Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Ring volný: Jak by mělo vypadat poškození vozů v Gran Turismu?

Jak by podle vás měl vypadat ohlášený model poškození v Gran Turismu 5?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

traslak

20. 5. 2008 9:50
model poškození

Stačí se podívat na nový Racedriver:Grid. Již v demu je patrný bravurní model poškození a ne atraktivitě hry to jen přidává.  Hráč je nucen jezdit  i přemýšlet, nenapálit to do auta s tím že se i tek nic nestane. A tak by to mělo být. Závody jsou o to zajímavější a pocit z vítězství o to sladší

0 0
možnosti

P.

7. 5. 2008 10:52
Má vize ...

... sice ne o tom jak by mohla, ale spíše jak by měla vypadat.

Již dnes se běžně používají superrealistické simulace pro kontrolu poškození, nicméně neběží v reálném čase. Takto se přichází na slabá místa v designu ještě před započetím sériové výroby a mnohdy ještě před prvními prototypy.

Každý rok vznikají stále dokonalejší herní fyzikální enginy, kterými vymodelovat konkrétní auta zanedlouho nebude problém. Výkonu bych se příliš nebál, přece jen k poškození nedochází příliš často a případné zaškobrtnutí ve výkonu by mělo být lehce omluvitelné .. navíc se dá doplnit efektním externím zpomaleným záběrem.

Věrný simulátor by měl postihovat detaily, jako snížení výkonu v případě poškození výfukové soustavy, změnu polohy těžiště v případě poškození karoserie a další drobnosti. Poškození textur (laku) při projetí křovím pak je pouze drobnost, která ale potěší.

Především skriptování reálných crashtestů tedy rozhodně ne, jedině pro srovnání se simulací.

0 0
možnosti

P.

7. 5. 2008 10:52
Re: Má vize ...

Víc než reálné poškození aut mi chybí fyzikální model okolního prostředí. Rozbořit cihlový plotek, projet dřevěnou stodolou, posbírat pár fáborků či značek a zastavit o kilometr dál kvůli poškozené motorové soustavě. (Za zvážení též stojí fyzikální model pilota.)

Reálně podobnou simulaci uvítám spíš ve hře typu Destruction Derby či nějaké arkádovky. Jako reálná simulace tento systém nemá příliš šance. Díky charakteru, drtivá většina hráčů jezdí za hranicemi svých možností, čili kolize je téměř nevyhnutelná. Pokud by byl systém nastaven tak, aby hráč začínal z pozice nicky a vyztuženého auta tak, aby se mu nic nestalo, je situace zajímavější. Časem by nalezl své mantinely a učil se jezdit na hranici svých možností. V reálu se řídí hlavně zadkem, cítíte přetížení, poruchy, rychlost, špatnou adhezi. Tohle všechno u her chybí.

0 0
možnosti

uzivatel

26. 4. 2008 2:08
2 Glutton

udelej si laskavost a bez si neco zahrat :-)

0 0
možnosti

Fortune Rayzor

25. 4. 2008 22:35
Těžká kolize=auto na odpis 2. část

Následná oprava by ukončila probíhající šampionát a částka by samozřejmě byla nemalá, aby si člověk uvědomil svojí chybu a příště se snažil jet bez chyb. Také se mi zamlouval nápad s možností půjčení dalšího automobilu na určitou dobu pro vydělání nutného obnosu pěněz pro opravu zničeného auta. Dále by nemusela být špatná možnost si půjčit na opravu na úvěr, který by se za určitou dobu musel splatit, jinak by následovaly penále. Zkrátka jako klasická půjčka od banky :).

Myslím že můj návrh je možný ještě vylepšit aby byl ještě víc "reálný", ale takto vypadá moje základní úvaha pro závodní systém GT5.

0 0
možnosti

Fortune Rayzor

25. 4. 2008 22:34
Těžká kolize=auto na odpis 1. část

Vím že tak daleko zřejmě u her s licencemi na jednotlivé automobily se nikdy nesetkáme s větším poškozením než promáčknuté dveře a rozbitá okna.

Moje představa je založena na několika stupních realističnosti poškození v závislosti na celkovém obrženém obnosu za odjetý závod. Čím menší stupeň - tím méně pěněz a závoreň hodně zvýhodnit nejtežší stupně oproti těm nízkým. Lidi by to motivovalo jezdit na nejvyšší stupeň a vedlo by je to k jízdě na "jistotu" a zároveň k většímu respektu k soupeři. Samozřejmě AI závodníci by museli být naprogramováni taktéž k větší opatrnosti, protože by jejich stupeň požkození byl stejný jako hráčův, proto by mohlo také při jejich chybě k nutnému odstavení vozu.

