Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Jak pohlížíte na případný zákaz her v Německu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Isolda .........

Myslím, že věkové omezení je dobrá věc a hry s označením 18+ by měli prodávat opravdu jen osobám nad 18 let.  Ale to je oficiálně vše co se dá dělat. Je to hlavně záležitost rodičů, aby své děti ohlídali a všímali si co ve volném čase dělají.

Zakázat hru je vyložená blbost. Kvůli pár vyšinutým jedincům, kteří by tu zbraň do ruky stejně jednou vzali (ať hrají nebo ne) nemá cenu ničit trh s hrami. Zakážou hru a stejně si jí budou stahovat a hrát. To je jako s cigaretami, jsou do 18ti let zakázané a když vidím jít ze školy mládež, hulí každý druhý.

 

0/0
7.1.2007 12:08

Jan Novák

Omezenost
Holt je to módní plivat na herní scénu. Nebo snad bude následovat zákaz filmů, protože tam je toho násilí minimálně stejné množství a dokonce tam nikdy nepříjde 'Game Over' a člověk to jen pasivně příjimá a nemůže se přitom ventilovat. Pak zakáží auta, protože je to nejnebezpečnější zbraň, 'vrazi' tím zabijí mnohem více lidí než všemi střelnými zbraněmi dohromady. Druhý a třetí zákaz by žádnou německou hlavu pomazanou nenapadly, tak proč ten zákaz první? Ach ta lidská hloupost.
0/0
6.1.2007 18:45

Otmar Onderek

Nesouhlasím
Před 10-15 lety byl herní byznys mnohonásobně menší. Před 30 lety vůbec neexistoval. Přesto se ekonomika nezhroutila. Myslím si, že by zákaz nesmyslně krvavých a násilných her byl rozhodně na místě. Důvod, že by na něm někdo prodělal, neuznávám - to bychom mohli zrušit např. zákaz vražd, protože na něm prodělávají nájemní vrazi.
0/0
6.1.2007 0:22

Matej Lob

si myslia
ze zakazu hrat hry. akurat ze prijde stat o peniaze z predaja hier a ty co chcu hrat pouziju torrenty a budu sa hrat aj tak.Pochybujem ze ti zatuka policaj pri dverach "mame podozrenie ze prevadzate nelegalnu cinost hrania hier"
0/0
4.1.2007 12:22

Matej Lob

hurá zakažme hry
zato že nejaky mladik spachal masaker ale ked rocne zhynie niekolko nasobne viac ludi kôli opilim soferom ziadna podobna akci proti alkoholu a preco nie? lebo ty co o tom rozhoduju si tiez daju radi sem tam aspon jedno pivko .To iste by bolo keby dotycny boli aspon obcasnymi hracmi takyto navrh by nemal sancu
0/0
4.1.2007 12:17

Jan Rausch

Generační problém
Podle mě je to jenom přechodný generační problém. Jak generace, která hry nezná, postupně vyklidí pole a vesla se chopí generace lidí, kteří s hrami vyrůstali, podobné hlasy se přestanou ozývat a ani média jim nebudou muset podkuřovat. Konzervativní establishment se vždycky brání kontroverzním novinkám - minisukním, rock-n-rollu, counterstriku...
0/0
16.12.2006 10:07

Sheep Master

nová mapa pro CS
čus, já bych na jeho počest udělal novu mapu pro CS, de_school
0/0
15.12.2006 23:09

Petr Holub

Souhlas
aspoň by byla prdel. BTW. Ti němci jsou pitomci. Nechápu, co do CSka tak šťouraj. Sami ho urćitě nikdy nehráli a nemají ani páru. Navíc neexistuje souvislost mezi hraním si a zabíjením, protože hrajou miliony lidí, ale jakmile jeden hráč zabije, tak hodí do pytle všechny. Kolik vrahů je ale v jiných oborech a nikdo do nich nešťourá co?
0/0
4.1.2007 1:03

