Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

Jaký je váš názor na příběh ve hrách?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pokud chcete prožít nádhenej příběh, doporučuju hru Outcast - v době kdy vyšla se nejlíp neprodávala (přišla prostě z ničeho nic nez reklam a hype no :-(), tak ji moc lidí nezná. Sice se na začátku prvních prá hodin tváří jako že má úplně tuctovej příběh, ale to se velmi rychle změní. Zatím jde o jedinou hru, kde mi u outra ukápla slza. Jen se snažte to rozchodit i s hudbou - ta e boží a má velkej vliv na atmosféru. Ale na některejch systémech jsou už s ní maličko potíže.
0/0
10.10.2007 8:23

majkom

tak tych hier s pribehom
co neboli v clanku by sa dalo vypisat na mraky:) napr. za strategie starcraft, rpg su na tom postavene,ale aspon fallout spomeniem:)adventury skoro vsetky atd atd...
0/0
8.10.2007 17:06

Jay

tak tak
Hrát Fallout bylo jak číst perfektní knížku ... člověk nemůže přestat, dokud nezjistí, jak to bude dál (a v případě Falloutu, jak to vlastně bylo).
0/0
9.10.2007 21:11

Baron

příběh
Pro mě je příběh na hře to nejdůležitější. Když hra nemá žádný příběh tak mě po 1 týdnu hraní omrzí a odinstaluji. Má to ale zápornou vlastnost, že když hru dohraju už nemám zájem ji hrát znovu protože vím co se stane. Teť se těšim na hru Alan Wake a doufám že ji rozjedu tak čau :-&
0/0
8.10.2007 14:51

pieta

Příchod média videoher tyto staré pravdy posunul ještě dále. Najednou není prožívání příběhů omezeno na pasivní sledování.

Jen bych k tomu podotknul, že v tomhle posunu videohry předešla papírová RPG, kterým ostatně z velké míry za příběhovost ve videohrách vděčíme. Plnění questů, více možných řešení situace, možnost přiklonit se k dobru nebo zlu, vůbec možnost sám si rozhodovat o tom, jak se bude hrdina zlepšovat - všechno to má zjevnou inspiraci v TTRPG.

0/0
8.10.2007 14:25

lamborgini

Pre mna nie je pribeh az tak dolezity. Napr. strategie, takticke akcie ako GRAW, Thief alebo Hitman mozem hrat kludne bez toho aby som vedel o co ide. V Thiefovi sice bol silny pribeh, a to tu hru o dost vylepsovalo. Alebo napr. Oblivion som takisto dokazal hrat len tak ze som sa tulal, plnil vedlajsie questy atd. Aj ked je v nejakej hre pribeh, vacsinou su to dost plytke zalezitosti. takze pre mna su zakladom hratelnosti ine veci, ale ak je tam kvalitny pribeh je to len k dobru.
0/0
8.10.2007 13:51

Jore

Příběh
no nejlepší byl opravdu Planescape: Torment podle me nejlepší hra vůbec :) Z akčních byl super třeba Messiah a System shock
0/0
8.10.2007 11:44

headup

planescape
jo. zemřít pravou smrtí jako hlavní cíl hry, to je skutečně nářez. planescape je tak ponure az je neskutecne krasne.
0/0
8.10.2007 20:39

latu

Adventury!!!
Téma o herních příbězích a nejsou tu adventury, žánr, který je vlastně jen a jen o příběhu???
0/0
8.10.2007 10:32

Petik

Bezkonkurenčně nejlepší příběh měl Planescape Torment. Byla to spíše taková kniha co se tvářila jako hra :-)
0/0
7.10.2007 21:06

... sklendath

...
genialni
0/0
7.10.2007 21:40

headup

torment
no ja dodnes lituju ze to bylo jedno z mych prvnich rpgček. co prislo po tom, uz se mu proste stezi mohlo vyrovnat a ja stale cekam na podobnou genialitu
0/0
8.10.2007 20:42

elenril

Zkus Xenogears. Při vší mojí úctě k PS:T (a jiným hrám), v porovnání s příběhem XG vypadá COKOLIV jako pohádka pro malé děti.
0/0
9.10.2007 20:11

headup

jj
no jo ale to je hra z ps2 ne?
0/0
10.10.2007 11:57

elenril

Ne, z PSX a to se dá v pohodě emulovat.
0/0
10.10.2007 15:13

Turin

Jo díky už se těšim na další díl u mě vede jasně Baldurs gate II a Fallout.Myslím po příběhové(i po herní) stránce...to jsou pro mě nezapomenutelné hry
0/0
7.10.2007 15:32

