Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DiRT Showdown bude bláznivou automobilovou show

aktualizováno 
Známá závodní série se představí zase trochu jinak. Tentokrát si užijete především strkanic, bouraček a spektakulární show.

V posledních letech lze v herním byznysu vypozorovat jasný trend: veleúspěšné série, u kterých jsou si jejich tvůrci jisti prodejem v milionech kusů, vycházejí každoročně. A vzhledem k tomu, že hráči chtějí neustále něco nového, dochází k tematickému rozevření těchto sérií. Závodní hit DiRT je jasným příkladem.

DiRT se postupně vyvinul z Colin McRae Rally, ale stále si udržoval určitou míru autenticity. Nejinak by tomu mělo být v DiRT Showdown, který však není postaven na klasických závodech, ať už v jakémkoliv prostředí, nýbrž na automobilových show. A to ne zrovna těch, které jsou známé z našich končin, tedy autosalonů. Především v Americe se obrovské oblibě těší show, kde dochází k destrukci vozidel na tisíc a jeden způsob, což je navíc doprovázeno spektakulárními vizuálními efekty.

DiRT Showdown

A přesně takové akce zažijete v DiRT Showdown. Užijete si tak neustálých strkanic, zákeřností a (ne)hezky vypadajících bouraček. Čím je wrestling pro bojové sporty, tím jsou tyto show pro motorsport. Codemasters dávají hned zkraje prezentace na srozuměnou, oč v DiRT Showdown půjde: "rychlost, styl a destrukce".

Fotogalerie

Na první pohled vás do očí udeří naprosto odvázaná a přepálená grafika. Scéna je evidentně přesvícená a nejrůznější nečistoty se až příliš ochotně lepí na kameru. Jak je v sérii DiRT dobrým zvykem, představuje vizuální stránka věci jeden z pilířů zážitku, protože skvěle vytváří zdání autentičnosti.

Ačkoliv jsou střety vozů nejdůležitějším faktorem hratelnosti, dočkáte se i "normálních" závodů. V jejich průběhu se sice neubráníte mnoha strkanicím, ale pořád půjde především o první místo v cíli.

Autoři ale chystají celou řadu dalších módů, větší či menší měrou postavených na destrukci. V čistém demoličním módu se ocitnete ve speciální aréně, kde si všechna auta půjdou obrazně řečeno po krku. Cílem je vyřadit jich co nejvíc a vydržet co nejdéle.

DiRT Showdown

V aréně pochopitelně narazíte na celou řadu prvků a serepetiček, které lze využít k efektivnější destrukci. Výsledek pak po "zápase" můžete sledovat v efektní opakovačce, která vám ho zprostředkuje z mnoha, i těch nejodvážnějších úhlů. Součástí bude i možnost přímého nahrání na YouTube.

Ani tím však nabídka DiRT Showdown nekončí. Vedle závodů a destrukce bude k dispozici také sbírka takzvaných Hoonigen módů. V těch půjde o provádění těch nejkrkolomnějších triků ve speciálně upravených arénách. Zde platí: kdo nahraje víc bodů, vyhrává.

Ve hře se podíváte na nejrůznější místa světa, i když tato odlišnost bude poněkud omezena skutečností, že se show odehrávají v arénách. Tvůrci ale přesto slibují pro místa jako Miami, Los Angeles, San Francisco, Londýn či Jokohama rozdílné zážitky. Bude to dáno třeba i podnebnými podmínkami.

DiRT Showdown

Nebyl by to zástupce série DiRT, kdyby neobsahoval robustní kariérní mód, který vám svět automobilových show nechá ochutnat hezky zblízka, z osobní perspektivy. Začnete jako naprostý nováček a přes přibližně 50 mítinků ze všech kategorií se postupně propracujete na špici. Postup se promítne zejména v prostředcích na vylepšení vozu či nákup nového.

Něco nám ale napovídá, že DiRT Showdown bude ze všeho největší zábavou on-line, tedy proti dalším živým hráčům. Tvůrci sice slibují schopnou umělou inteligenci, ale největší zákeřnosti přeci jen vymyslí teprve lidský mozek. Ať už se podaří vám, nebo vám ji naopak někdo provede, bude to zkrátka lepší prožitek.

DiRT Showdown

DiRT Showdown může na první pohled vypadat jako poněkud zbytečný přírůstek do zavedené série. Autoři ale dokazují, že pro něj mají v rukávech velké množství zajímavých nápadů, které by bylo škoda nevidět zrealizované.

Autor:




Nejčtenější

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Grand Theft Auto Online
Rockstar vysvětlil, proč GTA 5 nedostalo žádné příběhové přídavky

Navzdory všem očekáváním nedostalo Grand Theft Auto 5 žádný příběhový přídavek a veškerá podpora autorů se soustředila pouze na on-line složku. Znamená to, že...  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Další z rubriky

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Renault Master 100dci/2.5...
Renault Master 100dci/2.5...

r.v. 2007, naj. 185 000 km, diesel
119 790 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.