Jakub OTAVAN

názor do pranice!! :)
Jsem zvědavý co řeknete na tuto myšlenku, která mě napadla při čtení tohoto článku. Myslíte, že kdyby měl ve své době Hitler možnost hrát počítačové hry, ve kterých by mohl střílet židy, nedošlo by ke druhé světové válce??? Ukojil by svou touhu a byl by klid!!! Teď jdu hrát trackmanii abych potom na silnici neměl potřebu šlapat na plyn. :)
0/0
15.12.2006 13:47

Lukáš Píše

Pravda
Jo tento článek přesně popisuje situaci kolem té smutné události v německu.Proto děkuju autorovy ....
0/0
14.12.2006 9:48

*** ***

please...
dekuji autorovi autorovy clanky... chapem?
0/0
4.1.2007 0:50

Miroslav Doležel

Vliv pc her
No tak nevím co si o tom mám myslet. Sám zpracovávám diplomku o vlivu PC her a myslím si, že každá mince má dvě strany. Je pravdou, že ne všichni hráči pc her jsou vrazi, ale stejně jako brutální filmy, tak i brutální hry mohou mít nezanedbatelný vliv na lidskou psychiku, nemluvě o psychice dětské. Čekal bych od autora článku větší vyváženost, než pouze kritiku mediálních vlivů na veřejnost. Jako by to byla nějaká novinka! Je logické, že herní web nebude nadšeným zastáncem zákazu pc her.To samozřejmě není ani řešením. Spíše, než se hájit výroky typu:"Hry za nic nemohou, jsou zcela neškodné", bylo by pravdivější říci, že hry, zvláště brutální, mohou mít škodlivý vliv na psychiku dětí, ale je nesmysl je zakazovat. Každý ví, co znamená na obalu značka 18+ a ať si rodiče sami pohlídají, co jejich dítě v této oblasti prožívá a čím se zabývá.
0/0
14.12.2006 8:13

... sklendath

...

zrovna jak pisu tenhle komentar, tak vedle na me blika reklama na GoW spolu s oznacenim 18+ ... docela by me prekvapilo, kdyby to nekdo vzal vubec v uvahu

navic...to hodnoceni her a oznaceni za nepristupne, delaji asi taky uplni ,,censored,, takze dokud se timto oznacenim neoznaci opravdu jen hry, ktere by mohly pusobit na deti skodlive, tak to dopadne jak na nasich silnicich, ze clovek kdyz vidi omezeni rychlosti na 30km/h, tak se tim stejne nikdo neridi, protoze to v 90% nema zadne opodstatneni

0/0
14.12.2006 9:00

David Sillmen

Re: Vliv pc her
nic ve zlem, ale mnohem mensi novinkou je vas pohled ("bylo by pravdivější říci, že hry, zvláště brutální, mohou mít škodlivý vliv na psychiku dětí, ale je nesmysl je zakazovat."), ktery byl rozebran uz ze vsech stran, navic je v tomto pripade prakticky nepouzitelny, jelikoz pachateli 18 let bylo
0/0
14.12.2006 10:54

Tomáš Čapek

Hm, a stvava dikce populistickeho a neinformovaneho bulvarniho a jineho tisku podle vas nebyla rozebrana ze vsech stran zejmena skalnimi zastanci brutalnich rezeb, jakym zrejme jste? Vas clanek se prilis upina k palcovym titulkum podradneho tisku, misto aby nabizel nejakou polemiku. Podstatny problem her vidim v tom, ze cim dal vice izoluji a je uplne fuk, jestli nekdo ujizdi na Postalu nebo na Nintedogs. Do socialne patologicke situace se dostane kazdy takovy, ovsem do novin se dostanou jen ti, kteri ze sebe udelaji skolni strelce - takze dlouha leta nezajmu a samoty vymeni za jeden plamenny vystup a posledni projev zoufalstvi a nenavisti. O tech druhych jakoby nikdo nic nevi... Jsou totiz dokonce tak "slabi", ze na sebe nedokazi upozornit nijak... A za druhe, kazdy vi (nebo by mel vedet), ze skodlivost her pochazi neprve z nedostatku vychovy, vzdelani a osvety a pak teprve z jejich obsahu. Druha vec je, ze existuje silna poptavka po nasilnych, krvavych a brutalnich rezbach s minimalnim obsahem. Proste jakoby nezajem ze strany rodicu o sve deti byl kopirovan nezajmem vyvojaru o subtilnejsi zapracovani nasili do her, aby nebylo tak primitivne vytrzene z kontextu a obnazene... Jako priklad opaku bych uvedl dve hry, ktere jsem nedavno hral z reedice nebo pres emulator. Starcraft a Silent Hill - obe ty hry jsou dost nasilne, je v nich krev atd., ale nasili je tam jen casti celku. Hlavnim morotem byl pro me dej, kdy jsem se musel nejak prostrilet tam ci onam, ale hral jsem, abych se dovedel, co se stane dal... Takze vselijake simulace valky a doomoviny nevnimam primarne jako zdroj zla a nebezpeci (i kdyz "brutalni" fixace na strelne zbrane ve filmech, hrach apod. me vyslovene irituje) ale jako zdroj primitivizmu, povrchnosti a vysledne take nudy...
0/0
14.12.2006 11:46

