Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

64bitové procesory

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Delux

64 od Intelu bude zbytečně drahá(stejně jako Pentium EE)
0/0
24.2.2004 8:04

Delux

Vyrovnají se 64bitové procesory od Intelu 64bitovým od AMD???????? 
0/0
24.2.2004 7:56

Vasek

Re: Korumpuje IBM korejské státní úředníky?
PS: IBM to dela i v CR :-( , ale je to tajemstvi, takze to nikomu nerikejte ;-) .
0/0
13.1.2004 23:24

Error Error

 skret ma sice pravdu ale kvuli tomu tady nemusi spamovat
0/0
7.1.2004 10:35

wiruz .........

no super, zase se nekomu zasek mozek, kdyz se nam neco snazil rict, chudacek jeden, jestli nahodou nejede na  64blit CPU
0/0
6.1.2004 20:51

David Gena

RE;
Tohle by mohlo byt odstraneno...
0/0
7.1.2004 10:22

Zidon Zidon

Moc se netěšte...
Je to docela zajímavej procík... Jen jestli ta cena bude opravdu takováhle. Moc se ale netěšte, až přijde Prescott, tak 64(samozřejmě i 64 FX) rychle ztratí prvenství ve výkonu. Ta cena bude asi trochu vyšší, ale tak už to u intelu bývá.... :-)
0/0
26.12.2003 23:44

Delux

Jo od Intelu jsou všechny až zbytečně drahé,třeba jako Pentium EE
0/0
24.2.2004 8:07

Ondřej Mirtes

Základní deska pro Athlon64 3000+

Jakou byste mi doporučili? Chipset VIA nebo radši nForce?
Jde mi o velký výkon ve hrách, podporu pamětí DDR400, AGP8x a jednoduché updaty BIOSu... Jednoduché přetaktovávání, ukazatel teploty CPU v BIOSu a další užitečné věci.

Díky§

0/0
26.12.2003 13:00

wiruz .........

jestli chces nekompromisni vykon, vyssi nez ma konkurence (via nvidia) tak jdi do SIS 755 a treba ECS ji nabizi jen za 80 USD , coz je parada, jen nevim, jak je na tom s taktovanim, jinak vse ostatni by splnovala
0/0
27.12.2003 10:32

David Gena

RE:
No ja bych do desky za 2000.-  do ktere prijde CPU za 5000 - 10000.-   radeji nesel...
0/0
29.12.2003 16:00

igi dgh

jednoznacne VIA napr. od MSI KT8
0/0
7.1.2004 3:44

michal šteker

atlon 64 je súúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúper
atlony jsou pro mě nejlepší procesory co existujou.mám 1700 a nemůžu si stěžovat.to stim pentiem mě šokovalo.
0/0
25.12.2003 23:18

Petr Kania

Doplneni clanku
Portovani Linuxu na AMD provadela ve spolupraci s AMD prazska pobocka SuSE a v soucasnosti jiz nabici operacni systemy pro 64 bitovou platformu a to jak pro domaci uzivatele (zhruba za 3600,- Kc), tak i pro servery (zhruba za 15 000,- Kc) - proto neni treba pouzivat bety RedHatu;). A v invexovem cisle vyda jeden nejmenovany casopis srovnani AMD a Itanii - kde jsou velice zajimave vysledky ve prospech AMD.
0/0
2.10.2003 18:31

Mira Posta

Athlon 64,FX

No yo, to si budem asi muset pockat na FXko, ale dokad nebudou 64b Wokenice a preportovanej soft, tak to zatim nema cenu, pac v emulacnim 32b modu, to bude bida !!!  Navic, to bude ze zacatku, asi hodne levny tyhle procaky!

Hmm a Intel zase prijde k hotovemu, az vyrukuje s ciste 64b CPU na vodladenych Woknech a zadnym 64/32 hybridem, ktere sliboval jiz v roku 2000!!!???  Vzpomenme na projekt s kodovym nazvem Merced, co uz dneska asi neni pravda!?

