- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Flash by měl jít pryč. Člověk s alternativním názorem, že slovo hra má něco společnýho s činností hrát, tady nemá co dělat. Proč už neexistuje - pane Bože - španělská inkvizice? Nechtěl bys na něj i jeho rodinu seslat aspoň černý mor?!
Vždyť my, 15letí progameři, co hrajeme hry 8 hodin denně a nadáváme u toho víc než Ukrajinec na stavbě, vypadáme při neschopnosti použít smysluplné argumenty jako hlupáci. A to nepočítám, že se neumíme ani pořádně vyjádřit.
Jak si někdo může myslet, že nudnou hru příběh nezachrání?! Že super hratelná hra není od slova příběh, ale hratelnost?! Jak někdo může hrát třeba Sim City, Wolfenstein 3D, sérii Doom apod.? Či šáhnout na Oblivion, která má hlavní linii úplně o ničem. Bože, chraň!
zas to neprehanej ;) ale hry se meni.. To mas jako zvukovy film, prece nemuzes tvrdit, ze ten zvuk je u "pohyblivych obrazku" neco navic? A presto to tak kdysi bylo. Sice to byla otazka techniky, ale co se tyce pribehu v hrach, je to taky otazka urciteho vyvoje nejakym smerem. Je to zkratka soucast tech her. Ale stejne tak muzes mit naprosto genialni film bez zvuku..
Uznavam, ze je to hodne kostrbata metafora, ale s trochou fantazie to plati. Zkratka jsou hry zalozene na pribehu, ktere si v nicem nezadaji s temi, ktere maji uzasnou hratelnost, ale zadny pribeh. Zalezi na vkusu, ale ani jedno se preci neda odsoudit, ne?
Motáš do sebe hry a hříčky. Hříčka je prvořadě o zábavě která příběh nepotřebuje. Tetris chceš li nebo stare automatovky v maringotkach. Letelo letadelko letalo , do ufonu střílelo. Príma. Tohle si zahraju dneska tak leda na starším mobilu. Jsi prostě extrémista který nepochybně sedí u nějaký onlineovky a leveluj e leveluje a levelje. Proč? To ani sám neví prostě běhá po svete a hleda poklad. Nedavno jsem o tom četl ve Score snad nebo starym Doupěti. Porazili final Bossáka a co? Nic. Dobrej pocit? No na to ti staci automatovka. A proto jsou hry a hříčky. Protože ti ktere tu kritizuješ jak šílenej jsou hráči a ne hříčkaři jako ty. Oni se chtějí ponořit do světa který má charaktery dějovou linii a chtějí v něm být ponořeni. Projít si skvělý scénář ve skvělé hratelnosti.
Máváš tu nadstandardy k Final Fantasy. Ale nikdo neříká že se nemaj dohrát proč ne? Ale rozhodne nemaj být podstatou hry jinak by všechny FF byly dejove tak někde na úrovni Diabla. A nejsou . Subquesty jsou moc fajn, takovej Mass Effect je dokonalá ukázka. Jedu děj ale můžu i plnit množství úkolů v tom světě. Nicméně pořád vím že mě táhne příběh a ne nějaké zabití finálního bosse. Já chci rozuzlení a ne na něj pasivně čumět jako v blbým kině. Pokud to nechapes, utop se v nějaký onlineovce nebo podobně. Ale nepoučuj co jsou hry. Ty jsi zmrznul u hříček.
S tim Wing Commanderem a hranyma scenkama to je vtip? Vzdyt to je bylo naprosto uzasny. Interaktivni rozhodovat o dalsi deji, pripadat si opravdu jako ve filmu. Hloupe dialogy a mizerne kulisy? No lol. Hral autor aspon 4. dil? Ten by svymi hranymi sekvencemi strcil do kapsy hrave kdejaky film i ze soucasnosti. Clanek je tomhle blabol blabol
Ja bych seznamu zde zminovanych her pridal jeste Deus Ex (jednicku, dvojka uz byla slabsi a trojky se asi uz nedockame :( )
Pribeh byl zajimavej plnej zvratu, zapletek, zrady,...
Pribeh ve hrach je jen bonus nic vic.Spravna hra musi zaujmout svoji hratelnosti a nikoliv dejem.Jiste,pokud je hra dobre hratelna a ma skvely pribeh tak je to parada.Nazorny priklad jsou japonska RPG,tak by to melo vypadat.Vetsinou pribehova linie zabere tak 30-40 hodin a pak je ve hre klidne jeste dalsich sto hodin zabavy ktere se sklada hlavne z toho ze hraju a nikoliv z toho ze neco ctu anebo civim na animacky.Kdo hraje hry jen a pouze kvuli pribehu by si mel uvedomit ze o tom hry nejsou,a udela lip kdyz si bude cist knizky a koukat na filmy.Pribeh ve hrach je nejvice precenovanou veci...obzvlast tady u nas v Cechach.
A já bych ti zas poradil, abys mě (a zbytek světa) nepoučoval proč mám nebo nemám hrát hry, žádná kniha nebo film mi zatím nedaly tolik, jako špičkové příběhové hry. A navíc hry, filmy a knihy jsou různé formy umění, příběhy v nich se dělají jinak a nejsou na sebe jen tak převeditelné.
Bezkonkurencne - Atlantis, Broken Sword (vsechny dily), Baldurs Gate 1 2, Little Big Adventure
U mě vyhrál KOTOR 1 i 2. A zapomínáte i na Mafii !!!
kotor byl bomba jednicka mi prisla lepsi z toho by byl i uzasnej film
No nevím na jaké filmy autor kouká. Protože zajímavých příběhů je ve filmech jako šafránu. 1-2 ročně maximálně.
Já osobně bych k hrám přidal: Fallout, BG - všechny díly série jsou neuvěřitelně konzistentní a příběh je super, F.E.A.R - kvalitní příběh a u střílečky !!!, Half - life, KOTOR u jedničky jsem jenom nevěřícně zíral co se děje, Jade Empire - za tu asijskou poetiku, Zaklínač - silnej příběh o 1000 procent lepší než televizní zpracování, Morrowind - pokud jste si dali zaležet a pročítali knihy a svitky a je jich vic ... rekl bych ze naopak filmu bych vyjmenoval míň (spíš mě napadnou protiklady Rambo 4, Transformers, Lovec Mamutů.Den Poté atd.) ... knížky mě bohužel přijde, že posledni dobou toho moc nepředvedli
a na závěr bych dodal, že ne všech oblastech o příběh hráč stojí. u porna ho taky nikdo nehledá
SH2 mě sobně přšla jako blbost, ale je pravda že u Kruhu jsem se jako jedinej v kině smál :D
,