- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A to ja se autora zastanu. Rad si poctu o parbach ktere jsem jako pubertak parival dlouhe dny a noci. Stejne me nikdo nevymluvi, ze hratelnost vetsiny tech her je uplne nekde jinde nez dnesni multimedialni shity, ktere potrebuji nechutny HW. Kdo hraval treba Manic Minera, vi o cem mluvim (btw. posledni PC konverze je fak moc pekna a autenticka).
A ohledne tech barev - prohlidni si ty screenshoty, pak se dlouze zamysli a omluv se, protoze JE to 256 barev. Nevim jak to vypadalo na amize, ale ja to hraval na PC a bylo to SUPER. Sice bez zvukovky, ale grafika byla moc pekna.
Jen tak dal. Myslim ze si vsechny tyhle hry vzpominku zaslouzi. A komu se to nelibi, nemusi to prece cist - knizky taky nectete vsechny, tak proc ctete clanky ktere vas nezajimaji? Jen abyste mohli pomlouvat a nadavat autorovi? Jestli chcete novinky, opraste si anglictinu a jdete na oficialni stranky. Tam se dozvite vse co potrebujete.
uf
"A ohledne tech barev - prohlidni si ty screenshoty, pak se dlouze zamysli a omluv se, protoze JE to 256 barev. Nevim jak to vypadalo na amize, ale ja to hraval na PC a bylo to SUPER. Sice bez zvukovky, ale grafika byla moc pekna."
..Ok, omlouvam se vsem, kteri nezvladli pocty z prvniho stupne zakladni skoly. Staci? To tu musis vetrat sve midraky z raneho detstvi pretrvavajici dosud?
Opravdu nechapu, proc mam odpovidat cloveku, co neumi scitat do 32 (natoz do 256), protoze asi nema tolik prstu, aby to dokazal. No pro ty ostatni drobne vysvetleni meho tvrzeni (resp. oponovani nesmyslum v clanku), co je to treba zajima, popr. narozdil od autora diskusniho prispevku alespon tusi, vo co gou....
Jestli si dobre pamatuju, tak grafiku ma hra ve standardnich obrazkach (tusim PCX). No i ten nejjednodussi graficky programek (na Amize na 1 DD disketu) dokaze snadno zjistit/oznamit, kolik je v obrazku skutecne pouzitych barev, coz v danem pripade casto nedela ani tech 32, jak jsem uvedl. Proste "pani konverteri" se s tim na PC moc neparali (to neplati jen o teto hre, ale i o vetsine ostatnich). A proc by se s tim taky delali, kdyz evidentne tem s "jednodussim uvazovanim" to stacilo na to, aby si naivne mysleli, jakou ze to nemaji "nadhernou" grafiku ve 256 barvach.
Co se tyce narazky na screenshoty u clanku, tak to je snad jeste vetsi ulet, nez to pocitani barvicek! Za prve jsem konkretne mluvil o hre "Lamborghini American Challenge" a podle popisku se jedna o screenshoty z her Crazy Cars 1,2 a 3 (v principu je to ale jedno, resp. to same). Ovsem dost me dostalo, ze jako "dukaz" 256 barev je mi podstrkovan rozblurovany JPEG obrazek v 16 (a neco) milionech barvach, protoze JPEG nic jineho nez TrueColor neumi! Hra samozrejme nebyla ani v JPEGu, ani v TrueColoru, ale ve standardnim VGA, tj. paleta 256 barev, z nichz bylo pouzito maximalne 32 barev. Dost dobry je ten screenshot z Crazy Cars 1, to je prosim standardni CGA, tj. 4 (navic vyblite) barvicky. To jen tak na okraj pro ty, co si neucvrnkavaj z te nadherne 256-tibarevne grafiky. Tahle hra (CC1) samozrejme na Amize byla normalne barevna a normalne ozvucena. Dokonce i na ZX Spectru (nebo Sharpu MZ) to melo 4x vic barev a lepsi zvuk, takze vsem zarytym PCckarum za kazdou cenu preji dobrou chut :)
P.S.: Nemate taky pocit, ze nekteri primitivove nejsou nebezpecni jen sobe, ale i ostatnim? Teda me aspon malem trefil slak z toho, co nekdo dokaze vypotit za blabol a jeste to pouzit jako "argument"...uff ;)
Nelíbí , je to minulost !!!!!!
Prehistorika jsem pochopil, Ufo jsem pochopil ale proč se mám vyjadřovat ke hře , která byla již tenkrát tuctovkou to nechápu......(Jó to takhe ještě Road Rush ten se alespoń něčím vyjímal......) Každá novější hra je reálnější, těžko srovnávat vykopávku s GT3 .(Né, že bych to ve své době nehrál ale .......)