Diskuse

Může webzin bez zázemí a vlastních nápadů uspět?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hellhammer :-o(

24. 9. 2001 23:01
Co takhle pár informací z kuchyně Bonuswebu?
0 0
možnosti

Dandy

24. 9. 2001 8:21
Omezeni dem ??
Tak dneska koukam ze jste odrizli stahovani pomoci napr Get right. No je to v celku zajimava alternativa pro modemisty , ale mam taky takovou zajimavou uvahu. V tomhle stavu si myslim ze vetsinu souboru budete davat zbytecne jelikoz padani souboru ( spise pripojeni je caste) a nehodlam tahat 100MB aby mi to pri 89 spadlo a ja mohl zacit znova. Posledni dobou velikost den stoupa a prumerne to podle me pod 50MB nejde. Podle hodne spatny omezeni. Nicmene je to na vas. Ale myslim ze tim padem je rubrika odsouzena k zaniku. Mozna patche atd...Ale dema jsou jiste KO. Ze Motor City 450 MB !!!!!!!!!!
0 0
možnosti

petr

24. 9. 2001 9:29
Re: Omezeni dem ??
Porid si pripojeni od Europeonline pres satelit. Pripojis se na Bonusweb, zjistis si cesty k souborum, nahazis je do FFM. Ten je stahne do centraly a ty jen cekas u satelitu. Doba prenosu 450 MB souboru asi PUL HODINY. A to cele za 555 mesicne....... A nemusis se niceho bat, soubor prijde na 100% v poradku.
0 0
možnosti

XXX

30. 7. 2001 16:59
Skryta zprava?
Cloveku by se chtelo rict, ze timto clankem nas provozovatel Bonuswebu pomalu pripravuje na to, ze pristup k obsahu bude placeny - kdyz je to prece tak drahe a reklamni vynosy naklady nepokryji. Jeste pakrat vyjde podobny clanek a az si ctenari zvyknou, ze protozovani webzinu je ztratove, nejake ty platby za obsah urcite prijmou.
0 0
možnosti

Lukáš Codr

30. 7. 2001 17:31
Re: Skryta zprava?
ja si to nemyslim - mel jsem proste na sobotu napsat uvahu a tohle mi prislo jako zajimavy tema ... s placenym obsahem bychom daleko nedosli
0 0
možnosti

Radoslav Krehlik

28. 7. 2001 14:16
krize internetu ve svete
Docela by mne zajimalo, zda BW vydelava na reklamach tolik penez (ze muze platit krome webhostingu jeste cely redakcni tym, externisty a jeste cesty do zahranici apod), nebo zda je cely web sponzorovany materskou firmou? Diky upadku bannerovych firem v USA je v soucasnosti opravdu tezke financovat jakykoliv vice navstevovany web (s vyjimkou porna, nebo pornografickych banneru). Jen tak si to kazdy zkusi :) hx, sefredaktor gameguru.box.sk
0 0
možnosti

David Otoupalik

28. 7. 2001 18:10
Re: krize internetu ve svete
to, zda web, at uz se jedna o tento nebo jakykoliv jiny, vydelava, ti prece nikdo nerekne. Tim by se sam poskozoval a vuci konkurenci by to bylo velmi neprofesionalni. Toto jsou urcite prisne strezena tajemstvi...
0 0
možnosti

