Disciples 2: Dark Prophecy

  12:00
Komu se líbí tahové strategie, navíc strategie z fantasy světa plného trpaslíků, obrů, nemrtvých i jiných potvor, tomu se bude jistě líbit i Disciples 2: Dark Prophecy. Pokud tedy patříte k těm, kteří před realtimovou akcí dávají přednost pomalejšímu tahovému způsobu, mohlo by tohle být přesně pro vás.
Disciples 2: Dark Prophecy

Pokračování prvního dílu s názvem Disciples: Sacred Land na sebe nenechalo dlouho čekat. Od roku 1999 (kdy se DSL objevily) uplynul zhruba rok a až tu máme díl druhý - Disciples 2: Dark Prophecy. Tedy ještě ho nemáme, ale brzo mít budeme a zásluhu na to má opět kanadská firma Strategy First. Mezi již dokončené projekty lidí z tohoto týmu patří například dvě tahové sci-fi strategie Fallen Heaven a Liberation Day.

DDP stejně jako jeho předchůdce vychází z principů klasické tahové strategie a přidává k nim ještě nějaké ty RPG prvky. Ve fantasy světě ovládáte skupinku postav, s nimiž prozkoumáváte okolí, bojujete a sbíráte poklady i jiné cenné věci, abyste tak postupně ovládli celou mapu. Vaši hrdinové se během bitek vyvíjejí k lepšímu - získávají body a podle jejich množství (a podle upgradování jejich budov) pak mohou povyšovat svou úroveň. Každá postava má přitom svůj vlastní vývojový strom, takže ji můžete rozvíjet různými směry. V okamžiku, kdy nějakého hrdinu najímáte, je tento pouze na první úrovni - najímat se totiž dají jen takto "zelení" dobrodruhové.

Příběh navazuje na první díl, ne ale zcela těsně, nýbrž s odstupem deseti let. Zemi sužuje neznámá hrozba (i když ve hře bude nejspíš známá, neznámá je zatím jen pro nás) a vy jste tam od toho, abyste ji zastavili. Je mi jasné, že jste se toho o ději moc nedozvěděli, ale opravdu se mi nepovedlo vyšťourat nic dalšího.

Disciples 2: Dark Prophecy

Hlavním rozdílem oproti prvnímu dílu by měla být menší lineárnost. DDP se snaží nechat hráči víc prostoru v tom, jak ovlivňovat vývoj jednotlivých misí. Pokud v průběhu hry například najmete určitou skupinu hrdinů, budou se následující události vyvíjet jinak, než kdybyste ji nenajali. K některým questům se tak vůbec nedostanete, pokud nesplníte určité úkoly, které k nim vedou. Délka kampaní by se měla zhruba zdvojnásobit, navíc se obmění i jejich cíle - v prvním díle se například nevyskytovaly mise, kde jste někam museli bezpečně dopravit skupinku postav. Kromě toho přibylo snad i všech ostatních položek - kouzel, předmětů, postav a tak dál. Z kouzel se zatím vyzradilo jen vyvolávání příšer a taky to, že některá kouzla budou mít efekt, který přetrvá až několik dní. Taky se trochu vyšvihlo grafické rozlišení - popolezlo na 800x600, díky čemuž budou nejen detailnější postavičky, ale i "bojová" obrazovka se zvětší na fullscreen.

Změnami prošli i samotní hrdinové. Velitel každé skupiny má teď o něco důležitější postavení, protože v souboji může používat dva předměty a i mimo souboj se mu do inventáře vejde víc věcí. Rasy zůstaly čtyři jako v předchozím dílu - Human Empire, Mountain Clans, Undead Hordes a Legions of the Damned.

Původně sice měly DDP vyjít už letos, ale z klasických důvodů (nestíhačka :-) se na konci srpna začal vydavatel ošívat a výsledkem je, že se finální verze dočkáme až roku 2001.

Autor:
Témata: bitka
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...