Diskuse
Co říkáte na Strategic Command: European Theatre?
Děkujeme za pochopení.
Neni dulezite
Abych jen nekritizoval...
Ta hra je opravdu dobra, pokud ma ovsem clovek rad tahove
strategie. Ja bych ocenil extremne dobrou AI, i na lehkou obtiznost je
pocitac dost tezky protihrac a pritom se mi zda, ze nesvindluje (jak je
obvykle v jinych hrach), ze hraje za stejnych podminek, jake ma clovek a
tlaci to "chytrosti" - ja mam takove hry rad.
andtom -31
Podle toho, co píšeš o SC:ET, jsi mně docela navnadil ji zkusit. Nelpím na grafice a třeba taková War in Russia od Matrixgames se mi z válečných her vedených na strategické úrovni hodně líbí. Mám rád, když je ve hře logistika a člověk musí myslet na zásobování jednotek a práci s válečným průmyslem. I když držet v hlavě byť jen přibližné rozmístění stovek divizí a podpůrných svazků na východní frontě + rezervy není nic jednoduchého ... Zdvořile se zeptám, jestli náhodou nemáš hru, kterou žel dlouhodobě nemůžu sehnat: Road to Moscow (také východní fronta na úrovni divizí - kdysi ji recenzoval Rybka ve Score) ?
Neni dulezite
Recenze je hnus...
No fuj, ta recenze je hnus. Psal to blb, jiné vysvětlení nemám. Očividné
chyby, které hra opravdu má, tam nezmínil (asi ji ani nehrál). Jeho výtky
jsou ubohé a vyplývá z nich jediné - vůbec nepochopil princip hry.
Například tam vytýká, že nelze útočit šesti jednotkami na jednu - ovšemže
lze, dělá se to jako v každé tahové strategii postupným útokem šesti
vlastních na jednu nepřátelskou v jednom jediném tahu a projevuje se to
postupným úbytkem opevnění napadené jednotky a jejími většími ztrátami,
navíc (a to v mnoha jiných strategiích ani není) takto obklíčená jednotka
postrádá zásobování a tak ji můžeš za několik tahů vydudat jenom tím, že se
kolem ní rozestavíš, a zaútočit na ni, až když je velmi oslabená.
Dále tam vytýká malý počet druhů jednotek - tak tohle jsem četl už ve více
recenzích na Strategic Command, ale to je opravdu úchylárna redaktorů
herních časopisů, normálního stratéga to nemůže napadnout. Prostě proto, že
se Strategic Command (jak už z názvu plyne) zabývá strategickým pohledem na
válku (mapuje půlku světa) a ne taktickým, ve kterým bychom si hráli s
jednotlivými panáčky a tančíky. Takže je nesmysl požadovat rozlišení druhu
tanků nebo vojáků, hraje se na úrovni armád a armádních sborů (což ten blb
považuje za dva druhy vojáka, evidentně se ani nenamáhal přečíst manuál
:-)))
Právě kvůli tomu se mi hra líbí, že se soustředí na to podstatné ze
strategického hlediska a mikromanagement nechává v pozadí. To si asi ten
tupík neuvědomil, že armádní sbor se skládá nejen z pěšáků, ale taky z
obrněných transportérů, lehkých tanků, doprovodných a zásobovacích vozidel,
podpůrného dělostřelectva, průzkumu a dalších podpůrných jednotek,
transportní a pozorovací letadla nevyjímaje ... a on by požadoval to celé
vyjmenovat v názvu té ikony, která armádní sbor symbolizuje :-))) Za druhé
světové už byl dobře znám koncept "combined arms warfare", tzn. že
jednotlivé druhy zbraní se navzájem podporují a sbory nebo armády se
skládají právě z různých druhů zbraní. Za tou ikonou armádního sboru tedy
není možné vidět jen skupinu pěšáků. Obdobně třeba u letectva - ta jedna
ikona nereprezentuje jen stíhačky, jak se recenzent mylně domnívá, ale celou
leteckou flotilu (která zahrnuje i útočné letouny, torpédonosné, pozorovací,
lehké bombardovací a to včetně pozemního personálu a strážní služby). Jinak
by nemohli efektivně útočit na pozemní a námořní cíle a nemohli by odolávat
útoku pozemních jednotek na základnu. Ne, nemá cenu to dál pitvat, ten řízek
se tím neměl chuť vůbec zabývat, jenom potřeboval vypotit článek.
