Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Moderní pověsti aneb příběh ve hrách - 2. díl

Podrobně vysvětlujeme, jak by děj měl vypadat, aby dokázal strhnout podobně jako film či kniha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HB

Jak je toto jen možné?!

Flash by měl jít pryč. Člověk s alternativním názorem, že slovo hra má něco společnýho s činností hrát, tady nemá co dělat. Proč už neexistuje - pane Bože - španělská inkvizice? Nechtěl bys na něj i jeho rodinu seslat aspoň černý mor?!

Vždyť my, 15letí progameři, co hrajeme hry 8 hodin denně a nadáváme u toho víc než Ukrajinec na stavbě, vypadáme při neschopnosti použít smysluplné argumenty jako hlupáci. A to nepočítám, že se neumíme ani pořádně vyjádřit.

Jak si někdo může myslet, že nudnou hru příběh nezachrání?! Že super hratelná hra není od slova příběh, ale hratelnost?! Jak  někdo může hrát třeba Sim City, Wolfenstein 3D, sérii Doom apod.? Či šáhnout na Oblivion, která má hlavní linii úplně o ničem. Bože, chraň!

0/0
19.3.2008 11:11

Ash

Re: Jak je toto jen možné?!

zas to neprehanej ;) ale hry se meni.. To mas jako zvukovy film, prece nemuzes tvrdit, ze ten zvuk je u "pohyblivych obrazku" neco navic? A presto to tak kdysi bylo. Sice to byla otazka techniky, ale co se tyce pribehu v hrach, je to taky otazka urciteho vyvoje nejakym smerem. Je to zkratka soucast tech her. Ale stejne tak muzes mit naprosto genialni film bez zvuku..  

Uznavam, ze je to hodne kostrbata metafora, ale s trochou fantazie to plati. Zkratka jsou hry zalozene na pribehu, ktere si v nicem nezadaji s temi, ktere maji uzasnou hratelnost, ale zadny pribeh. Zalezi na vkusu, ale ani jedno se preci neda odsoudit, ne?

0/0
19.3.2008 13:09

HB

Re: Re: Jak je toto jen možné?!

Já hraji zásadně příběhové hry a bezmyšlenkovité akce. Obojí kvůli něčemu jinému. Nicméně mě překvapily ty hrozivé reakce na celkem zajímavý postřeh, že nejdůležitější je stejně hratelnost.

0/0
19.3.2008 13:35

emreis

Re: Re: Re: Jak je toto jen možné?!

Problém u Flashových příspěvků byl asi v tom, že nenesl myšlenku "hratelnost je nejdůležitější", ale myšlenku "příběh je vlastně zbytečný"...sice při prvních větách hezky uvedl, že když se dobře skloubí příběh a hratelnost, je to super, vzápětí říká, že příběh je vlastně k ničemu.Jinak souhlasím, že u spousty her je příběh opravdu zbytečný, přesto, jako by Flash tvrdil, že příběhové hry vlastně hrají jen fandové, kteří nevidí, o čem je opravdové hraní...tak trochu mi to vždycky připomnělo kněze, který káže svým ovečkám. A jak jsem psal jinde...kdysi byly, a ještě pořád jsou, oblíbené textovky...a prosím pěkně, tam hratelnost vlastně nebyla, ale přesto už to byla hra...i když se snaží mluvit sofistikovaně, pořád se jen ostatním snaží vnutit, že on VÍ...a ostatní co neví, jsou jen bludné ovce, které nevidí pravdu...zase to kázání ;-D

0/0
19.3.2008 14:08

Flash

Re: Re: Re: Re: Jak je toto jen možné?!

