Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Podle čeho hodnotíte hry vy? Souhlasíte s našimi měřítky?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kritik

Castle strike
Hele nelibi se mi vase hodnoceni Castle Strike. V Levelu to dostalo 92 a vy jste tomu dali jeno 84. Hru mam, originálku, a myslím si ze hra je mnohem lepsi, zkuste to jeste prehodnotit.
0/0
23.7.2004 11:19

David Sillmen

Re: Castle strike
co člověk, to názor....osobně se stavim spise na stranu hodnoceni BW, ktere rika, ze je hra velmi dobra, ale jit nad 90% - to uz je mozna trochu moc. znam media, kde se Castle Strike neprehoupl ani pres 70%, takze skala hodnoceni teto hry je opravdu siroka
0/0
26.7.2004 10:13

Mihi

Kolik
Kolik tě stála odepiš na email
0/0
4.7.2006 12:18

Jan Kavan

Hodnoceni

Pro me je nejpodstatnejsi vtazeni do hry. Pokud hra vtahne, neni dulezite v jake grafice se pohybujete, protoze to proste nevnimate. Pokud zacnete vnimat okoli, je neco spatne.  (mineno samozrejme s nadsazkou)

Hru vetsinou hodnotim nejprve jako celek (to je ma finalni znamka), a pak se soustredim na detaily. Pokud by mi napriklad Morrowind pripadal nezazivna, nepomohla by mu ani jeho bajecna grafika spojena s romantickou orchestraci hudby.

0/0
21.5.2004 21:55

Jan Kavan

s/nezazivna/nezazivny
Pro puntickare... Skoda ze forum nema edit. Ze by BW Profi feature?
0/0
21.5.2004 22:38

xxx xxx

rebricek
pridavam sa ktomu, ze najlepsie hodnotenie je ked, to hodnotia hraci co to hrali a rebricek je podla mna standartny: obtiaznost, grafika, zvuk, narocnost ....
0/0
21.5.2004 18:29

MARTIN HROMÁDKO

Objektivní recenze
Osobně si myslím, že žebříčky jsou na nic. Myslím si,že by bylo vhodnější zavést tzv. čtenářské recenze. Protože čím více lidí hru hraje, tím více a lépe ji může  popsat a najít chyby, kterých si profi recenzent nevšiml či je nepovažoval za důležité, ale pro někoho mohou být podstatné. Za další by bylo možná vhodné, kdyby se po nějaké době recenzent ke hře vrátil a zahrál si ji už se všemi dostupnými patchi a v krátkosti nastínil zdali chyby originální verze byly odstraněny či zda je to furt "špatenka".
0/0
23.1.2004 17:48

Petr Linhart

Re: Objektivní recenze
Čtenářská recenze určitě není špatný nápad. Udělal bych to tak, že by byla normální klasická recenze a pod tím speciální prostor, kde by se mohli čtenáři stručně vyjádřit - něco jako bývá u recenzí konečné shrnutí (omezit třeba na 1000 znaků + graficky znázorněné hodnocení). Návrat ke hře po nějaké době je určitě dobrý nápad, na BW se něco podobného dělá jenom u hry, která vyjde v češtině (v návaznosti na recenzi z anglického originálu).
0/0
21.5.2004 22:33

Pavol Lesnak

Hodnotenie

Dovolim si povedat, ze ziadna recenzia a ziadna znamka neni objektivna. To ci je hra dobra, alebo zla  do nas tlaci marketing - silnejsi,  alebo nijaky. Kazdy si nakoniec nieco vyberie a potom vlastne zisti, ci je alebo neni sklamany. Je to ako s filmom.

Ak by mi tu niekto vykladal o tom, ze "neuvazeny" vyber hier ide do penazi.... Kto povedal, ze hranie hier je lacny spas?

A nech ma trafi blesk ak to neni pravda.

0/0
23.1.2004 17:04

Ene Bene

Obektivnost
Ono v těch žebříčcích jde o to, že by do nich recenzent zasahoval velmi často. Tudíž by měl na očích i hodnocení všech předchozích her a mohl by jej měnit. Teď totiž posuzuju podle sebe. Když si koupím novou hru, tak třeba první týden nebo dva mě baví naprosto šíleně. A pokud bych jí dával hodnocení, tak dostane jedno z nevyšších. To je skoro u každé hry. Jenže když na hru kouknu z měsíc, tak už na ni koukám objektivněji a zjistím že zas tak dobrá nebyla. A myslím si že u recenzentů to může být podobné. A kdy se stalo, že by recenzent po měsíci vlezl do své recenze a snížil či zvýšil hodnocení? takhle by pokaždý když by přidával novou hru, vyděl že třeba na první ísto dal nějakou hru, která, když se na to podívá zpětně  nadhledem, zase tak super nebyla, a přesunul by ji trochu níž.
0/0
8.1.2004 10:57

Standulk !!!

re: Obektivnost

To je jasne, ze hra te bavi nejvice ze zacatku a pak uz postupem casu ustupuje nadseni a bavi te min a min. Me treba napr. "film (komedie)" po vice shlednuti take prestane bavit a nesmeji se tomu, jak ze zacatku a dal bych mensi hodnoceni.

