Diskuse
Co říkáte na druhé pokračování Berušek?
Děkujeme za pochopení.
T(o)m(á)š
(Berušky) 2 (a) jejich (povedená) recenze (se) závorkami (!)
Přijde mi (je to můj subjektivní názor), že recenzi (jestli se tomu tak dá říct) psal nějaký (né zovna zkušený) recenzent. Já bych (a možná i pár jiných lidí) nechal napsat (toho "recenzenta") nejdříve pár recenzí (nebo slohových cvičení) nanečisto. Protože z těch (z těch jeho) (slovních obratů) (které postrádají smysl) se dost lidí (subjektivní názor) znechuceně (možná až zhnuseně) podívá jen na výsledné hodnocení (průměrné). Jestli jste můj příspěvek (já tomu tak říkám) pochopili, doufám, že mě (mě a můj server) podpoříte (zatím ne finančně), protože jsem (opravdu jsem) se rozhodl (že se stanu recenzentem). Nadání (a um) na to mam (jak vidíte z příspěvku). Ty (závo)(rky) berte jako (jako malou) jako mírnou narážku ((na závorky) (které bijí do očí)) v recenzi. Prostě blábol (za blábolem a ještě (je to) v závorkách!
Jan Horák
Ach jo...
Je zajímavé, jak všechny české webové servery o počítačových hrách trpí stejným neduhem. Jakmile pozorní čtenáři objeví v recenzích či jiných článcích faktické chyby, začne se nejen autor recenze, ale i šéfredaktor nebo jiná pověřená osoba navážet do kritika, snášet demagogické argumenty, případně problém bagatelizovat. A nedej bože, pokud onen kritik je nějak spjatý s výrobcem či distributorem hry (a jde mu o to, aby se dotyčná hra hodnotila pokud možno bez chyb, předsudků a jiných nepravostí)...
Toto umění, ve kterém kdysi (blahé paměti - naštěstí) vynikal šéfredaktor Gamestaru Ivan Šiler a neméně zdatně mu sekundoval (opět naštěstí již minulý čas) zdejší kašpárek Vreco, je jakoby nakažlivou chorobou všech trošku výše postavených osob na české herní scéně - jakoby pozice, moc a odpovědnost přiškrcovaly přístup krve do mozku... Jediný, kdo uměl přiznat chybu svoji či svého podřízeného, byl Martin Zavřel, donedávna šéfredaktor Doupěte. Panečku, to se u nás jen tak nevidí - věcně a bez emocí diskutoval se čtenáři, dokázal přiznat svou chybu a taky většinou zjednal nápravu.
Copak je tak těžké přiznat, že autor je mírně nezkušený, žánr mu příliš nesedí, recenze se mu poněkud nepovedla atd.? Vždyť všichni jsme lidi a každý udělá nějakou chybu. Jen velký člověk ji ale dokáže přiznat a hlavně se z ní poučit.
Aby bylo jasné, nepodezírám autora recenze ani přinejmenším z nějakého záměru. Sám jsem se recenzováním (i když v jiném oboru) několik let živil a vím, jak je to těžké. Co ale nechápu, je fakt, že se nejen nikdo z BW nepřizná, že se recenze poněkud nepovedla, ale navíc bude bagatelizovat problém, zesměšňovat kritiky a otáčet jejich argumenty proti nim.
Berušky 2 jsou bezpochyby skvělá hra, takže přeji vývojářům, aby nic nedali na podobné "recenze" a všímali si spíše ohlasů hráčů - a doufám, že hráči budou Berušky 2 kupovat jako diví.
Ene Bene
Dido
Nechci nikoho urazit, ale maličko mi chování redakce BW na této diskusi připomíná Aničku DajDou.
