Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Jak by měly vypadat hry nové generace?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

7r3t

eh?
tak si myslim ze martin kaller je tak trochu mimo. ocekaval si vic od gt3? hmmm a co? co treba MGS2 - genialni ukazka evoluce her. a project ego?? co tim chces rict. nic zvlastniho na tom nevidim. nechapu tento clanek.
0/0
7.3.2002 20:38

Crusader

Co to je...
... za blábol? Dle nadpisu článku jsem čekal zajímavé čtení o budoucnosti her, vývinu grafických engine, AI vlastností postav a místo toho si čtu nějaké blitky totálně depresivního člověka? To ho v redakci bijete či co? Momentálně je nespokojenej s celým světem...
Protože - svět se vyvíjí a my s ním a hry s náma. Pokud budou lidi hrát hry a budou se jim líbit takové jaké jsou, tak se budou vyrábět a vyvíjet takovým směrem, jaký je. Dnes je trend různých pokračování (a nejenom ve hrách, tohle začalo mnohem dříve u filmu) a ať se nám to líbí nebo ne, pokračovat to bude dále. Proto bych namísto podobných článků uvítal nějaký opravdu se zabývající budoucností (ne současností a současnou depkou autora) her.
0/0
7.3.2002 11:46

Mato

Skusim sa tiez trochu opriet do tohto clanku (a diskusie).Vsetci hovoria ,ze tie hry nie su to co byvali,vsetci spominaju,ako tak pred niekolkymi rokmi mastili paradne hry ,na ktore sa dnesne (az na technicku stranku ) nechytaju.Podla mna je to inak!! Tiez som pred par rokmi hral hry,na ktore som nedal dopustil a dnes si o niektorych myslim,ze su obohrane platne.Ale je to skor tym,ze som zostarol a hry uz tolko pre mna neznamenaju,ako predtym.Predtym to bolo nieco nove,nevidane,originalne.Teraz je to uz ako keby som hral z recesie a hladal stare dobre detstvo.To sa uz ale nevrati,zijeme v buducnosti.Evolucia je nezadrzatelna v kazdom odvetvi,takze co vsetci ,kurva,hladate(chcete)??

Chcete novy zaner?Zabudnite!Od pociatku existuje jeden jediny.Zahrat sa ,vzit sa do ulohy casto niekoho nadprirodzeneho,snivat o vysinach.Vsetko ostatne je len vecsia,alebo mensia obmena toho sameho!Chcete lepsie pribehy!Tie su tu a cakaju na vas.Pustite si nieco z Japonska a namieste sa zoserete.Ja si myslim,ze hry ,ktore mam teraz su lepsie,ako boli predtym!Daju sa znazornit s ovela vecsim citom,komplexnostou,za zivnostou a umenim.Skusili ste si zahrat hry ako MGS,Vagrant Story,Xenogears,seriu FF?Skuste a precitnete,zobudite sa do noveho sveta.Zda sa vam to primitivne,ze hovorim o hrach ako o zivote?Nie je to tak,tie hry su realnejsie ako zivot!!!A to je to ,co vyznavam na  novych hrach!Mozte im vytknut vsetko co chcete,ale o pribehu musi kazdy(tym myslim kazdy,bez vynimky(inak je mentalne retardovany!!)) hovorit s uznanim,musi byt povzneseny,lebo take pribehy neuvidi vo filme,neprecita si v knihe,nepociti v zivote na vlastnej kozi,NEPOZNA ICH!!!!Takze podla mna je (okrem technickej stranky) jedine pribeh,ktory sa nezadrzatelne vyvija(samozrejme to musia robit spravny ludia),ostatne nie ze stagnuje,ono sa ani dalej vyvijat nemoze,pretoze clovek je (aspon zatial) omedzeny vo svojich moznostiach a nedokaze vymysliet nieco prevratne!Takze taketo pytajuce(intelektualne) clanky,ako tento ,povazujem sa ztratu casu,pretoze je vsetko nad slnko jasne.Autor tym len muti cistu vodu!