Moc to komplikujes .

0/0
8.1.2004 11:38

Petr Poláček

To se dalo cekat
Stalo se presne to co jsem ocekaval. Vsichni licituji pouze nad tim, jak udelat co nejobektivnejsi hodnoceni, ale mysli pouze na cislo, nebo znamku na konci. Co takhle vynechat cislo na konci ? Stejne to nikdy nemuze byt obektivni, at uz bude metoda pro stanoveni konecneho hodnoceni slozita, nebo jednoducha. Jedno cislo nemuze vyjadrit a obsahnout cely nazor na hru. Od toho je tu text, ktery je na recenzi tim hlavnim. Ten kdo si precte recenzi uz si pak obrazek o hre udela sam a nebude potrebovat vysoce nepresne cislo, nebo znamku.
0/0
8.1.2004 2:18

Ene Bene

No jo...
Já ot myslel semozřejmně, že by se číslo nechalo ze zvyku. Popravdně by se mohlo úplěn vynechal. A jak už jsem psal, pokud si přečtu text, tak tam mám porovnání s jednou nebo maximálně dvěma hrama. Problém je ten, že jsem třeba tyhle hry nemusel hrát. A hlavně to nemůžu porovnat s hrou vydanou až ppo té recenzované. Takhle bych měl srovnání všech her stejného žánru. Sice by bylo srovnání subjektiní, ale bylo by jich od několika recenzentů a hlavně by neexistovalo naximální hodnocení (vždy by se dala nová hra předřadit před všechny)
0/0
8.1.2004 9:26

Standulk !!!

re: To se dalo cekat

Prakticky priklad:

Ja nectu vsechny recenze vsech titulu co vyjdou i v zanru co mam rad, prvni vec co udelam nez ctu recenzi, tak mrknu na vysledne hodnoceni nebo jak zminujes znamku na konci a az po te si recenzi prectu. I kdyz hra ma treba slabe hodnoceni, tak i pres to male hodnoceni si nekdy s chuti prectu recenzi, ale prvni vec co udelam je, ze mrknu na vysledne cisilko na konci recenze. Nejvetsi + narozdil od papirovych magazinu by bylo udelat hodnoceni siroke verejnosti (ctenaru), jak zminuje nekdo nize.

0/0
8.1.2004 9:58

Miloš Bílek

Petr ma pravdu. Mnohokrat se mi stalo, ze jsem v papirovem casopise narazil na nejake slusne ciselne hodnoceni hry co me zaujala, pritom text uz se tolik nerozplyval a kdyz jsem to nakonec koupil, prislo mi to jako kravina nejvetsi. A v prehledech pak figuruje jenom to cislo, hra dostala 90% a basta.

S tim vselidovym hlasovanim mi to prijde jako ohromne vyborny napad, pak by se vyslednemu cislu treba i dalo verit. Treba se toho nekdo chytne.

0/0
8.1.2004 10:08

Standulk !!!

A to se muze stat... :-) a proto se davaji do casopisu CD/DVD, kde si clovek muze vyzkouset hru co ho zaujala a udelat si sam obrazek (tedy pokud ji tam daji).

Jeste, ze existuje internet a nemusi si clovek kupovat x casopisu, aby se dozvedel jaka vlastne ta hra je. Nejlepsi je precist recenze titulu co cloveka zaujme treba od dvou lidi (nebo mrknout na vysledna cisilka na konci recenze, jak si vedla ve svete - tj. muj pripad) a popr. stahnout demo verzi.

0/0
8.1.2004 10:24

Ene Bene

Všelidové hlasování

Pokud se nepletu, tak na různých stánkách můžou čtenáři hru ohodnoti po svém. Já to myslel tak, že by se udělal způsob, kde by čteráři zase sestavovali onen žebříček. A ten by se započítával do průměru hodnocení, jak jsem to již popisoval.

jenže je tu problém, jak tento způsob spravedlivě vyřešit. Pokud by každý recenzent měl svůj žebříček, tak není problém. Může si v něm hry přehazovat, jak se mu bude líbit. Ale jak to udělat, pokud do žebříčku může zasahovat několik tisíc lidí? Hlasováním to nejde. To by sterší hry měli výhodu. Kupříkladu řekněme, že Doom3 bude fakt pecka. Jenže než by postupně získal stejný poček hlasů jako třeba Quake3, tak by to mohl trvat rok nebo dva. Takže by to bylo neobjektivní.