Prostě Bw napsal úžasnou recenzi. A všichni čtenáři na ni mají špatný názorrr. Je to náš názorrr, je to špatný názorrr, ale BW s tím nic nenadělá :-)
Sartori
Q3
clovece, kdesi vzal tu hovadinu, ze Q3 je odreagovacka, u ktery clovek pobiha bez premysleni po mape?!! To je jen zhovadilej predsudek nekterych pseduo hracu, co vedi kulovy, o cem nektery 3D akce jsou!! Zkus vyzvat nejakyho lepsiho hrace a jen tak slepe a bez taktiky probihat arenou a neudelas ani frag, osle. Q3 - to totiz neni ani tak aim, ale predevsim takticke sesbiravani armoru, zbrani a analyza pohybu nepratel... takze zadna odreaogavacka, Q3 a UT2004 nejsou Serius Sam nebo Painkiller, uz to konecne zacnete rozlisovat...Dan Viktorin
Update recenze
Recenzi jsem mírně poupravil ... hlavně přehled o počtu levelů ... 20 tutoriál, 95 beruščí cesta a zbylých 55 čítá trénink.NN
Re:počet levelů
Tak do třetice všeho dobrého...v tréninku je 45 levelů...Marek Nepožitek
Snůška nesmyslů
Ondřej Zach
Re: Snůška nesmyslů
Za dezinformaci tykajici se vydavatele se omlouvame, je to problem databaze, cili problem nelze vyresit hned - je to ale samozrejme nase chyba. Jinak dekujeme ze typicky ublizeny prispevek od vydavatele Cinemaxu, ktery by nam vzdy rad radil, jak mame recenzovat hry, tedy pardon, jejich hry. Bohuzel ani tentokrat se to neobeslo bez trosicku zoufaleho prispevku v diskuzi (nesmyslna narazka na EA, vlastne cele "zkratka:"), verim, ze protentokrat alespon nepisi pod jinym loginem, ale pouze pod svym :-/NN
500 Kč za Berušky
Mě osobně cena 500Kč přijde naprosto adekvátní...možná by si měl recenzent uvědomit, že je to za NOVOU hru...ale někomu, kdo má k hrám přístup ZADARMO, to se to kritizuje...Jan Kalvoda
vyborna cena
Jojo, kdyby tak vsechny nove hry staly 499 Kc, to by bylo... A nektere z tech, co se prodavaji za 1500 Kc, nesahaji Beruskam ani po kotniky.
A navic se stale daji Berusky koupit za 299 Kc, objednal jsem hned tri kusy - pro syna, pro manzelku a pro tchana...
Vim, ze jsem mohl koupit jen jeden kus a dvakrat prepalit, ale jednak mam pekne darky k narozeninam, jednak jsem aspon trochu podporil vyvojare, nebot prvni i druhy dil Berusek se mi moc libil.
Mimochodem, kolik tak dostanou vyvojari z ceny 299 Kc? Obavam se, ze to nebude vic nez stovka, odhaduji to na 50 Kc. Radsi bych si Berusky koupil primo u nich...
Ene Bene
Buďme konkrétní
"Poměrně mladé vývojářské studio Anakreon má za sebou sice jen jednu starodávnou hru (hádáte správně, byly to první 2D Berušky), ale jak vidíte, vůbec nic to neznamená. Hned druhou hru (plně ve 3D) totiž dokázali dostat na pulty obchodů a to je co říct." - za A) 5 let stará hra je starodávná? No dobře je to subjektivní názor. Za B) Co je divného na tom prodávat svoji druhou hru? Jsou firmy, které prodávají hned svoje první hry.
"(nepočítám-li sebrání hormonálního vitamínu, který mnohonásobně přidává sílu)" - To už se t probíralo. zvýšení ze 2 na 4 není mnohonásobné. Hrál to vůbec?
"jelikož na vás čeká až 160 úrovní. Z toho 20 úrovní obsahuje tutoriál, jenž vás detailně obeznámí s možnostmi hry, 25 jednodušších je v části pro mladé hráče a největší část, kterou je Beruščí cesta, čítá až 95 úrovní rozdělených do devíti zcela různě vypadajících epizod." - Tady recenzent plácá naprostý nesmysly. člověk nemusí ani hrát hru aby mu došlo, že 20+25+95=130 a ne 160. Někde autor zapomněl 30 úrovní. Zajímavé že čerstvě po dohrání hry nai netuší kolik úrovní má trénink a kolik tutoriál. Hrál to vůbec?
"Nejlepší však u prvního dílu je nezávislost na platformě, což znamená, že si jej můžete vychutnat i na nejznámějších systémech Dos a Linux." - Je to opravdu nejlepší? Dos a Linux jsou možná nejznámjší ale asi ne zrovna nejpoužívnější. A to že hra kvůli své nezávislosti na platformě nejde spustit na WIn NT, WIn XP a WIN2000 bych zrovna za klad hry nepovažoval.
"Ke konci hry jsou úrovně až příliš složité (tedy jak pro koho) a vypadá to, že si autoři nedělali příliš velkou hlavu s více možnými způsoby dokončení. Mnohdy je bohužel řešení jen jedno a udělat to na detail přesně dá pěknou fušku a to je celkem škoda." - O otmhle už jsem se myslím taky vyjařoval. Vytýkat tohle logické hře je přesně totéž jako vyčítat akční hře, že se tam střílí. Tohle mělo jít do hravních kladů hry.
No tohle byly konkrétní chyby. Pak mi vadí na recenzi i jiné věci. To už může být subjektivní názor, ale soudě podle diskuse, asi není jen můj.
Jsou to třeba použité neurčité výrazy. Obravdu nevím co si mám představit pod pojmy "Královsky se vydovátěd v nastavení", "Převeliká lišta" a "Několikanásobné zvýšení síly" - Lišta je tak akorát a v nastavení jsem se opravdu královky nevydováděl. Neobsahuje vůbec nic nadstandartního.
