Shivam Bhatt a David Brevik na společné fotografii

Shivam Bhatt a David Brevik na společné fotografii | foto: David Brevik

Autorovi se osobně omluvil za ukradenou hru, po 19 letech mu zaplatil

  • 25
Shivam Bhatt byl v roce 1997 chudým studentem, a titul Diablo se proto rozhodl ilegálně zkopírovat. Když pak návrhář hry David Brevik o vzniku značky letos v březnu přednášel na akci Game Developers Conference, rozhodl se Bhatt během závěrečných otázek o nápravu.

Za svůj čin se omluvil a za hru zaplatil. Kromě morálního vykoupení to navíc pro Bhatta byl způsob, jak se rozloučit se zesnulým přítelem. Od toho totiž ilegální kopii instalačního CD získal a kamarád již zemřel na rakovinu.

Bhatt se proto během Game Developers Conference spontánně rozhodl odčinit svůj prohřešek z mládí. Původně se postavil, aby Brevikovi položil dotaz spojený s Diablem. V tu chvíli ho však napadlo, že by situaci mohl využít ještě i jinak.

V e-mailové konverzaci se serverem Kotaku pak zpětně napsal: „Položil jsem mu otázku ohledně Battle.netu a během jeho odpovědi jsem začal prohlížet peněženku.“ Napočítal v tu chvíli částku, kterou titul stál před devatenácti lety, a tu Brevikovi předal.

„Jako středoškoláci jsme příliš peněz neměli a moje máma by mi hru jako Diablo nekoupila. Kopírovaní proto bylo řešením,“ objasňuje Bhatt své pohnutky.

Bhatt tehdy s kamarády pořádal herní seance, kvůli kterým počítače sváželi na jedno místo. A právě Diablo se stalo jedním z prvních projektů, které si skupina pro síťovou zábavu oblíbila.

Brevik po přednášce za omluvu poděkoval na Twitteru a později zveřejnil také dokument s původní koncepcí prvního Diabla (přečtěte si, jak se hra měla lišit).

19.března 2016 v 00:30, příspěvek archivován: 24.března 2016 v 14:59

Well that was surreal. I totally went and paid @davidbrevik for the copy of Diablo I pirated in 1997. pic.twitter.com/lcR1GNnbgc