Je legracni sledovat co se deje kdyz si clovek dovoli tvrdit ze neco ví.Vyjadrit nazor nekompromisnim zpusobem je neco co malokdo unese.A jeste prihodim polinko.Kdyby hry nemely vubec zadny pribeh tak se vubec nic nestane.Jen by vymizely hraci co bez nej nemuzou hrat a venovali se zabavnim oborum kde pribehy jsou.Jinak by se nestalo vubec niíc.Dal by se delaly tuny strilecek,strategii,rpg,sportu a tak dale.Ale copak by se asi stalo kdyby z her zmizel motivacni prvek,nebo treba to ze ja rozhoduji svoji sikovnosti o prubehu hry,nebo strategicky rozvazuji kam umistim tu ci onu budovu.Stalo by se to ze by hry sli velice rychle do haje,stejne jako se to stalo treba interaktivnim filmum.Pribeh  je proste jen neco navic,prijemny bonus kteremu se nemusi nikdo branit.Ale hry ho proste nepotrebuji.Obejdou se bez nej,A teb kdo opravdu hraje tohle moc dobre vi.

 

0/0
19.3.2008 14:55

Flash

Re: Re: Re: Re: Re: Jak je toto jen možné?!

A vy vsichni co jen bezmyslenkovite probehnete hrou aby jste rychle dozvedeli copak rekne pan x,vy hry nehrajete jen pouzivate avatara xy k prechodu k dalsi pribehove vlozce,Jestlipak neni snazsi obracet listy knihy,co?Vzdycky me rozesmejou diskuze treba o Final Fantasy,lide mohutne resi pribehove klicky,kdo co a kde a s kym,ale kdyz se jich zeptate jestli si vymenily mec za lepsi tak odpovi,,jaky mec...co to ten clovek placa,,Jane,zvelicuji ale zhruba to odpovida.Me ten pribeh taky zajima,ale abych ho stavel nad vse ostatni.....To bych nehral,ale jen se pasivne ucastnil obrazkove knizky.

0/0
19.3.2008 15:07

Ash

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je toto jen možné?!

Podivej se, jde proste videt, ze tebe pribeh nebavi. Me ano. Mam pribehy rad, jsem jeden z tech lidi, kteri pribehy primo miluji, at jsou ve filmech, knihach, nebo ve hrach. Ty ocividne ne, proto nechapu, kde beres tu drzost mi rikat, ze casem pochopim, o cem je hrani. Ja jsem ve hrach nasel to svoje, ty taky. Pokud si ve hre pribeh opravdu uzivas, neprobihas hrou jen aby ses dozvedel, co rekl pan xy. Napr. KOTOR..me ta hra dostala, uzival jsem si "svoji postavu", snazil jsem se to hrat tak, jak by to asi hrala ta postava, a samozrejme jsem se tesil na kazdy dalsi stripek, ktery me posunul nekam dal v pribehu. A pro me to bylo zabavnejsi, nez nabusit si postavu a mit ty nejlepsi zbrane - o to jsem se pochopitelne taky snazil, ale nebyla to svym zpusobem priorita. Jde o to, ze hry nam umoznuji ten pribeh prozivat uplne jinym zpusobem, nez napr. ty filmy. O to v pribehovych hrach jde, to je ta nova dimenze zabavy, kterou hry prinasi. Ze to ty nechapes neznamena, ze to nas ostatni nebavi.

0/0
19.3.2008 15:54

Flash

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je toto jen možné?!

Fajn.uznavam ze si KOTOR hral.Vubec mi prijde ze se my dva hadame zbytecne....myslim ze to beres celkem rozumne to hrani.Ja tady ale hlavne mluvim o lidech co ani v tom blbym kotoru poradne nevedi kde je inventar.A ze sou jich mraky.To s tim inventarem zase zvelicuji..umyslne.A pak na ruznych forech delaji chytraky jaky sou experti na KOTOR.Treba..nebo na cokoliv jinyho.A uz staci, mam dost.Vzdavam se....;-O

0/0
19.3.2008 16:04

Ash

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je toto jen možné?!