Ondrej Lozan

Tak tenhle prispevek me jako "skalniho primitivniho" hrace pobavil. Je hezke, ze dokazete vyjmenovat Postal na jedne strane a jakesi psiky na Nintendo na strane druhe, nicmene hrat Starcraft a Silent Hill pro dej? Asi jsme oba hrali jine hry, ktere shodou okolnosti meli stejne nazvy. Hraji hry jiz opravdu dlouho, vzpominam si jeste, jak mi otec postavil ZX spectrum a jak za hodne velke penize zejmena kvuli me budouci skole a take diky tomu, ze to byl otcuv obor jiz z dob dernych pasku, koupili tenkrat nadupanou 386ku. Jsem opravdu rad, ze si sem tam muzu poradne zastrilet treba v jiz zminovanem Counter Striku, kde kdyz uz jsme u toho, "umira" asi tak 10x-100x min virtualnich bojovniku nez ve vami zminovanem Starcraftu. O zamereni hry Silent Hill se zminovat ani nebudu. Dle vaseho popisu jsem primitiv, povrchni clovek a desne znuden. Dle psychologickych testu, kterych jsem se v ramci zamestnani a vzdelavani zucastnil jsem osoba schopna vedeni teamu, velmi pratelsky a otevreny, se smyslem pro humor, ktery nesnasi cekani a nudu, schopny komunikovat temer s kymkoliv. Dle meho nazoru, clovek ktereho ovlivni hra natolik aby s ni srovnaval ci dokonce ji vnimal jako realitu neni psychycky labilni a je jedno z ceho jeho podnet vznikne. Kazdy v sobe mame kus "zvirete" a valecnika, coz vychazi ze samotne prirody a nase prirozene pudy jen spolecnost utlumuje a vymezuje. "Akcni" filmy a hry jsou pouhym povestnym dudlikem k uchlacholeni mimina. Kolik kazdy clovek cetl knih kde je plno nasili at uz detektivek, valecnych,sci-fi ci fantasy, kdo nevidel v televizi treba Dobrodruzstvi kriminalistiky? Nikdo se nad tim nepozastavuje, ale byly doby kdy to bylo kritizovano stejne. Vzdy kdyz najde lidstvo nejakou novou masovou zabavu, relax, rikejme tomu jakkoliv, najde se nekdo kdo to bude kritizovat a brat jako samotneho "dabla". Momentalne vitezi prumysl pocitacove zabavy, takze za vsechno muzou pocitace. Az jednou bude lidi masove bavit jist mrkev, urcite za to bude moci mrkev.

Zajimave, ze je opomijeno, ze tato "zkazena" hra Counter Strike vlastne reprezentuje boj zla proti dobru jako takovy, reprezentuje pro polovinu hracich postav boj proti terorizmu, o ktery tak bojuje cela Evropa a nejvice samozrejme velka USA. Hral skutecne ten mladik pouze jako terorista a vyzival se v niceni policistu? To je klasicky nesmysl jako dokazi prohlasit novinari. Jako nekolikalety hrac teto hry vam mohu potvrdit, ze je me i mym hernim znamym ci kamaradum srdecne jedno zda hraji jako CT ci T a pro me i pro ne je to jen oznaceni "stran". Byt tam "modry" a "oranzovy" team a strilet po sobe misto naboji jen painballovymi kulickami bude nam to jedno. Nejde o to nekoho usmrtit, ale dokazat, ze si rychlejsi, presnejsi a "vycuranejsi" nez ten kdo je proti.

