Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Disciples 2: Dark Prophecy

  12:00aktualizováno  7. září 10:04
Komu se líbí tahové strategie, navíc strategie z fantasy světa plného trpaslíků, obrů, nemrtvých i jiných potvor, tomu se bude jistě líbit i Disciples 2: Dark Prophecy. Pokud tedy patříte k těm, kteří před realtimovou akcí dávají přednost pomalejšímu tahovému způsobu, mohlo by tohle být přesně pro vás.
Disciples 2: Dark Prophecy

Pokračování prvního dílu s názvem Disciples: Sacred Land na sebe nenechalo dlouho čekat. Od roku 1999 (kdy se DSL objevily) uplynul zhruba rok a až tu máme díl druhý - Disciples 2: Dark Prophecy. Tedy ještě ho nemáme, ale brzo mít budeme a zásluhu na to má opět kanadská firma Strategy First. Mezi již dokončené projekty lidí z tohoto týmu patří například dvě tahové sci-fi strategie Fallen Heaven a Liberation Day.

DDP stejně jako jeho předchůdce vychází z principů klasické tahové strategie a přidává k nim ještě nějaké ty RPG prvky. Ve fantasy světě ovládáte skupinku postav, s nimiž prozkoumáváte okolí, bojujete a sbíráte poklady i jiné cenné věci, abyste tak postupně ovládli celou mapu. Vaši hrdinové se během bitek vyvíjejí k lepšímu - získávají body a podle jejich množství (a podle upgradování jejich budov) pak mohou povyšovat svou úroveň. Každá postava má přitom svůj vlastní vývojový strom, takže ji můžete rozvíjet různými směry. V okamžiku, kdy nějakého hrdinu najímáte, je tento pouze na první úrovni - najímat se totiž dají jen takto "zelení" dobrodruhové.

Příběh navazuje na první díl, ne ale zcela těsně, nýbrž s odstupem deseti let. Zemi sužuje neznámá hrozba (i když ve hře bude nejspíš známá, neznámá je zatím jen pro nás) a vy jste tam od toho, abyste ji zastavili. Je mi jasné, že jste se toho o ději moc nedozvěděli, ale opravdu se mi nepovedlo vyšťourat nic dalšího.

Disciples 2: Dark Prophecy

Hlavním rozdílem oproti prvnímu dílu by měla být menší lineárnost. DDP se snaží nechat hráči víc prostoru v tom, jak ovlivňovat vývoj jednotlivých misí. Pokud v průběhu hry například najmete určitou skupinu hrdinů, budou se následující události vyvíjet jinak, než kdybyste ji nenajali. K některým questům se tak vůbec nedostanete, pokud nesplníte určité úkoly, které k nim vedou. Délka kampaní by se měla zhruba zdvojnásobit, navíc se obmění i jejich cíle - v prvním díle se například nevyskytovaly mise, kde jste někam museli bezpečně dopravit skupinku postav. Kromě toho přibylo snad i všech ostatních položek - kouzel, předmětů, postav a tak dál. Z kouzel se zatím vyzradilo jen vyvolávání příšer a taky to, že některá kouzla budou mít efekt, který přetrvá až několik dní. Taky se trochu vyšvihlo grafické rozlišení - popolezlo na 800x600, díky čemuž budou nejen detailnější postavičky, ale i "bojová" obrazovka se zvětší na fullscreen.

Změnami prošli i samotní hrdinové. Velitel každé skupiny má teď o něco důležitější postavení, protože v souboji může používat dva předměty a i mimo souboj se mu do inventáře vejde víc věcí. Rasy zůstaly čtyři jako v předchozím dílu - Human Empire, Mountain Clans, Undead Hordes a Legions of the Damned.

Původně sice měly DDP vyjít už letos, ale z klasických důvodů (nestíhačka :-) se na konci srpna začal vydavatel ošívat a výsledkem je, že se finální verze dočkáme až roku 2001.

Autor:


Témata: bitka


Nejčtenější

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Další z rubriky

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
Která herní hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč?

Na herní kvíz, v němž jsme poznávali herní hrdinky jen podle obrázků, navazujeme anketou. Podělte se s ostatními, která hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč.  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.