Devastation - boje v ulicích

  • 36
Temné ulice měst a partu inteligentních, počítačem řízených spolubojovníků. To by nám měla nabídnou připravovaná 3D střílečka Devastation. Vše v ní má být zaměřeno na týmový boj. Hra vypadá podle prvních informací velice zajímavě. Podaří se jí však prostřílet se mezi nejlepší FPS světa? Uvidíme v blízké budoucnosti.
Devastation

Padni, nebo nehraju. Že si kluci rádi hrají na vojáky, je známá věc. Jen se podle jejich finanční situace mění použité zbraně. Jedním ze způsobů, jak se vyzbrojit takřka čímkoli, jsou 3D střílečky. Doom, Quake, Unreal, Half-Life - tyto legendy jsou důkazem, že zájem o to, někoho bez zranění zastřelit, je stálý a zvětšuje se. Firmy zabývající se vývojem her jsou si toho samozřejmě vědomy. Na obzoru se proto objevuje další titul zaměřený především na utkání živých válečníků, v němž se na virtuální svět díváte vlastním pohledem. Tento nový počin od vývojářů z firmy Digitalo Studios se jmenuje Devastation.

Devastace je opravdu hezké jméno pro akční hru, jež, alespoň podle prvních obrázků, i docela hezky vypadá. Jaký by měl být její příběh, zatím autoři tají, ale vzhledem k charakteru hry na něm zas až tak moc nezáleží. Devastation vás vrhne do potemnělých ulic měst blízké budoucnosti, v nichž jsou sváděny tvrdé boje o přežití. Nenarazíte zde na kosmické obludy, vesmírné lodě ani nic podobného. Atmosféra hry má být hodně temná a cyberpunkově laděná. Úzké uličky měst, zapomenutá zákoutí i otevřená prostranství, to vše bychom měli nalézt ve více než třiceti rozsáhlých úrovních.

Devastation

Vaše výzbroj odpovídá době, v níž se hra odehrává - tedy nic futuristického. Zastřílíte si z klasické pistole, brokovnice i nějaké té automatické a poloutomatické pušky. Kromě toho vám pomůže pár speciálních vychytávek, zlepšujících vlastnosti zbraní. Příznivcům nenápadného či tichého způsobu boje určitě přijde vhod sniperka a pěkně ostrá samurajská katana. Pro pořádnou devastaci ale dostanete do rukou i zbraně, nacházející se v současnosti ve fázích testování nebo jen na rýsovacích prknech konstruktérů. Na plazmomety a další vymoženosti ze sci-fi stříleček však zřejmě nenarazíte. Čím přesně budete moci soupeřům v Devastation zatopit, bychom se měli dozvědět během následujícího půl roku. Kromě vražedných nástrojů však ke zdárnému překonávání všech nástrah využijte i různá elektronická zařízení. Bez minipočítače se nedostanete do žádného systému a těžko hacknete nepřátelské computery.

Devastation

Proč bychom ale měli hrát Devastation a ne něco jiného? Čím se tahle hra liší od všech ostatních 3D stříleček? Na první pohled ničím. Má ale klást velký důraz na týmový boj, a to i v případech, kdy válčíte sami nebo pouze s jedním živým soupeřem. Bez party spolubojovníků se nedostanete nikam. K tomu byl také přizpůsoben již poněkud postarší engine Unrealu, na němž Devastation poběží. Zcela nová má být především umělá inteligence přátelských i nepřátelských botů, která by měla, alespoň podle slov autorů, každého zkušenějšího hráče Unreal Tournamentu mile překvapit. Modernizace se dočkal i renderovací systém, o němž má platit téměř to samé jako o AI botů. Vylepšeny byly také pohyby všech postav, které by díky tomu měly působit o mnoho lidštějším dojmem než v Unrealu.

Říci, kdy se budeme moci oddat pořádné 3D devastaci, ale zatím nelze - hra je stále ve vývoji. Jisté je, že se na ni mohou těšit majitelé písíček a budoucí vlastníci Xboxů. O dalších novinkách vás samozřejmě budeme informovat, zatím se podívejte alespoň na několik obrázků.