WiRuZik

28. 7. 2001 13:00
Zakladani hernich webu
Tak se ke me dostal link na tyto dva souvisejici clanky a muj nazor.. no.. Tato uvaha je totalne bez jakyhokoli smyslu :) Pro me to vyznelo neco jako "budte pasivni uzivatele netu, ctete si nase clanky, delejte nam pageviews, ja jsem tomuto propadl a misto holek jsem se venoval pocitaci..." :) Vim, ze to autor myslel dobre, ale pro ty, pro ktere byl clanek napsan, ti vam na to reknou maximalne, ze se bojite konkurence a podobne (hehe.. tem reakcim jsem se musel opravdu jen smat :)).. Ti co odpovi, ze to myslite dobre, jsou jen ti, co s tim uz svou zkusenost maji.. Jinak cocikuv clanek by ty zacatecniky mohl aspon trosku zbrzdit od bliziciho se zklamani, ze na svem projektu opravdu netrhnou miliony ;) Ale i tak... neni vubec dobre odrazovat tyto kreativni lidi.. vzdyt na tom nasbiraji tolik zkusenosti, o kterych se jim ani nezdalo... o podobnem tematu vyjde brzy take clanek v Pravu (O mladych teenagerech vydelavajich na netu).. Napriklad programator se nauci opravdu hodne, kdyz se vrhne na nejaky podobny redakcni system tomu, co maji profesionalni webmagy a posloucha prani dalsich nadsencu (redaktoru), kteri vam pisi napady, co by tam jeste mohlo byt.. naberete zde opravdu hodne zkusenosti.. redaktor se u takoveho magu muze neco naucit, bude psat nejake clanky a treba si ho nekdo jako Vreco vsimne a prizve ho do svoji crew :) Kdyz budete jen sedet doma a nic nedelat, tezko neceho dosahnete ;) Pokud si berou jako svuj obor herni webmagy (vzdyt o hrach ma prehled kazdy mlady), tak je jiz od zacatku odsouzen k nezdaru... A ad dohaneni v 19 toho co ztratil.. dohnat se to da tezko.. vzdyt zivot v 19 je uplne jiny nez v 15 :) nesmite tomu extremne propadnout (ovsem kdyz chcete uspech tak musite :)), aby ste misto zivota sedeli od rana do vecera u pc.. Max Payne - ad Vreco.. no v den co jste tu diskutovali, jiz Max Payne ve warezu vysel.. ;) ad Agile.. to by jsi kluku neveril, jak se hra dokaze od bety zmenit.. viz Hidden&Dangerous v cz papermazich ;) ad Konrád... "Pokud vydrží nějaké tři měsíce, mohou mít denně klidně 500-1000 návštěv a třeba i takových 75 UIP denně, začnou publikovat statistiky přes Mr.Lin(x)e a jednou si u nich někdo třeba koupí reklamní kampaň" ... hlaska "Pokud vydrží nějaké tři měsíce, mohou mít denně klidně 500-1000 návštěv" a k tomu si pridal "i takovych 75UIP denne"... hmm.. to je dobry :) ... i kdyz budes mit 10x tolik, tak jen tezko sezenes nekoho, kdo ti zaplati aspon naklady :) ... jooo zivot je boj ;) btw jinak sorry ze ta reakce je tak nejak kostrbata.. nemam rad kdyz me pri psani cehokoli nekdo tisickrat vyrusi a pak mi nakonec rekne at maknu, ze se de pracovat :) Ale aspon neco jsem rict stihl.. tak diskutujte dal :)
0 0
možnosti

Daniel Konrád

22. 9. 2001 10:32
Re: Zakladani hernich webu
pokud jsou texty na webzinu slusny, nekdo si te urcite vsimne a nabidne spolupraci, nemusis mit extra velky statistiky, abys ziskal nekoho, kdo ti bude do projektu rvat prachy.. anebo staci se prezentovat nekolika slusnejma pruserama, lidi z branze si te na mageu daji k veceri a uz te zna kazdej :o)
0 0
možnosti

