RECENZE: Dillon’s Dead-Heat Breakers kombinuje akci s obranou věží

  15:00aktualizováno  15:00
Ačkoliv handheld 3DS žije už trochu ve stínu hybridní konzole Switch, pořád na něj vycházejí nové hry. A Dillon’s Dead-Heat Breakers se řadí k těm lepším.
80

Dillon's Dead-Heat Breakers

Platforma: 3DS
Výrobce: Vanpool

  • Zajímavá kombinace více žánrů
  • Skvělý dojem z rychlé jízdy a narážení do nepřátel
  • Post-apo zasazení hře sedne
  • Vaše zvířecí Mii ve hře
  • Po čase přeci jen repetitivní

Herní karta

Dillon’s Dead-Heat Breakers je svěží kombinace více žánrů. V jádru je to akce, ale notně říznutá závody a obranou věží (tower defense). Majitelé 3DS už sympatickou partu čítající nemluvného drsňáka Dillona a veverčáka Russe znají z předcházejících westernových dobrodružství, v Dead-Heat Breakers se ovšem podíváme do nevlídné postapokalyptické budoucnosti. Tvůrci zároveň trochu polevili na obtížnosti, což s novým zasazením znamená, že je novinka vhodná i pro ty, kteří předcházející díly nehráli.

Dillon's Dead-Heat Breakers

Dillon's Dead-Heat Breakers

Začínáme tvorbou vlastního avatara pomocí postaviček Mii. Během hraní se totiž střídají dvě postavy: Dillon a vy. A protože se pohybujeme po světě se zvířecími postavičkami, zvolené Mii se také transformuje ve zvíře. Doporučuji to zkusit vícekrát, sám jsem raději hrál za své tygří já než třeba ovčí. Ale to je věc vkusu.

Dillon’s Dead-Heat Breakers trochu budí dojem otevřeného světa, nicméně je to jen iluze, struktura dobrodružství je jasně daná. Střídají se zde fáze, kdy pomocí miniher či závodů na čas vyděláváte peníze, za něž si kupujete lepší výbavu a najímáte žoldáky. Ty potřebujete při ochraně místních vesniček před nájezdy transformujících se kamenných monster Grocků, kteří se snaží ukrást Scrogy, což jsou jakási prasátka.

Bitvě předchází plánovací fáze. Nejprve tedy rozmístíte žoldáky do jednotlivých věží na mapě. Najatí bojovníci se samozřejmě liší, mají různě účinné zbraně a také minimální a maximální dostřel. Může se tak stát, že pokud nepřítel překročí kritickou vzdálenost a přiblíží se až příliš, vaše obrana už po něm nebude schopná pálit. Cílem tak je pokrýt všechny důležité části na mapě. Kdo by při rozmísťování tápal, může využít počítač, který vojáky rozmístí automaticky. Pak je lze ještě ručně upravit, pokud byste se už dopředu rozhodli některou základnu obětovat.

Následně se vyplatí projet si mapu, posbírat minerály a případně opevnit věže. Každá mapa funguje jinak, v zásadě je třeba respektovat, že na některá místa se lze dostat jen z jednoho směru. S tím musíte počítat, abyste při bitvě neztráceli čas.

A pak to začne

Na mapě se začnou objevovat kamenná monstra, po nichž pálí najatí žoldáci. Většinu práce ovšem musí zastat Dillon. To je pásovec, který sice chodí po dvou, ale zároveň dokáže po mapě rolovat neuvěřitelnou rychlostí. Je třeba takticky uvažovat, které nepřátele sejmout jako první a které zvládnou najatí žoldáci.

Dillon's Dead-Heat Breakers

Dillon's Dead-Heat Breakers

Když se Dillon k některému z monster přiblíží, přepne se hra do menší arény, v níž je třeba se s nepřáteli vypořádat. Univerzální je samozřejmě rychlé najíždění do nepřátel, později však každé monstrum vyžaduje trochu jinou taktiku. Třeba na to s ostny musíte útočit ze vzduchu.

Po mapě se pohybuje i vaše zvířecí Mii, které funguje samostatně, ale rychle zjistíte, že se vyplatí mu zadávat příkazy. Jednoduše ťuknete na displeji na místo, kam se má vydat. Takto lze efektivně vykrýt útok na druhé straně mapy, jen pozor na životy. V další fázi bitvy se nepřátelé transformují do vozítek, která krouží po silnici na okraji mapy. Cílem je je zlikvidovat nárazy v časovém limitu. Pokud ani to nestihnete, následuje souboj v aréně. Za vítězství jsou samozřejmě peníze.