Viděl jsem už mnohem kvalitnější recenze, kde se zabývali skutečnými
problémy. Například nemožností sdílet výzkum mezi anglií a amerikou, malým
průmyslovým potenciálem USA, možností posilovat i jednotky v zámoří bez
nutnosti námořního transportu atd.
otakar schon
odbornik
Dekuji za prispevek do diskuse. Skoda, ze jste se nechal trochu unest a misto konstruktivni kritiky se snizil k osobnim invektivam. Nemuzu poprit, ze NEJSEM kovanym tahovym strategem, nikdy jsme nic takoveho netvrdil, od toho zde jsou jini. Jen jsem jednu dobu velice aktivne hral tahove strategie od talonsoftu. Co se tyka utoku nekolika jednotek na jedinou, pak vjsme myslel akce, ktere lze provadet v talonsoftich strategiich, tedy ne postupny utok, ale soucasny utok v podobe ztece. Jiste, v meritku SCET to asi uplne neodpovida, ale presto mam pocit, ze kombinovany utok z vice stran by mel mit vetsi vliv na vysledky utoku nez jak tomu je v SCET. Co se tyka druhu jednotek, tak manual jsme opravdu cetl, je na cd vpdf. I kdyz se hra venuje cele evrope, myslim, ze podrobnejsi cleneni jendotek by vubec nebylo na skodu. Co kdybyste se prinutil opustit piedestal hardcoroveho odbornika na tahove strategie a vzil se do pozice cloveka, ktery tyto hry hraje okrajove. Znamena to, ze nema pravo se k takove hre vyjadrit? BW neni strategy planet , je to obecny herni magazin, ktery je urcen vsem, proto se fanouci simulatoru F1 mohou rozcilovat, ze v recenzi na efjednicky nasli hromadu faktickych a do oci bijicich chyb. tech si ale vsimnou jen oni, ne normlani hrac. Kazdopadne myslim, ze bude nejlepsi, kdyz s espojite s petrem proskem nebo s Vrecem a nabidnete jim sve sluzby v oblasti tahovyhc strategii, tenhle rizek se totiz do recenzovani tohodle typu her vubec nehrnul. Ota Schon - XentarLetecz Petr
čert vem grafiku...
...hlavně že člověk není stále otravně omezovám stejnými misemi s omezeným počtem kol jako v jiných "strategiích". Na této hře ( v podstatě je to pro Windowws předělaný stařičký Clash of Steel - ke stažení zdarma na theunderdogs)) je nejcennější právě to, že člověk má naprostou svobodu toho co bude dělat, kam zaútočí, pošle posily apd. To mně v ostatních strategiích strašně chybí. Akorat těch typu jednotek by fakt mohlo byt vic.Je mi ho líto, říká „Ciri“ o novém představiteli seriálového Zaklínače
Herečka Freya Allen, která v netflixovském seriálu Zaklínač hraje postavu Ciri, se nechala slyšet,...
Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice
Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Svítící respirátory pro hráče byly průšvih, výrobce platí tučné odškodné
Společnost Razer dostala pokutu ve výši pětadvaceti milionů korun za to, že v době pandemie covidu...
Měl jim pomoci propagovat hru, místo toho ji v přímém přenosu zepsul
Měla to být historická událost v téměř dvacetileté historii online hry MapleStory, nakonec ostře...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest
Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...
Bojíte se hororů? Skutečnost je často ještě divnější a děsivější
Věta „inspirováno skutečností“ se za léta nadužívání stala jen prázdnou marketingovou frází. Ne,...
Vydání nového Prince of Persia se kvůli úspěchu konkurence posouvá
Na Steamu se měla 14. května objevit v předběžném přístupu rychlá 2D roguelite akce The Rogue...
Česká zombie akce DayZ vstoupí do své druhé dekády zimním přídavkem
Česká hra DayZ, ve které se skupiny hráčů snaží přežít v nehostinné a zombíky zabydlené krajině, se...
Nový handheld Asus ROG Ally X má dramaticky navýšit výdrž
Herní handheld ROG Ally s Windows 11 brzy oslaví rok od vydání. Asus podle očekávání chystá novou...