Kazdy clovek veci vnima jinak. Pro me je zdroj primitivizmu, povrchnosti a nudy uplne neco jineho.

0/0
14.12.2006 16:08

Ondrej Lozan

p.s. vidim ty gramaticky chybi .) trochu mi tu chybi moznost editace :)
0/0
14.12.2006 16:12

Ondrej Lozan

lol ja mam den. napsat chybi tak to je masakr .)
0/0
14.12.2006 16:16

Tomáš Čapek

To, co na takovychto diskuzich hrozne nesnasim je, kdyz si muj oponent vycuca z prstu urcite zavery, ktere jsem ja ovsem neucinil, a na nich stavi svou argumentaci. Obzvlaste pokud si nekdo takovy pomaha v argumentacni nouzi prohlasenimi o vysledcich svych psychotestu. Bravo :) Takze pokud jde o tu povrchnost a primitivizmus, psal jsem, ze to je me osobni vnimani segmentu soucasneho herniho prumyslu a ja vam takove vnimani nevnucuji ani nad nikym nevynasim zadne soudy. Vychazi to z me zkusenosti, navic cast lidi se mnou jiste souhlasit bude. Pokud SC a SH podle vas nejsou dejove zajimave tituly, tak k tomu doopravdy nemam co dodat, snad bych se jen zeptal, ktere akcni hry obsahujici nasili podle vas zajimave jsou. Pravdou je, ze jsem uplne zapomnel zminit Bloodlines jako dalsi vyborny priklad, zvlast kdyz uz je rok a pul pocestuji... Asi jste si dale nevsiml, ze ja nejsem ten, ktery by hry zakazoval nebo cenzuroval, pouze vyjadruji svuj nazor, ze ciste nasilne a strileci hry s propracovanymi zbranemi a efekty, ale s mizernym scenarem a dejem povazuji za stejne devalvujici element ve hrach, jakymi jsou estrady v televizni zabave.
0/0
14.12.2006 18:15

Ondrej Lozan

Jen sem reagoval na vase slova: "Takze vselijake simulace valky a doomoviny nevnimam primarne jako zdroj zla a nebezpeci... ale jako zdroj primitivizmu, povrchnosti a vysledne take nudy..." Chtel sem tim pouze vyjadrit, ze ackoliv hraji napriklad onen Counter Strike nejsem dle lidi zabyvajicich se lidskou psychikou nijak timto zdrojem ozaren nebo chcete-li ovlivnen. Ani ja vas nesoudim, je na vas co vas bavi, jen nechapu v cem ma dej Starcraft, asi mi to uniklo. Ano, Silent Hill ma dej, ackoliv dle meho nazoru je ve sve podstate brutalnejsi nez vami zminovane doomovky. Priklad nasilne hry s dejem? Half-life, Splinter Cell, Rainbow Six a jiz mene, ale dej ma treba Call of Duty a spousta dalsich. Napriklad Commandos neni cista strilecka, ale vsechny obeti ve hre a je jich hodne jsou lide.  Ruzna fantasy jako Gothic, TES:Oblivion, Might and Magic a spousta dalsich, coz jsou dle me tez "krvave" akcni hry, protoze jinak si ty kupy mrtvol, ktere za celou dobu hry vytvorite neumim vysvetlit a zdaleka to nejsou jen zvirata a havet jako trolove, gargoyly atd. Podil lidi je tam znacny. To, ze ma postava jmeno v barve cervene ji nedela o nic min clovekem nez postavicku s AK-47.  Ano jsou i bezduche strilecky, ovsem dle meho nazoru mezi ne Counter Strike zrovna nepatri. Az mi prijde vtipne jak zrovna tuto hru vytahuji media vzdy jako prvni. Mozna to prezenu, ale v profesionalnejsim provedeni muze velmi dobre rozvijet kooperaci lidi i individualitu, vedeni teamu, strategii, komunikaci, rychlost mysleni i "vychytralost". Zrovna na teto hre je velmi dobre poznat kdo to hraje mozkem.  Ma nespornou nevyhodu, ze je to boj lidi proti lidem, nikoli jako v jinych titulech proti "lidem v helmach", "lidem z roku 2050", droidum, orkum, skretum a podobne haveti, kde uz je to moralne v poradku. Valve zvolilo specialni komando a teroristy. To myslim byla nejvetsi chyba. 