Ale ja to beru, ten tvuj postoj.. Jen nesmis tak moc generalizovat. Podivej se, kamos dal na youtube video z crysis, kdy na delta obtiznost vystrili hromady korejcu tim stylem, ze k nim dojde neviditelnej, prepne oblek na obranu (tzn. neprijde o energii), zastreli ho, rychle prepne zpet na neviditelnost, uhne trochu stranou a zacina s cistym stitem a jde na dalsiho.. a jedna z reakci na to video byla ta, ze je to podvodnik a ze takhle to vubec nejde udelat, protoze kdyz vystrelis, prijdes o energii - chci tim rict, ze tim, jak se "hracska komunita" rozrusta, hrajou hry i totalni paka, jenze tem vetsinou nejde ani o hratelnost, ale ani o ten pribeh.. tezko rict, o com jim vlasne jde :) ja mam proste pribehy rad a myslim, ze o hrani uz neco vim.. a uz to nebudeme resit

0/0
19.3.2008 16:08

Ash

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je toto jen možné?!

Jinak, libi se mi, ze ti prijde legracni, co tvoje nazory vyvolaly. Ale napr. co se tyce me, ozyvam se tak nahlas hlavne kvuli forme tvych prispevku. To, ze si to myslis, je urcite ok, mam kamarada, ktery hraje hry uplne jinym stylem, nez ja, pribeh ho vetsinou vubec nezajima, ale uziva si ty hry uplne stejne, pripadne si uziva jine hry, ale neda se rict, ze by na tom byl jeden z nas lip nebo hur. Zkratka v tom kazdy nalezame svoje. Takze prispecham na pomoc s dalsim prirovnanim z oblasti filmu: na me tvoje prispevky pusobi tim stylem, jako kdybys obhajoval napr. Transformers s tim, ze dobry scenar, nebo nedejboze rezie, by bylo jen tak neco navic. Takovych lidi je taky spousta a neustale tvrdi, ze filmy jsou tu pro zabavu a odreagovani. Je naprosto v poradku mit takovy nazor a nikdy bych si nedovolil ti ho nejak kritizovat - dokud me nezacnes presvecovat o tom, ze "mozna casem pochopim, ze mas pravdu". V tu chvili samozrejme zacnu branit muj pohled na vec.

0/0
19.3.2008 16:04

Flash

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je toto jen možné?!

kdybych to nepsal tak jak sem napsal,uz by sme davno nepsaly.Ja rad pisu tak aby se prejevily emoce,to pak clovek hned lip pozna ze ten druhej nekeca,a pise to co si fakt mysli..Mimochodem Transformers se mi libily...mam rad roboty,a jeste nikde jinde sem je takhle super nevidel udelany...i kdyz v auta se zrovna menit nemusely....

0/0
19.3.2008 16:21

emreis

Re: Re: Re: Re: Re: Jak je toto jen možné?!

A zase je to tady...sice pořád na intelektuální úrovni, ale pořád onen pohled na věc ve stylu, já VÍM a vy ostatní nevíte...jenže hry jsou zábavou, ze které si každý odnese něco jiného...je to jako by jsi od malička měl rád guláš posypaný cibulí a po 20 letech začal lidem vnucovat názor, že bez cibule to taky jde a pořád je to ten super guláš a je to ta jeho podstata. Správně tady bylo řečeno, že nejde o názor, ale o podání názoru. S některýma myšlenkama s tebou souhlasím, s jinýma ne...pokud vymítíš příběh, tak lidi zůstanou u her dál...jistě, ale proč dělat krok zpátky? Jsou pořád hry, které prostě příběh potřebují...a když vynechám počítačové hry...co takové Dračí doupě a jemu podobné? Taky jsou to hry...a bez vypravěče a příběhu je to paskvil...takže..ano příběh je něco navíc, ale jen u některého typu her...nebo myslíš, že lidé, kteří hrají pouze adventury vlastně nejsou PRAVÍ hráči? Nelíbí se mi jediné, že se snažíš lidi shazovat...to je to tvé JÁ VÍM. Já totiž také vím, jen jinak

0/0
19.3.2008 17:06

Flash

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je toto jen možné?!

Holt kdyz clovek neco vi tak je v PRDELI;-D

0/0
19.3.2008 17:25

emreis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je toto jen možné?!

