Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Slyšíme a nasloucháme: co recenzovat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel Jirků

Výsledky soutěží na BW

No, snad mě neukamenujete, když se zeptám kdo ví kde bych na BW našel výsledky soutěže o PS2. To je ta s odhadem počtu pondělního výtisku MF dnes, které vyváží PS2. Už je to měsíc a nějak ty výsledky nemůžu najít. Taky byste s tím už něco mohli udělat a dát to všechno pod samostatný odkaz.

0/0
10.10.2003 0:29

Ondřej Zach

0/0
10.10.2003 13:38

jakub jíra

Playstation??!

Tak se mi nějak zdá že Vaše recenze na PS2 hry jsou pěkně opožděné.Třeba NBA Street 2 sem si koupil už asi před měsíce(možná je to déle), ale recenze je až teď  to samé s Pro Evo2 atd... .Je sice pěkný že napíšete recenzi na Dead To Rights, ale hra u nás ještě není(pouze na X-Box) a to už recenze(na Ps2) vyšla pře pár měsíci.Čim to je? Nemáte lidi?

no a to je asi vše, jo a nemůžu některý recenze na Ps2 hry psát já?Protože když hra vyjde tak chci vědět jaká je a ne čekat měsíc než o ní napíšete.Ale jinak v pohodě.

ČAu

0/0
8.10.2003 13:32

Marek Nepovím

Spells of Gold
Co udělat recenzi na Spells of Gold ? v prodeji je na www.xzone.cz přes měsíc a je kompletně v češtině,bude ?
0/0
8.10.2003 11:55

Ondřej Zach

Re: Spells of Gold
Zvazujeme, ale zrejme ne, ponevadz podle verohodnych odhlasu / dojmu je Spells of Gold velmi podprumerna zalezitost.
0/0
8.10.2003 12:18

Michal Matouš

Co treba recenzi na Freedom Fighters??? Nehlede na to ze ji tu mate u screenu vedenou pod asi 1/2 starym nazvem....o:)
0/0
8.10.2003 11:26

Ondřej Zach

Re:
Jiz brzy ;)
0/0
8.10.2003 12:18

GeneZis

re:
BW nema asi koho pomlouvat!!!!
0/0
8.10.2003 9:34

darkWolf ...

S BW to jde opravdu z kopce...

Zřejmě nemají dost témat na psaní, tak se musí starat o to, po čem je jim(s prominutím) hovno...(sám to tady polach píše). Jinak si myslím, že pokud vydavatel dodá časopisu verzi hry k recenzi-tak ji zřejmě časopis bude recenzovat-zdá se mi to jako normální praxe-chtěl bych vidět Vás(Vreco a spol...), jestli když dostanete nějakou hru k recenzi-jestli si najmete soukromého detektiva, aby aspoň 14 dní zkoumala, jestli je tato verze opravdu kompletní na 101%... To můžete vykládat svojí babičce a ne mě

d@rkWolf

0/0
2.10.2003 16:00

Zdeněk Polách

Re: S BW to jde opravdu z kopce...
Sorry, nikde jsme nenapsali, že nerecenzujeme review-kód, ale nikde taky nenapadáme ostatní a nepíšeme, že recenzujeme výhradně z finálních verzí hry. Ano, recenzujeme i z review kódů.
0/0
2.10.2003 23:44

Zdeněk Polách

Reakce na všechny

Tento článek je pouze konstatováním toho, že redakce na ostatních kritizuje něco, co sama dělá. Je to glosa, nevidím důvod, proč by se k tomu měla redakce vyjádřit a co by k tomu měla říct. Fakta jsou jasná, uvedená v časopise. Nikde jsem nepsal, že GameStar nedostal oficiální review kód, psal jsem ale, že to není finální verze hry, čímž se chvástají v úvodníku. Stejně tak napadají konkurenci, že recenzuje z nehotových verzí her - jak si ale mohou být v GameStaru jistí, že nemají stejný review kód?