Dále z hlediska fyzikálnosti si model poškození představuju tak, že na nejtěžší stupeň (např. Realistic) bude docházet k totální destrukci auta ve všech ohledech. Zmačkané plechy, vystřelené airbagy, létající plasty, upadávající kola, čouhající dráty a při porušení nádrže také totální shoření auta.

0 0
možnosti

Glutton

23. 4. 2008 12:07
Realismus? Skutečně?

Jinak k realismu. Chci se zeptat - vy opravdu věříte že licencovaná auta v těchto komerčních hrách (GT, Forza) se opravdu chovají reálně? Že to nejsou jen PR kecy? Když se nad tím zamyslím:

Tyhle hry kupujou fandové aut. A prezentace aut ve heř je stokrát lepěí reklama než nějakej plakát nebo flash na netu. Pokud fanouška aut nechám stovky hodin jezdit online a on bude vyhrávat s nějakou konkrétní značkou - neovlivní to jeho názor na to auto? Když je to přece tak reálný?

0 0
možnosti

Glutton

23. 4. 2008 12:07
Re: Realismus? Skutečně?

Teoretickej příklad:

Budu mít dvě auta, který se normálěn prodávají (třeba Wolf a Peguot) a budou obě závodit v kategorii "nákupních tašek" protože takové jsou. Přesto jedna v reálu jednoznačně vydrtí druhou. Třeba kvůli vyššímu těžišti, apod. Jak ochotně bude ten horší licencovat svoje auto který bude odsouzený jako outsider kterej bude hráči považován za šunku? Namůže dojít k něčemu jako "Auto vám licencujeme, ale chceme aby jezdilo tak že bude moct vyhrát"

A co třeba když se do toho zapletou peníze velkejch firem, který si u svejch nejdražších mazlíčků orpavdu nechtějí ukázat že jsou pomalejší než konkurence? A hráči by bez tohodle oblíbeného modelu prskali? Když si automobilky diktují jak se můžou auta poškozovat. Opravdu jste si jisti že si nediktují i jiné změny oproti reálu? Drobné? Pro člověka co nemá najeto stovky kilometůr na okruzích s konkrténím autem nepoznatelné. Ale ono drobná úprava která přidá vteřinu na okruh udělá hodně...

0 0
možnosti

RedBaron

23. 4. 2008 10:37
Poškození

Já si to představuju tak, že se poškození bude dát ovlivnit mírou 0-100% z reálného a už teď se těším na ty online kretény, kteří mi to před zatáčkou naperou do zadku aby se o mě zabrzdili, jak si rozštípnou chladič, nikam už nepojedou a já si za 1500 kreditů nechám spravit zadní nárazník :-) Slibují ještě reálné počasí a změny denní doby, už teď je nahoře v menu v ukazateli počasí parta známých tratí které v GT nikdy nebyly (např. Spa Francorchamps), já věřím že Yamauchi to všechno z konzole zase vyždíme, protože jestli někdo tak on. O hodně se zlepšily zvuky aut, například v módu Large Theater poslouchat dunění v Corvette nebo SL55 je opravdu zážitek.

0 0
možnosti

Glutton

23. 4. 2008 11:59
Re: Poškození

Jo dynamické počasí bych taky bral... samozřejmě ne jako v PGR4 kde leje v každým druhým závodě a Numibmurk se jezdí na závějích sněhu... ale sem tam by nějkaá přeháňka přijít mohla. Velmi výjmečně třeba i slejvák - to se v reálu děje, tak bych nic proti neměl. Samozřejmě s patřičnou změnou jízdních vlastností a nutností přezout. - opět by mohlo jít nastavit (autoamtickej výběr nejvhodnějších pneumatik = drobná penalizace na výplatnici nebo manuální výběr)

A co bych fakt chtěl by bylo aspoň pár neokruhových závodů. Okruhy jsou sice fajn, ale takový strohý. Nějaká jedna nebo dvě lokace ve městech. Krom prostředí který je mi bližší se v jednom městě dá obněmama udělat tuna tratí a hra je pak rozmanitější. Třeba PGR4 má snad třetinu prostředí co Forza2. Přesto se tam dá jet snad dvojnásobek nebo trojnásobek tratí.

0 0
možnosti

tommy

22. 4. 2008 19:58
tak o vsem

Doufam ze to tedy vyresi tak, jak uz tu vetsina zminila. Tedy pokud chci poskozeni, tak si ho zapnu, jinak to bude jak je to ted.

Kazdopadne kdyz Yamauchi rika, ze to bude realisticke (viz starsi cislo OPS2, kde se psalo "(Kaz): udelali jsem nekolik testu a auto se v 80% pripadu rozletlo na tisice soucastek. Na to proste PS2 nema. Az budeme mit PS3, uz to mozne bude"). No chci videt jak to dodrzi... Pac to neni zadna sranda neo takoveho udelat (coz si "konzumenti" neuvedomuji, nezajima je to, "hlavne at uz to je" ze).

