Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

aktualizováno 
V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra zatím vypadá slibně, bohužel však opět platí, že spíše než o opravdovou betu jde o klasické demo.

Letošní podzim je tak nabitý herními novinkami, že jsem na Destiny 2 skoro zapomněl. A to přesto, že mě jednička ze všech stříleček vydaných na aktuální konzole bavila suverénně nejvíc. Druhý díl sice kromě luxusní verze pro PC slibuje i mnohá vylepšení, ale na první pohled se o nic revolučního nejedná. Po pár hodinách strávených v betě se na začátek září rozhodně těším, byť důvody k obavám se najdou.

Destiny 2
Destiny 2

Destiny 2

Konečně epická kampaň?

Ten největší rozruch vzbuzuje chystaná kampaň a příběh, kterým autoři reagují na oprávněnou kritiku jedničky. Beta bohužel nabízí pouze první úroveň hry, v níž na vaši základnu zaútočí elitní jednotky mimozemské frakce Cabal a nic netušící obránce nekompromisně převálcují.

Jde o bezpochyby nejvíce epickou, filmovou podívanou s nálepkou Destiny, jakou jsme tu dosud měli. Veteráni ocení, že veškeré postavy, které v prvním dílu hrály roli pasivních pozorovatelů a obchodníků, se nyní aktivně zapojují do boje za záchranu civilizace. Ona filmovost je samozřejmě způsobena výrazně vyšším použitím skriptů, což někdy nepříjemně bije do očí. Hlasitá část hráčské obce ale přesně po tomhle volala.

Destiny 2
Destiny 2

Destiny 2

Grafika hry se sice od prvního dílu technicky příliš neposunula, ale vyvažuje to bohatý nášup hodně působivých efektů a stabilní snímkování. To činí na konzolích opět 30 fps, zatímco majitelé PC s odpovídajícím železem se pak mohou těšit na krásně plynulých 60 snímků za sekundu.

Mezi hlavní devizy Destiny patří pocit ze střílení, kterému podle mého názoru mezi aktuálními střílečkami může konkurovat jen loňský Doom. Váš arzenál výborně doplňují speciální schopnosti, díky kterým dokáže vaše postava rozpoutat v řadách nepřátel hotové peklo. A vypadá to parádně. Dojem velkolepé bitvy hodné vysokorozpočtového sci-fi filmu dotváří i povedená hudba.

Destiny 2
Destiny 2

Destiny 2

Na druhou stranu mě autoři zklamali němým hlavním hrdinou. V původní Destiny vaše postava ve filmečcích mluvila, následující datadisky ji však o hlas připravily a i nyní za vás veškeré vybavování obstarává váš poletující miniaturní robot Ghost s hlasem Nolana Northa.

Němá postava tady přitom působí hrozně a filmovému dojmu vyloženě škodí. Nepřesvědčil mě ani hlavní záporák, který se mi zatím jeví jako klasická namakanější über-verze řadových emzáků bez špetky charismatu nebo něčeho, co by jej dělalo nějak zajímavého.

Mějte ale na paměti, že z jedné úrovně nelze usuzovat, jak dobrá kampaň Destiny 2 ve výsledku bude. Bude mít stejně svižné tempo? Nabídne pouze střílení, nebo i nějaké hádanky? Jaké typy nepřátel nás vlastně čekají? Jak dlouho potrvá? A nebude těch skriptů až moc?

Destiny 2
Destiny 2

Destiny 2

Titan, warlock, nebo hunter?

V betě jsem vyzkoušel všechny třídy (warlock, hunter i titán) v obou dostupných variantách. Liší se superschopnostmi a stromem dovedností. Je škoda, že autoři nepřišli s žádnou novou a že výborné třídy z datadisku Taken King ze hry zmizely úplně. Na druhou stranu jejich struktura alias stromy dovedností nyní působí o poznání lépe. Orientují se více na skutečné schopnosti než na statistiky, jako síla, rychlost a mobilita. Ty se nyní místo toho váží na vaše brnění a vybavení. To mimochodem vypadá opět výtečně, ale posuďte sami z okolních obrázků.

Fotogalerie

Třídy se liší speciálními útoky, podpůrnými dovednostmi, druhy skoků a levitace, útoky nablízko, typy granátů a dalšími bonusy. Za moji celkovou spokojenost asi nejlépe hovoří to, že během každého dalšího rozehrání jsem si říkal, že aktuální třída je ta, za niž budu nakonec hrát. Hunter je ohromně mrštný a po aktivování superschopnosti se buď promění v akrobatickou obdobu Dartha Maula vyzbrojeného smrtonosnou bleskovou tyčí, nebo místo toho ve své druhé variantě vytáhne ohnivý revolver s ohnivými náboji.

Warlock rozsévá mezi protivníky smrt ohnivým mečem nebo pomalu letícím masivním projektilem, který může rozstřelit, podobně jako jsme to kdysi dělávali v Unreal Tournamentu s „šokovou“ puškou.

Titán se zase dokáže proměnit v Kapitána Ameriku, kdy pomocí štítu likviduje každého, kdo mu přijde do cesty, a to buď nablízko, nebo jeho efektním vrhnutím. Štít se samozřejmě v těchto případech odráží, a to je potom teprve veselo. K tomu jej můžete také klasicky jako ochranu před střelami nepřátel. V druhé podtřídě pak titán dokáže protivníky vyřídit skokem a úderem do země, jako tomu bylo v jedničce. Nyní však takové hupsnutí není jen na jedno použití, ale lze jich provést hned několik. Mimochodem, vrací se i titánovo „beranidlový“ útok, který můžete aktivovat během sprintu.

