Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Demigod: polobohové a generálové

aktualizováno 
Slibná strategie v níž proti sobě bojují obří polobohové s armádami vojevůdců.
DemigodVždycky jsme si mysleli, že vrazi (Assasins) jsou štíhlé, kočkovité bytosti, které dokáží střelhbitě udeřit ze stínu či ze zálohy. Nikdy jsme si pod nimi nepředstavovali chodící věže vysoké jako panelák, které mlácením do země způsobují zemětřesení. Nemysleli jsme ani, že to budou mágové, kteří po sobě ohněm a ledem zanechávají hrozivou stopu zničení.

Ale je to tak, polovina mocných polobohů se v akční strategii Demigod od vývojářského studia Gas Powered Games skrývá pod nálepkou Assasins. A to prostě proto, že do bitvy chodí zásadně osamoceni. Na rozdíl od druhé poloviny. Ta se pro změnu jmenuje Generals, tedy vojevůdci. Ti si nejprve postaví soukromou armádu a pak jdou na nepřítele.

DemigodHerní princip Demigodu, nové hry známého designéra Chrise Taylora (například Dungeon Siege či Supreme Commander), silně čerpá z modifikace pro Warcraft 3 jménem Defense of the Ancients známé pod familiérní zkratkou DotA. Její obliba je opravdu značná, což je vzhledem k jednoduchosti konceptu s podivem.

Ale bavme se už přímo o Demigodu. Proti sobě nastoupí dvě skupiny, z nichž každá je tvořena maximálně pěti polobohy (demigods, odtud název hry). Ti mohou být řízeni buď samotnými hráči v čistém multiplayeru, případně si ho můžete naředit umělou inteligencí. Nebo nenastupovat v plném počtu a hrát třeba jen tři na tři. Možností je spousta.

DemigodTyto dva týmy nastoupí na přehledné symetrické mapy, kde se začnou bít. V závislosti na zvoleném herním módu je třeba pro vítězství splnit určitý úkol. Například zničit nepřátelskou základnu, nasbírat co nejvíce zlata, případně zabít všechny soupeřovy hrdiny.

Abyste toho dosáhli, je třeba zabíráním strategických vlajek a ničením obranných budov posunovat frontu stále více směrem k nepříteli. Kromě toho zabíráte ozdravné svatyně, případně doly a získáváte tak zlato. Hrdinové samozřejmě postupně získávají zkušenosti a dostávají se na vyšší úrovně.

Zlato slouží k nákupům na základně. Tam jsou k dostání zbroje či flakónky doplňující zdraví nebo magickou energii. Najdete tu ale i šikovné předměty, například teleportační svitky. Pokud je vaším hrdinou/polobohem generál, můžete si tu navíc kupovat nové jednotky.

DemigodNa krásných a detailních fantasy mapách se kromě vrahounů a generálů (a jejich jednotek) pohybují spousty dalších kreatur, na něž nemůžete získat žádný přímý vliv. Tyto kreatury se jmenují "creeps" a v pravidelných intervalech vylézají z portálů, aby bojovali na straně té frakce, která tyto portály kontroluje. Na vlastní základně můžete dokonce creeps vylepšovat.

Jakmile hra vyjde, mělo by být k dispozici kolem deseti hrdinů na výběr. To znamená asi po pěti jak na straně vrahů, tak generálů. Další by přitom měly následovat formou pravidelných a pravděpodobně lehce zpoplatněných updatů.

 Droga jménem Warcraft 3: DotA

Mnozí si teď možná řeknete, co vám taková hra, navíc staršího výrobního data, vlastně může nabídnout. Ve skutečnosti se tomuto módu věnuje stále větší a větší pozornost, neboť se od hraní samotného W3: FT velice odlišuje. Hlavní rozdíl oproti klasickému W3, kde ovládáte svého hrdinu a ostatní bojové jednotky, těžíte suroviny a stavíte budovy, je v tom, že v Dotě se účastníte boje pouze s jedním hrdinou, nic netěžíte a budovy nestavíte. Zábavnost a variabilita je zaručena něčím naprosto jiným
- číst celý článek

Ti už představení ale vypadají opravdu slibně. Na začátku jsme zmínili jakousi obrovskou věz. Tento polobůh se jmenuje Rook a nejenže mlátí svým příručním kladivem do země a způsobuje Demigodzemětřesení, ale dokáže po nepřátelích také házet kusy skal, zřizovat obranné stavby a vysávat z nepřátel životní energii.

Nosič pochodní, takzvaný Torch Bearer, zase nepřátele ostřeluje obrovskými firebally, zapaluje zem kolem sebe nebo sesílá ledový déšť.

Ostenová královna (Queen of Thorns) je na druhé straně generálem. Umí vysílat smrtící bodliny ze země a přiživuje se na padlých nepřátelích. A taková Sedna pro, žena jezdící na kočce, pro změnu chrání a ozdravuje své jednotky pomocí kouzel.

Je dobré poznamenat, že generálové a vrazi nemusí stát a priori proti sobě. Naopak, je pouze na vás, jak bojové skupiny složíte. Možností i nejrůznějších módů je opravdu hodně, takže by se každý měl dostatečně vyřádit. Navíc i módy a mapy budou přibývat formouDemigod zmíněných updatů. Aby toho nebylo málo, měli by autoři pořádat pravidelné turnaje apod.

Největší příslib hry leží samozřejmě v multiplayeru, ale tvůrci si dali velkou práci s umělou inteligencí. Podle dojmů zahraničních novinářů funguje opravdu dobře. AI dokáže dobře postupovat vpřed, hledá si vlastní cesty skrz mapy, zabírá vlajky a připojí se k vám, když se chystáte vzít nepřátelskou bázi na zteč. Polobozi na straně soupeře se zase stahují, když jim docházejí životy, případně se schovávají uprostřed svých jednotek.

Přesto je prý do vydání ještě co vylepšovat. Zejména pathfinding jednotek zatím nefunguje úplně ideálně a umělá inteligence se čas od času zasekne za nějakou zdí apod. To jsou ale věci, které se dají vychytat.

Hodně důležité bude také vyvážení. Někteří hrdinové zatím podle všeho levelují příliš razantně aDemigod oproti ostatním mají rychlejší přístup k silným schopnostem. Také zlato u některých plyne rychleji. Právě kvalitní vyvážení může rozhodnout o úspěchu či neúspěchu hry. Doufejme, že to v Gas Powered Games vědí.

Pokud by se jim vše povedlo správně vyladit, má Demigod obrovskou šanci stát se velmi oblíbenou multiplayerovou strategií. Důraz na akci a dynamiku přesně odpovídá současné poptávce publika a dvacetiminutové partie jsou tak akorát.

Rovněž grafické zpracování je opravdu povedené, takže tu máme věru slibnou záležitost, s níž se Chris Taylor po nepovedeném Space Siege pravděpodobně dokáže vrátit na designérský vrchol.

Autor:




Nejčtenější

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Další z rubriky

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.