0/0
8.1.2004 10:52

Standulk !!!

re: Všelidové hlasování
Procentami, pak je jedno kolik lidi hlasuje.
0/0
8.1.2004 11:26

ondra sindler

napis

ahoj ty mas co DELAS

 

0/0
7.10.2005 12:36

Ene Bene

A ještě něco (a už dám dnes pokoj)

Byla tu zmínka o subjektivnosti žebříčků. Ale neříkejte mi že každou hru hraje jen jeden redaktor. (Druhá strana mince se objevuje jen zřídka). Takhle by se hra objevila kupříkladu v šesti žebříčcích, což už nabízí zájemci o hru lepší možnost zhodnocení její kvality.

A nakonec by mohl být jened žebříček čtenářský. Kupříkladu by mohl každý hlasovat na které místo v žebříčku by hru dal. tyto hlasy by se zrpůměrovávaly a nakonec by vyšel nějaký pořadník široké veřejnosti. (popravdě tohle nemám pořádně promyšlený jak by to fungovalo, takže hlasování čtenářů by chtělo domyslet.)

0/0
7.1.2004 22:18

Ene Bene

Pokračování

Ono by tenhle systém šel samozřejmně ještě vylepšit. A to tak, že by se zavedla tabulka PC sestav. Která by obsahovala čísla a k nim sestavy (Třeba 1 = 486, 2=P20MHz 3=P233MHz 64MBRam ...7=P3 800MHz 256MBram ... 15 = P4 2GHz...) (naplácal jsem to narychlo. Sestavil by to samozřejmně někdo zkušenější, kdo vý líp jak se HW vyvýjel - aby nebyly nesmyslný sestavy HZ+RAM apod)

Vyždycky když by se zlepšil HW, tak by se přidal nový záznam. No a každá hra by obsahovala nevyšší číslo sesaty na které by ještě jela. Tím pádem by si hráč mohl žebříčky cenzurovat (mám P3 800Mhz, tak chci zobrazovat pouze hry s nároky 7 a níž). K čemu by to bylo dobré? řekněme, že má někdo zastaralý počítač. Třeba P120. A chtěl by se podívat na recenzi Quake2. Ta už by v dnešní době měla třeba hodnocení 32%. Protože vyšlo mnoho promakanějších her. Ovšem větišna těchto her by mu na jeho PC nejelo. takže po nastavení filtru (2 a níž) by se mu již zobrazilo třeba hodnocení 88%. Protože po czenzurovní žebříčku, by se hra vyšplhala mnohem výš.

0/0
7.1.2004 22:10

Ene Bene

Hodnocení

No mě před nedávnem napadlo způsob hodnocení, kterej by mohl být snad i spravedlivější. Bohužel je tu problém, že by mohl být problém ho na zaběhlém serveru zavádět. Ono totiž každý redaktor má jiné kritéria, takže někdy může 6/10 znamenat víc než 8/10. A vůbec se to takhle porovnává blbě.

Ale co když by se vytvořili vzájemně nesrovnatelné kategorie (težko lze říct zda le lepší Sims, UT2003 nebo NHL2003). A každý redaktor by si v těchto kategoriiích vedl žebříčky ve kterých by bylo všechno co kd hrál. Samozřejměn by je mohl kdykoliv měnit. takže hráč b kromě číselného ohodnocení vyděl i to že recenzent hrál již 25 strategií a tuhle zařadil na 7 místo. Navíc by hráč měl zkušenosti se hrou na 3 a 10 místě a hned by věděl že hra je o něco zábavnější než tamta, ale na kvality té druhé nemá. No a pokud by hru hrálo víc lidí z redakce, tak by hru mohl porovnat ve výce jedinečných individuláních žebříčcích a myslím si, že by měl o kvalitách hry mnohem jasněji než ono 7/10=50% (průměr)

0/0
7.1.2004 20:32

sevencreature .::|^_^|::

Geniální návrh, ne, redakce? Redakce?!! Redakce!!!!!
0/0
7.1.2004 21:05

Ene Bene

...