Havk

Dobrý príbeh je pre mna zakladom hry. Mimo MMO, multiplayerovek a sportov je pribeh snad nevyhnutnost. Hlavne preto so slzou spominam na starsie hry (nie zas velmi stare, povedzme okolo r2000) ako DeusEx, NOLF,SS adt. V modernych hrach sa tazsie hlada, pretoze media su plne hier s ultra grafikou, KOTOR,Fahrenheit, ci zmieneny CoC su skor vynimkou. Zaujimavo to riesi Bioshock, ktory sa pre masy tvari ako obycajna strielacka s dobrou grafikou a par zaujimavymi hernymi prvkami, no v skutocnosti toho ponuka o dost viac. Len stale je to skor kompromis pre to, aby sa predaval. Viem si zivo predstavit, keby tato hra vysla v roku napr 2001, co by to bola za pecka. A prave z toho je mi smutno dnes.....
0/0
7.10.2007 14:35

A.I.

Kdyby vyšel Bioshock roku 2001 byla by to pecka... Kdyby husité používali samopal vzor 58, taky by to byla pecka - možná by se Čechy rozkládaly od Atlantiku až po Ural (dál už není o co stát).

Takhle se to brát nedá. Jako všechno, i hry evolujou; ze začátku nebyly ty grafické vyfikundace co jsou dnes - a protože jsou až dnes, tak se taky dnes využívají. Ono tedy takhle; článek je výborný, ale lidi hrajou hry každý pro něco jiného. Někdo se chce odreagovat u střílečky, jiný chce vyzrát na soupeře u strategie, další se chce pokochat procházkou virtuálním fantasy světem. A někdo se opravdu touží emocionálně vyšťavit u dobrého příběhu. Dejte tedy císařovi co jeho jest.

Nadhozené téma je fascinující , takže doufám že jej Bonusweb náležitě rozvine.

0/0
7.10.2007 21:13

... sklendath

...
no on to myslel tak, ze kdyby delali bioshock v r.2001 tak z toho nebude strilecka, ale RPG s propracovanym a genialnim pribehem ;]
0/0
7.10.2007 21:42

wiskas

xenogears?
Článek o herních příbězích, kde není ani zmínka o Xenogears (nebo aspoň Final Fantasy)? Zvláštní, nezdá se?
0/0
7.10.2007 11:47

Dryden

Prilis kratky clanok, aby sa tam dal spomenut co len zlomok hier s vybornym pribehom - u mna napriklad po tejto stranke vedie Planescape: Torment a Grim Fandango
0/0
7.10.2007 13:02

Tin

jojojo

Děkuji !!!!!

perfektní článek, to je přesně důvod proč hry hraju, jde o příběh,je to jako číst knížku ale malinko lepší,ne že bych zanevřel na knihy, ale když je dobrá hra s dobrým příběhem tak neodolám.

bohužel spousta dnešních hráču se jen pachtí po odreagování a "super grafice" a přitom zapomínají na to podle mně nejduležitější. Bohužel pro ty z nás co cheme po hrách trochu víc, výrobci těmto masám rádi vycházejí vstříc. protože jsou pro ně větší kupni síla, tudíž budou raději dělat hry které jim víc vydělají, a to si myslím že je problém dnešních her. V minulosti to bylo o něčem jiném, jen si vzpomeňte na hry jako System Shock, Baldurs Gate, Albion ,Deus Ex, Crusader no remorse(moje srdcovka), a dalsi a dalsi. . .  jsou vám ty jmena povedomé ?aby ne měly uspěch a ja myslím že dobrý příběh na tom měl velké zásluhy, no rekněte kolik lidí bude vzpomínat na miliontou kopii Fifa či NHL , či Battlefield , Unreal Tournament ???

ne že bych i tyto hry nehrál jsou pro mne pouhým odreagováním, ale pokud mám volit mezi nimi určitě volím ty co májí Příběh.Jen je velká škoda že už se moc vývojářů těmato věcma asi moc nezaobírá.Přítom to není až takoví problém viz např Advent Rising dokonalý příklad toho že i velice akční hra může mít dobrý příběh.

0/0
7.10.2007 3:05







Najdete na iDNES.cz