Informace shromáždila analytická společnost EEDAR a hovořil o nich herní návrhář Jesse Schell. Ten v pátek 28. června vystoupil na konferenci Gamelab v Barceloně.
Jako konkrétní příklad předložil prodeje her pro Xbox 360. U titulů bez demoverze se během půl roku prodá okolo 525 tisíc kusů. Pokud však vývojáři nabízejí ukázky i hratelnou pasáž zdarma, prodeje poklesnou přibližně na 250 tisíc kusů.
Pokud však titul nepropaguje video ani demoverze, prodeje zpravidla klesnou pod 100 tisíc kusů. Schell tak za vývojáře vyslovil možný závěr této analýzy: "Chcete říci, že do demoverze investujeme tolik peněz a ono pak naše výnosy omezí na polovinu? Ano, přesně to se vám děje," tvrdí herní návrhář.
Vysvětlení situace není bez bližších informací o výzkumu možné. Nelze totiž vyloučit, že výzkum nebral v potaz situaci jednotlivých titulů. Je například možné, že většina nejočekávanějších her vůbec nenabízí demoverze, a data jsou tak zkreslená.
Nabízí se však i alternativní interpretace. Řada her zkrátka není dostatečně kvalitních a demoverze na to upozorní. Hráči tak raději nekoupí titul, který by si bez vyzkoušení opatřili. Co si o tom myslíte vy?