0/0
4.3.2002 19:25

Martin Kaller

Nesouhlas.
Nechci s tebou polemizovat na téma, že hry (ne)dávné minulosti byly super a dnes to stojí za starou bačkoru. Souhlas, minulost bývá často prezentována trochu v jiném světle, neboť čas vyhladí hrany a obecně si člověk spíše pamatuje to lepší. Ale řeč je o invenci a evoluční pokrok současnosti až na zářné výjimky vidím opravdu toliko v audiovizuální části. Nikde jinde. Lepší příběh? Vyjmenoval si pár opravdu vydařených titulů, oháníš se Japonskem. Nepopírám, že emociální část her je na vysoké úrovni, nepopírám, že příběhová fáze je výborná (byť, upřímně, hráls vůbec někdy něco na 16-ti bitech?), ale postavit zmiňované vysoko nad všechna ostatní média - jako třeba knihy, je opravdu hodně troufalé. Opět se nechci hádat o míře realističnosti herního prožití, ale! Pokud ti stačí herní linearita, pakliže si myslíš, že mnou nabízené herní alternativy nejsou lidé schopni ve hrách vytvořit, není potom trochu škoda existence slova FANTAZIE? Stačí ti opravdu to "málo", co hry současnosti nabízí? Proč dávat dva tisíce za skvělý příběh, když si jej za desetkrát menší cenu mohu v nějaké knize přečíst a díky vlastní představivosti vybavit tak, jak sám uznám za vhodné a nepotřebuji k tomu vizuální berličku! Příběh sám o sobě hru nemůže spasit, a když, tak i on musí být variabilnější a hlavně nelineární, protože teprve PAK dokáže v tomto bodě dokáže eventuelně předčít knihu - ta je de facto pořád stejně napsaná a neměnná. Proč akceptovat stálá a hloupá omezení herního světa? Když tu existují kupř. spousty stolních a dosti propracovaných her, které nabízejí MNOHEM více. I když nemají znovu tu vizuální kulisu. Proč se tedy tvářit, že je všechno super a být smířený s tímto stavem. Buďme na vývojáře tvrdí a nekompromisní. Protože jim za jejich práci platíme pořádné peníze a tudíž chceme vidět výsledky...
Martin
0/0
4.3.2002 20:59

Arnost Matejka

Nesouhlas
Ale jen v jednom bode. Spise bych tlacil na distributory, nez na vyvojare.Vyvojari jsou v posledni dobe tak mali pani...
0/0
4.3.2002 23:36

Mato

Tak to vyzera,ze sa nezhodneme!Skusme zacat tak,co si  predstavujes pod pojmom hra.Je to nieco pri com sa chces zabavit(odreagovat),alebo smysluplne sa o nieco obohatit,nieco (nie silou) pochopit,co ti doteraz unikalo?Jedine takto Ja rozdelujem hry.Pri tych prvych sa chcem vyborne bavit.Nezaujimaju ma detaily,aka je originalna,aku ma grafiku,hudbu,pribeh,nezaujima ma nic!!Jedine ,co chcem,je sadnut za pocitac a aj napriek tomu ,ze ta hra v nicom nevynika a napriek tomu sa vyborne bavim,tak to jedine ma zaujima.Dufam ,ze som to jasne povedal.Mna nezaujima,ci autory budu vymyslat vsakovake novinky,mna zaujima ako sa to bude hrat.Takze neuznavam clanky ,ako 101 doomovka na trhu,ziadne novinky,stokrat to iste v inom podani.Toto vsetko je Irelevantne,ak ma ta hra bude bavit.Ak si k tomu zasadne nejaky novy hrac(ktory k tomu prvykrat pride),tak ho nemozu logicky zaujimat tych 100 predoslych doomoviek,pretoze ich nikdy nehral.A tak je to so vsetkym(grafikou,hudbou ,scenarom,vsetkym)!Tie hry sa nerobia pre vysluzilych(zasluzilych) hracov(ktori maju odohranych 1000 hier a nevedia,co od rozkose,ale pre tych ktori sa chcu bavit(to je vsetko,nic viac)!!!!

Co sa tyka druhej skupiny,tak je to uplne o niecom inom.Jedno nepochopim!Ako mozes srovnavat knizky s hrami.Na zaciatku boli knihy.Ludia ich citali preto,pretoze sa chceli vzit do romanoveho sveta,stat sa romanovym hrdinom,alebo len prezit osudy nejakych ludi!Potom prisli hry,ktore priniesli ovela vecsia prenesenie Fantazie do reality(toto nemoze priniest ziadna kniha,ta je neosobna a nikdy,nikdy sa to nezmeni!!!!!)Este vecsia nehoraznost je porovnanie (hocijakej) knihy s hrami ,ktore si spomenul.Takze ja som ochotny zaplatit tie peniaze (ako hovoris len za "pribeh") za to,ze tie hry mi ukazu inu realitu,iny svet,iny pohlad!!(to ti knihy nikdy nedaju).Hry su vlastne tak interaktivne flimy,knihy,cize zasahujes do vlastneho osudu(metafora)!