Destiny 2
Destiny 2

Destiny 2

Kooperace jako hlavní tahák

Druhou součástí bety byla kooperativní mise (Strike) s názvem Inverted Spire. Hraní ve více lidech bylo bez debat to nejlepší na původní Destiny a snaha pokořit ty nejtěžší výzvy a výborná podpora ze strany studia Bungie dala vzniknout skvělé komunitě hráčů, kteří hraní Destiny berou jako své dlouhodobé hobby.

A jedním ze způsobů, jak hrát s ostatními v týmu, byly právě striky. Inverted Spire se opět řadí k tomu nejlepšímu, co jsem v Destiny dosud viděl a z celé bety mě bavila rozhodně nejvíc. Já a dva další hráči jsme měli za úkol se na planetce Nessus probojovat nepřáteli a nástrahami prostředí až k závěrečnému bossovi, s nímž jsme svedli hodně tuhý souboj. Prostředí vyniká ohromným měřítkem mimozemských platforem, skalnatých údolí a struktur, na nichž svádíte boje s legiemi nepřátel.

Destiny 2
Destiny 2

Destiny 2

Na rozdíl od jedničky jsem měl z úrovně pocit místa s větší identitou a minulostí. Částečně za to mohly reliéfní obrazce vyryté na platformách, částečně ohromný vrták, jehož rotujícím čepelím se budete muset vyhýbat, a částečně právě gigantické měřítko celé úrovně. Kdo tohle všechno postavil a proč?

Závěrečná bitva byla pořádně tuhá a bosse jsem nakonec přemohl až s pomocí dalších hráčů, jež nahradili ty, kteří sérii porážek od houževnaté potvory nerozdýchali a zbaběle prchli. Souboj měl několik fází a já skromně dodávám, že tu poslední jsme dokázali překonat především díky mému ohromnému heroismu a nesmírně obdivuhodnému výkonu hodnému šampionů.

Destiny 2
Destiny 2

Destiny 2

Ale teď vážně. Klíčem v takových misích je samozřejmě spolupráce, koordinace a využívání vašich speciálních schopností v součinnosti s ostatními hráči. Bez mikrofonu je to o něco těžší (ale jde to), a i proto nejobtížnější verze podobných misí v původní Destiny nenabízely klasický matchmaking, ale hráči se museli domluvit přes on-line fóra na vytvoření party.

To samé platilo o raidech, které byly pro hráče tou nejtěžší výzvou a kladly největší důraz na souhru v týmu. My už víme, že Destiny 2 prostřednictvím takzvaných Guided Games nabídne pomoc i méně zkušeným hráčům, kteří si chtějí zkusit zahrát raidy a nejtěžší verze striků s profíky.

Destiny 2
Destiny 2

Destiny 2

Boje v arénách na dva způsoby aneb PvP

V rámci bety jsem vyzkoušel i klasické hraní proti ostatním hráčům, a to v obou dostupných módech. Co do pravidel o nic revolučního nešlo. Countdown je obdobou Counter-Striku, kdy jeden tým pokládá výbušniny, zatímco druhý je má za úkol zneškodňovat. Kolo může skončit i vystřílením soupeřova týmu, přičemž živí spolubojovníci můžou padlého kolegu ještě vzkřísit.

Control je zase módem, v němž týmy soutěží o tři kontrolní body s vlajkami a snaží se vyřídit co nejvíc protivníků. Zaujala mě velmi malá velikost map, která je na druhou stranu vyvažována skutečností, že se bitvy hrají ve čtyřech proti čtyřem. Kola trvají poměrně krátkou dobu a je velmi snadné rychle si osvojit architekturu map.

Destiny 2
Destiny 2

Destiny 2

Velký vliv na hraní mají v Destiny 2 i speciální schopnosti vašich postav. Titáni často vytvářejí ochranné bariéry na strategických místech, zatímco warlockové uzdravují nebo zvyšují poškození vašich zbraní.

Je zvláštní, že hunteři jako jediní podobnou podpůrnou schopností nedisponují, místo toho mohou provést rychlé uhýbací manévry, díky kterým se jim obnoví útok na blízko, nebo si nabijí zbraň. Tomuto rozhodnutí příliš nerozumím, spíše bych čekal, že schopnost orientovanou na týmovou souhru bude mít každá třída. Třídy postav a aktivované superschopnosti vidíte nově na HUDu, díky čemuž jste stále v obraze.

Už v původní Destiny mě PvP hodně bavilo a tady to není jinak. Jenže jsme zase u toho. Kolik nabídne Destiny 2 módů a kolik map? Jak se od sebe budou lišit? Nevíme.

Destiny 2
Destiny 2

Destiny 2

Zkrátka a dobře, Destiny 2 zatím vypadá rozhodně fajn, ale bojím se, že za každou novinku, která do hry přibude, jinou oblíbenou věc z jedničky autoři odstraní. Kolik toho hra při startu nabídne a jak moc je pro kvalitu obsahu reprezentativní to, co jsme viděli v „betě“? Těžko říct.

Přiznávám, že jsem spíše zklamaný z toho, že Bungie raději nepokračuje stylem masivních on-line her na hrdiny a Destiny nevylepšuje jen přes updaty, velké datadisky i menší DLC. Bojím se, aby oblíbený obsah z prvního dílu nebyl hráčům servírován ve „vylepšené podobě“ znovu za peníze. Ale to je jen moje nejčernější obava.

Jak nakonec Destiny 2 dopadne, se dozvíme 6. září, kdy hra vychází na PlayStationu 4 a Xboxu One. PC verze pak dorazí 24. října.



Témata: deviza


Nejčtenější

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Další z rubriky

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.