0/0
30.9.2003 13:38

Mystic Mystique

64-bit "wokenice" jsou davno na svete (winxp 64-bit edition) a v emulacnim modu bezi aplikace asi o 3% pomaleji, coz bych ja osobne zkousnul. zatim jediny problem je nedostatek ovladace pro hardware, ktere emulovat nejdou a museji byt napsany pro 64-bitove jadro.
0/0
30.9.2003 15:00

zombux :-)

O ceně se dá diskutovat. Srovnej A64 3200+ a Athlon XP 3200+ - 64 je levnější. Je pravda že nejsou pořádný a levný desky, ale časem se to spraví...
0/0
1.10.2003 16:13

Michal Breškovec

64bit windows pochopitelně už nějakou dobu jsou, když pominu 64bit Unixy a Linux. Ten Merced taky existuje a už v druhé generaci, jmenuje se Itanium.
0/0
2.10.2003 8:38

Michal Krlín

chtel bych vedet co je to emulacni mod ??? to mozna maji taky itania, ale athlon ma 32 - 64 instrukce takze nemusi nic emulovat ... takze vykon je realny, jenom nikdo jeste nenapsal aplikace na nej  ...

to redakce: nechci vam do toho mluvit ale ja videl testy kde athlon 64 i fx drtily p4 i v quake 3 a to dost radikalne ...

0/0
2.10.2003 17:57

Vasek

64bit od Intelu

64bit procesor od Intelu - Itanium a Itanium 2 neni kompatibilni s 64bit od AMD. Spekuluje se o tom ze Intel Prescott ma v sobe vlastni 64bit instrukcni sadu, ktera je vypnuta a soucasne nekompatibilni se vsim ostatnim.

Jinak Windows XP a Windows 2003 Server pro AMD 64 i Intel Itanium existuji (pro AMD ve stadiu BETA, v druhe polovine 2004 by meli prijit na trh).

 

Jinak Intel Itanium = Intel Merced !!!!!!!!!!!! Jinak Intel Itanium je desne draha hovadina s pochybnym vykonem takze do serveru jedine AMD Opteron !!!!

0/0
13.1.2004 23:11

Pavel Pluhacek

137GB
Proc na 64 bitech 137 GB - jak se da k takovemu udaji dostat? Krom toho, ze v soucasnosti jsem snad schopen pouzivat 4GB pameti na 32 bitech adresy (nikoli 2GB)
0/0
25.9.2003 14:35

David Hanousek

Re: 137GB

Ad 137 GB:
Athlon 64 používá k adresování jen 40 bitů. Dvě na čtyřicátou děleno 8 dává počet adresovatelných bajtů.

Ad 4 GB:
Z adresovatelných 4 GB je polovina vyhrazena operačnímu systému - jakýkoli spuštěný proces má k dispozici jen 2 GB.

0/0
25.9.2003 17:43

AraxoN ---

???

Teda neviem, ale ten vypocet (2^40)/8 = 137 GB mi pride uplne nespravny. Ked si vezmes kalkulacku tak dostanes 137x10^9 a to je presne 128 GB. Nehovoriac o tom, ze najmensia adresovatelna jednotka je 1 bajt a nie 1 bit, takze ak je adresa 40 bitov, tak to je 2^40 bajtov pamate, ziadne deleno 8. Jednoduchy dokaz nespravnosti vzorca: ak mas 32 bitove adresovanie tak mozes mat len (2^32)/8 = 512 MB pamate? To asi nie...

Podla mna 40 bitova adresa moze adresovat priamo 1TB pamate.

0/0
26.9.2003 8:52

David Hanousek

Re: ???
Máš pravdu, prostřednictvím 40 bitů lze adresovat 1024 GB (1 TB). Omlouvám se za mystifikaci.
0/0
26.9.2003 22:03

*** ***

Pro honice zisku. / 64bit

Zajimavy clanek. Jedine co udelal tak to bylo to ze ve me zacala varit krev. A nezbyva mi nez doufat ze nas co pouzivame mozek a original nekupujeme tak casto jen z jedineho duvodu ze na to nemame a nebo ze se nam z jednoho CD libi jedna pisnicka. Jedno jim muzu slibit pokud najdu ve svem pocitaci  cokoli nebo naznak ze se mi pokousi nebo nabori z techto spolecnosti nebo nejaka ta tajna organizace pak uvidej zac je toho loket.

To ze nam takovyhle spolecnosti zprasily internet jen kvuli ziskum. (pornostranky na placeni to bych zakazal) Povolil bych jen ony  internetove obchody jako je amazon a podobne. Internet mel slouzit jako zdroj pro vedeni ziskavani informaci nebo moznost si vymenovat jak informace tak i treba MP3. Tim ze budou neco takoveho delat se budou casteji stavat tercem. A i kdyby to mela byt jedna z mych poslednich veci tak se zacnu klidne ucit hackovat ale destruktivnim zpusobem. Za ucelem znicit takovehle spolecnosti.

