Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Deep Black je ambiciózní podvodní střílečka, která zatím nepřesvědčila

aktualizováno  12:12
Zvolit vodu jako hlavní dějiště jinak vcelku tradiční střílečky si žádá hodně odvahy.

Světová válka, vesmírná základna, velkoměsto, Afghánistán. Jistě tušíte, kam míříme – střílečky skutečně neoplývají kdovíjakou nápaditostí, co se jejich dějiště týká.

Na druhou stranu, co také vymýšlet jiného? Tvůrci Deep Black se nad touto otázkou zjevně hluboce zamysleli a přišli s pádnou odpovědí. Proč nakonec střílečku neumístit hezky do vody? Jistě, Bioshock známe, ovšem ten se odehrával v izolovaném podvodním městě a hráče namočil zřídkakdy.

Deep Black je v tomto ohledu mnohem razantnější. Rovnou se připravte na to, že polovinu herní doby strávíte ve vodě. Hezky ve speciálním skafandru, se spoustou technologických vychytávek a především s těžkými kvéry, jejichž palebnou sílu vyzkoušíte pro jednou jinde a jinak, než jste zvyklí.

Momentálně je 71 procent zemského povrchu pokryto vodou. Pokud by to šlo podle scénáře Deep Black, podíl vody by se v roce 2025 dramaticky zvýšil.

Ostatně jinak by dosud bezejmenný hrdina Deep Black jen těžko vyzkoušel veškeré serepetičky, kterými ho tvůrci z moskevského studia Biart vybavili. Například vrtulový batoh, který mu umožní bez problému plavat proti proudu. Nebo speciální hák, který polapí nepřátelské roboty a po chvíli je přeprogramuje tak, aby bojovali za vás.

Deep Black

Jedním z největších příslibů Deep Black je zcela určitě novátorský soubojový systém, který těží z toho, že se nebudete pohybovat pouze ze strany na stranu jako v každé jiné střílečce, nýbrž také nahoru dolů. To umožní lepší manévry mezi nepřátelskými projektily, zároveň však i větší manévrovací prostor pro nepřátele.

Přestřelky v podmořském světě by tak měly být maximálně dynamické. Na druhou stranu je třeba vyjádřit pochybnost, zda budou dostatečně přehledné a intuitivní. Snad se tvůrci postarají o to, aby nedopadly jako naprostý zmatek.

Z neveřejné betaverze zatím vyplývá nedostatek nápaditosti, s níž autoři podmořský svět pojímají. Každou chvíli před hráče staví výzvy šikovnosti v podobě nutnosti obeplout miny, ovšem zřejmě nedomysleli, že je možné miny z bezpečné dálky odstřelit.

Deep Black

Také souboj s bossem nevyznívá pro Deep Black nejlépe. Namísto hledání jeho slabin a využívání okolního prostředí ho stačí prostě "ustřílet".

Čas od času se v Deep Black podíváte také na souš, kde se ze hry stává víceméně standardní střílečka, která snad až příliš okatě využívá automatického krycího systému. Prakticky před každém nepřítelem se můžete přikrčit za nějakým objektem a opatrně si tímto způsobem prostřílet cestu k cíli.

Ve skutečnosti to ale není ani příliš nutné, protože protivníci se prozatím na souši zdají být nenápadití a snadno porazitelní. Nezbývá než doufat, že tvůrci ještě zapracují na jejich inteligenci.

V současném stavu nepotěší Deep Black ani milovníky hezké grafiky. Hra po vizuální stránce na současnou špičku nemá. Technologický aspekt by se dal ještě prominout, horší ale je, že jsou si jednotlivá prostředí až příliš podobná. Celkově se zdá být hra příliš tunelovitá.

Deep Black

V plné verzi hodlají autoři nabídnout hráčům 30 misí, 24 typů nepřátel a 14 různých zbraní. Přinejmenším by tak Deep Black neměl skončit za pár hodin hraní. Zatím ale zůstává otázkou, zda tento ambiciózní projekt poskytne takovou míru zábavnosti, aby u něj hráči vydrželi až do konce.

Autor:


Témata: Robot

Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Začala beta NHL 19. Schválně jestli najdete nějaký rozdíl oproti NHL 18

NHL 19

Na první pohled se nic nezměnilo, ale pokud si hru zahrajete, určitě oceníte daleko přesnější ovládání. Čas na...

Zachrání střílečka Control klesající reputaci autorů Maxe Payna?

Control

Během tiskové konference Sony byla oznámena tajemná hra Control od autorů legendárního Maxe Payna. První trailer však...

První dojmy: Spider-Man má našlápnuto stát se nejlepší komiksovou hrou

Spider-Man (PS4)

Po filmovém světě bere komiksové vydavatelství Marvel útokem i ten herní. Vyzkoušeli jsme si první dvě hodiny...

Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?
Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?

Když jsem u nás v kanceláři řekla, že chystám článek o příhodách z dětství, spustila se lavina vzpomínání. Redakce se smíchem rázem otřásala v základech. Jedna si ostříhala řasy, druhá si touhu po papouškovi splnila v bažantnici, třetí nutila mladší sestru jíst mrtvé mouchy… a to není zdaleka všechno!



Najdete na iDNES.cz