Světová válka, vesmírná základna, velkoměsto, Afghánistán. Jistě tušíte, kam míříme – střílečky skutečně neoplývají kdovíjakou nápaditostí, co se jejich dějiště týká.
Na druhou stranu, co také vymýšlet jiného? Tvůrci Deep Black se nad touto otázkou zjevně hluboce zamysleli a přišli s pádnou odpovědí. Proč nakonec střílečku neumístit hezky do vody? Jistě, Bioshock známe, ovšem ten se odehrával v izolovaném podvodním městě a hráče namočil zřídkakdy.
Deep Black je v tomto ohledu mnohem razantnější. Rovnou se připravte na to, že polovinu herní doby strávíte ve vodě. Hezky ve speciálním skafandru, se spoustou technologických vychytávek a především s těžkými kvéry, jejichž palebnou sílu vyzkoušíte pro jednou jinde a jinak, než jste zvyklí.
Momentálně je 71 procent zemského povrchu pokryto vodou. Pokud by to šlo podle scénáře Deep Black, podíl vody by se v roce 2025 dramaticky zvýšil.
Ostatně jinak by dosud bezejmenný hrdina Deep Black jen těžko vyzkoušel veškeré serepetičky, kterými ho tvůrci z moskevského studia Biart vybavili. Například vrtulový batoh, který mu umožní bez problému plavat proti proudu. Nebo speciální hák, který polapí nepřátelské roboty a po chvíli je přeprogramuje tak, aby bojovali za vás.
Jedním z největších příslibů Deep Black je zcela určitě novátorský soubojový systém, který těží z toho, že se nebudete pohybovat pouze ze strany na stranu jako v každé jiné střílečce, nýbrž také nahoru dolů. To umožní lepší manévry mezi nepřátelskými projektily, zároveň však i větší manévrovací prostor pro nepřátele.
Přestřelky v podmořském světě by tak měly být maximálně dynamické. Na druhou stranu je třeba vyjádřit pochybnost, zda budou dostatečně přehledné a intuitivní. Snad se tvůrci postarají o to, aby nedopadly jako naprostý zmatek.
Z neveřejné betaverze zatím vyplývá nedostatek nápaditosti, s níž autoři podmořský svět pojímají. Každou chvíli před hráče staví výzvy šikovnosti v podobě nutnosti obeplout miny, ovšem zřejmě nedomysleli, že je možné miny z bezpečné dálky odstřelit.
Také souboj s bossem nevyznívá pro Deep Black nejlépe. Namísto hledání jeho slabin a využívání okolního prostředí ho stačí prostě "ustřílet".
Čas od času se v Deep Black podíváte také na souš, kde se ze hry stává víceméně standardní střílečka, která snad až příliš okatě využívá automatického krycího systému. Prakticky před každém nepřítelem se můžete přikrčit za nějakým objektem a opatrně si tímto způsobem prostřílet cestu k cíli.
Ve skutečnosti to ale není ani příliš nutné, protože protivníci se prozatím na souši zdají být nenápadití a snadno porazitelní. Nezbývá než doufat, že tvůrci ještě zapracují na jejich inteligenci.
V současném stavu nepotěší Deep Black ani milovníky hezké grafiky. Hra po vizuální stránce na současnou špičku nemá. Technologický aspekt by se dal ještě prominout, horší ale je, že jsou si jednotlivá prostředí až příliš podobná. Celkově se zdá být hra příliš tunelovitá.
V plné verzi hodlají autoři nabídnout hráčům 30 misí, 24 typů nepřátel a 14 různých zbraní. Přinejmenším by tak Deep Black neměl skončit za pár hodin hraní. Zatím ale zůstává otázkou, zda tento ambiciózní projekt poskytne takovou míru zábavnosti, aby u něj hráči vydrželi až do konce.