aro

28. 7. 2001 12:37
ceny serveru a provozu vubec
nekolik set tisic za server ? tady je nekdo uplny blazen a ta informace si dovolim rict je ponekud uplne zkreslena ... mohu se zeptat jakej smysl ma server za nekolik set tisic ktery ma zvladat sto tisic pageviews za den ? ... ja myslim ze tyhle udaje jsou uplne zkreslene ;] ... samozrejme pokud je spatne napsany redakcni system je to mozne (extremni zatez na procesor kvuli databazi) ale i tak by se spis vyplatilo rozdelit to rekneme mezi 2 servery po 50-60 tisic nez kupovat absolutni spicku za "nekolik set tisic" - a opravdu to nechapu co by v tom serveru melo byt za tuhle cenu ... poklud si nekdo da zalezet na vyrobe redakcniho systemu bez toho aby vsechny data tekly pres SQL muze se neco takoveho vpohode provozovat na shared serveru ... co se redakcniho systemu tyce myslim si ze jej by zvladlo naprogramovat par nadsencu (nadsenec) bez tyhle velky investice za mesic nebo dva (problem byb yl v tom ze by vlastne nevedeli co to ma presne delat a protahlo by se to obcasnym pridavanim novych featur) - i reklama se da zaridit pres "par znamych" - jediny problem vidim v "sluzebnich" cestach a litani po svete kvuli shaneni novinek - ale i to se da obejit - staci ze nekdo bude prekladat ostatni weby a vsadi na prijemny design bez tuny tabulek - ano bonusweb mozna "dobre" vypada ale natahuje se to priserne dlohou (alespon mne ;) ... osobne si myslim ze za 20-30kkc mesicne by se internetovy magazin provozovat dal (placeni hostingu a autoru) a jestli se nepletu bonusweb na takovem rozpoctu zacinal (urcite na nizsim teda) tenhle clanek mel v pozadi ukazat jakej bonusweb je velkej projekt a nevim jestli odradit ostatni jako spis naverbovat takove nadsence kteri by se o to chteli pokusit k sobe - ale moje dedukce muze byt klidne spatna - v tom pripade me opravte - ovsem nemohu se zbavit pocitu ze autor clanku si mysli ze bez nekolika milionu rocne to proste nejde ... ja tvrdim ze nejde vubec o penize .. ty se sezenou vzdycky - pro zacatek hostovani stranek zvladne nejakej ten znamej administrator - reklamu zajisti par vzminek na ostatnich serverech a nasledne vymenna reklama ... mozno zainvestovat neco penez aby se to urychlilo .. ale za pul roku pri trose snahy burde o tom vedet dost lidi - je to hrubej odhad ale neverim ze ceskej internet ma tolik uzivatelu ze by to byl problem ... jakakoliv "top" reklama zakoupena na jinem serveru zvladne oslovit stejne lidi jako treba vyskemranej odkaz nekde vice zakopanej - ovsem za delsi dobu penize nejsou nutne .. jen odhodlani a mozna par znamosti ted jsem si vlastne vzpomnel ze bonusweb zacinal z nulovym rozpoctem jako nadseneckej projekt ;] teda alespon z meho rozhooru z jistym autorem ktery do toho delal (power si rikal) ktery si kdysi stezoval ze delal pro bonusweb tolik a pak kvuli nejake neshody s vrecem ten ho od toho odstrcil "kdyz uz to vypadalo ze z toho budou nejake penize" - z toho usuzuju ze predtim nebyly ;]] takze celej ten clanek musim povazovat za ponekud "propagandisticky" kde jsou naklady uplne nesmyslne prehnane - jen se ptam PROC ? ... chteli jste ukazat jaci jste dobri/velci ? ... odradit konkurenci ? (ale kdyz tvrdite opak ted to rozhodne nepriznate) ... odhalit pravdu ? (mame redakcni system ktery pri nasi navstevnopsti pohlti vykon procesoru za stovky tisic) ... opravdu nemam nejmensi tuseni ale clanek je rozhodne "podivny" !!
0 0
možnosti

Lukas Codr

28. 7. 2001 13:37
Re: ceny serveru a provozu vubec
1) pri predstave, ze bychom provozovali vsechny weby BW, Melior Annis a downloady na jednom serveru (nebo dvou za 50-60 tisic) se mi jezi vlasy hruzou na hlave - uz gamestar web, ktery bezel na masine za nejakych 50k mel VELKE problemy s tim, aby vubec svou navstevnost ve spickach utahnul 2) za sva leta pusobeni u nekolika velkych hernich serveru (GS, GZ, BW) jsem videl mnoho redakcnich systemu - od tech profesionalnich (v uvedenych tri pripadech) az po rekneme "nadsenecke", ktere nekdo opravdu spichnul za par mesicu ... ty druhe se svoji kvalitou tem prvnim nevyrovnaly a uprimne receno bych s nima ja kvalitni web delat nedokazal (ale mozna je chyba ve me) 3) prekladat zahranicni sajty sice jde (tady kolega podemnou by vam o tom jiste dokazal povedet vic), ale znovu se ptam - jaky duvod by meli ctenari mit k tomu, aby chodili na vas prekladany web, kdyz maji vedle konkurenci, ktera si pise clanky vlastni s mnohem vice relevantnejsimi informacemi? 4) jeste k hostovani - jenom stranky BW poslou ven nejakych 7 GB dat denne, nemluvim ani o on-line hrach a uz vubec ne o download serveru, kde jsou objemy dat prenesenych v radu desitek (nekdy i stovek) GB/den ... spocietjte si pak naklady na hosting (a verte mi, ze vas s takovymi objemy dat vetsina provideru s "neomezenym" hostingem posle do riti) 5) kdyz jsem zacinali s GS webem, take jsme si mysleli, ze staci mesicne protocit nejaky ten statisic banneru v ramci barteru, pridat jednu stranku tistene inzerce a navstevnici se pohrnou, ale realita byla ponekud jinde ... pro dobrou ilustraci muze slouzit web GameZone, ktery je v soucasne dobe nejvice inzerujicim hernim webem v CR - podivejte se, kolik tam chodi lidi, kolik stranek reklamy na GZ se mesicne objevi v casopisech a kde vsude ma GZ linky na sve clanky nebo samotny server ... pak ziskate predstavu o tom, co obnasi reklama serveru (fakt to chce chvili v branzi delat, abyste zjistil, jak to chodi)
0 0
možnosti

tibor

28. 7. 2001 11:28
Zkuste psat slovo Internet s velkym "I" na zacatku. Plati nepsane pravidlo -internet psano s malym - (ze slov inter a net) tedy propojeni siti - libovolnych - treba vasi domaci LAN v kuchyni a te v koupelne. Internet s velkym - ta jedna a jedina celosvetova sit.
0 0
možnosti

