Michal Jonáš
19. 12. 2003 8:24
Michal Jonáš
Dovolil bych si s dýchavičností Dreamcastu zásadně nesouhlasit. Sám ho mám doma spolu s PC a PS2 a co se jeho výkonu týká, může se se svými starými hrami stále směle rovnat dnešním hráčům na trhu (PS2, Xbox, GC). Stačí jen jmenovat namátkou Jet Set Radio, Metropolis Street Racer, 24 H Le Mans, Armada, Tokyo Highway Challenge 2, atd. Všechny tyto hry kdyby vyšly až dnes, by byly naprosto konkurenceschopné a vypadají mnohem lépe než mnoho současný podobných konzolových titulů. Říkat že DC byl dýchavičný, je mladická nerozvážnost, protože i po grafické stránce má velké množství skvělých her, které mu mohou ostatní konzole i PC jen závidět. A Crazy Taxi je i jednou z takových. Věc jiná je ale, že jeho konverze zejména na PC je skoro nehratelná, oproti špičkové zábavě na DC nebo coin-upu. A vytýkat CT slabou krabicoidní grafiku je trošku zcestné, protože CT je hlavně HERNÍ AUTOMAT a z něj potom vycházely ostatní mutace. Nehledě na to myslím, že se také v tomto případě jedná o záměr, protože CT je arkáda a jako taková má veselou a jednoduchou grafiku. Nicméně tímto nechci napadat jasně nepovedené konverze na PC i PS2, ale jen říci, že DC byl ve své době revoluční platformou se skvělými hrami, které obstojí i dnes a každý kdo tuto nedoceněnou a ne vlastní vinou znehodonocenou konzoli má, mi dá za pravdu. Jasné ale, že konverze po několika letech bez podstatných vylepšení je totální úlet. Už to asi tak zůstane, že Crazy Taxi je skvělé pouze na automatu a DC a na těch ostatních platformách ztratil hodně lesku.