Take se tu nikdo nepozastavil nad tim, jak to vlastne chteji udelat. Me jako programatora neustale udivuje jak to ti lide z Polyphony delaj. Full HD a 60fps + grafika ktera je velmi blizka realite, vysoky pocet polygonu. Pridejte realisticke (snad) poskozeni a musite se ptat odkud vezmou dalsi vykon? Ano, PS3 je silna, ale ne tak moc. Staci se podivat na Prologue, GT5 se graficky vyrazne lisit nebude.

0 0
možnosti

yy

22. 4. 2008 21:06
Re: tak o vsem

ja myslim ze vykon PS3 podcenujes (ma 8 jader a kazdy z tech jader ma svoji vyrovnaci pamet takze muzou pracovat vsechny soucasne najednou a co jsem cetl tal Cell Procesor muze pracovat az pri teplote 85 stupnu) ba naopak si myslim ze s tak silnym hw dnes jeste neumi pracovat proto se delaj hry co jsem videl max 22GB (Ratched, Uncharted a tusim jeste Lair) - porad maji prostoru dost. GT5 bude narez a jsem na to zvedavej R^

0 0
možnosti

Stan

22. 4. 2008 18:20
bourčky

Taky mě osobně dost sere když jedu jakž takž a nějakej nýmand to do mě nacpe před zatáčkou, já mám po závodě a on ještě nějakou tu sekundu přidá(Y)(Y)(Y) to bych střílel. Jsem pro kompromisní devastaci aut, tak aby se závod dal dojet (pro popsaný případ, že se rozštípu díky někomu jinému), ale abych mu mohl dát ještě při závodě nějaký trest podle výběru (něco jako team kill v CS - kick ze závodu, 50% výkonu atd...).

PS: Dřepim v práci jak vocas a už jsem mohl dávno hrát...tak ja jduR^

0 0
možnosti

Glutton

22. 4. 2008 19:26
Re: bourčky

Pro zaryté bourače by možná nemuselo být špatné udělat formu závodu - starty s 5s zpožděním (s tím že pro paořadí je důležitej čas). Tam by pořád k předjíždění docházelo ale mela v první zatáčce by odpadla. Sice by to nemělo ten adrenalin... ale jako volba navíc - proč ne?

Ale ještě je tu další věc - já jsem pro realistickou deformaci. Ale realistické bourání není jen o mačkání plechů a jízdních vlastnostech. Ale je i o penalizaci a postizích. Bylo by krásné vytvořit systém který pozná kdo havárku zavinil (= ten zezadu případně ten kdo nalej zboku). A pokud se nabourají dva lidé co se nemají vzájemně v přátelých (ti ať si to vyříkají sami), tak zavést krátkodobé bany) - nabouráš dvakrát? 10 mintu ban. nabouráš ještě dvakrát krátce na to? Hodinka... apod. Aby to rozumně odpustilo občasné ťuknutí, ale trestalo za velké havárky, které se slušnému hráči stanou jen občas.

0 0
možnosti

sirotek Emil

22. 4. 2008 17:41
???

Odchylka maximálně tří desetin sekundy na kolo oproti reálnému vozu? No nevím jak v GT5, ale v GT4 se daly na Nordschleife zajet třeba s Toyotou GT-One časy kolem pěti minut, což je naprosto nereálné. Traťový rekord Severní smyčky zajel Stefan Bellof v Porsche 956 a činí šest minut, jedenáct sekund a třináct setin. Ono se na GT sice pěkně kouká, ale jinak je to obyčejný konzolový mainstreamový simák na hony vzdálený realitě.

0 0
možnosti

alois

22. 4. 2008 17:46
Re: ???

amen

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

novinky 20. 4. 2024 51

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

novinky 18. 4. 2024,  aktualizováno 19. 4. 2024 130

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

novinky 22. 4. 2024 7

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

magazín 21. 4. 2024 17

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

novinky 18. 4. 2024 9

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

V Assassin’s Creed Hexe budeme hrát za čarodějnici

novinky 24. 4. 2024 0

Assassin’s Creed Hexe se má odehrávat v 16. století během čarodějnických procesů v Evropě. Půjde o...

Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky

novinky 24. 4. 2024 2

I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...

Fortnite umožňuje vypínat oslavné animace, aby se poražení hráči neurazili

novinky 23. 4. 2024 14

Provozovatelé hry Fortnite nyní umožňují všem hráčům vypnout zobrazování oslavných animací, jež prý...

World of Warcraft: Dragonflight se rozloučí remixem Mists of Pandaria

novinky 23. 4. 2024 1

Zatímco separátní battle royale režim Plunderstorm se pomalu blíží ke konci, tvůrci během května...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!