Vaclav Kotyk (Vasako)

28. 7. 2001 11:54
Re:
to je opravdu velmi, ale velmi sporne. a ten priklad jeste vice.
0 0
možnosti

Daniel Konrád (Gamez-cz)

28. 7. 2001 9:37
Ne, všechno jde, když se chce..
Je to jednoduché; máme tu pro příklad pět žáků gymnázia (teď mluvím naprosto anonymně, nikoho se nesnažím dotknout a uvádím příklady z vlastní zkušenosti - tedy já byl na začátku sám :o), kteří mají přehled o současné herní scéně, zkušenosti s tvorbou webu i schopnost psát. Přes jednu z mnoha webhostingových služeb jako je třeba WebZdarma, WebPark či Hyperlink si založí vlastní web (50MB prostoru je do začátku dostatečné, pokud budou obrázky vkládat v přiměřené velikosti a formátu JPG), přes službu jako Come.To nebo SF si zařídí redirect, webmaster udělá design, případně jednoduchý redakční systém a ostatní píšou články. Do Seznamu naházi odkazy na web i samostatné články, vymění ikonky s podobnými weby 'pod úrovní' a zúčastní se Mr.Lin(x)e. Pokud vydrží nějaké tři měsíce, mohou mít denně klidně 500-1000 návštěv a třeba i takových 75 UIP denně, začnou publikovat statistiky přes Mr.Lin(x)e a jednou si u nich někdo třeba koupí reklamní kampaň; zvyšují se statistiky, web posílá do oběhu bannery za peníze z kampaňe a všude možně (auditoria, chaty, jiné weby) se snaží protlačit svůj web, samozřejmě občas musí udělat nějaký fígl, aby přilákali čtenáře, ale už mají

1) MNOHO ZKUŠENOSTÍ, protože už jistou dobu se setkávají s výsměchy lidí na auditoriech a umí se jim bránit, zná nová a lepší místa, kde se dá propagovat jejich web a navazují kontakty s význmanými lidmi v této branži.

2) RADOST, protože díky vysokým statistikám UIP dostávají čím dál tím více e-mailů, přes něž mohou polemizovat s čtenáři (časem se začínají využívat i diskuse na samotném webu).

3) POPULARITU, amatéři se ve vidině rozkvétajícího webu zdarma hlasí jako další redaktoři, weboví surfaři se občas podívají na jejich web - ne co je 'nového', od toho jsou tu služby jako zahraniční news zpravodaje nebo jejich obdoba BWŽurnál (která je samozřejmě stejný jako celý BonusWEB a zahraniční news zpravodaje přecpaná penězi), ale aby si přečteli kvalitní článek, který jim třeba pomůže při výběru o koupi hry. Slavné jméno ještě neznamená, že když na BonusWEBu hra dostane 90%, musím si jí koupit; raději si zahraji demo a počkám, až i amatérské weby začnou uveřejňovat recenze (klidně z warezu, byť 'plného'), a čím více pohledů na hru mám, tím snažší je volba koupit - nekoupit.

4) A v neposlední řadě si jejich snažení dříve nebo později všimne investor, který se rozhodne zařídit webu vlastní doménu i hosting a malinko vyplácet redaktory s tím, že by mohli být slavným partnerem, s nímž by obě společnosti prorazily do světa a ohromně si nahrabaly; stojí to za snahu, vím, že tento příklad není nejčastější vývin webů (pokud se ale někdo snaží udělat kvalitní amatérský web typu 'Half-Life je bžunda, vrr, písk' - NEPATŘÍ do slušné společnosti, protože se snaží narvat web nedůležitými příspěvky. Článek má být psán v klidu, po nějaké době hraní hry a má v něm být vyjádřeno co nejvíce názorů (třeba všech redaktorů). Tím je hodnocení objektivnější..

5) PROFESIONALITU - po určité době s webzinem / investorem se také redaktoři začnou učit profesionálnímu vyjádření a tudíž začíná být jejich web opravdu zajímavý, třeba přináší i pár exkluzivních článků (nechci narážet na nic) a tudíž ho čtenář navštěvuje čím dál tím častěji..