No já doufám, že by se toho mohl někdo chytit. Protže co to znamená, když dá recenzent hodnocení 10/10? Že už podle něj nikdy nevyjde lepší hra? To je divný. Takhle by mohl kdykoliv před první místo předředit kolik dalších her by jen chtěl. A vlastně procentuální hodnocení by se zanechat. Teoreticky by se dalo vypočítvat podle oněch žebříčků dynamicky. První místo = 100%. Poslední místo = 0%. A mezitím by bylo podle počtů her hodocení postupně zvyšováno. (Pokud by bylo her sto tak po 1% Pokud by jich bylo 500, tak po 0.2% - s tím že by se třeba zaokrouhlovalo). takže když bych se třeba v podíval na hru Quake2 v době kdy vyšla, tak by měla 100%. Pokud bych si tutéž recenzi zobrazil dnes, už bych našel pouze 32%. Protože od té doby vyšla hromada lepších her a Quake2 by se propadl níž. Pokud by hru hrálo více členů redakce, tak by se zpočítalo hodnocení od každého zvlášť (každý by měl svoje žebříčky her) a do recenze by se vypsal třeba průměr.

S tím, že by pod každým procentuelním hodnocením v recenzi byl odkaz na tyto žebříčky. Pokud by do nich člověk lezl z recenze, tak by se mohly zobrazit jen žebříčky obsahující tuto hru (tedy třeba jen strategie a pouze těch redaktorů, kteří ji hrály) a hra z jejíš recenze by se na stránku vlezlo by byla třeba zvýrazněna červeně.

Zavedení tohodle systému by zajisté dalo hromadu práce. Ale nestojí to za to?

(nechci působit jako prasák, ale viděli jste co udělai se stránkama pornoarchiv.cz? - to muselo dát mnohem více práce než zavedení těchto žebříčků. A pokud šlo tohle, tak nové hodnocení snad půjde také)

0/0
7.1.2004 21:32

David Sillmen

Re: Hodnocení

nápad je to jistě přitažlivý, ovšem žebříčky by byly zase "jen" subjektivní a měly by zhruba stejnou vypovídací hodnotu jako porovnání s již napsanými recenzemi toho kterého autora. navíc se domnívám, že v recenzích se vždy srovnává s žánrově blízkými tituly a je celkem jasně nastíněno, co je lepší a co horší, i když mnohdy to zcela  jasně říci nelze....jedná se však jen o můj názor a skutečnost, jíž se v recenzích snažím naplňovat

 

0/0
7.1.2004 21:27

Ene Bene

...
Trochu se teď budu opakovat z předchozího příspěcku. Ale v recenzích se samozřejmě porovnávají tytuly podobného žánru. Ale pouze ty co již vyšly. V oněch žebříčcích bych dříve vyšlou hru mohl porovnat s titulem, který vyšel o rok později apod. A navíc hodnocení 8/10 u pět let staré hry může znamenat mnohem míň než 6/10 u naprosté novinky. Což je dle mého názoru špatně. Pokud by se hodnocení postupně přepočítávalo, bylo by hodnocení (kurňa jako je to slovo... já si vzpomenu...) objektivnější (po pár minutách to šlo :-))
0/0
7.1.2004 21:39

sevencreature .::|^_^|::

No s tím, že hodnocení her klesá se stářím musím totálně nesouhlasit - třeba first person 3D akce, které osobně považuju za nejlepší jsou např. Hexen, Doom 2, AvP, Dark Forces, Strife, Half - Life, Unreal - každou z nich si kdykoli zahraju znovu a stáří na hodnocení nehraje roli :-)

Takže hra která před 9 rokama (ten čas šííííííleně letí, co? 94 - čas DooMa) dostala 8/10 je rozhodně lepší než shit, co dneska dostane 6/10.

Pokud nechceš hodnotit pouze technickou stránku.

0/0
17.1.2004 0:21

Ene Bene

Však jo
Já jsem neřekl, že by ve svým žebríčku nemohli mít na prvním místě 10 let starou hru. Samozřejmně chápu, že hra stářím neztrácí na kvalitě. S tím naprosto souhlasím. Ale je zde pořád problém, že dosavadní systém má maximální hodnocení. A co když dá redaktor 100%??? Co když později vyjde lepší hra??? Pokud se má vejít do hodnocení 0-100 a chce dát najevo, že tato hra je lepší, tak msí mličko snížit hodnocení všech ostatních. A nebo se neomezovat na 0-100 ale třeba stupnici postupně zvyšovat.
0/0
17.1.2004 9:32

Black Hawk

Ja teda az tak moc nesouhlasím
0/0
7.1.2004 19:49







Najdete na iDNES.cz