Dalej ,ked sa ohanas slovom fantazia a ze chces od hie viac.Co cakas od hier?Ze ta dovedu na Olymp,ze ta zrobia stastnym a bohatym clovekom?Ze zvitazis sam na sebou?Nebud trapny!!Hlavnym posolstvom hier je pobavit.Su ale hry,ktore su nieco viac(v Japonsku to nazyvaju Umenie),su to napr.tie ,ktore som predtym uviedol.Podla mna je v tejto hrach tolko fantazie(a pritom reality a pravdy),kolko normalny clovek nemoze nikdy prezit a tym padom uniest.

Nechapem,ako mozes chciet aby kvalitny(vynikajuci) pribeh mohol byt nelinearny.To je NEMOZNE!!! (a o tom sa s tebou mozem hadat!).Skus si to v hlave dat dokopy a netrieskat hovadiny,ktore su v kazdom bulvari medializovane a kritizovane a to len tymi ludmi ,ktori hladaju nieco a pritom ani nevedia co a hlavne preco !!

Co sa tyka toho,ze je vsetko super,to som nepovedal.Vsetko sa bude nadalej vyvijat ,ale skusme sa opytat .Je to nutne?Podla logiky ,budu ludia stale napredovat len preto ,ze to maju v genoch a su zvedavy.A logicky ich to raz zahubi!!(ci skor ,ale neskor).A to si pis,ze takto skoncia aj hry,ked ta budu zabijat vlastne neuronove bunky,medzi ktorymi budu pobehovat nanomasiny a ine kokotiny a to vsetko ,aby ti sprostredkovali zazitok natolko fantasticky ,aky si nedokazeme predstavit.Ale ty uz budes natolko zavisly a zdegenerovany(nemyslim osobne),ze nebudes vnimat,ze ta to zabija.Ak si myslis ,ze mam bujnu fantaziu,nevadi,ale najskor ako budes chciet reagovat,skus sa zamysliet a netarat naucene frazy a poucky,ktore su nepochopitelne,ako z ludskej ,tak cisto z technickej stranky!

BTW:Zo 16-bitov som hraval na Snes,ale tiez len japonske RPG!

0/0
5.3.2002 19:55

Martin Kaller

Opravdu se neshodneme!
  • Hra se má především dobře hrát, v tom jsme opravdu zajedno. Ale nezapomínej, že na trhu existuje početná skupina hráčů, kteří chtějí i něco více. Pokud se tobě líbí jen jedna barva, je to tvoje věc. Já chci těch barev několik a mám na to ostatně právo, protože doposud se vývojáři podřizovali jenom tvému trendu, takže by od nich nebylo špatné, kdyby alespoň občas vyšli vstříc i mě!
  • Srovnávání knih a her? Nemá cenu se v tomto ohledu přít, protože kniha je dle mého o poznání lepší než všechny tebou uvedené příklady her - ty na to máš jiný názor, fajn, nechme to raději plavat.
    Pokud ti hry dávají tolik fantazie, že to nejseš schopen ani unést, jsi bezesporu šťastný člověk. To ostatně návštěvníci McDonalda a KFC také. Herní trh má tím v tobě opravdu perspektivního hráče a hlavně zákazníka! S tím souvisí i fakt, že dle tvého nemůže být nelineární příběh kvalitní či přímo vynikající. Hmm. Co k tomu říci? Dějiny jsou plné omylů a pochybení v tom, co si lidé mysleli, že nemůže být.
  • Vývoj bezpochyby nutný je, ale jak rychlé to bude je odvislé od zisků herních společností, do čehož, alespoň v to pevně doufám, čas od času zasáhne nějaký inovativní tvůrčí nápad, který to celé vždy posune o nějaký krok vstříc světlým zítřkům. Co se týče toho, co tě zabíjí, tak nemusíš vymýšlet takovéhle krkolomné sci-fi, protože celý současný svět je to, co tě pomalu a nezřetelně ubíjí...