Mě osobně přišla tvorba vlastního webzinu neskutečně zajímavá a ač jsem začínal s nulou na kontě, dosáhnout lze všeho - jak napovídají předešlé řádky. Jde jenom o ty schopnosti (v neposlední řadě) a také pracovní nasazení (v první řadě :o), protože i když vůbec neumím psát, budu-li často číst profesionální články z profesionálních webů a hodně číst skvostná literární díla, můžu být Nejlepší Redaktor na světě. Neodrazoval bych začátečníky, všechno jde..
0 0
možnosti

Lukáš Codr

28. 7. 2001 13:30
Re: Ne, všechno jde, když se chce..
ad 1) flamovani na auditkach nebo po ICQ je oblibenou kratochvili spousty lidi z branze - velmi radi si tam davame naivky nebo nadsene novacky k veceri ... co se kontaktu tyce - stokrat muze clovek svuj web po emailu pred vyvojarem nebo vydavatelem vychvalovat, ale pokud jaksi za sebou postrada "pozehnani" lokalniho distributora, nebo se o nem nevytvori urcite "obecne povedomi", muze se jit klouzat .... verte nam, ze i kdybychom tisickrat jezdili do EA, stejne bude mit treba takovy GameSpy mnohem vetsi podporu nez my ad 2) s tou radosti je to pravda - uz mam pripraveny sampus na oslavu, az presahneme v market share 95% :)))) ad 3) nikdo mi jeste nedokazal odpovedet, proc by kvalitni (ano, kvalitni a konkurenceschopny) autor psal nekam dlouhodobe zadarmo, kdyz se svymi schopnostmi muze dostat za jeden clanek u komercniho magazinu kolem tisicovky. Recenzovani do papermagu (nebo na VELKE weby) ma maly hacek v tom, ze se podle recenzi spousta lidi pri vyberu hry opravdu ridi ad 4) s investory, kteri byli ochotni napcat penize do kdejakeho projektu virtualni kadibudky je to v poslednich letech dost spatne - vetsina velkych hracu na ceskem netu sve vlastni herni weby ma a ti ostatni nestoji za rec ... a znovu pripominam - kvalitniho autora musite poradne zaplatit, jinak pujde tam, kde mu penize daji ad 5) profesionalita spociva mimo jine take v respektovani autorskeho zakona, coz je nekdy VELKY problem nekterych zacinajicich webu (nechci narazet na nic) ... web, ktery autorske zakony nerespektuje, si jenom tezko ziska respekt inzerentu s tim ctenim je to spis usmevne - pokud neumim psat a nemam cit pro jazyk, budou se mi jenom velmi tezko upravovat clanky autoru, nedejboze abych psal neco ja sam
0 0
možnosti

Hawk

28. 7. 2001 9:30
Ale no ták:)...
..to je celkem normální, že každé kvaltiní dílko stojí čas a peníze, ale proč to přehánět. Počítat cenu hardware( v tomto případě serveru ) na stovky tisíc je spíše věta hodna humoristicky laděného článku, konečně stačí se podívat do ceníku komponent solidnějšího(cenově) obchodu. Nejlevnější poplatek za server hosting stojí cca2500 Kč /měsíc( viz. reklama na zadní straně současného vydání CHipu) . Většína úspěšných podnikatelů začínala v partizánských podmínkách, nevidím důvod proč si hned pořizovat redakci a jezdid na zahraniční cesty. Začínající herní webserver tedy není ani tak o penězích, ale spíše o dříně.
0 0
možnosti

Lukáš Codr

28. 7. 2001 12:43
Re: Ale no ták:)...
obavam se, ze nemate absolutne poneti o tom, jak moc dokazou zatizit server navstevnici - predstava, ze bychom cely BW spustili na jedne masine treba za 50-60 tisic je hodna humoriosticky ladeneho clanku on je zacatek a zacatek - pokud neprijdete s revolucni myslenkou jako treba sveho casu Dell v prodeji pocitacu, tak proste lide nebudou mit duvod chodit k vam, kdyz se vedle dovedi jeste vic, protoze tam delaji lide co jezdi ven, maji kontakty s vyvojari a mohou zaplatit lepsi autory
0 0
možnosti

Stin

26. 7. 2001 9:19
... jde o neco jineho
Obavam se, ze clanek pojednava o necem jinem. V clanku je vsobecne odrazovano od tvoreni novych webu
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

novinky 24. 3. 2024 19

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

novinky 23. 3. 2024 22

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

novinky 22. 3. 2024 10

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

novinky 26. 3. 2024 20

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

novinky 27. 3. 2024 33

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

novinky 28. 3. 2024 1

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

novinky 28. 3. 2024 6

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

novinky 27. 3. 2024 3

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

preview 27. 3. 2024 4

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!