A nakonec mi vadí opravdu zvláštní stavba vět (taková zmatená) a vůbec popis hry, který moc dobře nepřibližuje jak se hra vlastně hraje. Možná by stačilo hru v jedné stručné větě přirovnat k Sokobanovi a řeklo by to o hře víc než předlouhej odstavec popisující že občas musíme dojít pro krumpáč a pod vodu můžeme jen se šnorchlem.
Ondřej Zach
Re: Buďme konkrétní
Fajn, tohle uz jsou dobre pripominky, z tech faktickych by se mel autor poucit a opravit, pokud uvedl chybne udaje. Musim ale nesouhlasit treba s tim jednim resenim - mne by se osobne treba take daleko vice libilo, kdyby sla uroven vyresit dvema zpusoby. A jinak kde bylo receno, ze autora nebavi logicke hry? Jinak Dan prosel prupravou ze serveru Plne hry, se stabou vet jej trochu poucim, protoze neni sice slohove spatne, ale v nekterych momentech to nepusobi prilis svizne.Jan Chromý
Uvedme veci opravdu na pravou miru!
1. Autor neumi moc psat, recenze je mizerna.
2. Autor hru moc dlouho nehral, asi ho nebavila. Zrejme patri k tem milionum jednoduchych lidi - otazkou pak ale je, proc pise recenzi na logickou hru?
3. Autor asi prvni Berusky nehral, jinak by recenze musela vypadat trochu jinak.
4. Autor asi nezna zadneho dospeleho hrace, ktery ma rad neco jineho nez stupidni strilecky nebo stale stejne NHL. Vsechny ty budovatelske strategie, tycoony, logicke hry, adventury ci simulatory zivota (Sims atd.) povazuje zrejme za okrajove zanry, kterymi se bavi par podivnych existenci.
5. Berusky 2 jsou jedna z nejlepsich ceskych logickych her, mozna na stejne urovni jako Flash Fillets (ne tak dobra pop technicke strance, ale srovnatelna co do designu urovni a o neco jednodussi, coz je pro nekoho vyhoda).
6. Ackoli nehraji jen logicke hry, u prvnich Berusek jsem stravil dlouhe hodiny (ackoli uz davno nejsem v detskem veku). Berusky 2 jsem si objednal hned, jak jsem dohral demo.
7. Pochvala pro Anakreon - jen tak dal! Uz se tesim na Berusky 3. Nedejte se odradit podobnymi nesmyslnymi hodnocenimi, jine recenze a predevsim ohlasy fanousku vam urcite potvrzuji spravnost vasi cesty.
8. Vytka pro Anakreon - vylepsit praci s kamerou a pridat editor. Jinak Beruskam uz nic nechybi.
9. BonusWeb se zase jednou ukazal a mizerne zhodnotil vybornou hru, ackoli jine mizerne hry zase hodnoti vyborne. Aspon pro mne je BW cim dal tim mene duveryhodnejsi a pomalu, ale jiste ho prestavam cist.
10. Tesi mne (podle ohlasu v teto diskusi), ze se svymi nazory nejsem sam.
Ondřej Zach
Re: Uvedme veci opravdu na pravou miru!
Ne, tohle neni uvedeni veci na pravou miru. Tohle je tvuj subjektivni pohled plny emoci, nechybi ani obvykle nic nerikajici klise (9)... to ze nesouhlasis s recenzi jeste neznamena, ze proto se budes snazit autora napadat a zesmesnovat. Alespon ze nektere body jsou docela vecne.Ene Bene
...
Není zač. Jen tak dál. Už se těšíme na Berušky 3.
Jen po přečtení této recenze mám pocit, že by ste u příštího dílu měli do manuálu napst co to vlastně je logická hra a v čem spočívá. A že absence Deathmatche a CTF je záměr a ne hloupý omyl.
Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa
Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...
Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos
Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu
Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...
KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?
Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů
Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...
BlizzCon 2024 nebude
Letošní ročník akce BlizzCon, na níž fanoušci oslavují hry studia Blizzard, tedy značky jako...
Jsou na vás hry moc těžké? V budoucnu vám možná pomůže umělá inteligence
Nový patent Sony věští budoucnost hraní, kdy může vzniknout nový nejnižší stupeň obtížnosti. Hru za...
Simulátor offroadového ježdění MudRunner vyjde i pro virtuální realitu
V MudRunnerovi se sice jezdí daleko pomaleji, než ve většině ostatních automobilových simulátorů,...
OBRAZEM: Paper Mario: The Thousand-Year Door je další příkladný remake
Paper Mario: The Thousand-Year Door je remake akčního RPG s tahovými souboji, které původně vyšlo v...
Denní recepční - poloviční úvazek
Clarion Hotel Prague Old Town****
Praha