Spíš, když člvěk má názor, ale myslí si že VÍ (ve smyslu, co já vím, by měli vědět i ostatní), tak to je v prdeli. Ale za názory díky...;-)

0/0
19.3.2008 18:04

HB

Flash

0/0
19.3.2008 11:01

AntiFlash

Ty a hrač?1

Motáš do sebe hry a hříčky. Hříčka je prvořadě o zábavě která příběh nepotřebuje. Tetris  chceš li nebo stare automatovky v maringotkach. Letelo letadelko letalo , do ufonu střílelo. Príma. Tohle si zahraju dneska tak leda na starším mobilu. Jsi prostě extrémista který nepochybně sedí u nějaký onlineovky a leveluj e  leveluje a levelje. Proč?  To ani sám neví prostě běhá po svete a hleda poklad. Nedavno jsem o tom četl ve Score snad nebo starym Doupěti. Porazili final Bossáka a co? Nic.  Dobrej pocit?  No na to ti staci automatovka. A proto jsou hry a hříčky. Protože ti ktere tu kritizuješ jak šílenej jsou hráči a ne hříčkaři jako ty. Oni se chtějí ponořit do světa který má  charaktery dějovou linii a chtějí v něm být ponořeni. Projít si skvělý scénář ve skvělé hratelnosti.

0/0
18.3.2008 17:31

AntiFlash

Re: Ty a hrač?2

Máváš tu nadstandardy k Final Fantasy. Ale nikdo neříká že se nemaj dohrát proč ne? Ale rozhodne nemaj být podstatou hry jinak by všechny FF byly dejove tak někde na úrovni Diabla. A nejsou . Subquesty jsou moc fajn, takovej Mass Effect je dokonalá ukázka. Jedu děj ale můžu i plnit množství úkolů v tom světě. Nicméně pořád vím že mě táhne příběh a ne nějaké zabití finálního bosse. Já chci rozuzlení a ne na něj pasivně čumět jako v blbým kině. Pokud to nechapes, utop se v nějaký onlineovce nebo podobně. Ale nepoučuj co jsou hry. Ty jsi zmrznul u hříček.

0/0
18.3.2008 17:32

flash

Re: Re: Ty a hrač?2

Priteli,dekuji ti za krasne definice...ale ve stadiu kdy me ke hram tahnul pribeh jsem byl pred mnoha lety..jsi typickym prikladem dnesni hracske komunity tady u nas v Cechach.Ale to je v poradku,mozna to vsechno casem pochopis.A to myslim v dobrem,nikoliv ve zlem.Pred mnoha lety jsem si take myslel ze vim co jsou to vlastne ty hry,dneska mi to prijde k smichu.A ver mi ze kdyby me bavilo tohle naprosto zbytecne plkani na netu,tak bych ti to vysvetlil.A neber to jako poucovani,ale spis jako informaci od nekoho kdo vi o cem mluvi.;-DOnlinovky moc nehraju,vlastne jen jednu a to jen proto ze tam mam kamarady a je to sranda.

0/0
18.3.2008 18:03

Ash

Re: Re: Re: Ty a hrač?2

Pred mnoha lety sis myslel, ze vis, co jsou to vlastne ty hry... a jen nam tady demonstrujes, ze to stale jeste nevis. Kdo rika, ze hry jsou jen pro zabavu? Chci tim rict, je to to same, jako tvrdit, ze filmy jsou jen pro zabavu, jen pro odreagovani. Ale pocitacova hra neni nic, co by melo jasnou definici ve slovniku, je to forma umeni, zalezi na tvurci, jak to pojme. A ze bude hra plna pribehu a animaci je ok, pokud z toho hrac bude neco mit. Stejne tak muze byt hra uplne bez pribehu a bude to ok, protoze se u toho bude hrac bavit. Hry jsou o hrani, jak tvurcu, tak hracu, je to o kreativite.. Proto pokud je hra zalozena na pribehu, nemuzes tvrdit, ze je tam pribeh jen tak jako navic. A ta hra muze byt velmi dobra. Tak si laskave nech tu svoji pozu osvicence, ktery prozrel, protoze dal od pravdy byt ani nemuzes.