Martin

0/0
6.3.2002 12:14

Mato

Myslim,ze som sa dokonale presvedcil,ze tieto reakcie boli k nicomu,pretoze sa mi nepodarilo ozrejmit dotycnu situaciu :-(

Na par veci by som este reagoval.Co sa tyka tych tvojich farieb,neviem co mas na mysli a myslim,ze to zdovodnenie je zle a slabe.Treba si na rovinu povedat,co sa ti paci ,ako sa ti to paci a co chces zlepsit a ci to nie je len nejake maskovanie cohosi...Podla mna ak by si to dostal,co si prajes,vymyslel by si si nieco nove a tak by to islo donekonecna.Musis si ale uvedomit,ze je tu urcite omedzenie,ktore sa neda jednoducho preskocit.Cize skus sa zamysliet nad svojimi narokmi a ci je to , co chces,to co ti vytrhne trn z paty.

Ano tie hry,ktore su opisane vyssie,tak nimi som naozaj uneseny(a takych je nas urcite dost(myslim,ze urcite viac ako  typov Martina Kallera)).Ak sa to snazis porovnavat s hamburgermi,je to len tvoja slaboducha obrana k nepoznanemu (vlastne ani nevies,preco k comu sa vyjadrujes(najskor))

Jedno ale nepochopim.Ako mozes takto hovorit o knihach,respektive o ich vyvysovani nad (urcite) hry.Jewdina odpoved je ,ze si v zivote nenatrafil na spravne "hry",alebo si alibista (tym padom pesimista (co sa tyka hier)) ,ktore si sam sebe zapiera...

Celkovo mi vychadza ,ze si to cele nepochopil a snazis sa (sam sebe hlavne) dokazat niec a ani nevies co.Netreba zit v abstraktnom svete,treba sa zobudit...

0/0
6.3.2002 20:07

Martin Kaller

???

Takže ještě jednou kolem a dokola.

Co se mi líbí a nelíbí jsem naznačil už ve článku, tebou uváděné omezení, které se nedá hned tak přeskočit, v kontextu zmíněného článku a našeho rozhovoru nedává absolutně smysl. Neuvedl si jediný posun vpřed, jaký dnes oproti dřívějším časům prožíváme, vyjma většího emocionálního prožití příběhové části a najednou tady není co přeskakovat.

Z citovaných her můžeš být unesený jak chceš, stejně jako herní komunita (nikdo neřekl, že se mi Vagrant Story či MGS nelíbí), postavils to ale do divné roviny - tedy podle tvého se tyto hry líbí většímu počtu lidí a jsou hodnotnější než knižní tvorba? Zajímavá úvaha. Možná, že jsi "alibista, co za celý (pravděpodobně) krátký život nenatrefil na jedinou  správnou knihu":o)

Tedy dobrá, přestaňme s tím obecným plácáním a přejděme ke konkrétnímu příkladu. Vezměme si na paškál takové Final Fantasy. Co by mu prospělo? Větší interakce s okolním prostředím a tady zejména vylepšení adventurního rozměru. Klasické adventury jsou veskrze inteligentní a nápadité herní počiny, proč to nezakomponovat do FF? Logické rébusy - příklad: místnost s truhlicemi, jenom v jedné je klíč. Hádanka, jejíž vyřešení vede ke správné truhlici. Špatná odpověď je otevření špatné truhlice a hodně tvrdý souboj, za něhož nezískáš žádné zkušenosti. A další pokus. Čím více pokusů (pokud je přežiješ), tím celkově nižší zkušenost za konečný zisk potřebného klíče. Nebo systém vyvolávání soubojů. Chci vidět své protivníky na obrazovce a chci mít možnost se s touto skutečností nějak vypořádat po svém. Zaútočit a jak, nebo je obejít a jak. Interakce s viditelnými oponenty na scéně zaručuje mnohem větší možnosti, než nečekané vyvolání soubojové obrazovky se zpravidla  předtím neviditelným protivníkem. V čem je tady ta invence? Kde vidíš fantazii, když tohle schéma je tak staré jako samotné konzole? A naposledy bych neopovrhl, kdybych mohl být i v klasickém RPG typu FF už trochu pohybově aktivnější (viz Xenogears), nemusí to být zrovna analogie Lary Croft, ale pokud bych uměl třeba plavat (což už je ve FFX), posunovat objekty (ve vztahu se shora zmiňovanou interakcí, rázem by tady mohla vzniknout zajímavá puzzle á la Vagrant) nebo zvládl nějaké stealth manévry (jako když jsem s Cloudem procházel v sedmičce budovou Shinra Corp.), je tu hnedle spousta prostoru pro větší herní variabilitu, která by však neměla být účelově přiřazena dané situaci, ale záleželo by na tvém výběru - po posouzení každé situace.

