Diablo III

Je to propadák roku i skvělá zábava. Čtenáři hodnotí Diablo III

  • 70
Akční Diablo III se stalo nejrychleji prodávanou PC hrou všech dob. Reakce vás, hráčů, se tři měsíce po vydání značně různí. Spory se nejvíce týkají herní aukce, ať už za virtuální měnu nebo reálné peníze. Častým tématem je i zjednodušování a obsah na maximální úrovni.

Diskuzi jsme zahájili článkem Je to nuda. Diablo III po necelých třech měsících. Názorová pestrost reakcí nás potěšila.

Diablo III a předcůdci

Diablo III

Diablo III je akční řež, v níž nepřátelská monstra umírají ve velkých počtech. Chytlavost je založena na lovu předmětů, které hráčovu postavu vylepšují.
- číst recenzi

Místo, kde začíná Diablo III

Mnoho z vás srovnává Diablo III s předchozím dílem. "Hru jsem dohrál na normal, rozjel na druhou obtížnost a přestal jsem na úrovni 43. Hned jsem potom opět začal hrát D2 a konečně jsem byl spokojený. U D3 mi chybí i rozmanitost včetně více postav," napsal hráč s přezdívkou Argo37.

Čtenář Alander oponuje: "Nemůžu si pomoci, ale Diablo 2, které mnoho lidí vývojářům předhazuje jako modlu, bylo na začátku v mnohem horším stavu než D3. Pravdou je, že ZATÍM ve hře není žádný endgame content, na čemž ale vývojáři pracují a já věřím, ze se relativně brzo něčeho zajímavého dočkáme."

"D3 není tak chytlavá jako D2. Patří však mezi nejkvalitnější hry a mám pocit, že peníze jsem rozhodně nevyhodil, což se u 99 % her říct nedá. Takže spokojenost," dodává malinoisdancer.

Aukce herních předmětů

Diskuze se vedla také o tom, jestli přítomnost aukce nenarušila původní myšlenku série, tj. radost z lovu předmětů. S dostatkem peněz si je hráč zkrátka koupí. Virtuální měnu i předměty lze navíc nakupovat za reálné peníze (RMAH - Real Money Auction House).

Aukce předmětů v Diablu III za reálné peníze

"D3 není špatná hra, ale na opakované hraní to rozhodně není. Protože motivace sbírání předmětů je příliš malá na to, aby člověk hrál gamesu pořád dokola, a s aukčním domem vlastně odpadá i tato motivace," napsal čtenář Ředitel kolotočových systémů.

"Aukční dům to zabil, kompletně," dodává pavlik05.

"Nějak mě přestalo bavit vydělávat prachy, abych mohl kupovat lepší a lepší výbavu v aukci. Prostě se z toho stala spíš práce než zábava a nechal jsem toho," napsal Kvasi.

"Za poslední měsíc jsem vydělal rovných 31 000 Kč a každým dnem mi cashout naskakuje. Čili za poslední měsíc více, než většina běžně pracujících lidí v této zemi. To samo o sobě je zajímavý důvod k hraní Diabla 3," chlubí se Esperantesar. Uživatel vojcek_p ovšem oponuje: "Nechápu ten argument 'v D3 jsem vydělal XY euro, je to tudíž dobrá hra'. Jestli něco, tak to spíš ukazuje, že je tu skupina bohatých hráčů, kteří se nebojí vrazit do toho hodně peněz. Ale to není nic nového ani převratného."

"Osobně jsem také zklamán. Použitelný item mi nepadl žádný, takže svůj gear mám komplet z aukce. Až do inferna je ta hra sranda a v podstatě nemusíte řešit gear ani build, prostě jen klikáte a nepřátelé padají. Na inferno zjistíte, ze Váš gear, za který jste utratili celkem dost goldů v aukci (protože použitelné předměty vám nepadly), je totálně k ničemu a začnete bádat, jaký build a gear sestavit, abyste byli úspěšní," popisuje své zklamání smoldik.

Diablo 3

"Velkou část diskutujících a hlavně recenzenta vůbec nechápu: stěžujete si na AH a RMAH, s tím, že je pak hra strašně jednoduchá. Tak proč to proboha používáte? Nikdo přeci nikoho nenutí využít aukce ne?," dodává k aukcím shocker79.

Je to zábava, není to zábava

"Diablo 3 je myslím v pohodě. Moc nevím, co na tom máte. Mám nahráno přes stovku hodin a pořád mě baví. Což je pro mě víc, než jsem strávil u jakékoliv jiné hry," napsal nám na Facebooku Jakub Civín.

"Problém diabla je ten, že jeho herní obsah je víceméně stejný a je ho málo. Mám 3 vylevelované postavy. Už při procházení první postavou 4x ten samý herní obsah, kde jsou úplně stejné mapy (pokaždé víte kde je vstup do další lokace), začíná člověka nudit," vysvětluje Vladimír Vaněk.

30. května 2012

Čtenář Eles pak poukazuje na značné zásahy do herních mechaniky po vydání hry."Blizzardu musím vytknout to, že hru nedokázali odladit a že do ní zasahují v průběhu. Měnit pravidla v průběhu hry, to se nikdy nedělá. Ještě bych pochopil zcela drobné zásahy, kdy se jen ladí o procenta nahoru dolů. Ale Blizzard připravil hru příliš složitou na to, aby ji dopředu ukočíroval. Pak to zachraňuje tím, že v průběhu mění extrémním způsobem skilly, jejichž fungování neodhadl dopředu. Palec dolů."

"To, co vadí mně asi ze všeho nejvíc, je pocit izolace od ostatních hráčů. Vím, můžu otevřít hru a spamovat /general nebo si tam nechat vlízt nějakýho mlčenlivýho Boba (nebo ujetýho Jaye - aby ta narážka na clerks byla kompletní) a stejně hrát sám. Proč, když je stejně všechno včetně lokací instancované a generované pokaždé nanovo, nemůže existovat nějaký hub, kde by se hráči mohli potkat?" ptá se skajwolkr.