0/0
18.3.2008 18:56

Flash

Re: Re: Re: Re: Ty a hrač?2

No me je celkem jedno jak daleko jsem od tvoji pravdy.....spis je dulezitejsi jak blizko se ty dokazes priblizit k te realite kterou uz ja vim davno.A jestli te rozciluje ze si hraju na chytraka kterej vi vsechno nejlip,tak jakokoliv dalsi diskuze nema smysl.Zvlastni je ze znam spoustu lidi kteri kdyz neco povidam o hrani tak poslouchaji a nikoho ani nenapadne mi rikat ze jsem osvicenec ktery prozrel...ale to je holt ten internet....tady je vsechno postavene na hlavu.Ale musim uznat ze se si se lehce priblizil k tomu co ja myslim..jeste to par let ladit a budes vedet presne co sem myslel;-D

0/0
19.3.2008 3:19

Ash

Re: Re: Re: Re: Re: Ty a hrač?2

holt ten internet?? chces se sejit a popovidat si o tom nazivo? nebo moje rodny cislo? Ja si za tim stojim, zkratka jsi se presne trefil do toho stylu psani, kterej mi leze silene na nervy..Takovy to povzneseny mudrovani plny smailu,abys ukazal, jak moc nas mas na haku.Promin, jestli to neni tvuj pripad a krivdim ti,ale ty tvoje prispevky tak zkratka pusobi. Ale prijde mi,ze jsme se tady mozna nepochopili, ja ze se zacinam priblizovat k tvemu nazoru?A ja myslel, ze se od nej prave vzdaluju :) To jsou mi veci..Takze jeste jednou: ja rikam, ze tvrdit, ze pribeh je ve hrach neco navic, je hloupost. Protoze zalezi na ty konkretni hre. Nekde je navic, nekde je naprosto zasadni. Nikde neni psano, jak to ma byt. Vem si treba tu Mafii. Nejzabavnejsi je tam ona pribehova cast,Jizda nebo Extremni jizda (nebo jak se to jmenovalo) jsou uz jenom neco navic.Ten pribeh je tam hrozne dulezitej a primo ovlivnuje hratelnost.A to je podle tebe spatne?kdyz tam neni tech 100 hodin zabavy navic jako ve FF?

0/0
19.3.2008 13:03

Flash

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty a hrač?2

Ne nekrivdis mi.Mudrovani je to co mam na mysli.Nebo snad myslis ze se tady da delat neco jinyho?A mas pravdu,pribehy se staly nedilnou soucasti her.Ale klidne se bez nej obejdou(nekde nahore sem ti to rozepsal)A kdybych vas mel na haku tak nepisu nic.To zni logicky,ne?

0/0
19.3.2008 15:19

koudy

Re: Re: Re: Ty a hrač?2

hele priznej si bracho tebe uz ani hrat nebavi. nejdriv te prestaly bavit pribehy a staly se pro tebe jen jakymsi nadstandardem "pribeh ve hre je dulezity asi jako v pornu" (c) John Carmack ... proste uz nebyly dobre. A tak jsi OBJEVIL ze vlastne je nepotrebujes. No a za chvili zjistis ze te nebavi hrat a skoncis uplne. Bon vojaz rikaj frantici...

0/0
18.3.2008 22:52

Flash

Re: Re: Re: Re: Ty a hrač?2

No....leta to uz zvazuju,ale porad ne a ne nejak prestat;-D

0/0
19.3.2008 3:10

Zakarum

Re: Re: Ty a hrač?2

tak to jsou z velke vetsiny naproste kraviny. Chceš mi tvrdit, že Counter Strike je hříčka ? všechny simulatory, zavodní hry a většina strategii je hríčka ? hrál si někdy něo online ? přišlo ti, že ty neustále souboje PvP mají kvalitní příbeh ? MMORPG o těch se ani nebavím

šachy se 1000 let hrajou kvůli příběhu ?

samozřejme, že jsou hry, kde je příběh nutností, ale je spousta her, kde příběh napasovali na single kampan jenom z nutnosti a podle toho vypadá

0/0
19.3.2008 10:00

Rixo

coze??