Závěrem bych tě chtěl poprosit o konkrétní vyjádření k tématu a nikoliv pádné argumenty typu "to prostě není možné", protože pak mi to připomíná jenom "naučené fráze a poučky, které jsou zejména z lidského hlediska nepochopitelné".

Martin

0/0
7.3.2002 0:36

Mato

Je to s tebou horsie ako som myslel!

Co sa tyka toho alibizmu,tvoja odpoved bola cisto alibisticka,takze nie je o com debatovat.Co sa tyka prikladu ala FF,tak moje doporucenie znie aby si sa sirokym oblukom vyhol hram ako je FF,pretoze im vonkoncom nerozumies a tym padom ti nie su urcene(lutujem...)!V tychto hrach nejde vobec o problematiku adventurenia,logickych hadanok a tvojej tzv.nelinearity!O tom tie hry nie su(zapomen)!!!A este co sa tyka toho nelinearneho pribehu o ktorom si myslis ,ze nielen existuje,ale je dokonca prospesny,tak to by som si prosil aspon jeden ziarivy priklad!

0/0
7.3.2002 20:29

Miser

...
hej mato ... buď v klidu, jsou to jenom hry .. na to nezapomínej
0/0
7.3.2002 20:32

Martin Kaller

!!

Víš ty co Mato? Zapomeň na tuhle diskusi. Jsem hlupák, že jsem se ti celou dobu snažil něco vysvětlit, hlupák o to větší, že to vlastně bylo zřejmé už od začátku. Takže, pusť to z hlavy a přijmi mé blahopřání - jsi opravdu šťastný člověk (a tentokráte to nemyslím ironicky).

Martin

0/0
7.3.2002 21:18

Mato

Co sa tyka hier,myslim ,ze si stazovat nemozem,som spokojny...

for Miser - bud kludny,je to iba zivot :-)

0/0
8.3.2002 19:09

Petr Hořice

hm
V postatě bych s Vámi souhlasil co do problému jako celku. Ne už tak s jednotlivými tituly. Co měnit v GT3? Snad jen demolice aut a větší počet tratí. Právě to byl titul u kterého jsem se modlil, jen ať tu hru zachovají takovou jaká je a vylepší ji jen graficky. A tak se taky k mému uspokojení stalo. Dále bych vyzdvihl GTA3, které nám nabídlo úplně nový "pohled" na svět. Co vylepšit? Rozmanitější úkoly, zpřístupnění více budov...? Něco by se možná našlo, ale nic ani nikdo nejsme dokonalý. Mé negativní postoje ke konzolovým hrám se týkají spíše jejich délky. V této oblasti mají tvůrci co dohánět. Možná to nepřímo souvisí (když se nad tím tak zamýšlím) i s tou rozmanitostí. Těchto titulů je bohužel většina... na délku her si stěžuje opravdu hodně lidí.
0/0
4.3.2002 18:05

chrudoš

Majestic

A co Majestic?

ten mi připadá, že je docela originální. Akorát si ho bohužel v čechách nezahrajeme :-(

Jinak je smutná pravda, že příběh se dostal až na poslední místo. (kamarádi z Kanady, kteří dohráli Wizardry 8 byli smutní z absence příběhu i v tak dlouho očekávaném pokračování, a to je ještě ten lepší případ )

0/0
4.3.2002 11:47

Pepa

Souhlasim
Je pravda, ze v posledni dobe vznika velmi malo inovativnich her. Za posledni rok snad jen Black&White a Flashpoint (z toho, o cem vim). Jinak nejlepsi hra vsech dob je pro me porad System Shock. Zadna hra, kterou jsem od te doby hral, se ji atmosfericky ani nepriblizila. Zatim nevim, co MGS2, ale vzhledem k tomu, ze starou MGS pokladam za ptakovinu, jsem lehce skepticky...
0/0
4.3.2002 9:01

aaa sss

no prece gran turismo 3!!
cau podle myho nazoru zatim jedina hra doopravdy next generace byla prave gt3 (bez rozdilu platforem) - kdo nehral, nepochopi. cau
0/0
3.3.2002 21:10