Nehledejte za tím spiknutí ani nic jiného. Webové magazíny nemají potřebu uveřejňovat recenzi měsíc před vydání hry v obchodech, mnohem efektivnější je vydat z podobné verze první dojmy a recenzi psát poté. Obojí zaujme stejně a na webu je měsíční prodleva mezi těmito typy článků úplně normální. Krom toho si uvědomte, že na internetu je úplně jedno, jestli recenzi na hru XX má první BonusWeb a na YY má první Tiscali - stejně budete chodit na oba magazíny, protože to máte zadarmo. A jestli je v papírácích hra dřív než ve webových časácích nás trápí ještě méně. Berte prosím v potaz, že z toho, že máme recenzi jako první, nežijeme ani za to nedostaneme žádnou extra reklamu.

Škoda, že se kluci z GameStaru nedokáží přiznat a říct: jo, jsme magoři, že jsme podobnou blbost napsali. Z review kódu recenzuje každý papírový magazín. Škoda jen, že se Mondy s Jírou neumějí podívat pravdě do očí a musí se uchylovat k osobním narážkám. Jinak souhlasím s JDho příspěvkem až na to, že jsem měl požádat vyjádření GameStaru - nebylo ale k čemu. Fakta jsou fakta - Korea ještě není dokončena, tudíž nemůže jít o finální verzi hry, GameStar má recenzi a píše, že recenzuje pouze finální verze, což je nesmysl. To, že jde o recenzi z verze, kterou někdo z firmy publishera označil jako review kód a poskytl ji herním magazínům, je myslím v článku docela jasně uvedeno.

0/0
1.10.2003 18:05

Petr Doupal

Ano, takto vypadá seriózní inteligentní příspěvek. Souhlasím s tvým názorem.
0/0
1.10.2003 20:42

Jiří Sládek

Re: Reakce na všechny
Uz vazne nemam moc potrebu se k tomuto tematu vyjadrovat. Je ale dost smutny, ze Vreco ve svem clanku pise, ze se v uvodnuiku navazim do recenzovani z review kodu. Kdyby si ho cely precetl (prip. uverejnil), tak by asi pochopil, ze mi vadi RECENZOVANI Z BETAVERZI. Vreco to samozrejme celou dobu vesele zamenuje za recenzovani z review verzi - to je samozrejme vec normlani a nikym nekritizovana. Chapu, ze je asi zajimavejsi napsat clanek ve stylu "oni nadavaji na tohle a sami to delaji" nez napsat "nadavaji na betaverze a recenzuji z review kodu". Jak rikam, opet celkem dokonala ukazka blamaze.
0/0
2.10.2003 9:50

Zdeněk Polách

Re: Reakce na všechny
Review kód je většinou betaverze... Několikrát o tom psal i JD na Tiscali, když vysvětloval, proč se nejdřív píšou první dojmy a pak recenze a proč mají třeba weby zpoždění za papermagama. Takže to není dokonalá ukázka blamáže ale toho, jak se pořád neumíte postavit čelem k tomu, co děláte.
0/0
2.10.2003 10:43

andtom -32

Tak, konečně se dozvím, co je review. Takže většinou je to požehnaná betaverze ? taková ta se seznamem chyb, které mají být přehlíženy, protože (údajně) budou odstraněny ? Tomu říkám "relevantní" recenze ... Přátelé, takový prostinký návrh: nemůžete ve všech svých magazínech opatřit recenze visačkou, z čeho byla udělána ? Aha, nemůžete, promiňte za utopii
0/0
2.10.2003 12:32

Miloš Bílek

Jo, tak s tou blamazi souhlasim. Ale nebyl bych si tak jist ze se blamuje Vreco.
0/0
2.10.2003 10:48

Pan Tau

Jirko, Jirko, to nemas poradny koule?...
...nebo budes stale odpovidat jako nasi politici?? :-/
0/0
2.10.2003 14:09

Badax ...