S tim Wing Commanderem a hranyma scenkama to je vtip? Vzdyt to je bylo naprosto uzasny. Interaktivni rozhodovat o dalsi deji, pripadat si opravdu jako ve filmu. Hloupe dialogy a mizerne kulisy? No lol. Hral autor aspon 4. dil? Ten by svymi hranymi sekvencemi strcil do kapsy hrave kdejaky film i ze soucasnosti.  Clanek je tomhle blabol blabol :-©

0/0
18.3.2008 15:28

tonyk

co třeba

...a co třeba Mafie :)

0/0
18.3.2008 15:22

wizi

Pridal bych hru

Ja bych seznamu zde zminovanych her pridal jeste Deus Ex (jednicku, dvojka uz byla slabsi a trojky se asi uz nedockame :(  )

Pribeh byl zajimavej plnej zvratu, zapletek, zrady,...

0/0
18.3.2008 15:03

Flash

Pribeh,,,

Pribeh ve hrach je jen bonus nic vic.Spravna hra musi zaujmout svoji hratelnosti a nikoliv dejem.Jiste,pokud je hra dobre hratelna a ma skvely pribeh tak je to parada.Nazorny priklad jsou japonska RPG,tak by to melo vypadat.Vetsinou pribehova linie zabere tak 30-40 hodin a pak je ve hre klidne jeste dalsich sto hodin zabavy ktere se sklada hlavne z toho ze hraju a nikoliv z toho ze neco ctu anebo civim na animacky.Kdo hraje hry jen a pouze kvuli pribehu by si mel uvedomit ze o tom hry nejsou,a udela lip kdyz si bude cist knizky a koukat na filmy.Pribeh ve hrach je nejvice precenovanou veci...obzvlast tady u nas v Cechach. 

0/0
18.3.2008 14:48

elenril

Re: Pribeh,,,

A já bych ti zas poradil, abys mě (a zbytek světa) nepoučoval proč mám nebo nemám hrát hry, žádná kniha nebo film mi zatím nedaly tolik, jako špičkové příběhové hry. A navíc hry, filmy a knihy jsou různé formy umění, příběhy v nich se dělají jinak a nejsou na sebe jen tak převeditelné.

0/0
18.3.2008 15:18

Flash

Re: Re: Pribeh,,,

Ano,ty i zbytek sveta potrebujete poucit.Hra je od slova hrat a nikoliv cist tuny textu a pasivne sledovat animace.Kdyz hry zacinaly nebylo v nich po pribehu ani vidu ani slechu a presto to nikomu nevadilo,hralo se o sto sest.Dneska kdyz nejaka hra nema pribeh tak je to okamzite prumer a kravina.Ale aby si to nektery z vas,pribehovych intelektualu,zkusil zahrat a nedej boze zjistil ze je to hratelne a zabavne to ne.Nemas pribeh tak tahni z disku mrcho.A to ze knihy,filmy a hry jsou jine formy umeni,tak o tom neni pochyb.Jen nechapu proc tedy vyzadujete pribeh,vec ktera je vlastni prave kniham a filmum ve hrach.Jak rikam kdyz je ve hre dobry pribeh a ma zaroven hratrlnost je to super.Ale hra ktera ma jen pribeh a jinak je po herni strance nudna neni hra ale omyl.

0/0
18.3.2008 15:47

elenril

Re: Re: Re: Pribeh,,,

To je tvůj názor a já ti ho neberu, akorát ho nerozhlašuj jako absolutní pravdu. Když hry začínaly, tak absence příběhu "nikomu nevadila" proto, že ti, kterým by vadila, prostě nehráli. Od té doby hry ušly dlouhou cestu a dnes je v nich dobrý příběh téměř stejně potřebnou součástí, jako v knihách a filmech.

A jen pro tvou informaci, nevyžaduju od hry nutně skvělý příběh, jen to, aby ve mě zanechala nějaký dlouhodobější zážitek, než jen pomíjivou zábavu. Toho lze dosáhnout jak hratelností (ale bohužel velice zřídka, ty co znám se dají spočítat na prstech jedné ruky), tak i příběhem (častěji, ale taky jich není nijak moc).

A to, že hra je od slova hrát je čisté slovíčkaření - máme divadelní hry, které jsou z divácké stránky naprosto pasivní, RP hry, které se taky bez příběhu hrát skoro nedají a tak dále.