Arnost Matejka

Re:clanek
Opravdu mas pravdu. Posledni dobou je cim dal tim mene her, ktere by se dali hrat nekolikrat. Uz take zacinam byt tim tupym konzumentem, kdy jednu hru dohraji a krome toho ze poznamenam "Hmmm pekne" se k ni uz nikdy nevratim. Veci ktere se delali kdysy meli v sobe mnehem vice propracovanosti (urcitym smerem) nez soucastne hry. Vzdyt jen vyhodit pekne penize za hru, kterou za par hodin dohraju a pak se mi vali v policce uz neni to co byvalo. Vratil jsem se treba k System Shoku2, Fallout oba dily si s chuti zahraji i podruhe, potreti... ale je jen malo her ktere ze soucastnosti bych si zahral znova. Ted jsem dohral AtlantisIII krasna hra, ale znova mozna tak za tri roky az zapomenu o cem je. Wolf, kdyby nemel multiplayer, taky bych si ho nezahral znovu nejmene nekolik mesicu. /beru ho spise jako odreagovani/. Plne chapu vyrobce, kteri nehodlaji riskovat nemale prostredky do vyvoje neceho co nema jmeno, nebo je jen "experimentalni". Ale takhle herni buissines pujde brzy k ledu. Diky neschopnosti udelat kvalitni singleplayer hru se ted rozmahaji multiplayery na internetu, ktere z urciteho hlediska jsou mnohem jednodussi na udelani. /nemusite vymyslet spoustu ukonceni, spoustu questu atd. prostoze dost casto si ty questy (seber dones atd.)delaji hraci sami svou pritomnosti ve svete.) doufam ze se to zmeni a to co je ted (drancovani klasik a davani jim jen jine graficke zpracovani (a i to jak jsou nove zpracovane nekdy je spise naskodu) ustane a zacnou se delat NOVE a vyborne hry. BTW: to je taky hraci ze si lepe nevybiraji a kupuji komercni sr...y. Kdyby je nekupovali pak by tim herni (a predevsim distribucni) firmy donutili zmenit taktiku. Znam spoustu lidi co si kvalitni hru koupili potom co ji dohrali z nelegalni kopie, jen aby ji meli doma hezky v krabici a z ucty.
0/0
3.3.2002 18:43

Ajantis paladin

mas pravdu, ale ta spousta pravopisnych chyb..:-)
0/0
3.3.2002 20:52

Arnost Matejka

Upsss
No jo ja vim. Cestina = vecny nepritel c.1. A hlavne pokud si to po sobe neprectu... No ty y si tam uz dosadte. Editovat to bohuzel uz nejde :-((
0/0
4.3.2002 21:57

sleepless ...

Beyond to Beyond vs Final FAntasy
Pokud se nepletu tak BtB vyslo i v japonsku dlouho pred FF 7 a bylo to jedno z prvnich rpg pro PSX. A nebylo vubec spatne. Klidne se muze rovnat dalsim vybornym rpg z prvni vlny jako napr. Suikoden. A uz vubec nesouhlasim z tim ze si vyrobci her uvedomili zajem o rpg az po vydani FF7. Tento zanr je v japonsku popularni (nekdy az nekriticky)odjakziva.
0/0
3.3.2002 11:01

Martin Kaller

Pravda.

Jo jo, špatný příklad. Máš pravdu, BtB vyšlo před FFVII... Nicméně, co se týče odhalení náhlého zájmu o žánr RPG - tak tady nemluvím o Japonsku.

Martin

 

0/0
3.3.2002 12:50

Snake

MGS 2 ???????????

A co říkáš na MGS2 na PS2 ?

Skvělá 3D grafika, stejně tak hratelnost a ozvučení ani nemluvě, a ten příběh  ?????????????????

0/0
3.3.2002 10:55

Martin Kaller

MGS2.

