Ačkoliv společnost Blizzard aukční systém v Diablu 3 hájila, postupně od jeho původního pojetí upouští.

Ačkoliv společnost Blizzard aukční systém v Diablu 3 hájila, postupně od jeho původního pojetí upouští.

Diablo 3 mění dynamiku předmětů. Více se přiblíží druhému dílu

  • 16
Význam aukčních domů v Diablu 3 postupně klesá a vývojáři ho chtějí s další aktualizací omezit ještě více. Cílem je nabízet méně výjimečných předmětů, které však budou skutečně využitelné. Objevit by se měla i nová výbava, jež umožní alternativní styly hraní.

"Chceme se zaměřit například na předměty, které působí vzácně a silně. Cílem je, aby nebyly jen vzácné, ale i opravdu mocné. Prvním kandidátem na zlepšení je tedy legendární výbava," napsal herní návrhář Travis Day na oficiálních stránkách hry.

Vývojáři prý usilují o dynamiku předmětů, ve které legendární věci budou působit skutečně silně. Šance na jejich nalezení je totiž oproti vzácným předmětům citelně nižší. A otázkou by prý nemělo být, zda je předmět vůbec dobrý. Hráči by se měli tázat: "Jak skvělý je?"

Statistiky předmětu v první verzi hry určovala zejména jejich úroveň. Později to záviselo na úrovni monstra, truhly či stojanu. A v nové aktualizaci by původce měl ovlivňovat i míru základního poškození a sílu brnění. Síla legendární zbraně pocházející z normální a pekelné obtížnosti by tak měla být značně odlišná.

Hru mají také obohatit předměty, které promění dynamiku postav. Jako příklad vývojáři uvádějí Voodoo masku, která zvyšuje sílu mazlíků. Zmiňují rovněž barbarskou sadu, se kterou spolubojovníci přivolaní schopností Call of the Ancients nemizí po patnácti vteřinách, ale je třeba je zahubit.

Diablo 3

Nebo to může být křišťálová koule, se kterou čaroděj může vykouzlit dvě hydry. Některé nové předměty by se tedy měly nést v podobném duchu. Vývojáři však upozorňují, že se žádná ze jmenovaných věcí ve hře objevit nemusí.

Z monster by také mohlo padat méně předmětů s lepšími statistikami. Objevovala by se například jen čtvrtina předmětů, ale rozmezí statistik by bylo nižší. Místo rozpětí od 1 do 100 by hra volila třeba z hodnot 75 až 100. "Našli byste méně předmětů, ale více z nich by bylo použitelných. To je naším cílem," vysvětluje Day.

Šance na získání konkrétních předmětů by také mohla být vyšší u specifických nepřátel. Vývojáři v této souvislosti hovoří o zacílení legendární výbavy. Zabitím řezníka (The Butcher) byste například mohli s větší pravděpodobností získat sekyru The Butcher's Carver.

Žádný ze zmiňovaných příkladů se v nové aktualizaci objevit nemusí. Příspěvek však naznačuje, jakým směrem se vývojáři s Diablem 3 chtějí v budoucnu ubírat. A podle našeho názoru je to směřování pozitivní.


Témata: Blizzard, Diablo