A jestli Xenogears je omyl, tak  jen houšť a větší kapky, uvítal bych pár dalších takových omylů.

0/0
18.3.2008 16:28

flash

Re: Re: Re: Re: Pribeh,,,

Zminoval jsem snad nekde Xenogears?A samozrejme chapu ze v diskuzi na internetu nema vyznam kohokoliv poucovat..jelikoz tam jsou vsichni ti nejchytrejsi.Ale stejne bys mel asi vic hrat...mozna bys pochopil o cem mluvim.Ja tebe chapu velice dobre.Mam spoustu kamaradu kteri na pohlizeji jako ty..a za ty leta jsem je uz skoro presvedcil...da to praci ale kdyz se chce tak to jde;-D

0/0
18.3.2008 17:17

elenril

Re: Re: Re: Re: Re: Pribeh,,,

Já na rozdíl od tebe, neprezentuju svůj názor jako svatou absolutní pravdu, ale pouze a jen jako svůj názor. 

Xenogears uvádím jako příklad hry, která má hodně hratelnostních i jiných chyb, které jsou ale zanedbatelné ve srovnání s nejgeniálnějším příběhem všech dob (IMHO).

A víc hrát? Hraju už přes 14 let, nepočítaje vícenásobná dohrání jsem dokončil 94 her a desítky jiných nedohrál. Možná by ses měl spíš ty (jelikož evidentně taky hodně hraješ) zamyslet nad tím, co z her vlastně máš.

0/0
18.3.2008 17:40

flash

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pribeh,,,

S xenogears mas pravdu..i kdyz me po hratelnostni strance bavily docela dost.Ale spousta lidi si mysli ze ten nej pribeh ma treba Half Life 2.ja osobne nemam silu na tyhle diskuze.Co sem napsal to sem napsal,treba vam to jednou dojde..nebo taky ne . a az do konce zivota budu pro vas idiot.;-D

0/0
18.3.2008 18:12

baget

Re: Re: Pribeh,,,

souhlasím s tebou. pokud hra nemá děj, je tam to samé dokola - o ničem - a tudíž nuda. s těmi animacemi je to taky pravda. nesmí jich tam být moc. ale hra bez děje?Rv

0/0
18.3.2008 20:02

viky

Re: Pribeh,,,

no pokud si tohle myslis je mi te vazne lito, protoze prichazis o nejlepsi  cast hry. protoze pokud vezmes z rpg pribeh co ti zustane? diablo? ne nekamenujte mne u akci prece nemusi byt probeh;-D

0/0
18.3.2008 15:36

Flash

Re: Re: Pribeh,,,

Ne o nejlepsi cast hry prichazis ty.Ja si pribeh samozrejme projdu,a rad.Ale hlavne chci hrat,aktivne se podilet na prubehu hry.Kdyz vezmu treba Final Fantasy 40 hodin trva nez projdu pribehovou linii.Je to super pribeh.Jenze ta hra nabizi dalsich zhruba 80 hodin hry o ktere ty asi prijdes protoze pribeh uz skoncil.

0/0
18.3.2008 15:53

emreis

Re: Pribeh,,,

A kluku ušatá, neprotiřečíš si náhodou? Sám uvádíš, že když se skloubí právě příběh a hratelnost, tak je to paráda, a pak že příběh je přeceňovaný?. Tak si hlavně ujasni, co chceš sdělit...Navíc jsi vlastně popřel vývj her, protože jisté "TEXTOVKY" byly kdysi naprostým hitem...a jak už název napovídá, tam jsi vlastně jen četl tuny textu. Jo a když už se otíráš o Japonsko, tak věř, že v Japonsku maji i svuj styl adventur (a nejde jen o dating simulátory), kde vlastně jediná interakce je přeblikávání mezi obrazovkama a nevěřil bys, jak to může být zábavné...u některých her opravdu ten příběh není potřeba, přece jen, takovy King of Fighters a podobné to nemají zapotřebí, O indie scéně nemluvě (Audiosurf, Crayon physics a většina logických hračiček), i když i tam jsou píběhově unikátní kousky. Shrnuto podtřženo, sám jsi říkal, že když je obojí dobře skloubeno, je to super, tak se toho drž:-)