re
No chlape, rozhodne jsi to napsal velmi dobre. Jen takova poznamka: Na BW potkavam vetsinou recenze na hry, ktere mam jiz nekolik mesicu odinstalovane. To jen poukazuje na fakt, ze BW "konci" (ne ze by se to nedalo s temi jejich prasarnami ocekavat), ale co me doopravdy tlaci, ze Tiscali je dosti neprehledne a nepotka se tam clovek s cestinou. Mozna je na case, aby se nekdo chytil poradneho "profi" weboveho magazinu, ktery obsahne vsechno.
0/0
5.10.2003 14:30

kuk kuk

Pripada mi to jako vec celkem jasna...proc se rozhodovat nad necim co je polotovar ? Fajn, clovek si precte co to asi tak zhruba bude a zhruba z pulky "iracionalne" si vytvori k veci sympatii, nebo naopak. Navic proc utracet na recenze penize za casopis, kdyz si muzu projet hromadu gamewebu a precist si recenze az kdyz vim, ze je hra na pultech. Udelit 90% ze sta pri hodnoceni betaverze mi prijde hodnoceni o nicem. Priklad: Republika. Leta glorifikovana vec pri vyvoji. Vysledek ? Hmmmmm...Aspon, ze jsem necetl zadnou "devitkovou recenzi" pred vydanim hry.

Recenze by mely byt az na zaklade finalni veci.

 

0/0
1.10.2003 15:25

Bohdan Dlouhý

Souhlasím. Redakce by se měly rozhodnout, jestli chtějí mít rezenci první, a to za každou cenu, nebo mít recenzi objektivní, udělanou z prodávané verze. Můj názor je, že první cesta je krátkozraká a vede do pekel.
0/0
1.10.2003 15:48

Jiří Sládek

Re:
Je jasne, ze recenze by mely byt z verzi, ktere se prodavaji. Vtip je v tom, ze review verze je (resp. mela by byt) stejna jako retail (samozrejme bez krabice, manualu atp.). Problem cele tehle debaty je v tom, ze v uvodniku GameStaru je kritizovano recenzovani z beta-, alfa- a preview verzi, tedy verzi, ktere pro recenzi nejsou urceny ani nahodou. To, ze clanek na BW tuto skutecnost vubec nereflektuje, jsem komentoval v ostatnich prispevcich a nema asi smysl se k tomu vracet. Kazdopadne musim rici, ze muj uvodnik v podstate splnil ucel - ctenari se o toto tema zacali zajimat, a to je dobre.
0/0
2.10.2003 10:01

Zdeněk Polách

Re:
Review verze na Breeda pět měsíců před vydáním hry bude zcela určitě stejná jako retail. I review kód na Koreu dva měsíce před vydáním hry, o kterém nelichotivě mluví i sami vývojáři. Ach jo.
0/0
2.10.2003 10:46

warezak warezak

zajímavý

mě se jenom líbí jak si tu nadávají bývalí spoluautoři. já to nechápu. To si závidíte, že ti v Gamestaru se mají líp nebo co? Udivuje me taky, že přestože se tu už naprosto veřejně napadáte, tak mondy na bonuswebu pořád publikuje svého gameekonoma. jsem zvedav jak se to bude vyvíjet.

 

0/0
1.10.2003 14:08

Miloš Bílek

Jestli se v tom GS maji lip... ale do toho clovek nevidi, musim uznat ze i nektere hypotezy pana Sladka mi zneji logicky a netroufam si odhadnout, ze ktere strany to vlastne (vic?) smrdi.
0/0
1.10.2003 14:12

Martin Toth

Priklad
Napadol ma jeden priklad. Bolo to asi pred rokom ked v casopise LEVEL recenzovali Project IGI 2, ale samotna hra vysla az zaciatkom tohto roku. To su minimalne 3 mesiace. Mohol mat casopis v tej dobu uz plnu verziu hry? Pochybujem. Myslim, ze recenzovanie z betaverzii (aj vzhladom na kvalitu a objektivnost recenzii) nie je az taky ojedineli jav.
0/0
1.10.2003 13:57

