Dinotopia: The Timestone Pirates

12:00aktualizováno  16. září 9:23
Tento příběh se odehrává ve světě, kde lidé žijí v symbióze s dinosaury a zemi prostupuje magie. Zpočátku se - vyzbrojeni čarovnou holí - vydáváte vypátrat ukradená tyranosauří vejce, později si to rozdáte s piráty, kteří hodlají nalézt starodávný artefakt nezměrné síly - kámen času. A to vše ve velmi pěkném grafickém zpracování.

Dinotopia: The Timestone Pirates

Po četné sérii hrdinských arkád, které nesly břímě uspěchanosti, se pro změnu setkáváme s... další arkádou. Už jsem chtěl cartridge odložit "na později" a věnovat se jinému titulu, nicméně i přes kvantum obdobných her si držím tenhle žánr v oblibě nejvíce. Jak se během chvilky ukázalo, Dinotopia principiálně vychází z prozkoušených schémat žánru, která sázejí především na rychlou akci, dynamiku a coby omáčku okolo i proměnlivý příběh. Možná tušíte o čem mluvím - asi se ve zdejším putování cestou nikde neztratíte, přesto nechodíte pouze zleva doprava. Nehledáte deset různých klíčů pro otevírání dveří, přesto nestačí jen dojít na konec úrovně. Příběh třeba nepatří k těm komplikovaným, přesto se mění během hry a vlastně každá úroveň sleduje konkrétní cíl. Samozřejmě i zde mlátíte nepřátele hlava nehlava, přesto se nabízí i speciální dovednosti vaší zbraně a mnoho typů oponentů k likvidaci. Přesně tenhle typ poctivých titulů mám nejraději. Ani zde nechybí zábavné mezihry, které dávají odpočinout od nikdy nekončící anihilace ctižádostivých soupeřů, a občas donutí trochu popřemýšlet. Přesto hra nevybočuje z dráhy svého žánru - 2D arkády.

Tak tedy o co jde tentokrát? Jmenujete se Clayton, žijete v prazvláštním světě v symbióze s dinosaury a vůbec - právě oslavujete složení "pilotních" zkoušek. Ono možná oslavujete nebude Dinotopia: The Timestone Pirates úplně to pravé slovo, poněvadž relaxujete v jeskyni. V jeskyni se zvláštním významem - právě zde jste objevili svůj vůbec první starodávný artefakt. Když tu vás vyruší pohledná dívka a mluvící dinosaurus; něco chvilku klábosíte jak je život fajn, jaká že čest vás potkala - letci se stávají velmi váženými lidmi - než z vás vypadne, že cítíte, že se za oponou úspěchu schovává ještě něco více. Záležitost, kterou musíte vykonat. Intuice dovede natropit spoustu potíží, přesto si pro úkol nemusíte chodit daleko. Rada starších přednesla problém. Tyrannosauři chtějí opustit svá hnízda, což může být pro okolní život nebezpečné. Důvod? Piráti jim ukradli vejce, která pokládají za velmi cennou trofej. Prvních pár úrovní tedy shromažďujete ztracený "poklad", abyste zabránili Tyrannosaurům v odchodu. Následně objevíte, že vejce představují pouze špičku ledovce - piráti se totiž chtějí zmocnit mocného artefaktu, o němž kolují pouze legendy: kamene času. A v tom se jim musí zabránit. Abyste na ně nešli s holýma rukama, ještě v jeskyni vám dívka věnovala sluneční dřevěnou hůl. Ta už svojí dřevěnou podstatou plní svůj účel, avšak magie je normální životní esencí, proto s holí dokážete omráčit nepřátele v okolí, či rovnou koncentrovat smrtelný paprsek na jeden cíl.

Dinotopia: The Timestone Pirates

Už jsem se zmiňoval, že hře dominuje především rychlá akce - proto valnou většinu dobrodružství skáčete a mlátíte holí nepřátele. Ti se zpočátku likvidují poměrně snadno, protože stačí se přiblížit a bít je - avšak pozor, pokud nemlátíte s dostatečnou razancí, klidně vám babu oplatí. Horší to bývá později, to už chodí a dokonce po vás házejí všelijaké krámy, což vyžaduje jistou dávku obezřetnosti. Specialitku představují drobet zákeřné úkryty - třeba za sloupem, v okně, či na zemi čarodějnice v klobouku. Nechci strašit, dají se odhalit bez problémů (vždycky jich kousek vidíte), ale v zápalu hry dokáží překvapit. Co se týče ovládání - žádný problém. Křížem určujete směr, prvním tlačítkem mlátíte, druhým skáčete a ještě těmi po straně přepínáte druh magie. Aktuální typ kouzla reprezentuje barevný kamínek na konci hole - třeba červený šlehá paprsek, modrý omračuje... jenže, nic nefunguje jen tak, potřebujete náboje. Ty se porůznu povalují po úrovni a vzaly na sebe podobu červených krystalů. Také se skoro všude válejí léčící lahvičky, poněvadž Dinotopia hraje hodně na ztráty. Vlastníte určitý počet hlavních životů a potom podružné - těch je pět. Určitě není dobré ztrácet ty hlavní životy, avšak ty podružné, o ty budete přicházet pořád. Naštěstí to autoři správně odhadli a hojivými lektvary nešetřili.

Dinotopia: The Timestone Pirates

Už dříve jsem zmínkou nakousl mezihry, tak se na nějaké z nich podíváme. Třeba máte za úkol uložit nalezená vejce zpět do hnízda, zatímco kolem si to štráduje ohromný Tyrannosaurus. Nebo - piráti rozložili tajnou mapu na více částí a ty se nacházejí v přístavu vysoko nad zemí. Vy skáčete mezi loděmi, pod kterými pluje ještěr a porůznu lodě zvedá. Chce to pohotové reakce, protože když se zpozdíte, smete vás vlna vodní masy (od toho, jak se ještěr vynořuje). A to mi připomíná další věc - vlastní zpracování. Grafické ztvárnění lze směle zařadit k tomu nejlepšímu, neboť nabízí skutečnou hostinu. Líbí se mi celkové barevné pojetí, které si zachovává svůj styl a nedochází k přesycenosti. Animace už tak skvělé nejsou, nicméně i tak mají nadprůměrný charakter. Další plus si hra vysloužila za vážně fajn hudbu, jež o sobě dává vědět a ukazuje nám, že nemusí být vždy nevýrazná a nudná. Ještě bych rád zmínil možnost nastavení kontrastu, která může v některých světelných podmínkách usnadnit hru. Celkem se mi Dinotopia opravdu zamlouvá - nejedná se sice o převrat v žánru, ani nepřináší nic nového, přesto nabízí to, o co jde hráčům především: slušnou porci zábavy.

Dinotopia: The Timestone Pirates
Výrobce/Distributor RFX Interactive / TDK Mediactive
Verdikt: Dinotopia asi nezpůsobí revoluci v žánru, pokud vám ale chybí poctivá arkáda, klidně ji zkuste.