0/0
19.3.2008 13:37

Flash

Re: Re: Pribeh,,,

Kdybych mel silu se dal dohadovat tak bych ti to milerad vysvetlil...ale uz mam dost..verejne jsem se vzdal..8-oAle mozna si poradne precti co pisu....ty kluku střapatá.....a coze Japonsko?Textovky?jak rad bych ti to vysvetlil..ale uz sem se vzdal...nemuzu;-O

0/0
19.3.2008 16:53

VAM

best

Bezkonkurencne - Atlantis, Broken Sword (vsechny dily), Baldurs Gate 1 2, Little Big Adventure

0/0
18.3.2008 13:27

VAM

Re: best

Jo a sorry, zapomnel jsem vsechny Final Fantasy...

0/0
18.3.2008 13:27

mayhem87

nejlepší příběhy

U mě vyhrál KOTOR 1 i 2. A zapomínáte i na Mafii !!!

0/0
18.3.2008 11:47

viky

Re: nejlepší příběhy

kotor byl bomba jednicka mi prisla lepsi z toho by byl i uzasnej film

0/0
18.3.2008 15:38

Zakarum

pribeh ve hrach je lepsi nez ve filmu

No nevím na jaké filmy autor kouká. Protože zajímavých příběhů je ve filmech jako šafránu. 1-2 ročně maximálně.

Já osobně bych k hrám přidal: Fallout, BG - všechny díly série jsou neuvěřitelně konzistentní a příběh je super, F.E.A.R - kvalitní příběh a u střílečky !!!, Half - life, KOTOR u jedničky jsem jenom nevěřícně zíral co se děje,  Jade Empire - za tu asijskou poetiku, Zaklínač - silnej příběh o 1000 procent lepší než televizní zpracování, Morrowind - pokud jste si dali zaležet a pročítali knihy a svitky a je jich vic ... rekl bych ze naopak filmu bych vyjmenoval míň (spíš mě napadnou protiklady Rambo 4, Transformers, Lovec Mamutů.Den Poté atd.) ... knížky mě bohužel přijde, že posledni dobou toho moc nepředvedli

a na závěr bych dodal, že ne všech oblastech o příběh hráč stojí. u porna ho taky nikdo nehledá

SH2 mě sobně přšla jako blbost, ale je pravda že u Kruhu jsem se jako jedinej v kině smál :D

,

0/0
18.3.2008 10:40

JR

Torment

Planescape: Torment stojí příběhově nad ostatními hrami asi stejně jako Eiffelova věž nad zbytkem Paříže. Tak propracovaný, originální, spletitý, komplexní a naprosto fascinující svět a příběh se v žádné hře nikdy předtím ani potom neobjevil.

0/0
18.3.2008 9:35

headup

Re: Torment

R^

0/0
18.3.2008 12:05

malan8

The Longest Yourney

     A co třeba adventura The Longest Yourney? Přestože se druhému dílu dá leccos vytknout, určitě to není slabý příběh, i když vlastně nikde nezačíná a nikde nekončí. (jde o prostřední díl připravované trilogie) A první díl? To už je klasika. V těchto případech stál ale v čele týmu režisér a to se někde projevit muselo. (Ragnar Tornquist)

0/0
18.3.2008 9:09

Tevye

Re: The Longest Yourney

Na dvojku The Longest Journey sa iba chystam, ale suhlasim, ze jednotka mala vynikajuci pribeh. Fantasy ma velmi nelaka, ale tu ma pribeh tak chytil, ze som trpezlivo cital vsetky rozhovory a uzival si to. Napriek tomu, ze The Longest Journey nebola po hratelnej stranke vynikajucou.

0/0
18.3.2008 21:51

Baf

Silent Hill 2

Tentokrát jste do článku nemohli vybrat lepší příklad jako SH2. Nepopsatelný zážitek.

0/0
18.3.2008 7:46







Najdete na iDNES.cz