Až na ten příběh:o)

Martin

0/0
3.3.2002 12:51

Robotron

Tak jsem se podle titulku tesil na zajimavou uvahu o novych technologiich, moznostech rozsireni hernich zazitku s tim souvisejici. Zatim jsem vsak videl jakesi ztezovani na komercializaci herniho prumyslu. K cemu to? Zaprve to rozhodne neni jen problem herniho sveta, ale vetsiny druhu popularniho umeni a zabavy. Uz sou v tom zkratka velky prachy, to snad kazdej chape. Je asi proto jasny, ze nejuspesnejsi hry budou veci typu RTCW, bez spetky originality. Je to stejny jako v hudebnim odvetvi. Proc jsou tak uspesny sr.cky typu Tezkej pokondr, nebo cover verze Ilonky Czakovy? Jednoduchost, kyc, bezduchost, chytlavost, to jsou typy na komercni uspech. A jak ze se to da zmenit??? No casem, pokud budeme vychazet z predpokladu ze v prumeru jsou lide stale chytrejsi, bude se jim snad i zlepsovat vkus.
0/0
3.3.2002 1:17

curse

Age of Mythology

AOM je dokonalým příkladem hry nové generace. Engine dovolující libovolný pohyb a zoomování, odpařování vody, stromy kývající se ve větru...
Multiplayer v 16 hráčích atd atd...
(pokud stále nevíte o co go, tak se lookněte sem)

0/0
3.3.2002 0:32

Miser

LOL

Kvůli enginu, (jo, viděl jsem screenshoty) kterej dovoluje kývání objektů sem a tam, rotaci a zooming terénu, multiplayer 16 hráčů musí být AOM hned hrou nové generace? Dle všeho se jedná o starou dobrou strategii s několika dílčími vylepšeními, jako je přenesení do 3D (je to nezbytné?), zvětšení interaktivnosti prostředí atd etc. Pokud je do ní implementována nějaká převratná novinka, rád si ji vyslechnu.

Jestli je tedy pravda, že AOM má být představitelem her nové generace. tak si počkám na generaci další, protože tahle bude stejná jako ta minulá. Hranatá, nerealistická, neinovativní.

Podle mě má DALEKO BLÍŽE ke hře nové generace THE ELDER SCROLLS: MORROWIND. V této hře vidím zmiňovanou "pokročilou" nelineárnost děje (opět ne na 100%, samozřejmě - dokud nebude existovat alespoň nějaké AI (nebavím se o scriptech), 100% nelineárnost prostě nebude). Dál si myslím, že nebude nudná po dohrání (tj. dokončení hlavního questu), což zajistí hafo přídavných add-onů jak od samotných tvůrců, tak od amatérů, kteří jistě nepohrdnou dodávaným editorem (PC only, konzolmeni ). 

Ale jenom čas ukáže, kdo měl pravdu.... Doufejme, že já .

cya all

0/0
3.3.2002 1:09

Yzzy

Jojo Morrowind rulezzz)Podle me dalsi parba novy generace aspon co se MORPG tyce je Star wars Galaxies
0/0
3.3.2002 4:19

mxiq

Re : TES: Morrowind

Snad mas pravdu, zalezi na autorech, protze ani predchozi dily nebyly marny. Staci ubrat chyby a dat si zalezet, venovat se hre a ne zisku, nakonec DUKLADNE otestovat a opravit chyby... /to asi neprojde :-))) / a snad bude "1*".

Mam jen strach z akcelerovaneho zobrazeni - je to moc 'dokonaly' - plochy jsou moc ploche a  nebo, kdyz uz je zaobleno, tak puntickersky presne, vsechny povrchy hladke, jako vylestene (uz jste nekdo videli vylestenou stenu z piskovce, nebo kuzi na necim brise  :))...

Vznika tak prilis umely dojem, chybi 'zivot', ktery musi vdechnout hre pribeh a moznosti interakce...

M.

0/0
3.3.2002 11:00

Miser

...

Mno, nevím .. Já viděl dost screenshotů a nic moc umělýho jsem neviděl...

Pokuds ale hrál OUTCAST, tak ten neměl rovný plochy vůbec .. všechno pěkně zaoblený, neumělý ... a to ani nepotřeboval 3d akcelerátor (!!) .. Jeden z nejlepším 3D enginů jakej sem kdy viděl. Svým stylem je OUTCAST hrou nové generace, i když je asi 3 roky starej

0/0
3.3.2002 11:59

Robotron

Pod dokonalym prikladem her nove generace si predstavuju neco jako simulatory na Enterprise (myslim Star Trek, ne tu letadlovou lod).
0/0
3.3.2002 1:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.