Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Do jaké míry podle vás zachycují počítačové hry skutečnou realitu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel Jánský

Realita
Musím se přiznat, že jsem nikdy nešel do boje na život a na smrt. Jediné co zažívám je paintball a chtěl bych říct, že v některých aspektech se hra může "přiblížit" skutečnosti. Myslím teď atmosféru. Nejvíce mě to pohlcuje při hraní Ghost Recoonu, kdy sám s kamarádem čistíme celé město od darebáků a ani nedýcháme, když se strhne přestřelka nebo když nám zbývá do konce kousek. Žádné save/load.Můžu říct, že mám leckdy nahnáno více právě při Ghost Recoonu než při paintballu, kdy jsem obklíčen třemi protivníky, kteří si na mě brousí zuby a pomalu uzavírají kruh kolem mne.
0/0
24.4.2003 14:38

Juro Vrbensky

tak tak
dalsi aspekt atmosfera a prevedenie hry tak aby dobru atmosferu naladila... a aj to je odlisne od hraca k hracovi. Paintball je zasa iny sposob (v zasade 'len hra') ako si vyskusat urcity druh 'boja'. Osobne som sa este paintballu nezucastnil, takze to poznam len z rozpravania. Tam je hlavnou devizou, ze vsetko (teda takmer vsetko :)) je citit na vlastnom tele.... aaaa grafika je uzasna, motion capture takisto, rozlisenie podla toho kto ma aky zrak :)))) Dr.
0/0
24.4.2003 14:51

David Genserovsky

Realita ve hrach...
Pokud mam napsat co si myslim o jakekoli PC hre v porovnani se SKUTECNOU realitou tak tyhle dve veci nemaji temer nic spolecneho.. Nevim jestli to je ten sparavny priklad, ale zkuste si vzpomenout kolik krat jste opakovali treba posledni mise v IGI 1 nez jste je uspesne dokoncili.. A kazdy ten nezdareny pokus by stal jeden lidsky zivot. Ve hre vas to stoji jen par minut nez se dostanete k mistu "kde vas dostali".
0/0
24.4.2003 10:31

Juro Vrbensky

Re.
...to je samozrejme len jeden aspekt, spravny, to nepopieram
0/0
24.4.2003 12:40

Juro Vrbensky

sakrys, este som chcel nieco napisat... :)
myslim, ze autori clanku maju zaujem poukazat skor na veci ako zbrane, strelbu a veci s tym spojene, taktiku, timovu spolupracu a podobne drobnosti, ktore ak chybaju, tak to prave ubera na realite ... len co ma napada, napr: priestrely kontra odrazy projektilov v zavislosti od druhu prekazky a druhu streliva - co ja viem, nema to vela hier implementovanych; dalej pocet zasobnikov a nabojov a s tym spojene prebijanie zbrane - ak mam raz tri zasobniky po 30 nabojov a zakazdym vymenim zasobnik, ale ostava mi v povodnom povedzme este 10 nabojov, tak po dvoch takychto ukonoch mam prakticky jeden plny zasobnik v zbrani (plus naboj v komore :))) a dva zasobniky po 10 patron.... tusim som si toto vsimol len v Operation flashpoint ale mozno sa mylim..... a to je zasa len jedna jedina, uplne ina stranka veci.... :)) len tak na okraj Dr.
0/0
24.4.2003 12:47

Tomas Farkas

z pohladu AI

Ja na to zareagujem z ineho uhlu.Ako Juro spominal realita je prave v tom ake mas zbrane, ako sa chovaju ostatni, aky mas "zivot" atd. Avsak ak by si chcel mat skutocne realnu hru,  (co sa tyka AI), tak by to malo vyzerat ako keby si hral proti niekomu na sieti. Proste zomres prvy krat v leveli, ides nato druhy krat, a pri kazdom tvojom pokuse by sa "ucil" aj nepriatel.Da sa to spravit, lenze nikto to neimplementuje lebo ludi by to prestalo bavit., a pri hrach ide predsa oto, aby sme po zvladnuti vsetkych levelov mali pocit, ze sme porazili toho spravneho nepritela, ze z nas sa stal profesionalny shoote ci perfektny strateg. Proste musime si priznat, ze nech sme akokolvek "dobri" ci uz Operation Flashpoint, CS alebo hocico ine, kazdemu sa stane ze raz za cas, ze to schyta, a musi dat restart... A to by uz bol v reali samozrejme END. Otom su hry, je to proste otom, ze zazit atmosferu, navodit illuziu tej atmosky, a  vyblaznit sa pred PC a nie na ulici s gunom v ruke..

 

0/0
24.4.2003 13:05

Juro Vrbensky

pekny aforizmus, ked uz sme pri tom,,,
...'skutocne realna hra' :))))... inak by ma to ani nenapadlo, ale v tejto diskusii to fakt bije do oci... Dr.
0/0
24.4.2003 13:33

Pavel Mondschein

Prezentace her
Pro vyzneni clanku to pochopitelne nema zadny vyznam, ale rad bych upozornil na jednu vec. Cela jedna cast rozhovoru je venovana porovnani her Raven Shield a Black Hawk Down. V textu bohuzel chybi zminka, ze moznost seznamit se s temito tituly nemel pan Cimburek v BonusWebu nebo nekde jinde, ale pri prezentaci v redakci casopisu GameStar. Ten s nim pred nekolika tydny pripravoval velky clanek na tema specialnich jednotek v pocitacovych hrach. Trosku me mrzi, ze v rozhovoru zaznely poznatky, ktere pan Cimburek nasbiral v GameStaru, ale o casopisu jako takovem zde neni ani zminka. Cislo se zminenym tematickym clankem totiz vyjde az koncem mesice a GS by tak vypadal jako plagiator (rozhovor se stejnym clovekem, porovnani stejnych her) - prestoze text pripravil mnohem drive.
0/0
23.4.2003 10:25

--> malcor

Holt konkurence nikdy nespi :)))
0/0
23.4.2003 20:02

Jiří Sládek

Re:
Tohle není ani tak o konkurenci, ale o značné neprofesionalitě PR Ministerstva obrany - bohužel.
0/0
24.4.2003 9:59







Najdete na iDNES.cz