Nehodlam se nechavat od nekoho vidirat. Hudebnici ci umelci to vedi, a ti znali i chapou sireni. A proto jsou radi kdyz si takovy pirat koupi aspon jedno jejich CD.  Ale zase na druhou stranu by se postaraly o zabavu tem stovkam hackeru. Protoze by mely dostatek cilu a duvodu kam utocit.

Pokud si mam koupit hudbu ktera se mi libi tak chci dat ty penize kam patri a ne do chrtanu tem co nemaji na ne pravo. Podle me sou to vetsi zlodeji nez pirati. Jen oni na to maji smlouvy a penize a my ne.

Ale co to tu povidam vzdit ja nepatrim mezi tu demenci postizenou konzumacni spolecnost jsem zatim svobodne uvazujici jedinec.

Uz pred rokem bylo na 64bit  cely pocitac pozde. Pokud se nepletu uz snad pentium samotne vnitrne pracovalo a pracuje na 64bit jadre ne? A musi se to prevadet na 32. Podle me je to uleva a jsem rad ze konecne se vyrobci trochu rozhoupaly. A Tak doufam ze za rok dva si budu moci už dovolik koupit 64bit pocitac. Jen doufam ze se budou virobci snazit snizit na minimum hlucnost pocitacu. Protoze to co je dnes je sila.  Zlate casy 8 a 16 bitu.  clovek neslisel nic jen to cvaknuti u zdroje a disketovou mechaniku ci CDrom.

 

0/0
6.5.2003 8:04

Pisu Nekdy

A jéje
Ty si konzument jak hovado a navíc ještě studentík co má ulítlý představy o hackování. Prosím tě už to nehul.
0/0
6.5.2003 10:34

Roman Radnický - CBX IT.NEt

Souhlas

Souhlasím, taky mám ten pocit, že ten člověk tu jen něco plácá a doopravdy ani neví co. V podstatě má s některými věcmi pravdu, ale dá se to říct i jinak

 

S pozdravem Roman Radnický - CBX IT.NET, www.PocitaceNaSplatky.Info

0/0
25.9.2003 19:05

Sgt Bodie

Re: Souhlas
Co ta reklama?!
0/0
26.9.2003 10:06

Yzzy

Heh
Tva reakce je opozdena o 4 mesice-to za prve.Za druhe-ten clovek pise prava o lidech jako ses ty a ty me sero. taky.Proste uvedom si Lojzo ze reklamu sem cpat nemuzes,tu si musis zaplatit nekde jinde.Samej cheap shit tady heh
0/0
26.9.2003 18:08

Sgt Bodie

Re: Heh
Ať má pravdu nebo ne, nijak to nesouvisí s 64bit procesory
0/0
30.9.2003 8:04

ARow

foooool
ten je asi uplne mimo, jako ty jeho vety typu "meli by byt jen pornostranky zadarmo" to je smesny kdo by se fotil nahej zadarmo.............. ty demente zamysli se nad sebou ..... chovas se jako stado tech dementu....
0/0
30.9.2003 17:17

ARow

jo a ještě něco

ty se asi v tom moc nevyznas kdyz pises ze by meli vyrobci snizit hlucnost pocitacu.... co to spojujes s 64bit proc??? nic proti ale pro dementa to udelam a reknu mu co v pocitaci dela nejvetsi hluk, je to vetracek procesoru, zdroje, atd..... procesor asi fakt moc velkej hluk nedela...........

jo a ja jsem s hlucnosti sveho pocitace spokojen, mam asi rok titana a neni skoro slyset stejne jako zdroj takze by me zajimalo co to mas za leteckej motor v tom kompu....

 

0/0
30.9.2003 17:28

Crush

???
Prosim tě, příště mluv k věci a neplácej blbosti ohledně hudebního průmyslu a internetu. Vícemeně s tebou souhlasím, ale to neznamená, že cpu názory lidem, kteří o ně nestojí. Tady se bavíme o procesorech..... S hudbou jdi TADY a TĚD do háje. Píšeš že používáš mozek, tak si ho přístě zapni a nedělej ze sebe debila. ČUS.
0/0
2.10.2003 7:09

Mira Posta

64b CPU

 Hmmm, samozrejme, ze 64b je prinos, protoze zvysovani frekvence nikam nevede a navic ty procaky topi, jako   kamna, takze nejaka diskuze nema smysl !  Proste je to potreba a za par let uz budou 32bity v muzeu !!!

