Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fanoušek strávil 1 200 hodin analýzou zdrojového kódu, aby uchoval Diablo

aktualizováno 
Pomocí metod reverzního inženýrství zrestauroval amatérský nadšenec zdrojový kód Diabla 1 tak, aby toto legendární akční RPG nikdy neupadlo v zapomnění.

Diablo | foto: Blizzard

Fanouškovství má mnoho stupňů. Někteří hrají jednu hru opakovaně, aby našli všechny tajné oblasti. Jiní ji dále udržují při životě tvorbou modifikací, nebo se za své oblíbené hrdiny převlékají. 

Devilution - Diablo Devolved

Mnoho hráčů nedá dodnes na první Diablo dopustit.

To nejvíc hardcore jádro se dokonce nebojí ani předobjednávek dalších dílů, což v dnešní době nedodělaných a předčasně vydávaných titulů takřka hraničí s šílenstvím.

Člověk s přezdívkou GalaXyHaXz však zašel ještě dál. Metodami reverzního inženýrství zrestauroval kód 22 let staré hry Diablo tak, aby mohl být uchován i pro příští generace hráčů. A to v původní podobě, včetně všech chyb a špatně napsaných instrukcí, které se do plné hry nakonec dostaly.

Tento kód může sloužit dalším lidem pro výrobu vlastních modů, portům na jiné platformy či třeba jako dokumentace nepoužitého či vystřiženého obsahu, který neměl nikdo vidět.

Devilution - Diablo Devolved

Díky práci člověka s přezdívkou GalaXyHaXz je nyní tvorba modifikací mnohem jednodušší.

GalaXyHaXz touto prací strávil více než 1 200 hodin čistého času a ještě prý nemá hotovo. Chce Diablo konvertovat do OpenGL, vylepšit uživatelské prostředí a opravit všechny vzniklé chyby (novinky o projektu můžete sledovat tady). 

Zároveň si je vědom, že se pohybuje v šedé legislativní zóně a kdyby se autorům hry z firmy Blizzard zachtělo, mohou jej donutit jeho projekt zastavit.

Není to však příliš pravděpodobné. Blizzard fanouškovskou tvorbu podporuje a první Diablo 1 už je přeci jen příliš stará záležitost. Aktuálně se navíc spekuluje spíše o chystaném remaku druhého dílu.

Tak jako tak se za projektem Devilution - Diablo Devolved skrývá obrovské množství práce, které zaručuje, že hra nebude nikdy zapomenuta.

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...

Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Konami zatrhlo výrobu portu hororu P.T., jeho autora však odměnilo

P.T.

Právníci firmy Konami zakázali distribuci už téměř hotového remaku hororové hry P.T. Jeho tvůrce však nemusí smutnit,...

Fanoušek prohrál soud s vývojáři hry Star Citizen, peníze mu nevrátí

Star Citizen

Neustále protahovaný vývoj chystané hry Star Citizen už nevydržel jeden z nejštědřejších přispěvatelů a chtěl po...

Předobjednávky v Německu už jen pro hry s přesným datem vydaní

Cyberpunk 2077

Pokud němečtí prodejci chtějí prodávat počítačové hry, než oficiálně vyjdou, musí nově svým zákazníkům sdělit přesné...



Najdete na iDNES.cz