Jako ceskou lokalizaci doporucuji tym modrych a oranzovych. Jako nemeckou gumove ci elektricke projektily aby kazdy hrac po skoncenem kole opet vstal, dosel na start a zacal znovu - respawn jim zrejme nestaci. 

Paklize se jeste nakonec vratim k onem doomovkam a vasemu povzdechnuti nad bezdejovosti, ja si nedokazu klasickou strilecku, ktera tu je jiz od dob Wolfensteina predstavit s dejem. Hrac ktery hraje CS zajiste hral i Doom, Wolfensteina, Duke Nukema nebo Quake, ale ten dle novin skodlivy zjevne neni. Namatkou jsem dal hledat nejaky clanek. Vzdy za to muze CS. Byt vydavatelem nemecka firma verim, ze je to negativni reklama.

0/0
15.12.2006 0:02

Tomáš Čapek

Jelikoz jsem svym vyrokem urcite nikoho primo nenapadnul, pripada mi zvlastni, ze se opet snazite hajit se ve vztahu k CS, jako by vas nekdo z neceho podeziral... Jinak pokud vam uniklo, ze SC je zakladem pro jeden z nejpropracovanejsich svetu v zanru sci-fi, ktery soucasne definuje spicku v RTS i pres sve stari, tak to je proste skoda. Uz vysly tri autorizovane knihy a nekolik neautorizovanych, nemluve o zrusenem Ghostovi, za kterym se sice zavrela voda, ale myslim, ze jakmile trochu opadne manie kolem WoW, SC se znovu objevi. Ja beru SC jako scifi a la Hvezdne valky (akorat lepsi), i kdyz za sebou nema zatim takovou historii. Pokud jde o SH, tak to neni zadna strilecka/mlaticka, to je cistokrevny horor, spise vsak primo nocni mura - a podle toho taky vypada. A to ze vam pripada, ze se tisk opira vyhradne o CS resp. ze vy jine zpravy neregistrujete, neznamena, se do jinych nenavezou, pokud dostanou spravny impuls. Kdyz hon na carodejnice, tak poradny...
0/0
18.12.2006 11:25

Miroslav Doležel

upřesnění
1)Není důležité, že pachatel měl více než 18 let, protože to neznamená, že do svých osmnácti na PC ani nešáhl. A to co nás formuje v dětství a dospívání, to si sebou neseme celý život. 2) Velice děkuji panu Čapkovi za jeho výborný příspěvek 3) Vám děkuji za zajímavý článek, který rozvinul tuto diskuzi:-)
0/0
14.12.2006 12:20

Milan Tucek

hry...
"Cítil se odstrčený a pokořený. Třikrát propadl ve škole." Nekdy v 70tych letech u nas jedna zena se stejnymy duvody najela umyslne na zastavku plnou lidi a byl to masakr. Peclive se pripravila, i ridicak si udelala a dokonce kolem te zastavky 2x projela, nez mela pocit, "ze uz tam je dost lidi"... Byl to masakr i bez GTA a podobnych her... Osobne si myslim, ze dotycnemu nemci blblo pripojeni a frustrace z LAGu ho primela zastrilet si nekde, kde se to "neseka" ;)
0/0
14.12.2006 2:39

mik mik

Dobrý příklad......

Plně souhlasím...nemohl jsi uvést lepší příklad...

Pouze doplním že si tato vyšinutá osoba udělala řidičák na nákladní auto (PRAGA)!!!! Byla odsouzena k trestu smrti  a popravena.

0/0
14.12.2006 11:04

Andrej Travovsky

10. červenec 1973, Olga Hepnarová (1951 - 1975).
0/0
15.12.2006 23:33







Najdete na iDNES.cz