The City

Centrálním hubem je město jednoduše nazvané The City. Tady se odehrává nejvíce rozhovorů, nakupujete potřebné materiály a zbraně, přebytečné věci prodáváte, spíte v hotelu a samozřejmě vyděláváte peníze. Kromě závodů, kdy musíte splnit časový limit, tu jsou i minihry pro vydělávání peněz. Rovnání zboží v obchodě a markování mě moc nebavilo, třídění odpadu je slušná akce na postřeh a střílení v místní virtuální realitě pak sázka na jistotou.

Dillon's Dead-Heat Breakers

Dillon's Dead-Heat Breakers

Dillon’s Dead-Heat Breakers je zajímavý mix žánrů, který se rozhodně nezalíbí všem. Svědčí o tom i slabší hodnocení odborné kritiky, mezi hráči se však naštěstí našlo dost fanoušků, kteří kvality série ocenili.

Dillon’s Dead-Heat Breakers je totiž na akční hru až příliš ukecaný, přitom svět, i když se zvířaty, je celkem temný. Bez peněz jste v něm ztraceni. Akční a závodní část, kdy se pohybujete obrovskou rychlostí a pak narazíte do nepřítele, funguje na jedničku, ten pocit je skvělý. Na druhou stranu tower defense prvek je jen na základní úrovni, snad kromě minimálních a maximálních vzdáleností dostřelu, kdy je třeba trochu myslet. Ve výsledku tak stejně funguje jen jako zpomalovač postupu nepřátel, většinu práce musíte oddřít s Dillonem sami.

Minihry jsou pak příjemné zpestření, ale stereotypu, který se časem nutně dostaví, nezabrání. Nejvíc mě asi štvalo, když jsem zemřel téměř na konci bitvy a musel vše opakovat znovu, včetně přípravné fáze. Proto je dobré se na bitvy pořádně připravit. Jenže dohromady tento mix funguje, ostatně před koupí si určitě vyzkoušejte demo. Možná budete nadšeni a zjistíte, že na téhle série vážně něco je, nebo se utvrdíte, že to není váš šálek čaje.

Autor:
 

Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

80 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 4 čtenářů

Témata: handheld, Switch

Nejčtenější

Odmítl 12 nabídek producentů, aby mohl udělat vysněnou hru bez kompromisů

Darq

Nezávislý vývojář vyměnil finanční jistotu za absolutní tvůrčí svobodu. Jeho krok byl sice riskantní, nicméně se mu...

RECENZE: Jak vůbec mohlo vyjít něco tak hloupého jako Left Alive?

Left Alive

Rádoby špiónská akce Left Alive selhává ve všech oblastech, ve kterých můžeme počítačovou hru vůbec hodnotit. Je...

RECENZE: Dawn of Man je prehistorická strategie pro fanoušky Lovců mamutů

Dawn of Man

Hlavním tahákem skvělé strategie Dawn of Man je její zasazení do pravěkého světa. Přestože má hra málo obsahu a po...

Google ukázal budoucnost hraní. Propojí hráče a diváky na jeden klik

Stadia

Představte si, že sledujete na YouTube herní trailer. Následně kliknete na tlačítko Play a objevíte se okamžitě ve hře,...

Herní archeolog vypátral 30 let starou, nikdy nevydanou bojovku

Nikdy nevydaná hra UWC na konzoli NES.

Pro většinu dnešních hráčů je UWC jen nezajímavá a graficky zastaralá arkáda, ve skutečnosti je to však sběratelský...

Další z rubriky

Bethesda se vrací na Steam, dodatečně na něm vyjde i Fallout 76

Rage 2

Navzdory předchozím oznámením nakonec chystané novinky od Bethesdy vyjdou i na Steamu. Všechny díly Dooma, Wolfensteina...

RECENZE: Remaster klasiky Tři lebky Toltéků neměl nikdy vzniknout

Fenimore Fillmore: 3 Skulls of the Toltecs

Klasická point’n’click adventura o kovboji Fennimoru Fillmorovi v Česku byla před více než dvaceti lety dost oblíbená....

Autor Broken Swordu chystá pokračování klasiky Beneath a Steel Sky

Beyond a Steel Sky

Po pětadvaceti letech se dočkáme dalšího dobrodružství ze světa legendární adventury Beneath a Steel Sky. Pracují na...

Najdete na iDNES.cz