příjemně podpořila hratelnost.

Pokud hledáte nenáročné závody na odreagování, dost možná vás DTR potěší. Stejně tak vám ale nemusí sednout jeho obtížnost a občasné tendence frustrovat. Na nejnižší obtížnost se však s tímto jevem příliš často nesetkáte.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

60 %

Čtenáři

55 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 120 čtenářů



Nejčtenější

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Další z rubriky

Total War: Warhammer II
RECENZE: Válečné kladivo opět udeřilo. Total War: Warhammer II je skvost

Pokud jste si mysleli, že strategický Total War: Warhammer byl vrcholem, tak jste se mýlili. V tomto případě známé pravidlo, že díl první je vždy lepší,...  celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Life is Strange: Before the Storm
RECENZE: Nový díl Life is Strange není jen pro holky, rozpláče každého

Life is Strange je zpátky, a i když máme tentokrát více výhrad než minule, pořád je to hra, která prakticky nemá konkurenci.   celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.