0/0
24.4.2003 13:07

Rado Hric

Dirk Meyer ?
Ten chlapik na fotke nie je nahodou Jim Carey ?
0/0
10.4.2003 23:11

David Hanousek

Re: Dirk Meyer ?
Ne, je to Jan Kalousek
0/0
11.4.2003 9:04

Jest Přítomno

Trochu střízlivosti.........
Cena ,cena vládne všemu !!!!  To by Intel i AMD už mohli vědět .(Jinak prohlášení že nějaký soft bude 64bit přímo vyžadovat a že hranice 2GB jsou již nebezpečně blízko - pane jo , optimalizace už nikomu nic neříká ,že.. ?! - Tak tady bych se k 386 vrátil rád .) 
0/0
8.3.2003 4:43

Jiří Filipovič

No tak to prrrrr! Kdyz tu mluvis o optimalizaci, tak bys o ni nejdriv mohl neco vedet... Je fakt, ze kdyby se dnesni hry psaly tak, jak v dobe 386tek, mely by tak tretinove naroky na vykon procaku (a vyvojovy cyklus by trval trikrat dyl), to jo, v tom se nam programatori sprasili... ale to se tyka vykonu procesoru a ne velikosti pameti! Pokud ti proste textury a geometrie zabitaji dneska nejahych 200Mb, tak to proste zabirat budou a nic s tim neudelas. A fakt, ze 32-bitova architektura je schopna adresovat pouhych 4Gb fyzickeho prostoru je na poplach bijici - kdyz si vezmes, ze dneska mam v pocitaci nejakych 512Mb RAM a kazdy rok velikost pameti zdvojnasobim, tak su za tri roky na maximu a potrebuju 64 bitu!
0/0
6.5.2003 8:57

grovik

omyl!
Neni pravda.. doporucuji se podivat na takove veci jako jsou treba Scenerska dema potazmo Intra co takhle 4Kb intro?? Nebo 64Kb ? neni problem.... optimalizace neznamena ze neco bude trvat vyvinout trikrat dyl. Jen by to vyzadovalo aby se autori naucili skutecnej programovaci jazyk a nepraskali to v Delphy nebo nedej buh ve Visual basicu... Nejvic by optimalizace prospela Microshitu... mozna kdyby z Widli vyhazel vsechen ten bordel zase by se dostali na nejakaou normalni velikosta ta pamnet by taky nebyl jak derava. Ono totiz jde udelat OS ktery je miniaturni a pritom nadherne rychli a stabilni. (QNX, BeOS, MorphOS, AmigaOS) tot jen kratky vycet ktery to dokazuje (mimochodem AmigaOS mnel multitasking asi stokrat rychlejsi nez Widle uz v roce 1985 ;-). Takze preju Wintelatum hodne stesti a beck for the FUTURE AMIGA! jeste je se co ucit ;-)
0/0
25.9.2003 16:42

lacoid

Neni pravda ?

Clovece, tie dema a intra su o niecom inom. Tam mozu programatori na rozne efekty pouzit rozne finty, trebars zmiesavat zopar textur malej velkosti a za pomoci nejakeho algoritmu z nich vyrobit super vytvory, ale v takej hre potrebujes tu taku texturu, tam zasa inu.. videl som aj 256b dema, ktore dokazali graficke divy, ale tam je optimalizacia fakt o niecom inom ako ked optimalizujes niekolko MB cisto textoveho kodu, potom dalsie MB skriptov. Ked si spominal 8- a 16-bity, tak tam to programovanei fakt zvladol aj jeden clovek (trebars Archer McLean vytvoril pre automaty a prve osembity legendu Dropzone, neskor dalsiu International Karate (motion capturing, samplovane zvuky) a na Amige pokracoval trebars Archer McLean´s Poolom; alebo Jordan Mechner (Karateka, Prince of Persia)). A mimochodom, ti ludia to urcite nerobia vo Visual Basicu, ale takmer vylucne v C/C++, a zdaleka ich nie je par, ale je ich riadne vela, minimalne jeden pre kazdu oblast. Ak by mal jeden robit vsetko, tak by nic nespravil, akurat by sa po par rokoch zblaznil  

 

 

 

0/0
26.9.2003 12:28

Mira Posta

Samozrejme ...........
Urcite potrebujeme 64 bitu ........... nebo se chcete vratit k 386tce???  A vubec, podivejte se na GKcka, kde jsou!!! Intergace uz je pomalu pred vyrobci CPU a jako o nejake 256b sbernici vubec nemluvim!
0/0
7.3.2003 7:07







Najdete na iDNES.cz