Miloš Bílek

Ja myslim ze je to uplne normalni jev, at uz si te pre-release verzi rikaji jak chteji. A rozhodne se pri nakupu hry neridim jednou recenzi, nota bene z papiroveho platku. Teda ne ze bych si myslel ze na tom e-platky jsou jinak, ale je jich vic, jsou vetsinou zadarmo a daji se srovnavat a udelat si tak jakys takys obrazek.
0/0
1.10.2003 14:10

andtom -32

Pohled zákazníka: Vydavatel označí nefinální verzi nálepkou review a pošle ji papírovým magazínům s dobrými vztahy. Může takový magazín s dobrými vztahy napsat na tuto hru recenzi, která by se vydavateli nelíbila, aniž by přišel o dobré vztahy ? Nemůže. Za této situace by měly papírové přestat naříkat, že bez plné hry nebo jiných bonusů hráče nezajímají. Přece koho by takové recenze (pardon, Advanced preview na základě ukázkové symbiozy já (vydavatel) tobě, ty (časák) mě) zajímaly ?
0/0
1.10.2003 13:20

Petr Prošek

Představa, že kvalita recenze se odvíjí od kvality vztahu mezi herním vydavatelem a časopisem, je zcestná...
0/0
1.10.2003 13:29

andtom -32

Ne, mezi tím, kdo je v ČR (buď CZ vydavatel nebo CZ distributor) a poskytuje časáku exkluzivitu nebo review na základě dobrých vztahů. Vydavatele v USA u americké hry nějaká ČR s pidiprodejními výsledky netankuje, domácího distributora ano. Pišete pro hráče, nepíšete pro firmy, na to zapomínáte čím dál víc. Jenomže domácí firmy nemůžete ignorovat, už jen fakt, kolik z vás je v nich přímo nebo nepřímo angažováno, mluví samo za sebe ...
0/0
1.10.2003 13:48

Jiří Sládek

Re:
ja si tak nejak jejsem uplne jisty, kde tyhle informace (= v tomto pripade vymysly) berete. nebudu komentovat ostatni casopisy, ale v GS takovahle praxe proste neni. uz proto, ze jak spravne pisete, delame casopis pro ctenare, a ne pro firmy.
0/0
1.10.2003 13:55

Somebody 1969

Re:
Ciste teoreticky - nemuze se treba nektery z recenzentu GS (treba externi) zaroven zabyvat placenym prekladem her pro nektereho z nasich vydavatelu/distributoru her? Samozrejme do toho nevidim, ale prece jen uz pak ty jeho recenze mozna az tak uplne objektivni byt nemusi ...
0/0
1.10.2003 14:13

Pavel Mondschein

Re:
Muze :o). A v tom pripade ani onen dotycny, ani lide, kteri maji k dotycnemu blizko, nemohou psat clanek o projektu, do ktereho je dotycny zapojen. A je taky zapotrebi rict, ze se jedna o externistu jak pro GS, tak externiho (cti obcasneho, smluvne nevazaneho) spolupracovnika distribucni spolecnosti :o)
0/0
1.10.2003 14:29

Somebody 1969

Re:
Tak to Vam preju, aby Vam po ruznych hromadnych akcich pro utuzeni kolektivu zustal v GS nekdo, kdo nebude mit k dotycnemu zadny vztah a muze s cistym svedomim psat recenze ...
0/0
1.10.2003 14:40

Tomas Mayer

Re:
Neboj, takových lidí je pořád ještě dost. Díky za přání...
0/0
1.10.2003 21:55

Standulk !!!

re: Re:
Informace si cuca z prstu :-))) a snazi se udelat z komara velblouda. Tim se nechci nikoho dotknout, sorry (neudrzel jsem prstiky na uzde, tedy v tomhle pripade mimo klavesnici ;-). Jinak fajn debata.
0/0
1.10.2003 14:22

andtom -32

Naivní otázka: takže podle vás třeba vysokorozpočtové hry domácích tímů stojí na stejné startovní čáře hodnocení jako jiné, řekl bych recenzentsky nerizikové (špatné hodnocení nikoho v ČR příliš nepopudí), hry ?
0/0
1.10.2003 14:27

Pavel Mondschein

Re:
Rozhodne. Viz slusne hodnoceni Pateho ucednika, vyborne hodnoceni Posla smrti.
0/0
1.10.2003 14:36

