Disciples 2: Dark Prophecy

  • 4
Komu se líbí tahové strategie, navíc strategie z fantasy světa plného trpaslíků, obrů, nemrtvých i jiných potvor, tomu se bude jistě líbit i Disciples 2: Dark Prophecy. Pokud tedy patříte k těm, kteří před realtimovou akcí dávají přednost pomalejšímu tahovému způsobu, mohlo by tohle být přesně pro vás.
Disciples 2: Dark Prophecy

Pokračování prvního dílu s názvem Disciples: Sacred Land na sebe nenechalo dlouho čekat. Od roku 1999 (kdy se DSL objevily) uplynul zhruba rok a až tu máme díl druhý - Disciples 2: Dark Prophecy. Tedy ještě ho nemáme, ale brzo mít budeme a zásluhu na to má opět kanadská firma Strategy First. Mezi již dokončené projekty lidí z tohoto týmu patří například dvě tahové sci-fi strategie Fallen Heaven a Liberation Day.

DDP stejně jako jeho předchůdce vychází z principů klasické tahové strategie a přidává k nim ještě nějaké ty RPG prvky. Ve fantasy světě ovládáte skupinku postav, s nimiž prozkoumáváte okolí, bojujete a sbíráte poklady i jiné cenné věci, abyste tak postupně ovládli celou mapu. Vaši hrdinové se během bitek vyvíjejí k lepšímu - získávají body a podle jejich množství (a podle upgradování jejich budov) pak mohou povyšovat svou úroveň. Každá postava má přitom svůj vlastní vývojový strom, takže ji můžete rozvíjet různými směry. V okamžiku, kdy nějakého hrdinu najímáte, je tento pouze na první úrovni - najímat se totiž dají jen takto "zelení" dobrodruhové.

Příběh navazuje na první díl, ne ale zcela těsně, nýbrž s odstupem deseti let. Zemi sužuje neznámá hrozba (i když ve hře bude nejspíš známá, neznámá je zatím jen pro nás) a vy jste tam od toho, abyste ji zastavili. Je mi jasné, že jste se toho o ději moc nedozvěděli, ale opravdu se mi nepovedlo vyšťourat nic dalšího.

Disciples 2: Dark Prophecy

Hlavním rozdílem oproti prvnímu dílu by měla být menší lineárnost. DDP se snaží nechat hráči víc prostoru v tom, jak ovlivňovat vývoj jednotlivých misí. Pokud v průběhu hry například najmete určitou skupinu hrdinů, budou se následující události vyvíjet jinak, než kdybyste ji nenajali. K některým questům se tak vůbec nedostanete, pokud nesplníte určité úkoly, které k nim vedou. Délka kampaní by se měla zhruba zdvojnásobit, navíc se obmění i jejich cíle - v prvním díle se například nevyskytovaly mise, kde jste někam museli bezpečně dopravit skupinku postav. Kromě toho přibylo snad i všech ostatních položek - kouzel, předmětů, postav a tak dál. Z kouzel se zatím vyzradilo jen vyvolávání příšer a taky to, že některá kouzla budou mít efekt, který přetrvá až několik dní. Taky se trochu vyšvihlo grafické rozlišení - popolezlo na 800x600, díky čemuž budou nejen detailnější postavičky, ale i "bojová" obrazovka se zvětší na fullscreen.

Změnami prošli i samotní hrdinové. Velitel každé skupiny má teď o něco důležitější postavení, protože v souboji může používat dva předměty a i mimo souboj se mu do inventáře vejde víc věcí. Rasy zůstaly čtyři jako v předchozím dílu - Human Empire, Mountain Clans, Undead Hordes a Legions of the Damned.

Původně sice měly DDP vyjít už letos, ale z klasických důvodů (nestíhačka :-) se na konci srpna začal vydavatel ošívat a výsledkem je, že se finální verze dočkáme až roku 2001.


Témata: bitka