EA Origin

EA Origin

Digitální distribuce, nebo smrt, tvrdí Peter Moore z Electronic Arts

  • 55
Herní průmysl prý prochází proměnou, při které budou mít vydavatelství na výběr: přizpůsobit se době a přežít, či spoléhat na staré obchodní modely a zaniknout.

Peter Moore, který je šéfem značky EA Sports, v rozhovoru pro server Industry Gamers přiblížil svůj pohled na současný stav herního průmyslu.

"Společnosti, které během proměny obchodního modelu spoléhají na starý model bez změny svých způsobů, v budoucnu vyhynou," tvrdí Moore. Šéf EA Sports mluví o potřebě přizpůsobit se novým platformám, novým způsobům distribuce a nutnosti pestrého portfolia.

A v případě Electronic Arts jsou tyto snahy evidentní: společnost nabízí například řadu svých titulů i pro přenosné konzole, jakými jsou například Nintendo 3DS či PlayStation Portable. Hráči se též mohou setkat s rozličnými značkami na poli sociálních her, jakou je kupříkladu na Facebooku hratelný titul The Sims Social.

Vydavatelství Electronic Arts též letos v červnu spustilo svou digitální distribuci Origin, prostřednictvím které by společnost ráda nabízela i tituly mimo svůj katalog. V budoucnu by tak mohla konkurovat nejrozšířenější digitální distribuci Steam.

"Přejde se na digitální model a budeme dodávat hry z cloudu, dodávat hry přímo na disky a v dohledné době budeme i nadále prodávat mnoho fyzických médií," tvrdí Moore. Podle něj však fyzická média v budoucnu nebudou hlavním způsobem, jak hráčům dodat obsah, a společnost Electronic Arts se tak na nadcházející změny již připravuje.

"Pokud chcete být vydavatelem, který bude pro zákazníky smysluplný i za tři až čtyři roky, měli byste být schopni dodat obsah kdykoliv, kdekoliv a komukoliv," vysvětluje Moore.

Ačkoliv řada lidí brojí proti digitální distribuci Origin, je pro Electronic Arts jako vydavatele logickým krokem a větší konkurence pro Steam může ve výsledku prospět i hráčům samotným.

"Myslím si, že je důležité, aby zákazníci měli možnost volby a Origin takovou volbou je," řekl již v minulosti David DeMartini, který je v Electronic Arts viceprezidentem.

Pokud by však každý vydavatel vyžadoval pro spouštění jeho her vlastní aplikaci, hráči by museli využívat celou řadu klientů s nutností spravovat pro každý z nich samostatný účet. A taková představa nemusí být každému po chuti.