Bohdan Dlouhý

To asi není ta situace, kterou měl Andtom na mysli. Zkusím se proto zeptat jinak. Stálo by u českých recenzentů na stejné startovní čáře např. UFO: Aftermath a podobná hypotetická hra dosud neznámého australského vývojového týmu?
0/0
1.10.2003 14:42

Pavel Mondschein

Re:
Rozhodne. Samozrejme to muzu jen tezko dokazat - UFO udelal Altar a ne neznamy australsky vyvojarsky tym. Ale kdyz se podivas na nase recenze, tak se nebojime nahypovane tituly sejmout a naopak vyzdvihnout ty, o kterych nikdo nevi.
0/0
1.10.2003 14:50

andtom -32

Aha, takže v případě Mafie svět nepochopil genialitu autorů, ale domácí recenzenti ano ...
0/0
1.10.2003 14:59

Bohdan Dlouhý

Mafia má na tom webu, co na něj odkazuješ u Lionhearta, docela vysoké průměrné hodnocení, 88%. Takže svět v tomto případě, zdá se, pochopil. :o) Lionheart tam ovšem má bídných 63%.
0/0
1.10.2003 15:32

andtom -32

Tak pardon, beru zpět, o Mafii bylo kdesi psáno, že se špatně ve světě prodávala (což je věc naprosto jiná než recenzování), s gamerankings jsem to nekonzultoval, takže se jedná o moji chybu.
0/0
1.10.2003 15:46

andtom -32

Hry, o kterých nikdo neví, není problém vyzvednout, to nikoho nezabolí, ale zkosit hru, která je hypovaná a současně důležitá pro někoho (CZ vydavatel nebo CZ distributor) v ČR, ano. Lionheart je s ohledem na své hypování ve výsledku poměrně značná slabotina (bez urážky), ale je pro CD Projekt IMHO hodně důležitý titul. Podívejte se na jeho průměrné hodnocení v ČR a na www.gamerankings.com . Kolik že to dostalo v GS (fakt nevím, přesvěčte mě, že jste ji zkosili) ?
0/0
1.10.2003 15:17

Bohdan Dlouhý

Velmi zajímavá stránka, díky za tip.

Mondy, kolik u vás dostal Lionheart? Také by mě to zajímalo.

0/0
1.10.2003 15:51

andtom -32

Tu stránku mám od Somebodyho, který ji párkrát uvedl v jiné diskusi. Je opravdu zajímavá.
0/0
1.10.2003 16:11

Pavel Mondschein

Re:
Dali jsme tomu 75 - ovsem s tim, ze hardcore vyznavaci RPG by si meli kus odecist (druha pulka je vazne o nicem)
0/0
1.10.2003 15:51

Bohdan Dlouhý

Takže GameStar 75%, Tiscali 79%, Doupě 65%, BW šalamounsky 75% anebo 60%. Level a Score nevím, nemáte ta čísla někdo?
0/0
1.10.2003 16:07

Miloš Bílek

Score nevim presne, ale zacina to sedmickou (v jine diskusi jsem vcera lhal ze sestkou, sorry).
0/0
1.10.2003 16:12

andtom -32

A jakou máte teď stupnici ? Průměr je u vás 50% nebo se pletu a nezavedli jste to ? V tom případě by bylo vašich 75 % dost nadprůměrné hodnocení. Mně zaujala Bulířova recenze v Levelu, kde se text recenze zjevně rozcházel s hodnocením 80 % na konci. Vypadalo to jako že napsal co si myslí, ale na konci je to, co je politicky vhodné, aby tam bylo (na způsob vlk Bulíř se nažral a ovce hodnocení zůstala celá). Takový jsem měl z toho dojem.
0/0
1.10.2003 16:10

Bohdan Dlouhý

Pokud má Level hodnocení 80% a u Score začíná sedmičkou, tak nejblíž světovému průměru (63%) je u nás Doupě (65%) a pesimističtější varianta na BW (60%). Ostatní čeští recenzenti Lionheartovi zjevně fandili víc, než si zasloužil.
0/0
1.10.2003 16:19







Najdete na iDNES.cz